Auttaako miehesi sinulle takin päälle jos yhdessä lähdette?

Vierailija

Mun ex autto AINA mulle takin päälle ja avasi aina kohteliaasti oven ja tuli itse perässä... ja nyt ärsyttää kun nyt mies ketä tapailen niin kulkee ovista itse eka eikä oo kertaakaan auttanu takkia päälle.

Muuten on kyllä mukava, mut iso plussa on kyllä miehessä jos on KOHTELIAS! Jos tullaan tapailee pitempäänkin niin aion kyllä mainita tästä asiasta ;) Saa nähdä muuttaako tapansa vai ei...

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

eivätkä sitä kaipaa...

Ihan tosi, kyllä se mukavalta tuntuu kun toinen näkee vaivaa oma-aloitteisesti sun eteen. Tietysti jos ei itsekään itseään arvosta, niin tuollaisilla asioilla ei ole merkitystä. Ja mikäs siinä, saahan sitä juntti olla. Niinkuin suuri osa suomalaisista on.

Ihan samanlainen juntti olet tekstisi perusteella sinäkin.

Vierailija

Osaan kyllä pukea takin itsekin. Auttaisi toki, jos pyytäisin/vihjaisisin.

Näin loppuraskaudesta laittaa kuitenkin minulle kengät jalkaan, saako pisteitä siitä ;)

Vierailija

Jos on kylmä, niin tarpeen mukaan käy laittamassa autoa lämpimäksi ja ajaa sen vielä oven eteenkin.

kyllähän se ihan kivalta tuntuu kun huomioidaan:)

Vierailija

Minä meillä puen sekä itseni, että lapseni. Ukko ei viitsi koskaan edes lasta pukea ja sama, kuin tuolla edellä jollain; menee autoon puhisemaan hyvissä ajoin edeltä ja mäkättää sitten, että kylläpä kesti...

Vierailija

Myös appiukko tekee niin ja se on aikas mukavaa =)

Miestäni ja hänen veljeään ohjeistettiin ripille pääsyn jälkeen näihin kohteliaisiin naissukupuolen huomioimisiin. Ei mies aina ole tuossa oven suussa päivystämässä josko vaimo olisi lähdössä vaikka roskia viemään. Yhdessä kun lähdetään, niin silloin mies sujauttaa takin hartioilleni. Ei hän minua muuten pue! Jos paikalla on minun tai hänen äitinsä, niin silloin minä puen itse ja anoppeja autetaan. Jos paikalla on mieheni mummo, niin hän on etusijalla.

Mieheni, hänen veljensä ja isänsä ovat niin automaattisia tässä kohteliaisuusasiassa, että hauskojakin tilanteita syntyy. Joskus, kun olemme suvun voimin jossakin ja naisten takit meinaavat mennä sekaisin. Anoppi on pieni ja hintelä ja minä olen taas kookkaampi...on hauskan näköistä, kun mieheni veli yrittää paketoida äitiään minun talviseen villakangasviittaani =D

Olen mieheni myötä vasta oppinut tällaisille mukaville tavoille. Lapsuuden kotini oli sivistymätön ja rahvaanomainen työläiskoti, jossa ei haitannut vaikka oli paiskannut oven äitinsä varpaille.

Tuollainen pieni huomioiminen lämmittää mieltä ja pitää suhteessakin yllä sellaista tietynlaista kipinää miehen ja naisen välillä (mies on suojeleva uros, MIES joka kykenee sellaiseen tehtävään). Takin auttamiseen liittyy myös koskettaminen ja silmiin katsominen.

Kyllä minua hieman sieppaa, kun nämä automaattiovien aikakauden miehet rynnivät ovista edellä ja päästävät ovet nenille. Paljon on vaikututsta vaatetuksellakin. Tietynlaiset miehet ovat kohteliaita hienommin pukeutuville naisille. Eron huomaa täällä Tampereella, jos on keskustassa ulkoilupuvussa tai sitten villakangastakissa. Se ei ole kohteliaisuutta vaan moukkamaisuutta.

Vierailija

Eli miehelle tarttui elokuvamaisen kohteliaat käytöstavat maailmalla :). Ja hyvin ovat pysyneet, välillä käydään lomalla niitä vähän vahvistamassa ;).

Mulle taas samaisen seikkailun aikana tarttui ajatus, että miehet ihan oikeasti ovat luonnostaan kohteliaita ja kohtelevat naisia kuin kuningatarta. Meni aika kaunan ennen kun opin tajuamaan tänne pohjolaan palattuamme, että se ovi tosiaan osuu nenään jos joku mies tai nainen (siis esim. kauppaan mennessä edeltä kulkeva asiakas) siitä ennen minua kulkee. Esim. työpaikalla jäin muutaman kerran hölmonä seisomaan oven viereen kun miespuolisen kolleegan kanssa oltiin yhdessä matkalla. Odottelin, että hän mulle oven avaisi, havahduin vasta kun toinen kysyi, että mikä sulle tuli... Samaa ihmettelyä oli alkuun tuolin auttamisen, julkisten liikennevälineiden, takin ym. päälysvaatteiden jne. kanssa... Ja mä sentään olen ikäni asunut pohjolassa ja vain muutaman vuoden olin tuolla kohteliaisuuden kehdossa.

Vierailija

Ravintoloissa kyllä. Ovia aukoo joskus.

En yleisesti odota moista miehiltä, mutta en loukkaannukaan. Otan plussana ja kiitän hymyn kanssa. Niinkuin muuten kiitän naisiakin, jotka ovea pitävät auki tai muuten auttavat.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat