!!LOKAKUISTEN UUSI VIIKKO!!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (55)

Vierailija

On suurempi riski saada allergioita, kun aloittaa kiinteiden antamisen silloin kun ei enää imetä (vauvan vastustuskyky heikkenee).

Eli imetyksen aikana olisi hyvä ainakin kokeilla eri ruokia, niin vauvan elimistö tottuisi niihin silloin kun " suoja" on vielä hyvä.

Plää-plää, oon surkee selittelyssä, mutta toivottavasti toi nyt selvensi.

Meillä myös ollaan menty jonkun aikaa ympyrää lattialla.

Ja ympäri kääntyilty muutaman kerran.

Sekä nyt on meillä tytöllä alkanut se istumaan änkeemis yritys (välillä aika raivostuttavaa, varsinkin kun yritetään syödä).

Vierailija

pakko vielä kommentoida, että meilläkin esikoiselle tuli kummallisesti vaippaihottumaa ekan kerran viime kesänä yli 1,5 v iässä. En tiedä mistä johtui. Tyttö raapi tosi paljon aina siitä housuvaipan resorikohdasta. Samaa vaippamerkkiä käytettiin siihenkin asti joten syynä ei ollut kai merkki. Mutta tosiaan en tiedä mistä moinen johtui. Nyt se alkaa olla hävinnyt kun vaippaa ei ole ollut 2kk:een.

Ei kannatakaan varmaan kiirehtiä vaipattomuuden kanssa jos tuntuu ettei tyttö ole valmis. On se pissojen siivoaminen vaan sen verran inhaa touhua. Meillä siivotaan Lilian pissoja koko ajan kun neiti ei pissaa paljoakaan vaippaan vaan aina heti ja paljon kun vaipan ottaa pois. Tosi jännää, sillä tosiaan vaippa oli eilenkin 4 h:n jälkeen ihan kuiva ja kun riisuin sen niin kyllähän sitä pissaa riitti sitten vaikka kuinka ja paljon!!!!! Ja kaikki ympäri ämpäri pitkin lattioita ja seiniä..

Vierailija

Täällä aamu meinasi alkaa jo klo 05.00!! Elikkäs aloitetaanpas jo yöstä. Otin nyt puhelimen viereen kerrankin jotta näen montako kertaa neiti nötterö elikkäs Lilia syö yöllä. Nukkumaan meni tavalliseen tapaansa klo 20.30. Sitten heräsi 23.30. 01.30 jolloin jo ajattelin, että ei voi syödä taas. No annoin kuitenkin tissiä jonka jälkeen neiti alkoi jokeltaa - ekan kerran koko 4kk+ aikana jokelsi yöllä - silloin ajattelin että voi pee ja siirsin neidin välittömästi omaan sänkyynsä ja ajattelin että pakko sen on nukahtaa uudelleen.. Ja niin kävi hyvin pian. EIpä mennyt taas kuin 2h niin hamuaminen alkoi sängyssä ja taas annoin tissiä. Sitten menikin enää tunti ja neiti rupesi jokeltamaan oikein kunnolla sängyssä ja silloin kyllä ajattelin että ei voi käydä näin että mitä vanhemmaksi tyttö kasvaa niin sitä huonommaksi yöt menee!!! otin eka viereen -> ei vaikutusta, edelleen pirteän oloinen, sitten syötin vähän, mutta huomasin ettei neiti tietenkään ollut nälkäinen ja sitten tein taas saman tempun elikkäs nostin omaan sänkyyn ja ajattelin että minähän en nouse viideltä aamulla ja painelin takaisin omaan sänkyyn, vedin peiton korville ja aloin nukkua! Niin oli neitikin nukahtanut ilman huutoja ja aamulla seitsemältä herättiin kun esikoinen heräsi. Tai Lilia nukkui puoli kasiin. Että tästä lähtien alan tehdä niin, että en yksinkertaisesti liikuta varvastakaan kun tyttö alkaa hamuta sängyssään, en ainakaan vielä puolilta öin, kuun kerran kahdesti nukahti viime yönäkin itsekseen sänkyyn. Olen siis antanut tissiä liian helpolla. Pitää vaan oppia itse jatkamaan unia vaikka ääniä kuuluu. Tästä tuli mieleeni että meillä varmasti pian siirretään tytöt samaan huoneeseen.

EIlen annoin taas perunaa 1 tl verran. Tyttö tykkää siitä paljon! Mutta malttia vielä, en halua luopua täysimetyksestä.... Etenkään kun näyttää, ettei Lilia syökään nälkäänsä yöllä.

Nyt pitää mennä, sorry oma napa näin aamusta..

Nazu ja flikat

Vierailija

Unohdin kirjoittaa COELLE, että älkää suinpäin maksako Kelalle niitä takaisinperintöjä. Siis minä en ole ikinä kuullut, että ne perii korkoja!? ja sinne voi maksaa pikkuhiljaa hyvinkin pieniä summia.

Meillä on tapeltu NIIIIIIN paljon kelan tukien kans, niitä kun on auliisti myönnetty ja sitten taas perittykin takaisin. Mutta siis ikinä niissä ei oo mainittukaan mistään korosta! Takaisin on peritty asumistukea, asumislisää ja opintotukea.. Ja tosiaan, nytkin koko ajan minulta pidätetään kotihoidontuesta 60¿/kk, olen maksanut noita takaisinmaksuja pikkuhiljaa jo jotain 2-3 vuotta! Meiltäki yritettiin eka periä ihan kerralla kaikki, mahdottomia summia ja uhattiin ulosotolla jos ei maksa, mutta kun aloin selvitellä asiaa ja soittelin aikani, niin kuulin ettei niitä saa ulosottoon laittaa, jos vaan joka kuukausi lyhentää takaisinmaksuvelkaa edes jonkun verran ja ettei esim. yli 100¿:n takaisinperintöjä edes oleteta maksettavan kerralla. Tätä vaan ei meidän paikalliskelasta minulle kerrottu vaan tosiaan itse sain asiat selvitellä.

Vierailija

...kauheasti tsempityksistä!!!

Ja kiitos, Mianni, kun valat uskoa, että ehkä siellä Suomessa vielä kuitenkin voi jonain päivänä koti olla odottamassa... Meillä on siellä nyt onneksi purku- ja kuivausmiehet päässeet jo hommiin. Käytännössä koko talo pitää sielläkin kuivata. Uskomatonta, että se vesi voi tosiaan levitä -ihan- kaikkialle. Meillä kun on kaikki yhdessä tasossa, niin ei ole yhtään kuivaa huonetta jäljellä. Onneksi meidän ei nyt tarvitse siellä asua, ja toivottavasti remppa on ohi, kun muutamme kesällä takaisin. Mies nyt joutuu Suomen viikot asumaan hotellissa, mutta kuullosti siltä, että vakuutusyhtiö ehkä maksaa senkin. Onneksi talossa ei myöskään ole huonekaluja kuin muutama sänky, patja ja ruokapöytä... Nyt muistankin, että olet maininnut remontin keskellä asumisesta, mutten tiennyt, että vesivahinko oli kyseessä... Kuullostaa kyllä helvetilliseltä, en voi kuvitella, kuinka olette selvinneet. Toivottavasti se nyt todella viimein valmistuu - ja meilläkin sitten aikanaan!

Inuliini

ps. Minäkin vieläkin välillä puhun meidän -kolmesta- lapsesta, kun tuntuu niin käsittämättömän paljolta tuo neljä!

Vierailija

Tässä nyt yks tyttö sylissä ja toinen vieressä hästäämässä yritän äkkiä kirjoittaa..

JENI: Tosi kurjaa, että teidän poitsulla on atooppinen iho. Meillä ei oo ollut kuin esikoisella ja sekin meni itsekseen ohi 2-v ikään mennessä, toki rasvausta vaati siihen asti eikä ollut mitenkään paha tapaus. Siis siihen en osaa kyllä vinkkejä antaa. Mutta, tuohon karstaan voin kertoa hyvän neuvon. Meillähän Tuomaksella tuli kans koko ajan ihan kauheesti karstaa, pahimmillaan sitä oli pään lisäksi otsalla kulmakarvoissa ja korvissa!. Kokeilin aika montaa keinoa, mutta kaikkein tehokkaimmaksi osoittui Ceridal-kylpyöljy. Laitoin sitä REILUSTI päähän, oikein hieroin sitä päänahkaan ja annoin olla puuvillamyssyn alla sitten n. tunnin hautumassa. Ja sitten kylpyyn ja ihan sillä ä-pakkauksen harjalla harjaamalla lähti isoina laattoina kaikki karsta! Ja pysyi tosi kauan pois, nyt on ihan pikkuisen tullut uutta, kun tuosta poistamisesta on aikaa jo useita viikkoja.

COE: Minulla kans on tuo sama vika, että hermostun, jos lapset ei anna toistensa nukkua. Tosin meillä on kyllä tosi sikiunista sakkia, että normaali äänet tai itku ei saa toista heräämään, mutta joskus tytöt menee härppimään Tuomasta, kun hän nukkuu ja silloin mulla meinaa palaa pinna alta sekunnissa.. Ja meillä muuten on tuo 2-v just semmoinen, että alkaa huutaa ihan hysteerisenä, jos en HETI ekasta inahduksesta juokse paikalle. Ja isi ei kelpaa..

ZIMPURA: (heh, toivottavasti se olit sinä, joka kirjoitit velleistä ja vellituteista..vähän meinaa muisti tökkiä). Meillä on käytössä Ainun pullot ja niissä maitotutit ja ainakin maissivelli ja peruna-porkkanavelli tulee ihan niiden maitotuttien läpi. Vellitutista tulee semmoisella vauhdilla, ettei ainakaan meidän vauvat ole pystyneet syömään. Muistaakseni myös riisivelli tuli maitotutista, varsinkin jos sitä hieman ohensi Tuttelilla..

YÖ meni meillä ihan kivasti. Tuomas nukahti klo 22 ja nukkui ihan rauhallisesti, kunnes alkoi kauheasti huutamaan 3 maissa. En tiedä mitä se huusi, yleensä vaan ähisee, jos nälkä yllättää yöllä ja öhinää kestää aika kauan, ennenkuin menettää hermonsa jos ei ruokaa tule. Mutta nyt siis heräsi ihan huutamalla heti. Hiljeni sitten, kun annoin maitoa, mutta ähelsi kyllä sen jälkeen tuttinsa kanssa vajaan poli tuntia ennenkuin rauhottui nukkumaan. Klo 6.30 sitten heräsin siihen, kun pikku-ukkeli sängyssään jokelteli ja hekotteli isoon ääneen, en tiedä kauanko oli hereillä ollut:D Nyt sitten on jo 40min vedellyt aamu-uniaan.

G: MILLOIN TEILLÄ ON LÄÄKÄRINEUVOLAT?

Meillä täällä Kuusamossa on 4kk iässä, 8kk iässä ja sitten 5-v ikäisenä.

Juuri eilen soitti neuvolasta 4kk lääkärineuvola-ajan, se on vasta 7.3. eli tulee aika pitkä väli, kun viimeksi on käyty neuvolassa tammikuussa.

Nyt nämä neitit alkaa hikeentymään, joten lähdemme maalaamaan vesiväreillä tjn.

Mianni + Tuomas 3,5kk ja 3 muuta kakaraa :)

Vierailija

Inuliinille siis jaksamisia tuon vahingon kanssa.

Olipa tosi ikävä juttu.

Toivotaan että vakuutus korvaa, mun mielestä ns. normaaliin vakuutukseen kuuluu vesivahingot. Koska tuo nimenomaan vahinko, eikä mitään huolimattomuutta.

Nazulle: Mulla oli täällä jo vellipurkkeja valmiina ja tänään ostin " kasan" vellitutteja... oisit kertonu ton vähän aiemmin =/

Meinaan kun lukasin ton vellipurkin kyljen, niin perunaa siinä on vain nimeksi ja lisäksi on suunnilleen ne samat kuin korvikkeessa, että taitaa neuvolatäti olla ihan oikeassa..

No mutta eipä meillä ole montaa purkkia niitä, harmittaa vaan kun menin ostamaan kalliita vellitutteja jo pulloihin =(

Suunnittelin alottavani ruokakokeilut juuri noilla velleillä, mutta taidan päätyä myös siihen tuttuun ja turvalliseen perunaan.

Koitetaan maistella sitä huomenissa.

TUTIN KÄYTTÄJÄT. Ostin Mam tutin 0-7kk ikäisille, ja satuin lukaisemaan pakkauksessa olevan lappusen, niin tuttia löytyy myös 0-4kk ikäiselle.... mitähän eroa niissä niinkuin on???

Menee kyllä pää pyörälle vauvaosastolla kun on pitkä hyllyrivi täynnä erilaisia tutteja ja pulloja ym...

Oli itku taas tosi lähellä.

Keittelin noita uusia tuttipulloja ja pullotutteja, sekä vanhoja siinä myös.

Tiskasin ja huuhtelin ensin kaikki huolella ja keitin niitä noin viisi kattilallista (5 litran kattila).

NO olin sitten viimeistä satsia keittämässä, kun ihmettelin miten keitinvesi on niin oudon väristä ja pulloihin jää jotain... RASVAAHAN SE!!!

Oli tippunut liesituulettimesta (tosi likasesta) kun anoppi oli ottanut siitä KUUKAUSI sitten suodattimen ja ritilän pois siksi aikaa kun ostaa uuden.

Niin eipä sitten kun pullojen pesu uusiksi, tällä kertaa vain tiskasin ne..

PÄÄSIS PIAN TÄÄLTÄ JO POIS!!!

Mutta nyt syömään, jos mielikin siinä samalla virkoisi =)

Zimppu ja Jiii 3,5kk

Vierailija

Täällä herätty kanssa jo tunti sitten, tavalliseen tapaan ;)

Äiti haukottelee niin, että suu repee mutta lapset on oikein virkeitä :)

Voi että kun oli ihana eilen käydä hyvän ystäväni kanssa pitkällä lenkillä ja parannella maailmaa. Hänellä myös kaksi lasta, niin kummallakaan ei ollut mitään kiirettä takaisin kotiin ;) Teki kyllä niin hyvää olla hetki pois kotoa. Nyt jaksaakin tämän viikon ihan eri mielellä. Viime viikolla jo meinas alkaa tekemään tiukkaa.Nää aikaiset aamut, pojan nukkumattomuus ja ulos pääsemättömyys alkoi olemaan aika rankkoja..Onneksi nyt on pakkanenkin laskenut ja voi lähteä ulos, kiva!

Leikkasin eilen itse pojan hiukset ihan lyhyiksi :) Hänellä ollut aina aika pitkät hiukset, mutta nyt kyllästyin kun kerran kuussa olis pitänyt parturissa käyttää jotta malli ois pysynyt hyvänä. Nyt on ihan ison poja näköinen ja oikeastaan ihan eri pojan näköinen :D

SOSEET:

Teen itse jonkin verran ja myös ostan kaupasta. Tuosta asiasta en koskaan ole stressiä itselleni saanut. :o)

Eineksiä käytetään tosi vähän, miehellä silloin tällöin eväänä töissä jotain roiskeläppäpizzoja jne..

Mutta nyt taitaa alkaa jo uni painamaan tytön silmiä, joten mentävä.

Mukavaa ja ulkoiluntäytteistä uutta viikkoa teille kaikille!

Camelot ja Ronja 3kk

p.s Minä plussasin muuten vuosi sitten ystävänpäivänä. Oli kyllä oikein vuosisadan järkytys silloin. Hyvä näin, ollaan nyt erittäin onnellisia lapsista ja myös toisistamme :o)

Vierailija

Voi että, jos on yksi asia mikä mut saa turhautumaan ja suuttumaan yli kaiken niin se on se, kun lapsista toinen herättää toisen unilta (tai ei anna toisen nukahtaa). Tänään klo 5:30 esikoinen alkoi huutaa sängyssä, herää aina itkemään ja huutamaan ellen minä/mies olen kärppänä nostamassa HETI kun pystyyn kampeaa. Anja sitten heräsi siihen ja oli ihan virkeänä. Tuollon tulen aina tosi vihaiseksi ja tietysti se suuttumus kohdistuu siihen lapseen joka on toisen herättänyt, vaikka eihän nuo sitä tahallaan tee. Se on vaan niin hirveän turhauttavaa, kun siinä ollaan sitten väsyneenä koko porukka hereillä eikä itse voi tehdä oikein mitään.

No mutta onneksi Anja sitten nukahti vielä kun jäin syöttämään, eli loppu hyvin aikki hyvin. Piti vaan tosiaan mainita että tuo suututtaa mua niin ältsisti.

Ei mulla oikein mitään muutakaan tässä nyt ollut, INULIINILLE vaan stressinsietokykyä, varmaan aika karmea fiilis oli kun mies soitti!

Meille tuli muuten eilen postissa mälsä ylläri, mieheltä peritään takas 2v takaisia opintotukia 15% korkoineen ja 600 euroa meni siihen :( Ei yhtään osattu varautua tuollaseen, mies on yleensä kyllä taloudesta tarkka mutta jostain syystä toi oli mennyt häneltä ohi. Harmittaa etenkin tuon koron maksaminen, kun olisi voitu itsekin palauttaa niitä rahoja, ei vaan jostain syystä oltu tajuttu että mies oli ansainnut liikaa.

Huh, tänään kyllä taidan ottaa päiväunet lasten kanssa, väsyttää. Toivottavasti nukkuvat yhtaikaa,eilen Anja yllätti ja nukkui 45 minuutin sijasta aamupäivällä 3,5 h ja tietysti meni sit vähän ristiin esikoisen unien kanssa. Ja iltapäivällä sitten tietysti ne 45 minuuttia...

Hyvää keskiviikon jatkoa kaikille!

Coe

Vierailija

Kyllä tosiaan ihan viimeisimmät tutkimukset taitavat olla sitä linjaa, että ennen puolen vuoden ikää olisi parempi aloitella soseiden maistelu. Puolesta vuodesta alkaenhan vauva jo tarvitsee merkittävän osan muuta ravintoa kuin maitoa. Maistelu tulisi siis aloittaa siinä vaiheessa, kun äidinmaito on vielä selkeästi pääravinto. Lisäksi monella kai alkaa imetys pikkuhiljaa vähentyä viimeistään tuossa vaiheessa ja mahdollisen korvikkeen määrä kasvaa. Etenkin siis, jos vauva ei ole täysimetyksellä, kannattaisi kiinteät aloittaa ennen kuin korvikkeen määrä on kovin suuri. Itse kyllä " alan" tutkijana uskon tuohon. Yleensäkin aikainen altistuminen mahdollisesti allergisoiville aineille ehkäisee allergioiden syntyä (hyvänä esim. lemmikkieläinallergiat). Vaikeissa allergiatapauksissahan käytetään nimenomaan siedätyshoitoa. WHO:n suositus puolen vuoden täysimetyksestä on kai annettu lähinnä ajatellen kehitysmaita, joissa äidinmaito on puhtaan veden puutteessa ainoa steriili ruoka vauvalle. Toki allergioiden synty on aina jossain määrin yksilöllistä, ja joku allergisoituu jollekin aineelle ihan riippumatta siitä, onko sille altistunut kuukauden vai vuoden ikäisenä. Tosiaankin, jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee, ja se on varmasti siinä perheessä oikea ratkaisu.

Meidän lapset ovat aloittaneet soseet 3 1/2 kk - viikkoa vaille 4 kk. Tarkoitus oli aloittaa nytkin 3 1/2 kk, eli viime viikonloppuna, mutta lykkäsin vielä ainakin viikolla, kun tuntuu, ettei ihan vielä millään raskisi... tämän pienimmäisen kun haluaisi vielä pitää pienenä mahdollisimman pitkään...

Nyt taitaa pikku-o kohta heräillä...

Mukavaa viikkoa kaikille!

Inuliini

Vierailija

Mullakin perittiin kolme vuotta sitten opintotukia takaisin ja kyllä niissä oli korko mukana. Tosin minunkaan ei selvitysten jälkeen tarvinut maksaa takaisin penniäkään tai siis senttiäkään - onneksi. Summa olisi ollut 1300 euroa just meidän häiden alla!

Einpä ehdi enempää kirjoittelemaan, ruoka on tulollaan ja miestä odottelen töistä kotiin. Tänään onkin saunapäivä - jee! Ensin mennään esikoisen kanssa pulkkamäkeen ja sitten saunan lämpöön ja tänään tulee vielä mun ehdoton lempparisarja Greyn Anatomia joten kiva ilta tulossa;-)

Nazu

Vierailija

IIRIS: Onko teille suositeltu maidotonta ruokavaliota? Kai olisi imetysvaiheessalehmänmaidon korvaamista erikoisvalmisteisilla korvikkeilla...? Mun äiti aikanaan sai lääkäriltä suosituksen kun veljelläni (keskosena syntynyt eikä lainkaan imetetty, äidinmaitoa sai kyllä pullosta) oli monen vuoden korvatulehduskierre. Silloin lääkäri antoi vielä suosituksen vähän " tiskin alta" , oli hyvin tunnettu ja aihetta pikkukeskosilla tutkiva lääkäri. Sittemmin kai tuo maidottomuus on tullut suositukseksi, ja ainakin veljelläni se katkaisi kierteen.

En siis itse tiedä paljon mitään korvatulehduskierteistä, paitsi että ne on tosi ikäviä, mutta tuosta maidottomuudesta voisi jo kuukkeloinnilla löytyä jotain lisätietoa. Toivottavasti joku apu löytyy :/

Omasta navasta eli ASUNTOMARKKINOISTA sen verran, että ei ollut eilinen asunto hyvä, höh :/ Ei ollut riittävän muuntelukelpoinen ja alakerrassa oli liikaa hukkaneliöitä, toisaalta en myöskään pitänyt siitä että etuovi aukesi parkkikselle, lapsia ei yhtään voisi laskea siitä ulos yksin. No mutta ei kuitenkaan ollut sitä mitä haetaan.

Odotellaan nyt kuitenkin sitten että miehen työasiat ratkeaisi, katellaan.

Oli muuten kiva yö viime yönä kun Anja ja siskonsa molemmat nukkuivat hyvin, Anja taisi syödä 2 krt tai ehkä 3 krt, en muista, mutta sisko ei herännyt ainakaan kertaakaan ja tuntui jo tosi kivalta :)

Nyt sisko vaatii pesemään käsiä kun on jugurttia syönyt.

Hyvää tiistain alkua ja jatkoa!

Coe + typykät

Vierailija

ikävä kuulla jeni teidän illoista/öistä. Mulle tuli ekana mieleen justiin hampaat ja toisena korvat. Puhtaalla kädellä voit tunnustella ikeniä, tuntuuko erityisesti alaetuhampaiden kohdalla terävää kohtaa. Ikenet tosiaan pullottaa ennen puhkeamista. Yleensä kun hammas jo näkyy niin ikenet eivät enä ole niin kipeinä.

Kolmantena tuli mieleen että voisiko olla jotain allergiaa tai oletko antanut jotain uutta ruoka-ainetta?

Palaan vielä myöhemmin lilia sylissä eikä tästä tule mitään nyt...

Vierailija

Ja sitten meitin eiliseen iltaan. Tosiaan Lassi nukahti ihan kuten ennenkin omaan sänkyynsä mahalleen tuttia lutkuttaen n. 21.30 ja 2 tunnin päästä sitten heräsi nälkäisenä (söi 19.30). Veteli 150ml maitoa ja otin hänet sitten viereeni heti, kun olin itse niin väsynyt..ei siis tarvinnu nousta laittaan pudonnutta tuttia!! 3.30 oli seuraava herätys, tosin sen väliajankin nukuin hiukka huonosti kait...poika vähtäsi, heittää päätään puolelta toisella ja sitten ne jalat ja kädet:) Seuraavaksi söi, kun herättiin 8.00. Olisi kyllä ollut valmis heräilemään jo aiemmin, mutta sain jotenkin aina nukahtamaan:) Eli yö meni ihan OK...nuo syötöt ois niin jees, jos nuo väliajat saisi nukkua:O

Neuvola-aika oli 9.15 eli vähän kiiruuksi veti....en ehtinyt ite laittamaan mitään suuhuni ja väsymys oli aika huimaa, kun en ilman aamukahvia käynnisty:/

Neuvolassa sitten selvisi ainakin osittain tuo levottomuus: ATOOPPINEN IHO!!!! Niska ja kaula on laajalti " ihottumainen" -kuiva ja punainen. Eipä ihme, jos ei nukuta, kun kutiaa/kirvelee! Itselläni on atooppinen iho ja tiedän tunteen. Ja pikkuinen oli yön aikana raapinut päänsä taas tosi kamalaan kuntoon eli joko hän yrittää osua sinne niskaan taikka sitten pääkin kutiaa. Päänahka on tosi kuiva ja karstaa tulee vielä jatkuvasti. Tarvisi tänään käsitellä tuolla Kelualilla pää.

Niskan ja kaulan lisäksi punotusta on taipeissa(varsinkin toinen polvitaive ja -kyynärtaive) sekä vaippa-alueella nivusissa:( Nivuset ovatkin olleet TOSI hyvät tosi pitkään ja nyt eilen alkoivat punoittaa..Mitään uutta ruoka-ainettakaan ei ole saanut nyt sitten sen mangon, jonka myös lopetin eli ruoka-aineesta tuskin ovat punoittavat. Se on vaan tuo atooppinen kuiva iho ja nää pakkasilmat eivät paranna asiaa:(

Hoidoksi nyt alkuun rasvausta rasvausta ja rasvausta...ihan perusvoiteella(Lipolan) pari kertaa päivässä ja tarvittaessa kortisonia muutamana päivänä mikäli yltyy pahaksi.

Nuo taipeet ovat välillä punoittavat ja välillä ihan ok.

Te, joiden lapsella on atooppinen iho niin oletteko huomanneet jonkin tietyn pyykinpesuaineen olevan haitaksi? Itse käytän Omo sensitiveä ja jossain vaiheessa vaihdoin Bio Luvilin hajusteettomaan, kun kuvittelin(?) Omon aiheuttavan Lassille kuivaa ihoa(silloin oli kuivia länttejä pitkin kehoa) ja nyt ostin sitten (TYHMÄ MINÄ!) taas Omoa.

Saadaan ruveta maistelemaan muitakin vellejä kuin maissia ja peruna-porkkanaa(jota meillä ei porkkanan vuoksi maistella) sekä puuroja ja pikkuhiljaa lihaa sun muuta! Meinaan tänään tarjota pojalle iltapalaksi riisijauheesta tehtyä riisipuuroa, teen sen Nan:iin! Josko saisi kunnolla masun täytettä;)

Mä aloitin Lassille kiinteät maissista ja perunasta...yhdessä ja erikseen. Ja valmiita soseita olen antanut, kun poika kieltäytyi syömästä mun itse tekemääni perunamössöä;( Parsa-ja kukkakaalia olisi soseena pakkasessa, mutta noi kaalit nyt vähän epäilyttää...?!

Porkkanaa annoin myös ihan ensimmäisten joukossa, mutta siitä meni taipeet tosi pahaksi ja jätin sen kokonaan pois! Ja nyt kun katselin noita 5-6kk ruokia kaupassa niin tosi monessa on porkkanaa;(

Lassilla on painoa 6850g ja pituutta 67cm, pipo 42.2cm.

Mä sain jo siivottua ja väsyttää aika lailla..Isäntä on iltavuorossa edelleen eli tuskin tulee mentyä nukkumaan ennen puolta yötä (tai siis kun uni ei tule sitä ennen..).

Lassi on nukkunut kohta 2 tuntia ulkona, katsotaan miten kauaksi unta tänään riittää:) Nukkui puolen päivän aikoihin tasan 30min. ja kauppareisulla hetken kaupassa/autossa. Kävin ostamassa pojalle kunnon hanskat, kun tuntuu, että aina on kädet kylmät, vaikka miten paljon laittaisi käsiin lämmikettä! Saas nähdä miten nyt on..!

Mukavata ehtoon jatkoa!!

Toivottelevat: Je_Ni & Lassi tasan 4kk (isi osti hänelle ihanan karvaisen apinan...niin siis ihan leikki sellaisen, hih)

Vierailija

Meillä päivä alkoi taas 05.30 kun Lilia aloitti iloisen jokeltelun ja kirkumisen. Ei voi muutakuin nauraa kun tyttö on niin iloinen heti aamusta - oli kello sitten mitä tahansa;)

Mites Jenin loppuilta ja yö meni?

S-I, paljon jaksuja teille. Todella kurjaa kun Toivolla on nuin pitkittinyt tulehduskierre. Mutta älä tosiaan soimaa itseäsi, teillä tosiaan on vain käynyt huonoakin huononmpi tuuri. Sinä et olisi voinut tehdä enää mitään paremmin;)

Jenille vielä että kuten joku jo sanoikin, syynä voi olla myös yksinkertaisesti jokin " vaihe" . Vauvoilla tuntuu olevan vaihe vaiheen perään aina jokin uusi juttu jonka opettelu/prosessointi aiheuttaa esim. levottomuutta. Esikoisen aikana minusta ainakin tuntui että kun yksi vaihe loppui niin seuraava jo oli alkamassas juuri kun päästiin normaaliin rytmiin. Hampaat, liikkuminen, tiheän syämisen kaudet jne jne. Yleensä vauvat reagoivat kaikkeen iltaiisin ja öisin - kuinkas muutenkaan;-)

Tästä ei kuulkaa tuu enää mitään ku yrittää kirjoitta LIlia sylissä. Aivan järkyttävä poukkoilemine ja ähinä!

Nazu

PS. annoin eilen perunaa maisteltavaksi.

Vielä yksi kysymys, miten teidän neuvolat ovat suositelleet aloitettavan kiinteät eli millä ruualla? Meidän neuvola suosittelee ehdottomasti aliottamista perunalla, sitten porkkana jne. Esim. vellejä eivät suoisttele ollenkaan (ovat imetyskeskeisiä ja´pitävät vellejä vain " maustettuina korvikkeina" ). Nin siis meidän " kaikkitietävä" neuvola eli en tosiaan väitä että ovat oikeassa, ihan mielenkiinnosta kyselen että mitä muilla suositellaan??

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat