~*~ HELMINAUHAT MAANANTAINA ~*~

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Aloitan uuden pinon, kun kerran ollaan jo maanantain puolella!

Tässä eiliseen linkki:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9575344&p=&mpage=1&tmode=1...

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

taas maanantai. Hassua ku tuntuu et aina vähän väliä uus viikko alussa mutta noita raskausviikkoja ei tunnu kuitenkaan saavan kokoon ei sitten millään:D Mulla on jo sellanen olo ettei tää vauva ikinä synnykään..Oltiin viikonloppu mun vanhempien luona eikä tullu taas kyllä minkäännäköisiä oireita et ois vauva piakkoin syntymässä. Tänään kävin neuvolassa, tässäpä kuulumisia..

rv 39+3

paino +980g/vko (huomaa että viikonloppu meni äitin ruuilla :D..)

turvotus +

pissa puhdas, lukuunottamatta pientä määrää preteiinia, josta ei tartte kuitenkaa huolestua

rr 138/93

sf 35,5

tarjonta rt

liikkeet ++

ja taas ois ens maanantaille uus aika. Joka kerta sitä toivoo että kunpa ei tartteis enää seuraavalla kerralla mennäkään:)

Tänään kävin pitkästä aikaa kaupungilla, kun oli miehelläki vapaapäivä niin sai siitä vaununtyöntäjän mukaan. Etittiin taas sitä vauvanlakkia mikä ollu hakusessa mut en vielä uskaltanu ostaa sellasta tosi tyttömäistä lakkia, ku ei kuitenkaan IHAN varmaksi tiedä tuota sukupuolta.

Pissagalluppi: Mulla ei oo ollu mitään ongelmia sen näytteen jättämisen kans. Meilläki kyl neuvolassa niitä sellasia vähän laakeampia astioita mihin tosi helppo tähdätä:)

Mies valittaa et sillä ei mitää tekemistä. Vois lähtä vaikka koko perheellä pyörähtään ulkona ku ei mikää paukkupakkanen enää. Heipat:)

-Kayza rv 39+3-

Vierailija

Olipa taas kiva lukea uusi synnytystarina (nikki tietty jo unohtui, mutta kiitos kovasti kirjoittajalle) - ne ovat sitten aina yhtä " jännittävää" luettavaa!

Mulla oli tänään _toivottavasti_ viiminen nla - terrkakin oli sitä mieltä, et tuskin enää ens viikolla olen yhtenä palana, mut aika varattiin kuitenkin 19.2. (silloin olis rv 40 täys, ja siis la). Keskiviikko esim. olis hyvä päivä - ystävänpäivä, isopappan nimipäivä, ja meidän 8v kihlajaispäivä. =) Oma aiemmin ennustamani synnytyspäivä taas olis 17.2., sekin kävis. Neuvolassa siis kaikki oli ok - sain jopa pissanäytteenkin purkkiin, ja puhdas oli. (Ei kyllä ollut kiva pidätellä 2tuntia pissaa, kokoajan vatsa kovana kun ei päässyt rakkoa tyhjentämään, mut halusin varmistaa, et saan sinne purkkiin sit edes jotain!) Paino oli laskenut 300g, mut niin toivoinkin - edellisistäkin on viimisellä nlakäynnillä näillä viikoilla paino laskenut hiukan. bd öö

Omaa napaa taas vaan tuli.. Jatkaen sitä, on muuten ollut vauvelilla tänään vilkasta aikaa - jatkuvasti liikkeessä. =)

Minni taas

Vierailija

Taas on viikonlopusta selvitty ja uusi viikko aluillaan. Meillä oli viikonloppuna sen verran hulinaa synttäri- ja valmistujaisjuhlien kanssa etten pinoutumaan ehtinyt. Juuri sain kahlattua pinot läpi ja jospa nyt muutaman rivin rustaisin itsekin...

Neuvolassa käytiin tänään yhdessä esikon kanssa. Mulla vain mitattiin verenpaine, mikä oli nyt 136/88, ja katottiin pissa (puhdas). Viikonloppuna kotimittauksissa alapaine huiteli vähän yli sadassa kun tuli kuitenkin vähän stressattua ja muutama uneton yö vietettyä. Onneksi kotona on myös noita pissatikkuja, että saa seurattua myös sitä valkuaista kotona.

Torstaina olisi taas aika äitipolille kasvukontrolliin.

PISSAG: Hyvin olen saanut osumaan pissan purkkiin vaikka melkoista taiteilua se jo alkaa olemaan, näkyvyys on vähän heikko... ;)

Muita galluppeja ei nyt muistu mieleen.

Nyt ruuan laittoon...

Emmu80 rv 37+5

Vierailija

Saihan sitä itsensä ylös tällekin aamulle...no vessahätä oli nii kai se oli pakko...Taas uusi viikko aluillaan...mitähän sitä keksisi tekemistä kun ukollaki ois pari vapaa päivää...kauppaan pitää ainakin tässä lähtee...

Eilen sain oikein siivouskohtauksen ja keittiö,wc ja kylppäri nyt kiiltelee puhtauttaan :)

Meillä neuvolassa on sellane pahvi" lautanen" tavallaan se pissakuppi nii siihen on helppo " osua" ...se vaa miten sen saa näiden suurentuneiden reisien alta läikkymättömänä nostettua on taas toinen homma ;)...

Mut tiadampa lähteä tästä suihkuun ja aloittamaan tätä maanantai päivää...palaillaan asiaan:)

pikku 38+4

Vierailija

täälläkin tänään eräpäivä! ja ei mitään merkkejä ilmassa... mä kun ehdotin itse treffejä Vauva0207 -lle TYKSiin viikonlopuksi, hän on siellä nyt ja mä en ; )

mä sain täältä palstalta sisäistettyä semmoisen ajatuksen, kun joku kirjoitti, et miksei nyt nauttisi näistä omista rauhallisista hetkistä, kun vielä mahdollista? mäkin yritin kaikki ässät ja sain vain ne 4 tunnin supparit aikaiseksi, mut ei muuta moneen päivään. nyt olen rauhoittanut mieleni ja yritän vain nukkua hyvin ja levätä, lukea lehtiä, nauttia suihkussa käynnistä ym... kyllä sen muistan, et ei sitä vauvan kanssa enää näitä hetkiä ole. silloin oli luksusta, jos pääsi yksin kauppaan tekemään ruokaostokset ; )

tottakai mietityttää, kuinka paljon menee yli ja kuinka isoksi vauva kerkiää, mut ulos se tulee kuitenkin, sattuu se synnytys jokatapauksessa!

katsoin kaupassa, et on ilmestynyt lehtihyllyyn joku lehti, mihin on koottu kaikki vauva-aiheiset shoppailut. näytti olevan vaikka mitä, kaikki tärkeimmät, mitä tarvitaan. kestovaippoja, unipusseja, imetysliivejä, tukivöitä, tuttipulloja, pinnasänkyjä, turvaistuimia, vaunuja... jotenkin haikeena katsoin, et näin ne asiat edistyy ja mä en tule enää tarviimaan mitään noita tarvikkeita tän vauvan jälkeen, nyyh! on tää raskausaika ja vauva-aika kyllä niin ainutkertaista, ihanaa!

tämmöisiä ajatuksia täällä

vko 40

Vierailija

Onnittelut vauvan saaneille!

Verenpainehan mulla on ollut koholla ainakin kuukauden verran ja tänään sitten neuvolassa oli 144/99. Pissa oli kuitenkin puhdas ja turvotukset ennallaan, paino jopa tippunut viikossa 600g. Päätä on särkenyt ajoittain pienesti yli viikonlopun. Terkkari kuitenkin kyseli, että haluttaisko käydä sairaalassa näytillä. Lupauduttiin reissuun, kun ajattelin, että saapahan sitten poitsusta kunnolla sykekäyrää ja kenties lääkärikin tulee katsastamaan tilannetta. Kipeähköjä supistuksia on ollut viimeisen viikon ajan öisin jkv ja viime yö oli kaikkein pahin. Hyvä, että olin kerennyt torkahtamaan, niin alkoi supistella vajaan 10 min välein. Kipua tuntui alavatsassa, reisissä ja ristiselässä. Miehen herättelin neljän aikoihin, kun supistuksia tuli jo 2-3 min välein. Niitä siinä yhdessä seurailtiin tovi ja ajateltiin, että pitää varmaan lähteä näytille, kun niin usein tulee, vaikkei kovin kipeä olo olekaan. Nää supistukset oli kuitenkin sellaisia, että kun hetken oli jalkeilla, niin ne loppuivat. Ja taas sänkyyn palatessa alkoivat uudestaan ja jalkeilla loppuivat... Pyöriteltiin siinä lähtöä mielessä pari tuntia ja kuuden jälkeen, kun taas makoilin sängyllä, niin kohtu rauhoittui ja saatiin nukkua tunti, ennen kuin piti lähteä neuvolaan.

Ja nyt hyppään sinne sairaalaan: Vauvan sykettä seurailtiin alkuun puolisen tuntia, se ok, vaihtelua oli liikkeiden ja supistelujen mukaan. Nimittäin taas alkoi supistella vajaan 5 min välein. Gyne katsoi ultralla ja kaikki oli kunnossa. Sisätutkimuksessa todettiin paikkojen olevan jo pehmeät ja sormelle auki, kanavaa vielä jäljellä. Passittivat labran kautta kotiin, otattivat toksemialabrat, mistä piti iltapäivällä soitella. No, näissä arvoissa oli jotain nousua ja lääkäri oli päättänyt, että huomenna klo 8 sairaalaan käynnistykseen. Vau! Josko tämä tästä sitten ainakin parissa päivässä olisi ohi. Huomenna viikkoja koossa 39 tasan.

Viime yö meni kahden tunnin unilla, että toivottavasti ensi yönä saisi nukuttua ja kerättyä voimia koitokseen...

Vierailija

Jjaelle ja Timbelle Onnittelut vaaveista!

Uusille helminauhalaisille tervehdys! On ihan unohtunu tässä " tohinassa" .

Kävin just katsomassa kaverin noin kuukauden ikäistä vauvaa. Iskee aina kauhee heti-mulle-oma-syliin fiilis kun näkee pieniä!

Mutta odotus varmasti palkitaan joskus..

Isäntä taitaa meillä jännittää synnytystä, kun iltavuorosta soittelee ja kyselee kuulumisia ja tekee ehkä hiukan tikustakin asiaa.. Ei se yleensä töistä mulle juuri soittele, jos kunnon asiaa ei ole.

Mites muitten miehet.. Osoittaako oma miehesi jollain lailla jännitävänsä synnytystä?

Ei taas muuta..huomenna luvassa taas neuvolakuulumiset (toivon mukaan viimeiset)

mammutti ja Vilppu rv 39+3

Vierailija

Eli meidän tuuheatukkainen pikku tyttäremme syntyi la-su yönä klo. 01.39. Supistuksethan mulla alkoi jo perjantai-iltana supistellen koko yön, muttei kipeästi. Lauantaipäivänä ei sitten juuri supistellutkaan, mutta illalla, saunan jälkeen klo. 20.30 alkoi taas supistelemaan ja 22.30 tuli suppareita jo 5 minuutin välein. Kättärillä oltiin 23.15 ja ihana vauvamme oli maailmassa jo 01.39. Kaikki sujui oikein mukavasti, tänään kotiuduttiin ja ollaan aivan uuden perheenjäsenemme pauloissa koko perhe!

Yrittäkää jaksaa vielä, tuo tulos, joka sieltä putkahtaa on kaiken vaivan arvoinen!

Jaksuja!

Timbe ja pikkuinen " peikkotyttö"

Kirjoittelen synnytyksestä tarkemmin kunhan ehdin / jaksan synnytyskertomusten puolelle.

Vierailija

Kamalan hiljaista on näköjään tänäkin aamuna tällä palstalla? Alkaa tuo helmikuu lähenemään näköjään puoliväliään kun tuntuu et kaikki on jo synnyttämässä!

Mammutti: Nyt sitten vaan ylös ulos ja lenkille =) Mihinkäs ne supistukset nyt oikein katosivat?

Joku (oliskos frog) kyseli tuosta vauvapalstasta että josko sinne siirryttäisiin? Mä en siis vielä varmaan pitkiin aikoihin ole jakautunut, joten mua saa odotella vauvapuolelle vielä jonkin aikaa, mutta en mä pane pahakseni jos muut kirjoittelee sinne, voinhan minä vatsoineni siirtyä valittamaan olotilaani myös tuonne vauvapuolelle, ihan miten vaan, ainakin mun puolesta. Tosi kiva olisi ainakin jos joku viitsisi sitten tuolta vauvapuolelta (jos sinne porukka pikkuhiljaa siirtyy) kävis laittamassa linkin tänne odotuspuolelle niin pääsis ainakin helposti lukemaan kuulumisianne. Nyt tuntuu että kaikki vauvalliset ovat hävinneet jo jonnekin =( Liekö tuo vauva-arki on taas sitten niin kiireistä, en enää muistakaan!

Nyt sitten sinne kauppaan!

t.kolomonen

Vierailija

eli viikkoja siis kasassa jo komiat 38

pissa puhdas (niin kuin koko raskausajan)

painoa tullut taas lisää 525 g/vko nyt kokonaissaldo 84.6 kg

verenpaine 120/75 (ihan normaali)

Hemoglobiini laskenut hieman nyt 116 (mutta kylmät sormet kuulemma tuota lukemaa vähän tiputtaa)

Sf-mitta 32 eli sentti tullut lisää 4 päivässä

Liikkeet ++

syke oli 132 (alhaisin mitä tähän saakka on ollut)

Mä sain nyt neuvolasta sellaisen lapun jossa sanotaan et sairaalaan tarttis lähteä ensisynnyttäjän sitten kun kivuliaita supistuksia on ollut 2 h 5-10 minuutin välein. Uudelleen synnyttäjän olisi lähdettävä kun kipeitä supistuksia on ollut tunnin ajan säännöllisesti (ei siis mitään aikarajaa?) Perätilaa epäiltäessä tai lapsiveden mentyä suositellaan makuuasennossa matkustusta sairaalaan!

Muuten ei mitään uutta tähän napaan. Hieman supistelee silloin tällöin ja yöt menee kylkeä käännellessä ja tuntuu ettei nukutuksi saa kovinkaan pitkää pätkää kerrallaan!

Kukahan tosiaan keksis jonkin hyvän puheenaiheen tälle viikolle? Jotakin hyviä galluppeja nyt kehiin niin saadaan taas pinot kasvamaan.

Meilläkin tänään paistaa aurinko, ei olla vaan ehditty siitä kyllä nauttimaan kun on pitänyt juosta ympäri kyliä koko päivä. Kohta pitäisi varmaan lähteä vielä kirjastoon kun huomasin et tänään olisi viimeinen palautuspäivä kirjoille, jos vaikka joku vauva-aiheinen kirjakin tarttuis sit mukaan.

Nyt lähden kuitenkin ensin tekemään siskonmakkarasoppaa, joten palaillaan taas varmaan viimeistään huomenna!

t.kolomonen rv 38

Vierailija

Moi vaan taas kaikille helmiksille! Taas uusi päivä ja yksi lähempänä synnytystä.. Itse sain pitkästä aikaa nukuttua mainiosti ja varmaan kuittasin univelkojakin kiitettävästi pois alta, kun vasta yhden aikaan heräsin! Iloisella mielelle menin keittiöön, mutta äkkiä tulin sieltä pois että mielialani säilyisikin iloisena.. Pitkästä aikaa mieheni oli näköjään noussut väärällä jalalla sängystä ja aloitti päivän hienoisella kiukkuamisella. Yleensä tämä menee toisin päin :/ No aikansa siinä muristuaan tajusi kai itsekin sen olevan turhaa ja jätti mulle murisemisen.. Minä nyt lähetin sen kauppaan, näyttäkööt siellä hapanta naamaa muille asiakkaille jos haluaa, heh :) Sitten tuossa siivoillessani tajusin mistä se kenkä puristi miehellä; oli näköjään yrittänyt tehdä meille ruokaa sillä aikaa kun nukuin ja se oli palanut pohjaan ja epäonnistunu.. Mies kun ei ole ruoanlaittoon liittyvissä asioissa kovin kärsivällinen, niin ei ihmekään kun vähän kiukkusi.. Aika söpöä, kun ottaa huomioon että mies halusi todennäköisesti yllättää minut, se kun niin harvoin vaivautuu ruokaa laittamaan käskemättä.. Siellä se nyt maha muristen kaupassa. Niinhän se on että " hyvä ruoka, parempi mieli" .. :) Ei meidän taloudessa mennyt ihan niin tänään.

e75: Kiitos neuvoista! Soitin tuonne äippäpolille eilen ja sanoivat että voin tulla tarkastuttamaan onko se lapsivettä. Rauhoittelivat minua ja sitten päätettiin, että tarkkailen vielä vähän aikaa tilannetta. No sitten eilen ei sitä " lapsivettä" tullutkaan yhtään, eikä tänäänkään ole tullut, joten nyt tarkistetaan asia huomisen neuvolassa. Äippäpolilta sanoivat, että on myös mahdollista että jos kalvoon on tullut pieni reikä, josta tihkunut lapsivettä, niin se saattaa myös umpeutua ja varsinkin kun multa ei sitä paljoa ole tullut.. Pitää vaan nyt tarkasti seurata tuleeko lisää ja miten vauva liikkuu.

Juu,mutta nyt taidan mennä loihtimaan jotakin ruokaa sille äksylle, ennen kuin tulee takaisin ja varmaan aikani kuluksi taas illalla pinoudun, kun te muut kerta alatte hiipumaan tuossa kirjoitustahdissanne!

Onnea vauvautuneille muuten ja vielä mukaan tulleille uusille helmiksille: TERVETULOA!

~H

Vierailija

Wautsi, jokohan [b]Mammutti [/b]on päässyt tositoimiin!? Toivotaan näin. =)

Sit laitan tähän linkin sinne synnytyskertomuksiimme, jos joku vauvautunut ehtisi tarinansa sinne kirjoitella..

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9489018&p=1&tmode=1&smode=1

Tänään on TAAS neuvola, toivottavasti viimeinen sellainen (näillä viikoilla on kahdesta aiemmasta ollut vika kerta). Oikein jänskättää tuo käynti, tai siis se pissanäyte! En muista, kerroinko miten kävi viime nla käynnillä - en siis osunut pisarallakaan siihen purkkiin! Olen aina inhonnut sitä hommaa, mutta nyt se on jo ihan ylivoimaista kun ei kertakaikkiaan kädet edes ylety/mahdu pytyn puolelle! Olis kuitenkin ihan kiva silti saada varmuus, että pissa olis puhdas..

Siitä siis KYSYMYS! [color=deeppink]Miten te onnistutte saamaan pissanäytteenne purkkiin?? [/color]

[color=lime]TERVETULOA mukaan kaikki uudet - kiva saada pidennettyä nauhaamme vielä viimemetreillä! [/color]

Minni & [color=teal]Mulperi [/color]39 *poks*

Vierailija

Tuli ruuat tehtyä ja syötyä jo ja nyt ei sitten olekaan enää loppuilllaksi mitään tekemistä.

Piba: Samanlaisia ajatuksia täällä. Ei voi muuta kuin ottaa rennosti ja odottaa, vaikka alkaa aika käymään pitkäksi jo.

Omaan napaan ei mitään uutta. Ei oikeastaan mitään kirjoitettavaakaan ole. Onkos Heinä vielä maisemissa???

Jospa sitä alkaisi kohta pakkailemaan sairaalakassia ajankuluksi. Oon kyl aika varma, että sekin homma jää siihen, kun ollaan jo lähdössä. :)

Palaan, jos tulee mieleen muuta. Mukavaa päivää kaikille!

Jolanda + Koukkis rv 39+2

Vierailija

Taitaa mennä tämäkin raskaus yli niin kuin kaks edellistäkin...

(41+2 ja 41+5)

Oon ollut jo joulukuusta asti sairaslomalla supistelujen takia ja nyt kun niitä sais olla niin ei juuri mitään.

Viime yönä oli alavatsa kipeä ja supisteli sillon tällön,mutta se siinä sitten! Tavallaan toivosin ettei nyt viikollla mitään tapahtuisi kun mies lähti aamulla töihin ja tulee kotia vasta perjantaina!

Pitää ruveta aamu kffen keittoon!

villililli 40+

Vierailija

Täällä ruvetaan pikkuhiljaa toipumaan karmeesta räkätaudista... Meillä koko perhe sairastanu viime viikon... vissiin aika sitkeetä sorttia nää tän kevään pöpöt...

Olin viime viikolla kans siel synnytystapa-arviossa...omasta mielestäni se ois kyllä ollu ihan samantekevää että menikö sinne vai ei... eipä se lääkäri oikeestaan muuta sanonu ku et vauva on n.3200g ja mahtuu syntymään... niin ja kiitos ja näkemiin :) no joo..en tiiä mitä sit oikein odotin ko. tutkimukselta....jäi vaan jotenki huvittamaan...

Lohduttavaa on ainakin tietää et ei oo mitään kauheen isoo muksuu odotettavissa..esikoisen kanssa suurinpiirtein saman kokonen...

Mitä synnytyksen ajankohtaan tulee, niin tääl ollaan kyl asennoiduttu siihen et ainakin sen 4 viikkoo saa viel odottaa...jotenkin ei jaksa uskoo että tää vauva päättäis aiemmin tulla... et taitaapa tulla maaliskuinen...

Onx muut kärsiny kauheista vihlovista kivuista nivusissa? musta välil tuntuu et jalat lähtee alta ku vihloo...tosi häijyn tuntusta... aattelin vaan ku esikoisen kans ei vastaavaa ollu...

vaan nyt aamupalalle...

sippu&pörrö 38 tasan

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat