~*~*~ SYYSKEIJUT VIIKKO 7 ~*~*~

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Viimeisimmät: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9527564&p=2&tmode=1&smode=1

Nyt en ehdi enempää, palataan ja hyvää huomenta siis :)

-piias-

Sivut

Kommentit (38)

Vierailija

soitin tänään ystävälleni ja hyvin hiljainen puhelu oli. Kurjasti siellä on nyt asiat, toivon että jaksavat surun yli.

Pojalla on nyt kuumetta ja kieli on tummanharmaan peitteen peitossa! Lääkäriinkin soitin, mutta neuvoivat vain puhlimessa, että vichyllä puhdistettava kieltä useasti päivässä. Epäilivät sammasta mutta väritys ei oikein vastaa sammakseen...Poika on aika itkuinen ja levoton... Huomiseen katson ja sitten vien kyllä päivystyksen vaikka nauraisivat meidät pihalle!! Joonaksella on kuitenkin sydän ongelmia ollut...

Muttanyt viihdyttämään ipanaa =)

-tiitiäinen

Vierailija

Täällä on aamupalat syöty, ja esikoinen saa hetken katsella piirrettyä dvd:ltä. Viihdyttää samalla pikkuveljeään tuossa lattialla, herra oikein palvoo siskoaan...

Ihan kiva että säät lauhtuivat, pääsee kunnolla ulos. Talvisäistä mulla ei ole mitään kiirettä eroon, kivahan tuolla on leikkiä lumessa. Mutta viime viikolla alkoivat ne pakkaset kyllä jo tökkiä.

Yö meni melkoisen hyvin, pakko vähän tuulettaa. Ukkeli söi tosin kaksi kertaa, mutta heräsin vain nostamaan rinnalle ja jatkoin saman tien unia. Niin on vauvakin nukahtanut sitten heti ruokailtuaan...Tällaiset yöheräämiset minua eivät niin rasita, eri asia on sitten ne itkut, kun ei saa syytä selville (meillä esikoinen harrastanut näitä nyt isompana, liekö painajaisia tai kauhukohtauksia tms.).

G: mitä vaatekokoja teillä käytetään nyt? Suositko potkuhousuja vai puolipotkareita? Entäs tyttölasten äidit, jaksatteko puuhastella mekkojen kanssa?

Meillä poika käyttelee nyt pääasiassa 68 cm vaatteita, joitakin 74 on joukossa ja taitaapa olla myös joku reilu 62 yhä pelissä. Puolipotkareiden ja muiden vyötärömallien kanssa on minusta helpointa, joskaan en vierasta perinteisiä potkareitakaan - niitä ei vain ole tullut juuri ostettua, käytössä siis muutamat potkarit esikon äp:sta, omaa en tälle ottanut. Enkä niitä vanhoja virttyneitä potkareita ehkä tule virittäneeksi päälle silloin kun ollaan johonkin lähdössä, vaan sitten ehkä enemmän tulee käytettyä muutamia pehmeitä sammareita ja söpöisiä collegeasuja ja huppareita.

Jotenkin sitä kakkosen kanssa huomaa, että nyt haluan pitää tätä mahd. kauan vauvana...Esikoisella sitä jotenkin odotti kauheasti kaikkia uusia kehitysvaiheita ja kiirehti nopeasti seuraaviin vaatekokoihin ja ehkä puinkin häntä vähän enemmän " trendivaatteisiin" kuin tätä. Nyt saa ukko rauhassa köllötellä vaaleansinisissä vauvanvarusteissaan niin pitkälle kuin mahtuu.

Mekkoja meillä harrastaa tietysti siis vain esikoinen, ja hänkin enempi kausiluonteisesti. Huomasin itse, että mekkoja tuli puettua ja ainakin ne näyttivät kivalta sitten kun tyttö nousi pystyyn ja lähti kävelemään. Ihan vauvaiässä ne tahtoivat ruttaantua ja tuntuivat jotenkin häiritsevän vauvaa. Nythän prinsessa kyllä jo tykkää mekoistaan, ja sen riemun hänelle suon...

Semmoista älykästä pohdintaa tänä aamuna. Nyt taidan mennä tissittelemään tuon hepun, niin päästään tänään uloskin jossakin vaiheessa. Järkkyä, miten kauan aikaa kuluu pukemiseen ja ulos virittäytymiseen...En uskalla edes ajatella, millaista on sitten kun on palattava töihin! Pakko herätä varmaan aamuyöstä, vaikka mulla melko joustavat työajat onkin.

Nyt ukolle maitoa. Heipparallaa.

kuonokas

Vierailija

Piiiiiitkästä aikaa kuuluu meiltäkin jotain :-)

VAATEGALLUP: Minä tykkään käyttää Liinamarialla peruspotkareita ja bodyja, mekkoja tulee käytettyä lähinnä kyläillessä tai kerhoissa tms. Nyt olen alkanut käyttää enemmän puolipotkareita ja sukkiksia sekä haalarihousuja. Kokona meillä on nyt 68 cm ja kohta mennään varmaan 74cm, tyttö on pitkä, ei ihme, minä olen 180 cm! :-)

Hmmm..onkos teillä ollut ruokailusta puhetta viime aikoina? Kuinka moni syö muutakin kuin tisumaitoa? Liinamaria on vielä täysimetyksellä ja tuossa parin vkon päästä ajattelin alkaa antamaan kiinteitä. Tämä on eka kerta kun täysimetän puolivuotiaaksi, tuntui hassulta laittaa tuttipullot pois. " Lintsku" kuten sisarrukset nimittävät ei myöskään syö tuttia kuten sisarruksensa tekivät aikoinaan.

Ei passaa elvistellä, mutta meillä on vauvan kanssa kaikki aika lokoisasti. Pimu nukahtaa yöunille 21-22 välillä ja syö kerran tai kaksi yössä ja nukkuun noin 08 asti. Aika uskomatonta, muut muksut ovat olleet yöitkuisia ja huonoja nukkumaan. Joskus Liinamaria saattaa jäädä valvomaan klo 04 aikoihin puoleksitoista tunniksi, mutta hän naureskelee ja juttelee, kyllä sen kestää kun ei itke. Usein tyttö juttelee meidän sängyssä joten itse saa torkuttua vieressä. Sen sijaan meillä neiti 6v pitää kaikkia hereillä öisin. Taas muutamana viime yönä hän on itkenyt painajaisiaan ja tuntuu että neiti menee ihan hysteeriseksi, sitä ei itse oikein tahdo jaksaa. Kun tuntuu että hänen kohdallaan tuo yöheräily on kestänyt 6v, pian 7v ja unikoulua on pidetty sen sata kertaa.

Mitenkäs keijuvauvat liikkuvat? Meillä ei pysytään aloillaan toistaiseksi. Masulleen Liinamaria menee, mutta ei osaa vielä kellahtaa takaisin tai pyöriä ympäri.

Minä olen ajoittain tuntenut kaipuuta töihin, sitä ihmettelen ja tulee huono omatunto. Nyt kun on esikoisen roudaaminen eskariin joka päivä, tuntuu että se sotkee koko päivän, ei ehdi kyläilemään ja menemään äitiharrastuksiin siten kun aiemmilla äippälomilla, nyt ei siis ole yhtä kivaa siinä mielessä kuin aikaisemmin. Vauva on mahtava mutta isompien kanssa on pinna kireällä. Keskimmäinen jäi osa-aikahoidosta kotiin ja kerholaiseksi viime viikolla, olen jo pariin otteeseen ehtinyt sitä katumaan kun kaveripula tuntuu häntä kovin vaivaavan ja luonteeltaan hän on sellainen jäärä ettei kuka tahansa kelpaa kaveriksi. Hoh hoijaa...

No nyt meen nukkumaan, Öitä ja kuulemisiin!

Ruusunen ja Liinamaria 5,5 kk

Vierailija

Tuo osaanottoasia on monta kertaa mietityttänyt miutakin, se " Otan osaa" kuulostaa todellakin kliseiseltä, joten itse tuskin sanoisin noin. Melko varmasti siunkaan ei tarvitse, riittää varmasti, että katsot hetken silmiin ja halaat sitten pitkään ( tietenkin vaan jos ystäväsi haluaa halattavan ) . Ja sanoisin varmaan, että en tiedä, mitä sanoa, enkä varmaan todellakaan tietäisi... Tuo on kyllä niin surullista, ihan kamalaa ajatella, että Lukallekin voisi käydä noin... Kätkytkuolema on varmasti jokaisen äidin suurinpia pelkoja.

Varmasti ystävästäsi tuntuu jonkin aikaa pahalle katsoa sinun lastasi, miettii varmasti, että miksi juuri heidän lapselleen piti käydä noin, mutta aikanaan toivottavasti jaksaa taas iloita kanssasi pikkuisesi kehityksestä. Näin ajattelisin... ja toivon. Tosin jo pelkkä ajatus... Kyllä elämä voikin joskus olla niin epäreilua...

Tuli ihan surku... Lähden tästä silittämään omaa pikkuista poskesta ja sitten unten maille hetkeksi.

Niina ja Luka

Vierailija

.. Minjuskalle kommentoimaan, että hyvin olet hyvat ja huonot puolet miettinyt perhepäivähoitajan työstä. Itse olen kyseistä alaa myös harkinnut juuri noiden samojen positiivisten asioiden vuoksi, mutta itselläni on myös miinusajatuksena ollut lisäksi se, että oma koti/irtaimisto on alttiina kaikelle kolhuille ym. Toki niitä kolhuja ja lelujen rikkoutumisia voi sattua/sattuu omienkin lasten kanssa, mutta silti.. niin ja itse olen ajatellut kuitenkin sen että se työ on sitten siinä kotona, missä mie olen ollut jo kohta 6vuotta, joten mulla ehkä enemmän on sittenkin kiinnostusta lähteä kodin ulkopuolelle töihin, esim. päiväkotiin tai johonkin muualle. Mutta tiedä sitten, miten tuo mieli taas muuttuu kun on ollut kotona vielä sen kolme vuotta, mitä nyt ois tarkoitus olla. Onneksi on pystynyt olemaan, meinaan taloudellisesti.. Mutta idea oli nyt siis se, että täällä myös minulla on samansuuntaisia ajatuksia perhepäivähoitajana olemisesta =)

Eipä tällä kertaa muuta, hyvää viikonloppua kaikille syyskeijuille!!

snoopy77 & Riina

Vierailija

Meillä Ilona on matkannut kolmisen viikkoa Britax Two Way Elitessä. Isosisko 2v7kk sai turvavyöistuimen. Ilonahan huusi kuin hinaaja joka kerta, kun kaukaloon lykättiin eikä kellään ollut hauska matkustaa. Vielä jos vain minä olin liikenteessä, herpaantui liikenteen seuraaminen ratissa. Nyt ovat matkat taittuneet iloisemmin, harvoin Ilona autossa nukkuukaan, mutta itkuja ei enää ole ollut.

Sinällään harmittaa, Gracon Autobaby ois ollut niin kätevä. Kun vaan joku ois vinkannut, että vyöt siinä ovat niin lyhyet! En sitä nyt kuitenkaan hävitä, säästän vielä seuraavalle (ja toivon, että syntyisi juuri toppahaalarikauden loppuessa).

-piias-

Vierailija

vielä muistutukseksi että sitä lasten hoitoahan mie tekisin siellä omassa toimessanikin, eli veisin omat lapseni hoitoon ja menisin hoitamaan toisten lapsia päiväkotiin integroidulle osastolle.

Tuntuu ajatuksena ihan ääliöltä. Ja kyllä on yhteiskunnassa mätää kun ei omien lasten hoitamista arvosteta sen vertaa että se oikeesti olis taloudellisesti mahdollista, mutta ei enempää tästä kohta rupee taas v*tuttamaan niin että meinaa kynnet lähtee jos tätä sortuu puimaan pitempään.

M

Vierailija

Minusta tuo ajatuksesi kuulostaa ihan fiksulta, siis tuo pph:n työ. Jos sulla vain pinna ja jaksaminen riittävät, niin ota ihmeessä harkintaan.

Tottahan se saattaa olla, että omien lastesi " tila ja tavarat" ehkä vähenisivät, mutta toisaalta olisihan äiti aina kotona. Ja kai

omille lapsille voisi perustaa jonkin nurkkauksen, jonne hoitolapsilla ei olisi asiaa - no joo, ymmärrän kyllä että tarkoitat tuolla " tilalla" laajemminkin kuin vain fyysistä huonetilaa.

Minun lapseni oli pph:lla ennen äitiyslomalle jäämistä ja täytyy sanoa, että aika kovaa työtä se näyttäisi olevan. Tosin hän kyllä todella pitää siitä, tuntuu ihan vilpittömästi välittävän hoidokeistaan ja näiden hyvinvoinnista. Itse en jaksaisi, sen tiedän ihan suoralta kädeltä. Toisaalta en ole muutenkaan erityisen vahvalla hoivavietillä varustettu, ts. omiani hoidan mielestäni ok mutta muiden lasten kanssa kärsivällisyys ei riittäisi.

Mutta plus- ja miinuslistasi näytti minusta kyllä hyvin kattavalta, olet selvästi miettinyt asiaa realistiselta pohjalta. Sellaiset päätöksethän usein kantavat! Eli kannustusta ratkaisullesi ainakin täältä...

Nyt takavasemmalle.

t. kuonokas

Vierailija

sitä on taas polla kuumana mietitty tulevaisuutta ja kaipaankin pikkusen apua tähän pohdintaa, lähinnä kommentteja ja kritiikkiä olenko hullu, mutta ensin...

TOIVOTTAVASTI YSTÄVÄNPÄIVÄNNE OLI IHANA JA KIVA KUN OLETTE OLEMASSA

Tiitiäisen kuulumiset kyllä veti sanattomaksi...siis ihan kamala juttu...

Nyt siis pähkäilyjen pariin....On syttynyt ajatus että entäpä jos palaisin töihin, mutten omaan toimeeni vaan jotenkin työnsiirron tai muun venkoilun kautta jäisin kotiin perhepäivähoitajaksi?Väliaikaisesti? Siis että voisin palata muutaman vuoden päästä omaan työhöni, jota työnä rakastan ja jonka tuomista haasteista saan suunnatonta tyydytystä, vaikka työolosuhteissa, työtahdissa ja muussa oliskin parantamisen varaa... Siis tilannehan on syksyllä tämä:

Minja menee ekalle, Veeti 5v ja Iina 1v

JOS MENISIN TÖIHIN

ekaluokkalaisen aamu/iltapäivähoito 100¿/kk

päivähoitomaksut 380¿/kk

(mitäs siitä palkasta jäikään?Työn tekemisen ilo, joka sekin on melko kyseenalainen välillä)

JOS JÄISIN KOTIIN PPH:NA PLUSSAT

- saisin palkkaa (vaikkakin pientä)

- saisin kotihoidontukea

- lapsille ois kaveria kotona (toivoisin esim.5 tai 4v poikaa ja vaikka sen sisarusta, ei alle 2v, koska Iina on 1v)

- ekaluokkalainen vois palata kotiin koulusta,ei hoitomaksuja

- olisin kotona

- minua ei voitas pompauttaa minnekään päiväkotiin sijaiseksi koska mulla on 2 omaa lasta kotona (esim. jos hoitolapset sairastuis)

- kamat olis periaatteessa valmiina kaikki, potasta ja syöttötuolista ja leluista lähtien

JOS JÄISIN KOTIIN PPH:NA MIINUKSET

- olisin kotona

- päivät vois venyä esim. 10 tuntisiksi

- lasten " omat" tavarat?? Tai oma tila tarvittaessa??

- saanko ja voinko vaikuttaa hoitoon tulevien lapsien ikään/sukupuoleen??

- keksittekö muuta?

Jos jäisin liivityön varaan kotihoidontuelle

- tulot riippus täysin liivityön eli kutsujen määrästä eli olis epävarmempaa (esim. heinäkuu ja joulukuu on aika kuollutta), mutta tienaisin ehkä leipäni vähemmillä tunneilla.

Jos jaksas vaikka kaksikin talvea tuota, niin sittenhän tilanne olis jo melko toinen: MInja olis jo 3lk:lla eli ei oikeutta hoitoon _ ei maksuja, Veetistä max. 100¿ ekaluokkalaisen iltapäivistä/aamuista ja Iinasta 200¿ hoitomaksua. (jos ei sitten tälläydy mammalomalle ja mutkista tulevaisuuttaan entisetään, hhhaaahhhaaah, hullu)

Mulla hajoo pää kun pohdin näitä...tuo olis kuitenkin aika yksinäistä ja melko raskastakin työtä tuo pph homma, mutta olisin ainakin kotona omiani varten.. SIIIS SAA KOMMENTOIDA.

Muuten ei kuulu kummempia, huomenna neuvola, palaan sitten kertomaan 5kk mittoja.

Minjuska ja Iina 5kk

Vierailija

Onnilla oli tänään neuvola ja vierasti aivan kauheasti terveydenhoitajaa! Eipä siinä paljon sitten muuta kuin pakolliset mittaus+punnitus ja juteltiin paljon viime viikkojen kuulumisista. Kokoa pojalla on ihan kiitettävästi eli 7710g ja 66cm. Kolmessa viikossa on pituutta tullut 2cm ja painoa 530g. Kiinteiden aloittamisesta olimme samaa mieltä, että nyt on oikea aika :)

Kävin samalla reissulla moikkaamassa työkavereita ja paluu töihin kaihertaa entistä enemmän mielessäni. Meillä on aivan ihana työyhteisö, kaipaan sinne ihan oikeasti takaisin. Tosin kun niitä töitä ehdin sitten tehdä eläkeikään saakka, niin ehkä nyt pitää vain nauttia kotona olemista ja ihanan aurinkoisen vauvani hoitamisesta. En siis ainakaan ennen elokuuta 2008 ole palaamassa töihin.

Loppupäivän olen ottanut ihan lungisti huutonettiä selaillen. Täytyy kerätä voimia tulevaan viikkoon, kun on isommilla lapsilla talviloma eli saan kolmen lapseni kanssa olla ihan kunnolla kotiäitinä ;) Kauheasti jotain ohjelmaa kehiin, energiset pojat kaipaa muutakin kuin kotinurkissa pyörimistä. Kunhan ei vain lumet sulaisi... pakko päästä ulkoilemaan.

Mayella ja Onni *nukkunut kohta 4h päiväunia pihamaalla*

Vierailija

Onpas ihana auringonpaiste ulkona! Näinköhän sitä tänään pääsisi vaunuilemaan, pitkästa aikaa?! Sunnuntaina ja maanantaina oli tosi hyvät ulkoilukelit, mutta oltiin tietenkin silloin siellä reissussa, joten ei päästy pihalle. Reissu meni hienosti, Luka nukkui aina automatkat melkein kokonaan, joten helpolla päästiin. Yökin sujui kylässä hienosti, ihan turhaan jännitin sitä, poika heräs syömään puolen kolmen aikaan, sitten viideltä ja valvoi sitten sängyssän kuuteen, kun isäntäpariskunta heräsi. Sairaalassakin vauveli oli tosi hienosti, vaikka siellä neljä tuntia menikin, isoveikan kanssa oli hermot koetuksella, tylsistyi siinä odotellessa ja alkoi olemaan jo todella raivostuttava, kun ei mitään totellut ja miulla kun oli pää niin kipeenä, niin ei olisi yhtään jaksanut mitään koukuttelua. Mutta selvittiinhän siitä sitten, tyttäreltä korvalääkäri löysi nenästä nallipyssyn nallin ( !!! ) ja totesi, että mahdollisesti joudutaan suulakea uudelleen operoimaan jossakin vaiheessa, kun oli nyt puheenkorjausleikkauksessa mennyt nenänielu liian ahtaaksi, mutta sitä seurataan sitten taas vuoden päästä.

Vaategallup: Meillä on 62-74 senttisiä käytössä, kun jotkin 62 senttiset bodyt menee vielä hienosti, mutta samankokoiset housut ovat jo aikoja sitten jääneet liian pieniksi, pojalla pitkät jalat :). Tykkään käyttää siis bodeja ja housuja. Isommilla pidin paljonkin puolipotkareita tai potkareita, mut nyt miusta housut on paljon mukavammat. Jonkin verran oon käyttänyt myös paitoja, mutta ne on NIIN ärsyttäviä, kun on aina rullalla kainalossa, kun pikkumiestä sylitellään.

Turvaistuimista: Meillä on edelleen kaukalo käytössä, mutta kieltämättä se on jo aika ahdas, kun poika on oikein pyntättynä toppavatteisiin. Mut ajattelin nyt kuitenkin vielä mennä jonkin aikaa näin, kun nyt kuitenkin siihen mahtuu, keväämmällä sitten isompaan.

Nyt tarvii mennä taas pukemaan pikkuista, isoveikka pääsee koulusta kohta ja kaupoillekin olisi taas mentävä...

Hyvää viikon jatkoa kaikille!

Niina ja Luka

Vierailija

Kävin juuri kurkkaamassa Rasmusta: siellä se kulta nukkui mun paitaani haistellen :)

Tiitiäiselle jaksamista myötäelämisessä ystävienne surussa. En voi kuvitella mitään kauheampaa kuin lapsen menettäminen.

Monta gallupia menossa, joten vastaillaanpa, kun vielä muistetaan...

VAATEGALLUP: Meillä siirryttiin vasta kolmisen viikkoa sitten käyttämään koon 68 vaatteita. Osa sen koon bodeista ei välttämättä pituuden puolesta kauhan pitkään mene, mutta leveyssuunnassa tilaa kyllä riittäisi meidän hoikkeliinille. Käytössä on ollut eniten bodyt, potkuhousut ja puolipotkuhousut ja jonkun verran myös verkkapukutyyppisiä viritelmiä. Farkku- ja samettihaalareita ym. olen pukenut pojalle juhlia ja kyläilyjä varten. Just nyt ongelmana on se, että bodyt on kovin sinivoittoisia ja niihin sopivan värisiä housuja tai potkareita on vähän. Ei niin, että Rasmus valittaisi, jos vaatteiden sävyt ei sovi yhteen, mutta silti...

TURVAKAUKALO/ISTUINGALLUP: Me saatiin kavereilta lahjaksi Recaron young profi plus -kaukalo, jonka ainakin periaatteessa pitäisi mennä vielä kauan (-> 13 kg/15 kk), on kait jotenkin säädettävissä.

TYÖHALUT: Ei minkäänlaisia haluja palata töihin pitkään aikaan! Taloudelliset realiteetit todennäköisesti pakottavat palaamaan töihin vuodenvaihteessa tai viimeistään 2008 keväällä ellei siihen mennessä olla onnistuttu saamaan pikkukakkosta alulle. Mua alkoi oikein ahdistamaan, kun sijaiseni uuden esimiehensä pyynnöstä kyseli jo joku aika sitten mun suunnitelmista. Meillä oli töissä (siis kaikilla) melkoisen rankkaa melkein kahden vuoden ajan ennen mammikselle jäämistäni, joten oli iso helpotus jäädä pois siitä hullunmyllystä. Mammalomalle lähtöni tienoilla vaihtui firman omistaja ja käytiin (taas) yt-neuvottelut, joissa yhdistettiin kolmenkin eri firman väet ja heitettiin, tottakai, paljon ihmisiä pihalle, joten paikka ei ole enää entisensä, jos sinne joskus palaan.

JULKISILLA LIIKKUMINEN: Täällä yksi ahkera julkisten käyttäjä. Yleensä 2-3 päivänä viikossa tulee huristeltua bussilla tai bussi-metro-yhdistelmällä. Ihan hyvin on sujunut, vaikka meidän (laina)vaunut on sen verran kookkaat, että jos bussissa on toisetkin vaunut, niin aisa jää alas taitettunakin vähän ihmisten tielle. Autolla oon kahdestaan Rasmuksen kanssa liikkunut tasan kerran. Airbagin takia kaukalon joutuu laittamaan takapenkille, joten kaksin matkustaminen Rasmuksen kanssa ei innosta.

SOSEET: Mä teen sekä itse että ostan kaupasta. Kiinteiden maistelu menossa siis nyt toista viikkoa ja ihan hyvin poikaan uppoaa.

Riina ja Rasmus

Vierailija

TIITIÄINEN voimia suureen suruun sinulle ja etenkin ystäväperheellesi, rankkoja aikoja heillä on meneillään...

Luin viestisi jo eilen illalla, mutten jaksanut vastata enää mitään. Miettimään kyllä laittoi ja sai omat ongelmat hieman mittasuhdetta. Lapsenmenetys tuntuu niin kauhealta asialta, toivon ettei sellaista tarvitse koskaan kokea. Väsyneenä kun yöllä Onnia rauhoittelin alkoi tuntua, että kyllähän minä tämän silti ilolla teen, ilolla siitä että on kaikesta huolimatta terve ja elävä lapsi. Onni jääneen viimeiseksi vauvaksemme, joten aika aikansa kutakin vaikka nyt vähän väsyttää.

Keskimmäisellä olikin tänän ihana aamu tiedossa, ystävänpäiväjuhlat päiväkodin pihalla odottivat kun sinne menimme. Minjuskan tavoin hieman mietityttää maksaa 84€/kk hoitopaikasta, mutta kun näen kuinka tärkeitä kaverit pk:ssa hänelle ovat ja tiedän, että se toiminta siellä tulee ihan tarpeeseen niin maksettava kai se on... miten sitten kotihoidontuella, tiukille vetää ensi vuosi. Jos jään vielä kolmanneksi vuodeksi kotiin niin ainakin hoitomaksuissa helpottaa kun poika siirtyy eskariin. Vaan kotihoidontuen kuntalisä tippuu kun Onni täyttää 2v. eli se siitä säästöstä.

SOSEET haen Onnille kaupasta, ainakin nyt vielä alkuun kun maissilla mennään. Bataattia ajattelin kokeilla seuraavaksi, se pitää itse laittaa kun ei valmissoseissa löydy. Varmaan myöhemmin sitten otan perunat ja porkkanat samasta kattilasta kun muulle perheelle, kun niihin saakka päästään. Mutta muuten kaupan valmissoseita käytetään, rinnalla sitten itsetehtyä sen mukaan mitä muun perheen ruoista voi käyttää vauvalle.

Mayella ja Onni *päiväunillaan*

Vierailija

Ihana aurinkoinen ilma! Ihan mieli piristyy!

VAATEG: Iina pitää pääasiallisesti vielä 62 vaatteita, ollaan just sellasessa siirtymävaiheessa että 62 alkaa olla pian pienehkö mutta 68 on selvästi reilu, etenkin housut. Meillä pisetään useimmiten body, sukkahousu, housu yhdistelmää. Mekkoja pidetään sukkahousujen ja bodyjen kanssa lähinnä kylätellessä.Viimeviikolla sairaalalla Iinan mitat olivat 6,6kg ja 63cm, nyt perjantaina saadaan ehkä vähä " tarkemmat" mitat kun mennään neuvolaan, on sama mittaaja kuin aiemminkin.

TURVAISTUIMET mietityttää täälläkin, alkaa olla iaka ahtaan näköistä toppatamineissa meilläkin, miun pitäs vaan saada hommattua sellanen tukijalka tuohon meidän vanhaan Aktan tuoliin niin sen vois sitten laittaa keskipaikalle taakse...olis esikoisellakin vähän turvallisemmat oltavat takapenkillä. Istuu nyt siis lantiovyössä takana. Me kyllä onneks (?) liikutaan noin kerran viikossa koko perheen voimin joten ei ole joka päiväistä ongelmaa.

TYÖHÖN KAIPUU....en tiedä, varsinaisesti ei, mutta aikuiskontaktien vuoksi välillä kyllä, ihan sama kuin (olikohan?) Ruususella, esikoisen eskari (8-12 on paha aika) rajoittaa ihan hirveesti miun elämää. Ei pääse kylättelemään ja humputtelemaan kaupungille millon mielii kun puolilta päivin on oltava kotona ottamassa eskarilaista vastaan tai hakemassa sitä (joka kolmas viikko meidän vuoro). JA harvaan paikkaan voi kuitenkaan mennä kylään jo heti kahdeksan jälkeen, että kerkeis istua ja jutella kunnolla ja ennättäs kotiin kahdeksitoista viimeistään. JA mies kun käy syömässä kotona niin käytännössä minnepä mie tästä ratkeisin kun ruoka on oltava 11 jälkeen valmiina? Paitsi tietysti sellasina päivinä kun ruoka ois jo valmiina...Odotan jo kunnon pyöräilyilmoja, Iina istumaan taakse ja poika polkemaan omalla pyörällään niin matka joutuu nopeammin...

Kovasti mietityttää minuukin tuo keskimmäisen hoito-asia...sehän on siis 2pv/vko tuulettumassa paikallisessa päiväkodissa...no, mie oon miettiny että jos mie meinaan jäädä kotiin ainakin syksyksi niin meillä ei varmaan ole varaa pitää sitä hoitopaikkaa. Se on kuitenkin 70¿/kk vaikka tokihan se siitä vähä putoais kun jään kotihoidontuelle..ja jos se jää sieltä pois niin miehän saan 50¿-verot/kk siitä riemusta että se on kotona. Ja riemua se taitaa tulla olemaan juu...on tuota kaverin kaipuuta ja jos me ei edelleenkään päästä tän paremmin liikkumaan niin..ja toisekseen me ei oikeesti tunneta täältä kohta 5v poikia, jotka olis päivisin kotona! En tiedä.. toisaalta se nauttii kotipäivistä, mutta toisaalta tuolle luupäälle tekis tosi hyvää olla välillä ryhmässä ja saada niitä kavereita..Sit taas toisaalta, se täyttää jo 5 ja seuraava talvi on jo eskaritalvi ja siellähän se sit ainkin saa niitä kavereita..VOI KUN OLIS VIISAS JA TIETÄS MIKÄ ON PARASTA.

Voi että tekee mieli suklaata...ja light cocista...eikä kumpaakaan ole.

Minjuska ja Iina tänään tasan 5kk

Vierailija

Uskaltaako kertoakaan, että viime yönä tässä kodissa nukuttiin hyvin... eka kerta kahteen viikkoon! Yleensä jos " ääneen" hehkuttaa, niin seuraava yö on aivan kamala. Nyt siis päästiin yhdellä syötöllä ja Onni nukkui 21-07, myös aamuyön kitinöittä omassa sängyssään. Tuntuu hyvältä kun saa nukkua, ei tule otettua isompien kanssa yhteen joka hulluttelulta ja jaksaa muutenkin touhuta ihan eri tavalla.

TIITIÄINEN jaksuja, noita öitä on meilläkin ollut viime aikoina, ihan liikaa...

VAATEKOKO Onnilla on käytössä 68cm ja 74cm, etenkin bodyt saa olla suurempaa kokoa, kun kestovaipat vie tilaa. Käytän pääasiassa yläosana bodyja sekä housuina lappuhaalareita, sammareita, farkkuja, muita terättömiä housuja ja muita " isojen lasten" vaatteita eli potkuhousut ei ole napanneet tällä kertaa yhtään. En myöskään pue Onnia neutraaleihin väreihin juuri ollenkaan vaan pääasiassa siniseen ja beigeen, poikamaisiin vaatteisiin. Bodyt on siksi ihania, kun ei nouse paita selkään ja jää napa paljaaksi tällä venkuralla.

Jahas pikku-ukko kaipaa äidin seuraa, mies kun paistaa isommille iltapalaksi lettuja :)

Mayella ja Onni 4,5kk

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat