*^*ELOISAT alkuviikosta*^*

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (46)

Vierailija

SAIRASTELU. Meillä typykkä sai uuden nuhan vähän aikaa sitten loppuneen flunssan jälkeen. Tosi jees! Flunssassa olimme kaikki perheen naiset, miehet säästyivät. Mutta on tämä ärsyttävää aikaa vuodesta kun nuo virukset jylläävät. Tosin tämä nuha ei näytä kauhean pahalta, vaikka tukossa on tietysti yöllä ja nukkuu tyytyväisenä äitin ja isin välissä ja tyyny pään alla. Meillä typy nukkuu muuten tosi hyvin omassa sängyssään, mutta olen huomannut, että jos tyttö on nuhassa saamme kaikki paremmin nukuttua, kun nukutan tytön suoraan meidän väliimme ja laitan pään koholle tyynyn avulla. Ei mene tuo nenä sitten tukkoon yöllä samalla tavoin. Paranemisia kaikille lenssuisille!

YÖT. Meillä nuo yöt ovat typyn osalta hyviä, mutta muistan huonosti nukkuneen kakkosen osalta, miten sitä jaksoi muuten päivät ok, mutta siinä iltapäivällä (yleensä klo 15 maissa, kun lapset heräsivät päikyiltään) itselle tuli niin väsynyt olo ja olisi halunnut nukahtaa siihen paikkaan. Iltaa kohden sitä sitten taas piristyi, mutta kyllä menin usein nukkumaan aika pian lasten jälkeen tuolloin. No eipä sitä nytkään kauheasti jaksa valvoa. Huomaan, että en kolmen lapsen jälkeenkään ole mitenkään erityisen vähäunista tyyppiä. Monet pärjäävät niillä 6 tunnin yöunilla, mutta minä tarvitsen kyllä 7 tuntia ja rapiat. Tosin kaikille se oman unitarpeen tyydyttäminen ei ole mahdollista!

Oman mummoni kanssa kerran juttelin, ja hän sanoi, että kyllä hän nyt vanhana nauttii, kun saa nukkua niin paljon kuin haluaa! Hän sai sota-aikana kolme lasta peräkkäin, ja kertoi, että aina joku halusi jotain, eikä koskaan saanut nukkua. Niinhän se menee. Pienten lasten jälkeen unta osaa kyllä arvostaa.

OPPIMISG. On sitä tullut kaikkea noilta lapsilta opittua, ja toivottavasti jatkossakin minua jaksavat maan päällä pitää ja nauraa virheilleni. Eipä sitä ole täydellinen äitinä kun en ollut ennen sitäkään, vaikka toiveet ennen lapsia omasta täydellisyydestä olivat korkeammalla. Tuleehan täällä kotona aikaa enempi viettyä kun on noita lapsia, mutta onneksi tämä on ihan mukavaa olla kotirottana. Tosin minä kyllä tarvitsen aina säännöllisin ajoin omaa aikaa, että jaksan taas. Tuleepa lasten kanssa myös hyvin opittua, että aina ei saa sitä mitä tilaa. Näyttää noilla lapsilla siis olevan omia unelmia, jotka eivät minun unelmiini mitenkään liity. Mutta kyllä ne mussukat ovat ihania!

Mukavaa kevän odottelua!

Pikkuodessa ja typy 6 kk

Vierailija

En ole luovuttanut, mutta munasolun kasvatus ja kerääminen tuttua puuhaa lapsetomuushoidoista. Vaatimuksena on luonnollisesti terveys mm. mitään sukupuolitauteja ei luonnollisestikaan saa olla. Myöhempään lisääntymiseen ei vaikuta, mutta ihan riskitön toimenpidehän se ei ole. Siinä pistetään hormoneja, jotta saadaan maksimimäärä munasoluja ja oikeaan aikaan. Sillä sen, jolle munasolut laitetaan, täytyy päästä täysin samaan aikatauluun kuukautiskierrossa!

Ja hormonit eivät ole koskaan vain hyvästä. (Jostakin olen lukenut, että niillä on vaikutusta mm. syöpään!) Ja itse keräystoimenpide on todella kivulias, siis ainakin minulle. Sekin lienee kuitenkin henk.koht. kokemus kuten synnytyskin.

No nyt kuulostaa negatiiviselta. Ei se sitä ole, vaan tosi hienoa, jos joku ryhtyy luovuttajaksi, sillä Suomessa on paljon lapsettomia pareja, jotka kaipaavat luovuttajia! Se on äärettömän hieno teko, kuka siihen vaan ryhtyy!!

Vierailija

aika ihmeellistä. Elisa nukkuu ekaa kertaa pinniksessä. Kannoin sinne ja itkeskeli vähän aikaa. Silitin vähän selkää ja nyt nukahti. Katsotaan mihin asti unta piisaa...

tuuli

Vierailija

Himppu..kävin lukemassa vanhoja Odotus puolen juttuja:)Ei olis pitäny..:):)Tuli ihan ikävä sitä mahaa...

Meillä kävi tänään paikallisia vauva tuttuja ja kyllä oli piristävää...

Ostin Nalle Riisihiutaleita, jos siitä keittää puuroa veteen niin voihan sitä koittaa syöttää?..tarttis jotain tuhdimpaa syöttää yötä vasten kun viime yönä poikanen heräsi syömään...eikä ole sitä tehnyt kyllä piiiitkään aikaan..

..nyt Eemelin kanssa lattialle pyllyilemään:)

Keru

Vierailija

Kerutus ja Puppe29: Täällä kans vauvakuumetta ilmassa.. Luulen, että mun tapauksessa tilanne on krooninen ;)

Kerttukasperi: Toivottavasti Onnin allergiatilanne helpottaa pian, varmasti vaikeaa olla itsekkin noin tiukalla dieetillä.

Huhti: Kiva kuulla että Juulin vointi kohenee päiväpäivältä!!

Opemamma ja muut väsyneet: Jaksamista!!

YÖT meillä menee vaan huonompaan suuntaan siinä mielessä, että yhä useammin Luka heräilee. Tarjoan ensin tuttia ja sitten tassutellaan, mutta vasta tissille rauhottuu ja nukahtaa. Muistelen, että esikoisella oli samanlaista vaihetta tässä puolenvuoden kieppeillä - ikään liittyvääkö? Täytyy piakkoin kokeilla sitä omaan huoneeseen siirtämistä.

Huomenna onkin esikon kerhoon ja muskariin kuskaamista jo aamusta. Öitä vaan!

Hallas

Vierailija

Neiti nukkunut 2 ja 1/2 tuntia vaunuissa. Tietäähän sen että herää just kun pojan saan nukkumaan mutta en minä henno toista herättääkään...Nyt on tyttö ruvennut vähän enemmän liikkumaankin, lähinnä " vain pakki toimii" ....;)

Katita: Myös meillä tyttö rupesi vasta reilu 5 kk ikäisenä syömään tuttia ja minä myös mietin että onko järkeä enää opettaa koko kapistukseen mutta sitten tulin siihen tulokseen että on! Kauppareissut oli meillä aina silkkaa huutoa ennen tuttia kun heräsi kesken unien siinä vaiheessa kun kantoi kopasta kärryyn mutta nyt posottaa unta palloon ja vaikka herääkin niin tutti rauhoittaa heti. Ja tosiaan nukkuu tutti suussa vaunuissa nyt näitä megapäikkäreitäkin välillä. Ja samoin meillä nuo soseet upposi eka hyvin , sitten rupesi tökkimään, varsinkin lihasoseet. Puuro ja hedelmäsoseet menee kyllä ja eilen sain taas pari lusikallista lihasosettakin että ehkä se tästä. Meillä muuten toimii tuo isoveli tässä(kin) asiassa oivana esimerkkinä. Eli kun veikka on pöydän ääressä yhtä aikaa syömässä aukeaa tytön suu kuin huomaamatta! :)

Joo, mutta nyt olen kuulemma " hassu" kun tässä tietokoneen ääressä kökin ja vaunuistakin jo kuului jotaan joten moiiiiiiii........

oinas ja terminaattorit

Vierailija

On tainnut vierähtää useampi päivä sitten viime palstailun. Nettiyhteys pätkii aika lailla ja muutenkin päivät ovat olleet yhtä tohinaa.

ÖISTÄ en viitsi edes mainita, täydet sympatiat Opemammalle ja Jamssalle ainaskin... Eli meillä Onni heräilee entistäkin useammin ja useimmiten itkee. Masuvaivaa siis on, kun vain tietäisi onko syy minun maitoni vai apteekin korvike, jota nyt on saanut vajaan viikon ..Mähän elän suurin piirtein maissilla, kesäkurpitsalla ja hirssillä ja siitä ei ole edes mitään hyötyä, voitte arvata tekeekö mieli jotain kunnon sapuskaa tän kaiken valvomisen ja heräilyn keskellä. Prkl. Mies on onneksi täysillä jelppimässä, parina aamuna olen saanut nukkua yhdeksään tai puoli kymppiin ja silti mieskin valvoo öisin Onnia kannellen.

Yksi iso ongelma liittyy noihin öihin, eli VAIPAT falskaa joka yö ¿ ja yleensä aina kello kaksi :)! Ei pidä pomminvarmat kestiksetkään, kun heräilyjä ja siten pissaa tulee entistä enemmän. Ja useimmiten yön toinen vaippa eli kertis falskaa vielä aamuyöstä toisen kerran. Että tällaisissa fiiliksissä täällä¿

En muista mitä kaikkea ootte kirjoitelleet, mutta HS:N KUUKAUSILIITE-juttua ajattelin kommentoida. Musta ne pari esimerkkiä oli aika absurdeja: miten voi olla sellaisia aikuisia, joilla ei ole MITÄÄN käsitystä vauva-ajasta?! Lähinnä nauratti sen yksinhuoltajan suunnitelmat tehdä väitöskirja äitiyslomalla. Mä olen nyt miettinyt, että miten kummassa selvisin syksyllä siitä väitösrumbasta, nyt ei olisi puhettakaan moisesta. Eikä mun edes tarvinut enää kirjoittaa juuri mitään, oikolukea työ ja järkätä väitös. Ja silloin oli sentään mies ja vanhempani apuvoimina! Toisaalta silloin ei vielä tiedetty mitään Onnin allergioista ja taisi se sentään vähän paremmin nukkuakin¿

Mies ja esikko lähtivät ostamaan turvaistuinta tytölle eli Onni siirretään nyt TWE:hen. Vähän kevythän Onni on vielä tuohon istuimeen, mutta me ajetaan kyllä niin vähän ja useimmiten kaupunkiajoa, ettei istuin kai vaarallinenkaan ole.

Jees, eiköhän tää valitusvirsi riitä. Lupauduin pitkästä aikaa jumppaan kaverin kanssa, ja enkös mä ole nyt jo ihan silmät ristissä. Toisaalta, eipä sitä muutenkaan pääse nukkumaan ennen ysiä, joten sama se vaikka on sitten jumpassa illalla...

Kerttukasperi ja Onni 260806

Vierailija

Tuuli, kiva kuulla sinustakin pitkän ajan jälkeen! Ja mitä suotta moisia mietit että kehtaako tänne vielä tulla, eiköhän meillä kaikilla tule aina välillä muutaman päivän taukoja, jos elämä on kovin hektistä.

Kivan gallupin Tuuli keksi. Minä olen lasten myötä oppinut rauhoittumaan ja viihtymään kotona ilman sen kummallisempia virikkeitä ja ohjelmanumeroita. Elämä on rauhoittunut hurjasti verrattuna muutaman vuoden takaiseen juhlimiseen, reissaamiseen ja ympäriinsä ravaamiseen. Vielä kun saisi tuon ukkokullan sydämenkin välillä rauhoittumaan, hänellä kun elämässä pitää olla säännöllisin väliajoin toimintaa ja sirkushuveja, muuten alkaa pää hajottaan... Vielä jos oppisin lisää lempeyttä, kärsivällisyyttä ja pienistä hetkistä nauttimista niin olisin aika onnellinen, tai itse asiassa lapset olisivat vielä onnellisempia.

Ulkona on aivan ihana aurinkoinen pakkassää, mutta täällä on nyt koko porukka niin räkäisiä, ettei pihalle uskalla mennä. Saivat sitten lapsukaisetkin tämän taudin, huoh...

Nyt pyykkipinoa selvittämään. Aurinkoista päivää kaikille!

Pantoufle

Vierailija

Opemammalle erityisen paljon jakasamisia. Mä en kehtaakaan oikeesti valittaa, kun teillä kuulostaa tuo yöllinen elämä aika hurjalle. Oikeesti olen kyllä siinä onnellisessa asemassa, että meillä tuo neito on ainut yökukkuja. Esikoinen kun on ollut pitkään hyvä nukkuja, mitä nyt neidin syntymän jälkeen oli rytmit sekaisin.

Pubulle piti sanomani, että nyt kun mennään neuvolaan, otan puheeksi tuon nukkumattomuuden. On tuo todella kummallista tosiaan tuo meidän heräilyy. kuten Jamssallakin taisi olla, meilläkään neiti ei osaa sitten kai nukahtaa itsekseen univaiheiden vaihtuessa. On vaan ilkeetä, kun toinen herää aina hirmuiseen itkuun ja huutoon eikä auta muu kuin syli, jos sekään.

Nyt häviän, kun nuo pienet ihme ja kumma nukkuu molemmat edes pienen hetken samaan aikaan ;)

Jaksuja kaikille väsyneille ja sairastaville!

Air ja neito 28.8

Vierailija

Kerutus: niin täälläkin!

Ehkäisyg olikin vähän aikaa sitten. En vastannut siihen silloin eli meillä sellainen tilanne, että ehkäisyä ei tarvita a)meille noita lapsia ei tule kovinkaan helposti b) lapsi on tervetullut niin pian kun mahdollista.c) menkkojakaan ei ole kuulunut, joten imetys valitettavasti hoitaa ehkäisyn... Mutta jos onni on matkassa niin jospa joskus tulisi kakkonen. Luomuvauvan haluaisin. En millään jaksaisi uudestaan lapsettomuushoitoja. Ovat niin rankkoja henkisesti ja fyysisesti. Ja periaatteesa luiomuraskaus on mahdollinen, koska kummastakaan ei ole löytynyt syytä lapsettomuuteen.

Minä olen ihan kuin uusi ihminen, kun olen saanut nukkua kolme yötä melkoisen hyvin. Tähän saakka yöheräämisiä on piisannut, mutta nyt Veera lopetti yösyönnit. (Ainakin muutamaksi yöksi, toivottavasti siitä tulee tapa!) Luulen, että kiinteiden syönti pidensi meidän neidin yöunet. Viisi kuukautta kun menimme täysimetyksellä. Nyt kuukausi maisteltu ruokia ja voisi sanoa, että enää se ei ole maistelua vaan ihan oikeaa syömistä. Reilun desin annoksia menee. Ja ilta- ja aamupuroa enemmänkin. Siis meillä syömispuolella kaikki o.k.

Nyt taidan lähteä viettämään omaa laatuaikaa lehtien pariin. Mies yötöissä ja Veera unten mailla.

Puppe

Vierailija

täällä niska kipeenä/jumissa kirjottelen..iida koisii pihalla.

meillä iida ei haluu nukkuu enään viiden jälkeen,ulkonakin kun ollaan ni on silmät kiinni mutta kun vaunut loppuu liikkumasta se avaa ne joten blöijailee vaan siellä :D kohta varmaa voi alkaa nostaa päätyy ja ottaa kopan pois. meillä siis teutonian olikohan delta coutryt vm. 2000 kovalla kopalla.

noh,nyt meen kyl laittaa ryynityynyn lämpee ja ottaa särkistä sen vertaa kolottaa ja ukkokin pitkän päivän joten yssikseen tyttöjenkaa..

Vierailija

kerttukasperi:Niin onhan sitä paljon esikoisen äitejä joille kaikki ei ole ennen vauvan syntymää ihan tuttua. Ei minullakaan mitään isoa käsitystä ollut mitä vauvan kanssa voi tehdä ja mitä ei ja sekin tietty riippuu omista voimavaroista, vauvasta ja tukijoukoista. Mutta voihan sitä tosiaan kaikenlaista tehdä jos huvittaa kovasti ja tekee asioita enemmän vauvan ehdoilla.

Vierailija

iik,tulipas mieleen että meillä perjantaina 5.v naimaloissa oloa..mitähän ostaa ukolle lahjaksi? (me ollaan joka vuos ostettu jotakin) nyt vaan ei keksi mitään..kaikkee on..

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat