Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toukokuisten maanantaimarmatukset!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

:)

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Iltakommenttia vielä.

Mulla on jo nyt ollut noita lääkäreitä niin paljon, että ei oo väliks vaikka ei ois enää yhtään. Käsittääkseni täällä ois 28viikoilla ja sitten jos tarvetta niin loppuraskaudessa.

Ida-Antonialla hyvä idea isommille vauvalahjat! Vois ajatella jotkut lempilelut, jotka vauva tois. Minäkin ajattelin painottaa vierailijoille, että piipero on tärkein muistettava.

On jotenkin ihan oudon huono olo: puuskututtaa, päähän koskee ja tuntuu, että verenpaineet heittää. Voi olla väsymystäkin, mutta suppareitakin on tänään taas tullut hurjasti. Ja outoa kramppikipua vatsalla, ei kai se joka päivä kasva?

Pitäs laatia vähän listaakin, että mitä sitä vauvalle tarvitsee ja itselle: tutteja, pulloja, liivinsuojia, isoja siteitä...huoh miten pitkä matka on toukokuun loppuun.

ja taas lepäämään...

Vierailija

Viikonlopun ja tänään supistellut taas enemmän, neuvolasta passittivat polille ja siellä tänään kävin. Kaikki kuitenkin ok, tai siis kohdun sisäsuu oli kiinni joten eivät nyt ainakaan avanneet paikkoja. Huojentavaa tietää. Nyt kuitenkin taas askel pari hiljennettävä entisestään tahtia...mitähän mä nytkään viime viikkoina olen tehnyt kuin hiljaiseloa vietellyt..no taaperretaan hiljaa toukokuuta kohden, pääasia että masussa kaikki ok. On muuten ollut vilkkaalla tuulella tänään, kiva kun tietää että siellä ainakin kaikki okei.

Meillä ei myöskään tuota keskimmäistä lääkärineuvolaa. Ainoastaan sitten jos on jotain supistuksia tms. No nyt tuli sitten käytyä. Viimeksi eilen illalla miehelle ihmettelin että miks tää keskimmäinen lääkärikäynti on poistettu, kun sehän se tärkeä olis jotta tiedetään onko paikat kiinni ja muuten ok. Vika lääkäri sit on kuitenkin aika turha, kun niillä viikoilla saa sit jo syntyäkin jos on syntyäkseen...

Outoa, täälläkin joku ihmetteli samaa...

VAIPOISTA ollut kanssa puhetta, meinasin jo mainostaa noita liberon yövaippoja, kun meillä aiemmin pojalla ollut yövaippana pampersin baby dry ja jokunen vko sitten alkoi olla aamuisin yöpukua myöten märkä. Vaihdettiin liberon versioon ja kuivat aamut palasivat, paitsi nyt taas n.neljänä yönä vaippa valskannut (=tai siis imuteho ei riitä, on aivan märkä ja läpi tulee). Nyt mietin mihin sitä nyt vaihtaisi, missä pysyisi yön kuivana. Poika reilu 1,5v.

JA NYT KAIPAAN HYVIÄ IDEOITA TEILTÄ RAKKAAT TOUKO-SISARET :))

Olen ajatellut että olis kiva tehdä lapsille jotkut " vauva/isosisar" -lahjat jotka saavat sitten kun vauva syntyy. Vauvaa kun kuitenkin huomioidaan kaikkien puolesta, niin haluaisin keksiä isosisarillekin jotkut kivat paketit... mitähän keksis? :)

Joko niin että saavat ne kun vauva syntyy tai sitten kun vauva tulee kotiin. Toki miehellekkin vois jotain keksiä, tosin mitään " vauva-tulee-taloon" -selviytymispakettia ei näin kolmannen lapsen kohdalla enää oikein ole järkeä toteuttaa ;)

Mutta lapsille nyt kaipaisin jotain ideoita...poika alle 2v kun vauva syntyy ja tyttö n.3,5v.

Tänään vihdoin sain vietyä kelan paperit, luulin että automaattisesti äit.pvä.rahat määräytyy edellisen raskauden/äit.pvärahan mukaan, mutta kun edellisen äit.rahat määräytyi jo esikoisen tukien mukaan, niin kelan täti ei ollut varma, voiko tuota soveltaa vielä kolmanteen peräkkäiseen raskauteen...selvittää asiaa.. voi prrrrr...kele jos se määräytyykin normaalsiti 2005 verotuksen mukaan ja olen ollut lasten kanssa sillon kotona niin tulot oli mitä oli...olin niin ajatellut että kiva kun nyt nousee taas hetkellisesti tulot äitiys ja vanh.rahakaudenajaksi kun kotihoidon tuella taas kitkutettu...voi vitsit...nyt jännittää mikä päätös tuolta tulee...

Mutta se tällä erää, illan jatkoja :)

Ida-Antonia rv.27+6

Vierailija

Almaeinolle voimia kelan laskun kanssa. Toi on tosi ärsyttävää. Mäkin olisin ihan rikki.

Oma vointi on ollut nyt ihan hyvä. Tänään oli työkaveri käymässä ja olipa ihana nähdä oikeita ihmisiä :) Mä kun olen koko saikun ajan nukkunut tosi paljon ja tavannut kyllä sillon paljon ei niin todellisia tyyppejä :) Unet on alkanut olla välillä aika erikoisia.

Yritin tänään täyttää tota äippärahahakemusta loppuun, mutta tunsin kyllä itteni tosi tyhmäksi. Tohon kohtaan 10 mulla tökkäsi. Miten noi vuosilomat yleensä pidetään. Pidetäänkö ne normaalisti ennen tai jälkeen äitiys- ja vanhempain- vapaan vai merkitäänkö vaan jollekin kuukaudelle ensi kesälle (siis äippävapaiden päälle). Ja miten käy lomarahojen missäkin vaihtoehdossa. Vai voiko edes merkitä äippärahakuukausien päälle. Olen yleensä tosi hyvin perillä kaikista työehdoista ja nyt on tosi tyhmä olo. Viime raskaudessa olin opiskelija, eikä tarvinnut tällasia miettiä. Ajattelin, että onko mahdollista, että pitäisin lomat vanhempainrahakauden jälkeen maaliskuussa 2008. Saisin ilmeisesti silloin noin kuukauden palkan + lomalisät. Olenko nyt ymmärtänyt ihan väärin?

Jos pitää lomat vasta vanhempainvapaan jälkeen ennen hoitovapaan alkua, niin sitä ei merkitä tohon alempaan rastiin. Mutta pitääkö toi kohdan 10 ylempi rasti laittaa joka tapauksessa, kun vaan hakee äippärahaa 30 päivää ennen laskettua aikaa.

Osaisko joku viisaampi neuvoa mua. Mä en nimittäin voi kysyä pomolta, kun se ei tiedä mitään näistä jutuista. Tekee vaan niin kun on aina tehty, eikä se ole välttämättä oikein. Plus en oikein enää luota häneen kaiken sen p....n jälkeen jota tässä raskausaikana olen saanut häneltä kokea. Haluisin niin jo saada ton hakemuksen eteenpäin. Ärsyttää tosi paljon, kun ei voi keneltäkään oikein kysyä. Tai tietysti kelasta, mutta osaako ne sitten neuvoa miten noi loma-asiat voi hoitaa.

Että tällaset mietteet tänään...

Laru ja masukki rv 24+5

Vierailija

Kiva kun kirjoittelette heti aamusta:) On jotain tekemistä.. Tosin meillä poika rupes oksentamaan eilen ja koko yö on sitten istuttu vessassa ja vaihdettu lakanoita. Eli sitäkin tautia sitten odotellessa, ihme vaan ettei vielä kukaan muu ole oksentanut.

Lapset siis kotona, ja yritän niille keksiä kokoajan jotain tekemistä etteivät tappelisi. Poikakin on onneksi jo ihan kunnossa olevan tuntuinen,mikä tuntuu hassulta kun yöllä kuitenkin vielä oli tosi kipeä. Mulla menee ainakin tosta taudista selvitä pari päivää:)

Muuten kuuluu hyvää, ei ole supistellut sitten lauantain. Ihan muutamia pieniä kivuttomia. Taisi olla vaan liikaa se että pidin lapset to-pe pois hóidosta ja niiden kanssa remusin tossa paljon. Että nyt vaan mamma makoilee ja yritän samalla kaitsea noita lapsia.

Paljon potkuja satelee ja kamalia kuperkeikkoja ekee. Varsinkin jos satun makoilemassa olemaan niin tuntuu aika ikävältä,tuntuu että tulee nahasta läpi:)

Meillä lääkäreitä on viikolla 26-28 ja sit sillo vk 36 jos ei tarvii mennä synnytystapa arviointiin.

Nyt alko emmerdale, täytyy mennä katsomaan ja palata myöhemmin:)

martina 28+0(niin ne viikot vierii:)) ja lapset 2x 2v8kk

Vierailija

Se on taas maanantai.. :) Huomenna tasan rv25! Hurjaa vauhtia menee aika. Miehellä vaihtuikin tämä päivä iltavuoroon ja on nyt pojan kanssa haukkaamassa raitista ilmaa.

Ruoka tehty, tiskattu ja heti tänne roikkumaan. :D

Eilen lähdettiin isän ja hänen vaimonsa kanssa kävelemään. (vähän vajaa 10km) ei tuntunu juuri missään paitsi sitten kun pääs kotiin.. alko väsyttää ihan kamalasti. ;) No kello olikin jo 20.00, kun kotiin kerittiin.

Käytiin tuossa välissä vielä isäni luona piipahtamassa.

Olipas mukava päästä grillaamaan makkaraa ja juomaan kuumaa kaakaota noin puolessavälissä lenkkiä. Nam! :P

Tänään oli tarkotus suunnata salille jumppaamaan näin aamusta... mutta, mutta.. laiskuus vei voiton! :D Noh, päivällä tulee taas kuntoiltua, kun lähdetään pojan kanssa kauppaan. (siinä tulee kyllä hiki!)

Huomenna lähdetään heti aamusta serkkuni luo ja tullaan kotiin vasta keskiviikkona joskus päivällä. Serkun vaimo joutui käsileikkaukseen tänään ja mennään pojan kanssa sinne avuks ja kahden pojan (2v7kk ja 1v1kk) seuraks. :)

Onpas meitä toukotaapertajia paaaljon, 140!! Huh! :) Mukavaa, että on näin iso porukka.

Mirmuska: Onnea tädille! Voi että oli pikkuinen kirppu. <3 Oih!!

Pampers-vaipoista on ollut puhetta... meidänkin pojalle tuli tossa joulun aikoihin (kun oltiin mummulassa Turussa) Pamperseista alaselkään vaipan rajaan ihottumaa.. tai oikeestaan näppylöitä. :(

Kotona ollaankin pitkän aikaa käytetty muumi-vaippoja. Aikoinaan tykättiin Liberoista, mutta muumit on halvempii. :D

Täällä myös " elämä alkoi" pojan synnyttyä! Enpä osaisi kuvitellakkaan muunlaista elämää ja päivääkään en pois vaihtaisi. <3 Selväähän se on, että elämä muuttuu lapsen syntymän myötä. POSITIIVISESTI! :D

Minulla taitaa tuo toinenkin lääkärintarkastus jäädä väliin. 4d-ultrassa katsottiin tuo kohdunsuun ja -kaulan tilanne. Eka jäi väliin kun olin käynyt alkuraskauden ultrassa. Saas nähdä " pääsenkö" yhteenkään. :)

Ei kai tässä kummempia.. tartteis varmaan lähteä pyykkiä levittämään.

Ihanaa maanantaita kaikille!! :)

t:tiitiäinen, poika 2v~2kk ja Oiva rv 24+6

Vierailija

Terveisiä punkan pohjilta, tänään kääntyi viikko täyteen sairastuvalla. Ääntä ei tule nimeksikään, kurkku on tappokipeä, eikä kukaan määrää tähän mitään lääkkeitä... :( Virusperäinen joku kammotus kun on, ei edes antibiootit auta. Pakko vaan kestää ja kärsiä. Harmittaa, kun huomenna olisi ollut tarkoitus lähteä tapaamaan ystävää, mutta ei taida uskaltaa kun tämä tauti ei vain taltu. :(

Lääkärikäynneistä oli ollut puhetta: meillä viikon 28 tienoilla on neuvolalääkärintarkastus. Me tosin mentiin ' omalle' lääkärille yksityiselle, sillä paikkakunnan arvauskeskuslääkärit ovat syvältä sieltä... Tarkoitus oli tälle alkaneelle viikolle varata aika klinikalle, mutta kun tämä tauti iski päälle tuli käynti kuitattua samalla kun käytiin viime perjantaina tarkastuttamassa oma&lapsen vointi siellä. Kaikki oli oikein mainiosti, saatiin vielä melkein puoli tuntia ultrasta tallennettua kuvaa dvd:llä mukaan. :) Tämän hetken painoksi sanoi 1130g, eli täsmälleen keskikäyrällä mennään. Kokoarvio tällä hetkellä on noin 3500-3700g:n tietämissä, tosin kaikkihan voi muuttua jos neiti päättää ottaa kunnon kasvuspurtin. Tai sitten ulkoistaa itsensä etuajassa ja on mahdottoman pieni. Eihän sitä koskaan tiedä.

Olen pinoja lueskellut, mutta en nyt todellakaan muista, mitä muuta on puhuttu viime aikoina. Täytyy kai lähteä taas nukkumaan pienet unet ja sitten vaikka tulla lueskelemaan uudemman kerran pinoa.

Hyvää viikon alkua kaikille.

-v&kääpiö28+4-

Vierailija

Eli selvennykseksi vielä edelliseen viestiini, että puhuin siis niistä lomista jotka on kertyneet (ja kertyy edelleen) ensi kesäksi (kesä 2007).

Lisäksi ilmeisesti äitiyslomalta kertyy normaalisti lomaa myös seuraavalle vuodelle? Tai siis Pamin sivuilla oli seuraava teksti: " Monet poissaolot, kuten äitiysloma, osa sairaspoissaoloista ja osa lomautuksesta luetaan työssäolon veroiseksi ajaksi vuosiloman kertymistä laskettaessa."

Siellä luki myös että... : " Työntekijä ja työnantaja voivat sopia loman jaksottamisesta ja siirtämisestä. Ajanjakso, jolloin loma annetaan, voidaan sopia alkamaan sen vuoden alusta, jolle lomakausi sijoittuu, ja päättymään seuraavana vuonna ennen lomakauden alkua." Eli ilmeisesti tosiaan ne tulevan kesän lomat voisi työnantajan luvalla siirtää maaliskuulle 2008, kuten edellisessä viestissä kirjoitin.

Olen jo ihan pihalla... Tajusiko kukaan muu mitään? Ja osaako joku neuvoa minua?

Laru

Vierailija

.. ja lisäisin tuohon edelliseen luettuani viikonlopun juttuja, että Naikkarin asiakas olen minäkin, ja kerran käynyt päivystyksessä veritulppaepäilyn vuoksi ja kiireisestä päivästä huolimatta ripeää toimintaa. Ikävä puoli on se, että siitä joutuu pulittamaan sen 22e, oli sitten kuinka väärä hälytys kyseessä. Maksu jäi minua harmittamaan jälkikäteen, kun jouduttiin sitten tosi tiukille, kun ensikertalaisena ja ummikkona siellä kävin. Ed. kotikaupungissa oli ihan toisenlaiset terveyspalvelujärjestelmät eikä tuosta maksusta mainittu kertaakaan aikaisemmin, ja kävin vielä virka-aikana.

Ja suonikohjuista sen verran, että ei ole tullut, koska käytän tukisukkia jo veritulppariskinkin vuoksi. Isoäidilläni on jalat täynnä kohjuja, joten niihinkin varmasti sukurasitusta löytyy. Tukisukat on muutenkin pelastaneet monta päivää, kun jalat ei väsy ollenkaan niiden kanssa! Kuorokeikatkin menevät kuin vettä vain jalkojen osalta. Suosittelen (minulla apteekin n.12e:n sukat).

Mistä ensisynnyttäjien saamista neuvolalapuista täällä on keskusteltu? En minä ole mitään sellaista saanut! Jotenkin on koko ajan muutenkin sellainen olo, että pitäisi itse tietää ja osata kaikki kysyä ja pyytää, vaikka olen ihan ulalla. }:| Minulla on info vain siitä, että kaikki kai ok, lääkäri ensi pe naikkarilla ja klexanea piikitellään vielä kauan. JA hikkaillaan ja jytyytetään masussa äidin iloksi ;)

nyt tuli nälkä...

Vierailija

Toisesta lääkärikäynnistä: Meillä uudelleensynnyttäjille ei taasen ole sitä jälkimmäistä tarkastusta. Jännä kyllä kun käytännöt vaihtelevat niin paljon. Itse aina luottaa, että asiat rullaavat " oikein" päin. Mullekin vain viime odotuksessa tokaistiin, kun ihmettelin sitä viimeisen käynnin puuttumista, että " kyllähän se on huomattu, että sieltä vauva pääsee tulemaan, joten miksi turhia?" . Joten olen jäänyt siis siihen oletukseen, että viimeisen käynnin pääpointti on juuri tuo, kun " tottakai paikat tuossa vaiheessa uudelleensynnyttäjällä on hyväkin olla auki" ym. Tietääkö joku tarkemmin eri lääkärintarkastuksissa tarkastettavia asioita?

Vierailija

Moi,

Olipas tullut jo pinoa! Multa jäi eilinen väliin, kun olin ihan horroksessa aamuvuoron jälkeen ja reippaan kävelylenkin jälkeen supisteli koko illan. Kattelin sit idolsii ym. sohvalla. Tänään ei ole ollut mun päivä: kävin päivällä kaupungilla täydentääs puuttuvia varastoja (miks kaikki puhdistus ym. kosmetiikka loppuu samaan aikaan?). Kotona odotti " kiva" yllätys kelalta, multa peritään yli tonnilla vanhoja opintotukia:( Mä olin mielestäni niin hyvin hoitanut asiani, mutta niin ne tulorajat tekivät tepposensa. Ärsyttää, kun noi asiat laahaa pari vuotta jäljessä. Kahlasin läpi jotain vuoden 2005 lippusia ja lappusia. Nyt mä tietty stressaan ton maksun suhteen ja oon parkunut silmät päästäni omaa tyhmyyttäni. No, virheitä sattuu...

Olo on siis masentunut ja huomaa kyllä, miten stressi raha-asioista vaikuttaa omaan napaan, supistelee ja tekis mieli vaan kaivautuu sängyn pohjalle. Täytynee silti raahautua töihin illalla. Toivottavasti ei oo ilkeitä asiakkaita. Onneks mun mies on tosi symppis ja tekee tuolla nyt meille ruokaa ja koirakin käy vähän välii nuolemassa, joten kait tää tästä!No, mennään muihin asioihin, anteeks tää purkaus!

Unohdin viimeksi onnitella mirmuskaa tätiytymisen johdosta!

Mulla ei oo tullut suonikohjuja eikä onneks vielä raskausarpiakaan. Mä en ees tiedä millo täällä on neuvolalääkäri. Ens viikolla (rv27) mulla on neuvolatädin kans aika, ehkä sieltä saan sit ajan lääkärillekin. Ainakin saan sitten sokerirasitetulokset, se on siis luvassa tän viikon to. Huomenna on eka perhevalmennus.

Sairaslomalaisille tsemppiä!! Kaikilta räkätautisilta räät pois ja voikaa kaikki muutenkin hyvin!!

AE 26+2

Vierailija

kun tuli kierrettyä puoli tk:ta. Ensin piti käydä verikokeessa, sitten palautin sauvat ja lopuksi hain sokerimittarin neuvolasta. Kerran kk:ssa pitää piikittää 7x/pvä. Mä laskin, että se on päivässä enemmän kuin veljenpojalla, jolla on sentään 1 tyypin diabetes. Ruokavaliossa ei todennäköisesti ole paljon muuteltavaa, mutta liikuntaa pitäis lisätä. Sitä kun ei ole ollut jokapäiväisen postinhaun ja tuvassa ramppaamisen lisäksi ollenkaan alunperinkään. Pitää vaan odottaa tuon nilkan parantuvan kunnolla, ettei hetken päästä taas kuljeta kepeillä jonkin muun kuin jään takia. Mä en edes käytä korkeita korkoja, kun näillä matalillakin tahtoo välillä nilkat vääntyä... Taitaa olla kumma kävelytyyli tai jotain.

Lääkäristä on ollut puhetta. Meillä on lääkäri joskus rv 32 tienoilla eli vaan kaks käyntiä koko aikana. Ennen oli 3, mut on vähennetty, kun ei tahdo lääkäreitä riittää ja pitää säästää.

Jotain vielä meinasin, mutta kun pitää neidin hommia vähän väliä vahtia, niin unohdin taas. Hyvää alkanutta viikkoa siis kaikille!

Äippä rv 27+1

Vierailija

Mulla on taas nämä sivut toimineet tosi hitaasti (=yhden sivun aukeaminen kestää 5-15min.) ainakin viikon verran. Lueskelemassa olen käynyt, mutta kirjoittamisesta ei ole ollut toivoa... Nyt sitten senkin edestä...!

MARTINA: Kohtulihaksen rentoutustuulia täältäpäin! Samoin keijo.annikille.

SAIRAALAN LAPUSTA: Olen täyttänyt sellaisen kahdella eka kerralla, mutta nyt en ole saanut. Pitääpä muistaa kysellä, onko täällä neuvolassa samat tavat. Samaan sairaalaan kuitenkin menossa. Olen aikaisemmilla kerroilla laittanut AMMETOIVOMUKSEN! Tietty tuon asian voisi ilmoittaa sisälle tullessakin, mutta eipä unohdu heti kättelyssä, niin ehkä paremmat mahikset:) Nyt voisin laittaa kans toivomuksen osastosta. Meillä toisella osastolla on isommat huoneet ja vähemmän porukkaa...

MUUTOKSESTA VAUVAN SYNTYMÄN JÄLKEEN: Hymyilyttää varsinkin lapsettomien kauhistelukommentit:) Tottahan sitä elämä muuttuu lapsen syntymän jälkeen, mutta ihanampaan suuntaan!! Epäoleelliset asiat alkavat tuntua turhilta ja elämä keskittyy tärkeämpiin asioihin. Koti herää elämään, joten kuka kumma sitä enää koko ajan pois sieltä haluaisi hypätä!

ONNIPAPUNEN: Meidän lapsille nuo Pampersit eivät ole pitemmän päälle käyneet, koska niissä käytetään jotakin rasvaa siinä vaipan pinnassa. Liberot taitavat olla vieläkin ainoita, joissa ei käytetä voiteita. En ole kyllä mikään mainostaja, joten jos löydät jonkin muun sopivan esim. kestovaipoista, niin good for you;)

Nyt katosi ajatus, enkä muista muita puheenaiheita. Taidan palailla vielä myöhemmin.

OM rv 25+5??

ps. Tiedättekö muuten, että mahassa tapahtuu kuulemma kasvupyrähdys juuri rv 26-28. Sekin lisää niitä suppareita, ja siksi 2. lääkärintarkastus on ajoitettu rv 28 paikkeille. Näin lääkäri selitti neuvolassa.

Vierailija

täällä taas pitkästä aikaa :) Olen kovasti lueskellut pinoja, mutta aika ei vaan riitä kirjoittamiseen. Meillä oli viime viikolla vatsatautia ja sitä ennen supisteli oikeen kunnolla. Viikko sitten sunnuntaina kävin naistenklinikalla tarkastuksessa kun tuli supistuksia 5min välein useampi tunti ja ne alko tekee kipeetäkin, mutta ei sit kumminkaan ollut mitään paikat kiinni ja sillai. Nähtävästi johtu sit siitä vatsataudista, vaikka se ei tullut mulle mitenkään kovana.

Onko muilla ollut kovaa väsymystä? Mä oon taas ihan töttöröö ja lisäksi meidän neiti huuteli useampaan otteeseen viime yönä ja vanhin lapsikin mönki viereen jo joskus 6-6.30 tienoilla ja sit se vaan kiehnäs siinä ja 7.00 oli herätys. Torstaina on onneks neuvola niin voi hemoglobiinin tarkistaa ja muutenkin kun on lääkärintarkastus niin tietää sitten onko näillä supistuksilla ollu jotain vaikutusta.

Mulla on supistellut ja vatsaan sattunut oikeen kunnolla usein jos kävelen vaikka vaan 200m. Vatsaa alkaa pistämään ja se tuntuu kovalta ja on vaikea kävellä vaikka yrittää oikeen rauhallisesti mennä. Sitä on jatkunut jo aika pitkään eli nykyään kävelen vaan sen verran kun on pakko. Toki myös kotona välillä supistelee kun tekee kotitöitä ja jumppaan en ole mennyt enää kuukauteen, tuntuu hassulta että joku kykenee siihenkin :) toki aiemmissa raskauksissa minäkin liikuin vielä paljon myöhäisemmässäkin vaiheessa nyt vaan kipu tekee sen että ei vaan halua edes yrittää kun tietää että sitten vaan sattuu mahaan :(

Joku kyseli asumisoikeus asunnoista ja mulle on jäänyt semmonen kuva että niissä välillä olisi hieman alempi " vuokra" kuin muuten, mutta se kai riippuu kovasti tilanteesta ja tapauksesta eli kannattaa kysellä vastikkeen määrää ja verrata sitä vuokriin yms. ennen päätöstä.

Äh nyt pitää mennä palailen taas joku päivä.

Murmeliitta rv 27+2

Vierailija

Huomentapäivää kaikille!

Olen todella laiska kirjoittelemaan, lueskelen kyllä, kun ehdin ja elän mukana. On niin paljon luettavaa, kun haluaisi hiukan paremmin kevään kursseista selvitä kuin syksyn pahoinvointien aikana. :P

Mutta nyt pidän taukoa, kun odottelen postia. Haluaisin sitten livahtaa iltapäivällä etsiskelemään jotain söpöä isi-paitaa tai kuolalappua yms. ystävänpäiväksi, kun tulee jo 6 vuotta kihlauksesta silloin. Minä kun aina ilmoitin kaikille, että kihloihin menen, kun hääpäivä on tiedossa ja tässä sitä nyt ollaan :D hääpäivä senkuin siirtyy rahatilanteen mukaan. :P Ollaan oltukin yhdessä jo 8,5 vuotta.. *pudistaa päätä* mutta tahdotaan perinteiset häät (ja kun sukulaiset tod näk tappaisivat jos maistraattiin hipsittäisiin ;).

Tsemppiä teille, joilla on ollut hankaluuksia suppareiden kanssa! :/ Kamalaa on elää huolestuneena.

Ja se (ei vain pysy vielä nuo nimimerkit päässä) ruokailutarkkailutaktiikka toimii täälläkin: isoin kakunpala paras pala. :D Onneksi en kykene syömään paljon kerralla muuten.. JA onneksi mieli tekee kasviksia ja marjoja ja hedelmiä eniten.

Pe oli neuvolalkr ja sammakkoinen siellä ultrassa näkyi ristii-istunnassa pää ylöspäin. Olihan vaikea olla tirskumatta, kun avokilla oli suora näköyhteys paitsi kuvaruutuun, myös haaroihini tarkastuksen jäljiltä telineessä. Oli kuulemma hiukan vaikea keskittyä, vaikka kuvaruutu tietysti voitti. Esikoinen siellä ensin pakoili kuvaa ja ultralaitetta ja sitten yritti potkia sitä sarjaiskuilla pois. Sukupuoli ei vain paljastunut varmasti. Hiukan oli käyrän yläpuolella; n.900g. Minulla tuo ruokahalu onkin tammikuun puolivälistä lähtien kasvanut ihan kauheasti. Ensi pe onkin sitten naikkarille synnytyslääkäriaika..

Toniquack taas puheliaana rv 25+5

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat