VIITOSET viikolle 7!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Viikonloppu sujui herkkujen parissa, joten paino pompsahti +1kg :-/



Aloituspaino 61,2kg (2.1.2007)

Paino viime viikolla 58,2 kg (5.2.2007)

Paino nyt 59,2 kg (12.2.2007)

Pituus 160cm

Tavoitepaino 55kg (tuskinpa ehtii enää pääsiäiseen mennessä, mutta kunpa edes kesään mennessä!)



Eli eipä tässä ole juurikaan hehkutuksen ainesta tällä kertaa. Vielä ennen herkuttelujahan mun painoni käväisi jopa alle 58kg:n, mutta näiden la/su-herkuttelujen (suklaata, lakua, jätskiä, pullaa + liikaa leipää) jälkeen kertyi paljon nesteitä ja ainakin jotain 300g varmaan ihan rasvaa eli yhteensä paino nousi jopa 1kg viime viikosta ja siis n. 1,5kg siitä alimmasta lukemasta... Olihan tämä tiedossa jo eilen, mutta en vaan pystynyt jättämään herkkuja sivuun. Onneksi sentään senteissä ei ollut juurikaan nousua (+/- 0,5cm kaikki mitat), niin voin paremmin antaa herkuttelut anteeksi itselleni. Mutta selvästikään näitä ei sallita ainakaan enää nyt helmikuun aikana samassa määrin, koska muuten olen takaisin noissa lähtölukemissani ennen kuin huomaankaan!



Ruokailuja en ole seurannut pariin viikkoon pilkun tarkasti eikä edistystäkään ole tapahtunut ja selvästi mulla on herkut useammin mielessä, kun en seuraa ruokia tarkasti. Otan siis taas seurannan käyttöön tästä päivästä alkaen ja ainakin siihen asti, että olen päässyt tuon 58kg:n alle pysyvästi...Pientä herkuttelua sallin itselleni viikonlopuksi, mutta täytyy pysyä kohtuudessa!



Liikuntatavoitteeni toteutui, koska en edes tavoitellut kuin " perusmäärää" eli olin 2 kertaa punttiksella ja kerran tanssissa. Tälle viikolle otan saman minimitavoitteen, mutta oikeasti yritän tavoitella sitä 5 liikuntakertaa, joka sitten tuo tuloksiakin nopeammin - nyt niille on tarvetta! Löysäilin koko pe-su ajan ja sen huomasi myös herkkumielitekojen määrässä! Liikuntahan tasaa verensokeria ja selvästi ennen liikuntaa ja sen jälkeen syön terveellisemmin: pari tuntia ennen liikkumaan lähtöähän ei voi juurikaan syödä (ettei tule paha olo) ja liikunnasta saatu hyvä olo auttaa unohtamaan herkut vähäksi aikaa. Varsinkin iltaliikunta on mun kannalta parasta, niin vältyn tehokkaimmin iltaherkuilta :-) Päivisin on helpompi pitää itsekuria yllä.



Mitenkäs muiden tulokset?

Kommentit (7)

Vierailija

Kun on tuo älytöntä, miten paino voi heitellä. Eilen kävin puntarilla, 65,5 ja tänään ONNEKSI oli 64,8 eli sama kuin viikko sitten. Ehdin jo säikähtää. Onkohan nuo sitten jotain nestejuttuja, tuollaiset vaihtelut? Niin, mittojakin sitten aamulla otin ja vyötäröstä oli kuitenkin 1 SENTTI hävinnyt, jee.



Viikonloppu ja vähän viime viikkokin meni syödessä. Ja juhlia vieläkin tiedossa, eikä ole sitä itsehillintää niin paljon, että voisi täysin herkuista kieltäytyä. Ja kun oli eilen oman lapsen synttärit, niin johan tuota hyvää on jäljellä vielä vaikka kuinka paljon. Ja kukas ne kakunjämät yms. syö, jos ei me itse. ;)



Ja pakkaset sen kuin jatkuu, melkein 30 taas mittarissa. Ääh, tässä on ne pohjoisessa asumisen haittapuolet. Ulkoilut nollassa ja lapsetkin äreänä, toinen ei pääse mäkeä laskemaan ja toinen ei ulos nukkumaan. Ja alkaa se itselläkin hapenpuute jo vaivata...



Kiinteäksi 36 päivässä; Vähän tuli lintsattua, kun meni juhlien laittoon aikaa. 2 päivää jäi väliin viime viikolla. Ajattelin että tänään ja huomenna tsemppaan ja teen tuplajumpat, saan sitten tavallaan takaisin.



Lähtötilanne: 66,5

Tänään: 64,8



Paino sama kuin viime viikolla.



Ja kun saisi edes yhden kilon tässä kuussa pois, olisin tyytyväinen siihen. Tai saisi ja saisi, aion saada sen kilon pois. Hmm, auttaisikohan jos leikkaisi hiukset siiliksi, niin ja ajelisi kaikki ylimääräiset " karvoitukset" pois. ;)

Vierailija

Tohtori.fi laihdutusosiossa on painonseuranta sivu. Eli kirjautumalla sisään (ilmaiseksi) voi seurata painonlaskua(tai jumimista, heh..) helposti, lisäksi saa valmiilla pohjalla olevat ruoka- ja liikuntapäiväkirjat käyttöön. Melko alkeellinen tuo on, liikuntalajejakaan ei kovin montaa ole, mutta ajaa asiansa :) Minä ainakin huomasin kuinka hyvä tapa on pitää ruokapäiväkirjaa tuon kiloklubi-viikon jälkeen. Ja miksei tietysti myös liikuntapäiväkirjaa. Helpompi on hahmottaa syömänsä ruokamäärät ja -laadut kun ne on kirjoitettuna johonkin. Kun muutenkin tykkään " tilastoida" kaikkea ja seurata niitä myöskin.



Käykäähän kurkkaamassa!

Vierailija

Se on varmaan niin että kun keskittyy pudottamaan painoa niin sitä jaksaa jonkun aikaa ja sitten repsahtaa. Niin minäkin repsahdin!

Olen syönyt viikonloppuna todella paljon herkkuja, lopulta tympäisi niin paljon että söin oikein urakalla. Ajattelin että jos syön herkut pois niin ne ei ole enää kiusaamassa ;)

No paino on sama kuin viime viikolla tai 0,5 kg enemmän. (En oikein saa tuosta rakkineesta selvää, kun se vaihtoi koko ajan lukemaa.)

Sain kuitenkin selville pääuutisen, eli tällä tavoin ei voi jatkua!



Nyt sitten terveellisemmällä ruokavaliolla ja liikunnalla :)

Otin heti tänään itseä niskasta kiinni, kävin liikkumassa 2 tuntia ja tein sen jälkeen vain pirtelön. (Rasvatonta rahkaa, marjoja, leseitä, banaani, maitoa. Maku ei ollut maailman paras, mutta toivottavasti terveellinen.)



Älkää te muutkaan luovuttako!

Nyt on mistä parantaa...

Vierailija

Täälläkin viikko meni enemmän ja vähemmän herkutellessa. Maanantaina piti leipoa Runebergin tortut, perjantaina muffinit, lauantaina söin kaupasta kolme vuotiaalle ostetut karkit (täytyyhän lapsen hampaita suojata) ja sunnuntaina olimme kyläilemässä.



Liikunta oli pakkasten takia alkuviikosta vähänlaista. Loppuviikosta tuli sauvakävelytyä kolmena päivänä ja uitua yhtenä.



Paino oli sama kuin viime viikolla eli vaaka näytti nyt 56 kg. Loppuviikosta kävin uimahallin vaakassa illalla ja näytti 1,5 kg enemmän, mutta kuitenkin selkeästi vähemmän mitä muutama viikko sitten.



Olen muuten tyytyväinen viikkoon, vaikka paino ei aletunutkaan. Eritän kuitenkin jatkaa sellaista linjaa, että vain viikonloppuna herkutellaan. Karkkeja en ole ostanut itselleni kertaakaan (laivareissua lukuunottamatta, iso vähennys aikaisempaan), eikä niitä onneksi usein tule osteltua lapsillekaan. Ulkonäkö näyttää minusta kuitenkin selkeästi hoikemmalta kuin aikaisemmin, toivottavasti en vain kuvittele.



Lähistölle avataan punttisali ensi kuussa ja toivon, että saisin ohjelmaan punttitreeniä kertaa kaksi viikossa. Ostin nimittäin kirja-alesta Tehokiinteytys-kirjan, jossa 12 viikon kiinteytysohjelma.

Vierailija

Täällä vielä roikun sitkeästi mukana :) Nyt on 60v. juhlat ja autossa istuminen takana. Viikonloppu meni siis mässäillessä matkalla JA mässäillessä juhlissa.. Eilen uskaltauduin siitä huolimatta vaakaan ja paino oli 56,2kg. Eli plussaa täälläkin +400gr. Mutta nyt on taas se aika kuusta meneillään että on turvotusta, joten jospa tuo olisi vain siitä tai sitten tuosta autossa istumisesta..joopa, joo ;)



Viime viikon lenkit jäivät kovien pakkasten takia normaalia lyhyemmiksi, kun en päässyt vaunujen kanssa liikenteeseen. Kerran kävin hiihtämässä n.4km, muina päivinä tein 3-4km lenkin koirien kanssa. Perjantai meni autossa istumiseen, samaten sunnuntai. Lauantaina käytiin sentään juhlien päätteeksi porukalla n.5km lenkki. Tiistaina tein käsipaino+pallojumpan n.1h ja keskiviikkona oli ratsastusta.



Tämä viikko menee liikunnan puolesta ihan alakanttiin. Sattumien summana miehen työauto on rikki, sekä miehen siskon auto on rikki, ja kun mies on iltavuorossa meidän autolla, niin eipä ole autoa käytössä. Ja miehen sisko otti tietysti miehen porukoitten auton lainaan, joten en voi sitäkään lainata. En pääse tämän illan lihaskuntopiiriin siis :(



Korvaavana ajattelin tehdä sitten stepperillä ja käsipainoilla alkulämmittelyt ja sitten pallolla lihaskuntoa tv:tä katsoessa. Tein vielä n.8km lenkin päivällä, että saisin korvattua tuon väliin jäävän jumpan.



Perjantaina automatkalla ostettiin pätkispussi suklaata ja seuraava yö meni kutinan merkeissä. Lauantaina söin vielä herkullista suklaakakkua ja fazerin sinistä. Seuraavakin yö meni kutistessa ja iholle (lähinnä reisiin ja alaselkään)nousi punaisia näppyjä. Aloin tässä sitten miettimään että näinköhän olen allerginen suklaalle!! Koska allergiselta reaktiolta nuo näppylät vaikuttavat ja koska pienenä olen ollut todella allerginen vähän joka ruualle ja elukoillekin, niin mietiskelin että saattaapa hyvinkin olla tuosta suklaasta tullut nuo näpyt. Täällä siis alkaa pakollinen suklaalakko. Mikäli se ei auta, niin pitänee mennä lääkäriin selvittämään kutinan syy..



Rivi nyt:

pituus 162cm

paino 56,2kg



Kaukana tuntuu olevan tuo 54kg tavoite..



Tsemppiä teille muillekin jumissa oleville, kyllä se tästä vielä laskuun lähtee! =)



Vierailija

Moi taas,



taitaa olla ihan luonnonvakio, että muutaman hyvän pudotusviikon jälkeen tulee toppi tai jopa plussaviikko. Muistan, että mulle kävi niin joskus vuonna keppi ja kivi kun olin Painonvartijoissa, ja nii näyttää käyvän meille kaikille.



TÄstä johdannosta päättelette aivan oikein, että mullekin tuli nolla/plussaviikko - tosin jo viime viikolla, en ehtinyt koneelle ja silloin kun ehdin niin netti ei toiminut :(



Viime viikon saldo oli siis +0,6 kg, mutta sen on pakko olla joku ihme heitto nesteissä, koska pari päivää ennen oli vielä tilanne -0,2 edellisestä punnituksesta, samoin pari päivää myöhemmin! Itse epäilen, että viikonloppuna tulee syötyä suolaisempaa ruokaa ja ainakin minulla liikuttua vähemmän, joten nestettä kertyy.



Noh, tällä viikolla on minun osaltani valoisampaa, sillä paino on taas laskusuunnassa :) Eiköhän se teilläkin taas helpota, uskokaa vaan!



Mittoja:



Paino alussa 76

Nyt 72,4

Tavoite 70



Vyötärö alussa 86

Nyt 80 (jiihaa!)

Tavoite alle 80 (luultavasti noin 78)



Muita mittoja en ole ottanut, mutta lantio mulla on " aina" ollut noin metrin, repikää siitä! Olen todellinen päärynämalli, mistä on sentään se ilo, että siellä ne läskit ovat tiemmä vaarattomampia kantaa.



Synnytyksistä kyseltiin jossain välissä, minulla takana kaksi alasynnytystä, jälkimmäisestä aikaa 10 kk. Kiloja jäi laitokselta 15 (woah!) ja niitä tässä viimeisiä lähdetetään. Hus!

Vierailija

En ole päässyt liikkumaan 2 viikkoon kun olen ollut kipeä, mutta silti on paino tippunut :)



Viimeksi 58,6 kg

Nyt 58 kg



Pystyn tsemppaamaan hyvin viikolla, mutta viikonloput tuleekin sitten syötyä vähän väliä. Miehen läsnäolo siis vaikuttaa selvästi syömisiini :)



En nyt ehdi enempää kirjoitella sillä on lähdettävä taas asioille.



Jaksamisia kaikille!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat