**EX-HAAHUT VIIKKO 7**

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

[color=6959cd][size=4]¤¤EX-HAAHUILIJAT¤¤ [/size][/color]

[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon/-ja kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]

[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color]

[color=6959cd]Ex-haahuilijat lasketun ajan mukaisessa järjestyksessä[/color]

[b][color=darkviolet]Helmikuu 2007[/color][/b]

[b][color=violet] memmuli24 [/b][/color] [color=red] LA 1.2.[/color]

[b][color=violet] Enni-Maija [/b][/color] Minä -78, mies -65, alkuraskauden km -02, 03 ja -03, poika syntyi 08/04, ja toisen lapsen [color=red]LA 24.2.[/color]

[b][color=darkviolet]Maaliskuu 2007[/color][/b]

[b][color=violet] mami-74 [/b][/color] minä -75, mies -69, lapset -99 ja -02. Km:t 11/04 rv 12+5 ja 08/05 rv 14+5. Pohjanmaa.[color=red] LA 4.3.[/color]

[b][color=violet] Kerry [/b][/color] Olen 37 v, mies 41 v ja lapset 10, 6 ja 3 v. Takana kaksi keskenmenoa: 06/01 ja viimeisin 03/06, nyt odotan neljättä.[color=red] LA 5.3.[/color]

[b][color=violet] Lizie [/b][/color] oma ikä 28v, mies 30v, esikoinen -04, spontaani km 4/-06 rv11+6.[color=red] LA 11.3.[/color]

[b][color=violet] eka-vekara [/b][/color] minä -77 ja mies -74, yksi lapsi: poika 12/03, spontaani km 1/06 rv 7+2 ja keskeytynyt km 4/06 rv 11+.Asumme Etelä-Suomessa.[color=red] LA 15.3.[/color]

[b][color=violet] titi75 [/b][/color] minä-75, mies-67. Yritys aloitettu 09/2004, takana km 07/2005 ja 09/2005. Esikoista odotellaan, [color=red] LA 16.3.[/color]

[b][color=darkviolet]Toukokuu 2007[/color][/b]

[b][color=violet] Limetti1 [/b][/color] 23-vuotias 1 1/2 vuotiaan pikkutaaperon äiti. Keskenmenon sain heinäkuussa rv6 ja nyt heti tärppäsi uudestaan, ilman menkkoja välissä.[color=red] LA 1.5[/color]

[b][color=violet]Pirpaliina: [/b][/color] vm-78 mies vm-80, ennestään tytön 01/03 ja pojan 08/04 äiti, km koettu rv8+ 08/06 ja nyt raskaana ennen km jälkeisiä menkkoja[color=red] LA 17.5[/color]

[b][color=violet]emunainen: [/b][/color] 23 v mies 27 v, esikoista odotellaan. km 11/05 n. 8 rv:lla. Itä-Helsingissä asustellaan. [color=red]LA 19.5.07[/color]

[b][color=darkviolet]Kesäkuu 2007[/color][/b]

[b][color=violet]Juuliar74: [/b][/color] Olen vm 74, samoin mieheni. Asun Etelä-Karjalassa ja meillä on yksi tyttö, synt. 03/2005. Toista lasta aloimme yrittää tänä kesänä ja ensimmäinen (ja toivottavasti myös viimeinen) km tuli 08/2006. [color=red] LA 12.6[/color]

[b][color=violet]Sani-74: [/b][/color] minä -74 mies -68, kaksi lasta -01 ja -03 syntyneet. Km 8/05 (kohdunulkopuolinen). [color=red] LA 26.6[/color]

[b][color=violet]Koala-72: [/b][/color] Minä siis -72, mies-71. Ensimmäistä hartaasti odotetaan. Km 11/2005 (kaksoset). Nyt plussa lokakuussa. [color=red] LA 28.6.[/color]

[b][color=darkviolet]Heinäkuu 2007[/color][/b]

[b][color=violet]DreamOne: [/b][/color] Olen 29-vuotias, mies 26-vuotias. Ensimmäinen clomeilla avustettu raskaus päättyi keskenmenoon vuonna 2004 ja toinen raskaus todettiin tuulimunaksi viikolla 12 kesällä 2006. Nyt plussasin ensimmäisestä clomikierrosta ma 13.11.2006. [color=red] LA 25.7.[/color]

[b][color=darkviolet]Elokuu 2007[/color][/b]

[b][color=violet]Helga76: [/b][/color] Molemmat 3-kymppisiä. Ekaa yritetään. Keskeytynyt km 07/06. Plussauspv 2.12.06. [color=red] LA 13.8.[/color]

[b][color=darkviolet]Syyskuu 2007[/color][/b]

[b][color=violet]Joululahja: [/b][/color] minä 32v, mies 39v, poika 12/04, keskeytynyt km rv 12 05/06. Plussasin 28.12. [color=red] LA tod. näk. 3.9.[/color]

[b][color=violet]katri72[/b][/color] Minä 34-v, mies 34-v. Asutaan Helsingissä. Takana 4 km:a: 7/05, 12/05, 7/06 ja 11/06. Nyt taas raskaana ja ensimmäinen olisi tulossa. Plussauspäivä on 21.1.2007. [color=red] LA 8.9.[/color]

[b][color=violet]Ultsi75: [/b][/color] Sain km:n 12/06 rv 6 ja uuden plussan sain heti seuraavasta kierrosta 7.1.07. Aikaisemmat lapset syntyneet -01 ja -03. Ykkösen ja kakkosen välissä mulla oli myös km rv 10+ (vai olikohan se 11+). [color=red] LA 13.9.[/color]

[b][color=violet]levinia: [/b][/color] Neljän tytön äiti ulkomailta, minä ' 69 ja mies ' 66, takana tm 3/06 ; ja km:t 6/06 ja 10/06 viikoilla 8+. [color=red] LA 16.9.[/color]

[b][color=violet]Tuutupii: [/b][/color] 28 v kuumeilija, mies on 31 v. Meillä on 1 v 9 kk ikäinen poika ja asumme Itä-Suomessa. Toisen lapsen yritys alkoi loppukesällä 2006. Minulla todettiin tuulimuna 10/06. Nyt siis uusi plussa 12.1.07. [color=red] LA 23.9.[/color]

[color=6959cd]♥ [/color][color=darkviolet] Vauvoja vuoden ajalta: [/color][color=6959cd] ♥[/color]

[color=6959cd][b] Nette [/color][/b] 28.2. [color=blue]poika[/color], 3510 g ja 51 cm, pipo 35 cm

[color=6959cd][b] tiitiäinen05 [/color][/b] 5.3. [color=red]tyttö[/color], 3170 g ja 49 cm, pipo 34cm

[color=6959cd][b] n.1979 [/color][/b] 7.3. [color=red]tyttö[/color], 3130 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] kati. [/color][/b] 15.3. [color=blue]poika[/color], 2870 g ja 48 cm

[color=6959cd][b] miusumausu [/color][/b] .3. [color=blue]poika[/color], 3490 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] Melike77 [/color][/b] 23.3. [color=blue]poika[/color], 4300 g ja 54 cm, pipo 35,5cm

[color=6959cd][b] Wilkuna-72 [/color][/b] 2.4. [color=red]tyttö[/color], 3360 g ja 49 cm, pipo 35cm

[color=6959cd][b] Riax [/color][/b] 16.4. [color=red]tyttö[/color], 4325 g ja 53 cm, pipo 37cm

[color=6959cd][b] joanna04 [/color][/b] 30.4. [color=red]tyttö[/color], 3592 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] petjuska [/color][/b] 5.5. [color=blue]poika[/color], 2980 g ja 47 cm

[color=6959cd][b] Miikuko [/color][/b] 6.5. [color=red]tyttö[/color], 3710 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] Mauku75 [/color][/b] 24.5. [color=red]tyttö[/color], 3555 g ja 51 cm

[color=6959cd][b] uba-aba[/color][/b] 27.5. [color=blue]poika[/color], 3220 g ja 49 cm, pipo 34,5 cm

[color=6959cd][b] Aapeli_77[/color][/b] 10.6. [color=blue]poika[/color], 3620 g ja 52 cm, pipo 36,5 cm

[color=6959cd][b] Kengu76 [/color][/b] 25.6. [color=red]tyttö[/color], 2855 g ja 49 cm, hattu 32 cm

[color=6959cd][b] kuutar-74 [/color][/b] 5.7. [color=red]tyttö[/color], 4000 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] Vinku75 [/color][/b] 29.6.[color=blue] poika[/color], 3330 g ja 49 cm

[color=6959cd][b] Hope74 [/color][/b] 17.7. [color=blue] poika[/color], 3390 g ja 50,5 cm, pää 34 cm

[color=6959cd][b] Wannabemami [/color][/b] 26.7. [color=blue] poika[/color], 3280 g ja 48 cm, pipo 36 cm

[color=6959cd][b] Niamey_85 [/color][/b] 19.8. [color=red]tyttö[/color], 3230 g ja 50 cm, pipo 36,5 cm

[color=6959cd][b] Lauris [/color][/b] 19.8. [color=blue] poika[/color], 3930 g ja 52 cm,pipo 35 cm

[color=6959cd][b] Sartsu [/color][/b] 23.8. [color=blue] poika[/color], 3545 g ja 52 cm

[color=6959cd][b] Kerttukasperi [/color][/b] 26.8. [color=blue] poika[/color], 3005 g ja 51 cm

[color=6959cd][b] Femmamma [/color][/b] 7.9. [color=red] tyttö[/color], 3805 g ja 51 cm, pipo 37 cm

[color=6959cd][b] Neronja [/color][/b] 7.9. [color=red] tyttö[/color], 3650 g ja 49 cm, pipo 36 cm

[color=6959cd][b] Kuonokas [/color][/b] 8.9. [color=blue] poika[/color], 3185 g ja 51 cm

[color=6959cd][b] Masunasu [/color][/b] 15.9. [color=blue] poika[/color], 4480 g ja 52 cm, pipo 36 cm

[color=6959cd][b] Peebee [/color][/b] 15.9. [color=red] tyttö[/color], 3465 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] UusiNuppu [/color][/b] 26.9. [color=blue] poika[/color], 4070 g ja 51.5 cm

[color=6959cd][b] ulriina [/color][/b] 4.10. [color=red] tyttö[/color], 4310 g ja 54 cm

[color=6959cd][b] myttynen75 [/color][/b] 4.10. [color=blue] poika[/color], 3864 g ja 51 cm

[color=6959cd][b] hexu83 [/color][/b] 13.10. [color=blue] poika[/color], 3840 g ja 52 cm

[color=6959cd][b] marrasmamma [/color][/b] 2.12. [color=blue] poika[/color], 3370 g ja 49 cm, pipo 34 cm

[color=6959cd][b] nippula [/color][/b] 23.12. [color=blue] poika[/color], 3080 g ja 49,5 cm

[color=6959cd][b] maria80 [/color][/b] 16.1. [color=blue] poika[/color], 4320 g ja 53 cm

[color=6959cd][b] Hannele-81 [/color][/b] 10.2 [color=blue] poika[/color], 2890 g ja 49 cm

[color=6959cd]Ex-haahujen yahoo-lista:[/color]

[b][color=darkviolet] groups.yahoo.com/group/exhaahut [/color][/b]

[color=6959cd]Listalle ovat tervetulleita kaikki exät, jo jakautuneetkin :)[/color]

[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color][color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4]

Sivut

Kommentit (63)

Vierailija

vai oma äiti.. noh sanotaanko noin että mieluummin ottaisin anopin meille hyyryymään kuin oman äidin. Anoppi sentään on helppo ja ihana ihminen, äiti osaa olla varsinainen riivinrauta ja parempi suhde onkin nyt kun asuvat 400 km päässä. (ja kun vielä työelämässä on niin eivät meillä pitkiä lomailuja harrasta ; )

ei tää oo tää vauveli mitään kääntynyt, nyt kun oon päivän maannut noiden aamuisten kipujen takia niin oon kerinnyt tunnustelemaan liikkeitä tarkemmin. Jalat ne siellä mun haaruksissa pyörii..

Vein aamulla päikkäriin sitten pojan hoitoaikamuutosilmoituksen.. mikäköhän olisi ollut oikea sana. No niin siis päätettiin ilmoittaa, että jääpi maaliskuun alusta sille 2pvää/vko osa-aikaseen ja tietysti vauvan synnyttyä saa lomailla saman ajan kuin isänsäkin on kotona. Meillä miehus muuten päätti pitää koko isyysloman + talviloman, eli on kuukauden koko perhe koossa. Ihanaa : )

Testasin eilen muuten oman leipomisohjeen, kokeilkaapas myös jos sille päälle satutte: Tavis suklaapiirakka (tai mokkapalat), mutta kun pohja tulee uunista niin levittäkää ennen sitä kuorrutetta pohjan päälle kerros maapähkinävoita. Sitä suolaista, ei makeutettua. Sitten se " suklaakuorrutus" päälle ja avot, maistuu ihan snickersiltä.. slurps slurps..

jaha sitten pois koneelta, palaillaan astialle!

e-v

Vierailija

ULTSI: Onnea niistä hyvistä ultrakuulumisista. Sielähän oli sitten kaikki just niin kun pitikin ja huomenna pääset vielä kuulostelemaan niitä ihania jumpsutuksia. Mene rauhallisin mielin vaan. =)

EKA-VEKARA: Täytyypi yrittää kokeilla tuota kikkaa minkä kerroit. Onko väliä kummasta pikkuvarpaasta painaa??? Eikös noissa vyöhykejutuissa ole joka ikiselle sisäelimelle oma kohtansa...oikeassa ja vasemmassa jalassa siis eri kohdat. No pitää sitten varmaan painella molemmista pikkuvarpaista. =) Onnea vkojen paukutteluista. Perässä tullaan huomenna. Mieskin totes tänä aamuna, että aikas pitkällä jo ollaan. =) Niin tottavie ollaankin. Mahtava juttu!!! =) Voih...olispa täälläkin seksiä. Mies on niin ylivarovainen tuon masun kanssa, että en ole moneen vkoon seksiä saanut....vaikka olisin pyytänyt...pyh! No antakoot toisen nyt täristä vauvan tuloa sitten. Kai sitä joskus ehtii vielä sekstaillakkin....kai???

ON: Meillä Kirmeli on kyllä nyt pari päivää ollut IHAN ÄÄRETTÖMÄN vilkas. Maha liikkuu niin omituisissa asennoissa ja tekee osaltaa kipeetä jopa Kirmelin liikkuminen. Vähän yöllä hiipi pelko persauksiin, että tuleeko tässä nyt lähtö laitokselle ja vauvakin on vielä ihan väärinpäin. Nimittäin puolen yön jälkeen alkoi tulla ensin vartin välein " kipukohtauksia" masuun ja se meni niin kovaksi, että en saanut selkää suoraksi. Ajattelin, että Kirmeli on vaan nyt jotenkin sielä liikkuessaan päässyt poikittain ja tekee nyt masussa kipeetä kun tilaa on sille poikittain ololle niin vähän, että tuntuu kun maha repeis. Sit kun niitä alkoi tulla vartin välein, niin tajusin, että ei himskutti...näähän on nyt varmaan sitten niitä kipeitä suppareita. Karmaiseva olotila kun ei ole osannut yhtään ajatella että miltä ne kipeet supparit tuntuu. Tai en mä vieläkään ole ihan satavarma, että ne niitä oli, mutta mitäs muutakaan. Tiedän, että ite eilen touhusin varmaan vähän liikaa ja edellisenäkin päivänä kökin keittiön lattialla huonossa asennossa kontillaan kun siivosin ja pesin jääkaappia, et pitää varmaan vähän rauhoittua taas. Tuonne aamu kolmeen asti niitä suppareita tuli. Aina kun olin torkahtamassa, niin taas alkoi...mutta ne harveni koko ajan ja kolmen jälkeen sitten nukahdin ja nyt on taas ihan ok olo. Mietin vaan, että olisko sekin saattanut noi supparit laukausta kun vauva tosiaan ei ole koko raskausaikana noin vauhdikkaasti myllertänyt masussa. Punki päätä ja jalkaa niin, että tuli masuun ihan kauhee " sarvi" ja sitten vaan näki miten se sarvi liikkui ees taas masussa. Liekö ihan tosissaan toinen sielä nyt yrittänyt kääntyä. Kipeetä se ainakin teki!!! Masu näyttäs olevan muutenkin laskeutunut jo tosi alas, mutta jos en nyt väärin tunne, niin edelleen mulla on se fiilis, että sen pikkuisen pää on tuossa rinnan alla. Mutta salaa toivon, että se oliskin eilen heittänyt sen kuperkeikan, enkä vaan nyt osaisi itse sitä päätä paikantaa... No maanantainahan se selviää.

Taidan mennä kans vähän lepoilemaan. =)

titi ja kirmeli 35+6

Vierailija

nostan pinoa.

onpa täällä meidän pinkassa ollut hiljaista, vai kuvittelenko vain?

tietty, hannelen lähdettyä synnärille ja katrin poistuttua on pari aktiivia kirjoittelijaa poissa ruudusta..

mites levinia? vieläkö tuhruttelee?

tänne ei kummempaa, mummia ootellaan. tulee kohta, ja poika on pistoksissaan =)

eiliset vieraat kävivät, olivat ja lähtivät, ja oli ihan mukavaa, vaikka olinkin illalla ihan naatti sitten.

kolme yötä enää.. ..vielä.. ..enää..

jaaha, poika hoksasi mun sairaalakassin ja kulkee pillimehu kourassa.. taidanpa mennä tarkistamaan muun sisällön =)

tsau!

-ennis- ja sintti rv39+0 POKSPOKS! ja ne kolme yötä..

Vierailija

perhana, jäi pullat tekemättä!

en muistanu koko juttua ollenkaan! =(

onneksi poika pääsi mummin kanssa pulkkamäkeen aamupaivällä sentään..

sen kyl muistin että tiistaina on laskiaistiistai, ja aattelin jotenkin että se seuraava sunnuntai.. pöh, raskausdementian loppuhuipennus..

lizielle lykkyä huomiselle ultrareisssulle. jospa siellä ei sen kummempaa ole, kuin vauvan asento on joku muu kuin rt tai pt.

onhan se hyvä ennen synnytystä tietää, että mitenkä päin se vaaveli siellä on. tuu sit kertomaan kuulumiset.

titillä on kanssa rääkäli huomenna. sinä kanssa tuu kertomaan kuulumiset, sikäli jos et jää sillä erää jo synnyttämään, kuten ehkäpä epäilit..

mulla on vauvanvaatteet sairaalakassin pohjalla. tai, kahdet sisävaatteet, tyttömäisemmät ja poikamaisemmat =)....

mun sairaalakassista ei niin kauhean suurta tullut.

siellä on:

vauvalle:

toppavaatteet

villavaatteet (kun ei kelistä etukäteen tiedä)

sisävaatteet (kahdet tosiaan.. ;) )

mulle:

pesupussi sisältöineen+ripsiväri ja taivutin

aqualan L + huulirasva

hiuslakka ja tukkavehkeet

fööni (puuttuu vielä)

sukkia

villapolvisukat

herkkuja

pillimehua

limsaa (puuttuu vielä)

kirja (puuttuu vielä)

ristikkolehti+kynä

puhtaat alusvaatteet

imetysliivit x2

tissinsuojat

yö-terveyssiteitä kotiinlähtöä varten

kamera+laturi (puuttuu vielä)

kännyn laturi (puuttuu vielä)

laitokselle aion mennä äitiys-sammareissa ja trikoopaidassa+ulkovaatteet tietty, joten kuvittelen kotiutuvani samoissa vaatteissa.

isäntä tuo kaukalon sitten kun hakee meitä.

(fööni siksi, kun on pitkä tukka, ja inhoan yli kaiken, kun se lötköttää märkänä selässä, niin kuivaan sen aina pesun jälkeen " puoliksi" , että en ajatellut karvalleen kohdalleen turkkiani siellä asetella.. =) )

mitähän sieltä unohtui?

olis kivaa huomenna kuulla leviniasta ja muistakin, kun tiistaina aamulla painetaan kotiovi kiinni hyvissä ajoin ennen aamu 6, kun ennen 7 pitää olla äitipolilla..

niin sitten ei enää kyllä tiistaina kuulumisia ehdi lukea..

huomenna olis vaan labrakäynti aamulla, ja " kevyttä" ruokaa saa syödä klo 16 asti, ja puoleen yöhön asti saa sitten vielä juodakin, sen jälkeen ei vettäkään..

kevyt ruoka lienee peruna-purjokeittoa, ja kiisseliä.. ja reilusti tuoremehua, luulenpa.

saattaa olla että yks äksy täällä huomenna palstailee, kun ei ole kunnon eväissä ;)

nyt välillä supistelee jo.. meiningillä 4 napakkaa tunnissa ja lukuisia harkkareita niitten välissä, mutta ei tuntuisi tahti eikä kireys tiivistyvän.

että, tiistaita odotellessa..

huomenna tulen pinoa lukemaan, mutta jos en ole jaksanut kirjoitella, niin etukäteen jo toivotan hyvää vointia ensiviikolle kaikille!

toivon hartaasti, että mut kotiutetaan viimeistään pe, mutta voi mennä viikonlopullekin..

sitten kuulette miten meni ja mitä tuli =)

-ennis-ja sintti rv 39+1 ...kaksi yötä sektioon..

(esikoinen syntyi rv39+1 aamulla)

Vierailija

Ultsi: Ihania uutisia sinulla! Onnea kovasti! Nyt vaan unohdetaan menneet kuten lääkärikin viisaasti sanoi :) Tulipa hyvä mieli puolestasi!

titi: Jopas teillä on kuperkeikkaa heitetty viime yönä! Toivotaan kovasti että olisi jopa kääntynyt siellä. Ja eikös noita kipeitä suppareita ala noilla viikoilla jo tulemaan? Ihanasti osaat aina kertoa ja kuvailla noita juttuja, on niin helppo samastua niihin kun itsellekin tuo aika tulee :) Kiitos tsemppailuista neuvolan suhteen, ihanasti sanoit että usko pois. Ihmeellisesti nämä teidän muiden lauseet kyllä helpottaa ja tsemppaa!

Katri: Ikävissäni poistan sinut listalta :( Voihan harmin paikka. Toisaalta palstailu helpottaa, mutta toisaalta lisää tuskaa eli ymmärrän hyvin mitä tarkoitat vähemmällä palstailulla. Toivon sinulle niin kovasti sitä palkintoa. Ihan surettaa puolestasi. Voimia sinulle ja miehellesi. Olet ajatuksissani.

eka: Kiva että teillä on puuhailtu! Nyt vielä on mahdollisuus ennen h-hetkeä :)

sani: Kiitos neuvolaonnen toivotuksista, ne auttoivat :)

omaa napaa: Tänään siis oli se kauan kaivattu neuvola. Pikkuinen sydän jumpsutteli 140 luokkaa, mikä oli suuri helpotus! Ihan itku pääsi taas kun kuuli. Neuvolan th sanoi " vähän musiikkia äidin korville" . Kaikki arvot olivat muutenkin kohdallaan. Ensi viikoksi sain lähetteen maksakokeisiin, kun minulle on tullut inhottavaa taiveihottumaa joka kutisee aivan mielettömästi. Th epäili ihan tavallista raskausihottumaa, mutta halusi sulkea pois nuo maksa-arvot. Kohdun korkeuttakin jo mitattiin. Seuraava neuvola on vasta viiden viikon päästä niin päästään täyttelemään kelan paperit. Th sanoi, että mikäli paniikki sillä välin iskee niin voidaan niitä sydänääniä kuunnella tässä välissäkin. Ihanaa ihanaa ihanaa, nyt on hyvä mieli!!

Haleja kaikille

D.O. ja nappula rv 17+1

Vierailija

Yritin tolta miehukselta halia lisäenergiaa itelleni, kun lähti työreissuun. Onneksi tulee kuitenkin illalla takas, mutta taas lähteäkseen huomenna uudelleen. Öitä ei nyt tarvi kyllä pois olla, että jos jotain kiireellistä tulee, niin tuulen lailla varmaan kiiruhtaa kotia kohti. Ja vaikka tarttiskin yötä olla, niin silti tulis tukka putkella jos jotain akuuttia olis tiedossa.

Nyt ite vaan jännään tuota menoa tuonne sairaalaan. Taas huonosti nukuttu yö takana. Osaltaan varmaan jännityksen takia, mutta myös illalla taas puolen yön aikaan kun piti maate mennä, niin ne koko päivän kestäneet menkkamaiset tuntemukset vaan paheni ja nukkumaan mennessä voisin luonnehtia jo osaltaan kivuksi sitä jomotuksta. Otin puolikkaan Panadolin sitten, joka aikojen päästä alkoi vähän helpottaa. En tiedä olisinko nukkunut silmäystäkään ilman sitä lääkettä. No tänäänhän se nyt nähdään mikä sielä on tilanne. Kirmeli on ollut TOSI vilkas ja lieko se sitten syynä, että myös painaa niin kovasti tuonne alamasuun ja tekee noita menkkajomotuksia.

Mutta ei se vauveli sieltä nyt vielä kai ole tulossa. Ei niitä kolotuksia vielä niin paljon ole...mutta kiva kyllä tietää josko tosiaan tänään sais vähän sitä painoarvioo ja sitten tietoa mikä on kohdun suun tilanne.

Nyt tuntuu kyllä vaan karseelta kun painoa tuntuu tulevan kilo per vko.

Ai niin...kirjoittelin muuten vielä tähän viime vkon pinoon, mutta kai tän mun viestin täältäkin joku löytää. Olin jo tälle vkolle niin ajoissa, ettei uutta pinoa ollut vielä...

Mutta nyt valmistautumaan. Ja palaan sitten toivottavasti hyvien kuulumisten kera. =)

titi ja kirmeli rv 36+3

Vierailija

oon täällä ihan vuoristoradalla.. selkä kipeänä tulin ihan vaan pikaiseen vilaseen nettiin, ekaksi luen maalismassuista tosi surullisia uutisia (siellä yksi maalismassu-vauveli menehtynyt istukan irtoamisen vuoksi) ja seuraavaksi tulen itkeskelemään ilosta Hannelen ekaa vauveliviestiä.. ylös-alas tunteet heittää..

Hannelelle, tiedän tunteen niinä ekoina kotonaolopäivinä. Sitä on jotenkin niin herkällä, että epäilee ihan yksinkertaisiakin juttuja : ) Mutta, niinkuin olikohan se Ennis sanoi, paras äiti oot lapsellesi ja varmasti pärjäätte vilpertti-kelmin kanssa loistavasti. Ihan rauhassa nautitte vaan siellä kotonaolosta ja tutustumisesta. Ei malttais odottaa..

Neuvolassa käyty, kaikki ihan ennallaan (paitsi tietysti paino noussut ~kilon/vko). hempat, sykkeet ym kaikki ihan samaa ja pissat puhtaat, SF-mittakaan mulla ei kasva kun ei sitä niin vinoon pysty mittaamaan kun pää kasvaiolee tuonne kylkeen. Itse asiassa tsekkasin just, et mulla on ollut siinä kohtaa merkattuna jo viikkoja SF 31! Ja vielä päivittelevät kylillä että olisi iso maha! Noh tosissaan meillä kun tuo vauvan asento on niin kumma, niin eihän tuo kohdunpohjan korkeus kerro oikeaa totuutta massun koosta, eikä edes vauvan kasvusta.

terkka pohti, että varmaan kannattaa valmistautua suunniteltuun sektioon, kun eivät välttis enää edes yritä rv 37 kääntää (kun on jo yritetty kertaalleen) ja kun meinas, että tää vauvan asentokaan luultavasti ei auta kypsyttämään paikkoja samalla tavalla kuin jos pää painaisi tuonne kohdun suulle. Ikinähän sitä ei koskaan tiedä, mutta ehkäpä tässä voisi varautua siihen että rv 39 (eli ehkäpä sitten 12.3 alkavalla viikolla) on sektioaika.. Soittelin jo päikkäriinkin johtajalle, että muutetaan se pojan osa-aikaistaminen sittenkin huhtikuun alkuun, että jos ja kun olen vasta maaliskuun loppupuolella kotiutumassa sairaalasta niin mies saisi aloittaa sitten pojan kanssa yhtaikaa lomansa ja ei tartteis " tuhlata" isyyslomiaan siihen, että ovat poitsun kanssa kotona ja mä vauvan kanssa sairaalassa.

selkä ihan sikakipeä, sellaista iskias-tyyppistä toispuoleista kipua ja liikkuminen sitten sen mukaista.

Noh kohta täytyypi lähteä poikaa hakemaan pk:sta ja sitten miehusta töistä. Jos menis vielä hetkeksi sohvalle pitkäkseen, että jaksaa sitten olla liikenteessä.

Ainiin, Titille, ei mitään tarkempia ohjeita siitä pikkuvarpaan painelusta, periaatteessa vissiin kummallekin jalalle voi tehdä, mutta riittää kun toistakin " käsittelee" . Mulle taidetiin tehdä vaan toiseen jalkaan..

eka-vekara

Vierailija

Oma napaisesti tulen kertomaan, että kävin sitten tänään taas ultrassa ja sieltä löytyi yksi liikkuva ja äidille vilkuttava sikiö! Lääkäri käski nyt unohtaa kaikki menneet ja keskittyä nauttimaan raskaudesta :-) Koko vastasi viikkoja eli laskettu päivä olisi sitten 14.9.

Nyt on huojentunut ja hyvä olo. Uskallan jo iloita, että meille tulee vauva syyskuussa! Huomenna on se neuvolalääkäri ja katsotaan nyt, kuuluuko ne sydänäänet. Ainakin sikiö oli varsin vilkas :-)

Voi, että olen onnellinen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentoin myöhemmin teidän viestejä, sori että tämä on pelkkää omaa napaa...

-Ultsi + Lahja 10+0-

Vierailija

Hannelelle ensimmäiseksi hirmuisesti onnea! Liuta poikia on Exille syntynyt viime aikoina. Täällä siis myös yksi pojan odottaja, ainakin rakenneultran mukaan.

DreamOnelle kiitokset hienosta pinon avaamisesta ja onnittelut uudelle lista-emolle. Kyselit Sanilta liikkeistä, ja ajattelin vastata minäkin, kun mennään Sanin kanssa melkein samoissa. Siispä: meille tulossa ensimmäinen lapsi, ja ekat liikkeet tunsin varmuudella vasta rv 18-19. Mulla on istukka etuseinässä, ja se ilmeisesti vähän vaimentaa. Nyt mennään rv 20+6, ja hienosti tuntuu jo Ilmarin potkut. Eilen tunsi mieskin ekaa kertaa varmuudella. Aika vaikeeta oli kyllä aluksi erottaa liikkeitä muista mahan pulputuksista, mutta kyllä ne sieltä sitten erottuvat ;)

Enniksellä päivät käy vähiin ;) Olispas jo itsekin noin pitkällä...yhtään ei malttais enää odottaa!

Kaikille kovasti terveisiä ja hyviä vointeja.

Omasta navasta sen verran, että pahoinvointi on ohi ja samoin jäi taakse edellisen keskenmenon päivä raskausviikoissa (20+1). Jotenkin se kai kuitenkin takaraivossa kummitteli. Jännityksellä odotan torstain 4D-ultraa. Käydään vielä varmistamassa, että Ilmarilla on kaikki hyvin.

Yksi kysymys kokemusta omaaville: Kumpi kesäkuun vauvalle, kova vai pehmeä kantokoppa vaunuihin? Vai onko mitään väliä?

Koala ja Ilmari (rv 20+6)

Vierailija

Ja ekaks, kiitos kaikille noista vierailija-vinkeistä. ;-) Kyllähän kai sitä itekkin lähimpien ihmisten vierailut jaksaa ja luulen, että keittävät varmaan ite kahvitkin ja tuovat purtavaa, joten kai se on ihan ok. Lähinnä mua häiritsee ne vähän vähemmän läheiset ihmiset joita ei muutenkaan niin paljon näy ja sitten heidän läsnäolonsa tekee sen fiiliksen, että pitää paikatkin olla tiptop eikä tunnelma ole niin avoin. Eihän sitä tiedä millä fiiliksellä sitten vauvan syntymän jälkeen on. Mutta pistetään neuvot korvan taakse. =)

Tässä laitan neuvolakuulumiset ja tulen vaikka ehtoolla paremmin kommentoimaan muita juttuja. Ajattelin vielä ehtiä uimahalliin ennen kun mies tulee työreissultaan. Viimeinen lippu käyttämättä. Voipi olla, että tän jälkeen jää sitten uimiset kun alkaa vkojakin olla jo niin paljon.

Mutta ne kuulumiset:

Persauksilleni putosin kun vaaka näytti vkossa tulleen painoa lisää 1200g. APUA! Tosin totesimme, että mitä luultavammin tosiaan johtuu nyt tuosta nesteen kerääntymisestä kroppaan. Edellisellä kerrallahan mulla oli pudonnut paino parissa vkossa n. 500g, mutta nythän neuvolan täti tietysti toljotti vaan tuota noussutta lukemaa, eli jos tuon tasaa, niin ei näyttäisi niin pahalta. Sanoi vaan, että ihan loppuun asti ei tuollaisia lukemia saisi olla...Olin ihan korvat luimussa sielä. =D Noottia tuli myös siitä, että verenpaine oli taas tuo alapaine lähinnä noussut ja syy varmaan siihen ja nesteen kerääntymiseen on ainakin osaksi tuo mun vichyn ja lakritsin himo. Näitä paheita olen tähän asti vapaasti " harrastanut" , mutta nyt tein sopparin itseni kanssa, että ne saa jäädä nyt loppuraskaudeksi väliin ja itseasiassa nyt huomaan jo, että sormet ei ole niin pahasti turvoksissa eikä nuo pohkeetkaan. Voipi olla, että ihan sillä saan pysymään tilanteen hallussa nää jokuset vkot.

Toivotaan, että se verenpainekin sitten laskis siinä samassa.

Mutta vkoja siis eilen oli 35+3

Pissa: puhdas

Hemppa: 116/80 (ekalla kertaa 121/84), mutta ton tokan merkkas korttiin

paino: +1200g vkossa (Voihan kiesus!!!)

Turvotus: +/- ( mitä lie tarkoittaa...ainakin sanoi, että sormissa ja pohkeissa tuntui jonkun verran turvotusta...sormet on pahemmat)

Fundus: 30cm eli sama kun vko sitten...paino kasvaa, mutta massu ei = /

Syke: jotain 157 krt per min.

Liikkeet: ++ (möyhensi oikein kunnolla)

Tarjonta: PERÄTILA (varmistettiin ultralla)

Eli muutoin nyt suht ok, mutta lähetteen teki nyt sitten TAYS:n. Soittelin tuossa yhden aikaan sinne, mutta lääkäri ei ollut ehtinyt sitä pinoa vielä käymään läpi. Oli vasta aloittamassa. Sanoi, että tänään lähtee kirje postissa tulemaan sitten siitä mille päivälle tuo kääntöyritys laitetaan. Arveli, että menee ensi vkon puolelle. Koska jos tulee kakkospostina, niin enhän mä ehdi sitä kirjettä edes saamaan hyvä jos perjantaina jos hitaammalla postilla laittavat. Lääkäri kuulemma sen mun hoitajan antamien tietojen mukaan tekee sitten päätöksen mikä on paras ajankohta yrittää sitä kääntöä ja että jos on kovin liikkuvainen vauva, niin ei kantsi ihan liian aikaisin kääntöä yrittää. Toisaalta taas hirvittää, että mitä enmmän vkoja ja mitä isommaksi kasvaa, että sitäköhän enemmän sitten tuntuu tuo käännösyritys ilkeältä. Eilen oli vika TAYS:n synnytysvalemmuskerta ja oli puhetta sielä noista poikkeavista synnytyksistä. Kysyin siinä sitten, että jos kynnys tuntuu liian isolta lähteä perätilasynnytykseen, että onko pakko, niin tää hoitsu ainakin sanoi, että ketään ei pakoteta, että sitten vaan pitää sanoa etukäteen ja ajoissa oma mielipide jos asian on jo etukäteen ajatellut jollain tavalla. Itse en aio siihen suostua. Eli jos ei saada käännöstä onnistumaan, niin sitten jää vaihtoehdoksi enää se sektio. Saapi nähdä miten käy. Eli vielä tässä nyt odotellaan ja katsotaan mitä tuleman pitää.

Mut nyt lähden sinne uimahalliin, että pääsen poiskin. Yritän palailla ehtoolla vielä uudelleen. =)

titi ja kirmeliittos 35+4

Vierailija

porkkana ja jumppis!

kyllä mä teidät molemmat muistan tuolta haahuista! =)

mutta, sitä en kyllä muista, että miten se jumppiksen tilanne oli..

porkkanalle onnea, että on jo noin paljon viikkoja läjässä =)

tuu kertomaan että minkälaisen vauvan saitte ja miten synnytys meni, sitten kun aika koittaa.. =)

voihan nokka, että se nyt sit oikeasti meni noin, katri. voimia jatkoon, ja toivotaan että se nyytti seuraavalla yrittämällä teillekin tupsahtaa.

olitko se sinä, kun sanoit ettei mies ole oikein innostunut lähtemään lapsettomuustutkimuksiin..

ehkä voisi yrittää taivutella sillä tavoin, että epäilee ääneen itsessään kaikkea mahdollista, ja toteaa perään, että mutta kun ne hoitaa vain pariskuntaa, ei pelkästään naista/miestä.. ja että voisitko rakasa lähteä mukaan, että ne tutkisi mua, kun tää vaivaa ihan kamalasti mua että mikä mussa on..

jospa se siltä kantilta menisi paremmin läpi..

palstapaasto voi olla hetkeksi ihan hyvä ajatus, että on vähän vähemmällä tarmolla hetken näissä vauvahaaveissa..

olen itsekin sitä kokeillut joskus.

mutta onnea ja menestystä jatkoon!

onnea hienoista ultrakuulumisista koalalle ja ultsille!

neuvolakuulumiset oli kans hyvät ainakin D.O.lla, ja kyllä, ennen kuin vauvan liikkeet tuntuu säännöllisesti, ne sydänäänten kuuntelut on tosi tärkeitä odottavalle äidille.. mulle tulee niistä usein mieleen vanha juna kun puuskuttaa, tsuh tsuh.. =)

mulla alkoi muistaakseni liikkeet tuntua noita aikoja kun sinulla on viikkoja.

vähän kuin elohiiri nykisi.. ja ihan pieniä hetkiä kerrallaan.

sitten meni useampi viikko, ennen kuin liikkeet alkoivat tuntua varmasti ja päivittäin, ja se se olikin hermostuttavaa aikaa.. jotkut ehkä muistaa, miten mulla oli pata kuumana, että miksi ne ei tunnu.. ja että onko kaikki ok..

titllä oli vilkas yö.. tai oikeesti kirmelillä=) eikös tunnu tosi häijyltä, kun vauva pistää tosiaan ranttaliksi niin, että maha hytkyää ja muuttaa muotoa kuin barbababa.. =) auh.. yritä siinä sit nukkua, kun ei tiedä et miten päin olisi..

mutta, jospa tosiaan se kirmeli olisikin vääntäytynyt raivotarjontaan..

takapuolihan tuntuu myös sellaiselta " kuhmulta" tuossa kohdun yläosassa.. ite en kyllä olisi misään vaiheessa osannut tulkita (en tässä enkä edellisessä raskaudessa) että miten päin vauva mahassa lötköttää..

kyllä ne tosiaan suppareilta kuullosti, mitä sulla oli. noilla viikoilla voi niitä hyvin tullakin. oottele nyt vielä viikko pari kintut ristissä sitä synnytystä kuitekin, jookos? ;)

ekallakin viikot poksuu, ei se sullakaan enää kauaa mene =)

limetti, mulla suonenvetoihin on auttanut niinkin yksinkertainen juttu, kuin veden juonti.

eli, päivän mittaan pitäisi muistaa juoda riittävästi, mutta jos ei ole muistanut, vetäisen pari lasillista (hyvissä ajoin, että ehtii vielä käydä vessassa) ennen nukkumaan menoa.

jos yöllä herää suonen vetoon, niin ylös petistä, ja lasillinen kaksi vettä. takaisin maate, ja sama uudelleen jos veto alkaa uudelleen.

mulla oli puolivälin tienoilla raskautta aika paljon suonenvetoja, ja tuo oli kyllä yksinkertaisuudessaan hyvä keino.

ihan selvästi huomasi, että jos oli muistanut juoda päivän aikana reilusti, ei vetänyt yöllä suonta, mutta jos oli ollut ns kuivempaa meininkiä, niin kyllä varmaan veti suonta.

oon vähän laiska juomaan.. vettä. (yök..)

jäiköhän jotain kommentoimatta..?

(.) eilen oli neuvola. viimeinen neuvola tämän raskauden osalta..

edellinen oli viikko sitten.

pissa puhdas

paineet 97/71

hemo 109, siinä samoissa, viimeeksi oli 110

sf 38cm (+2cm) vyötärö 110cm (+1cm)

sintin painoarvio käsin koeteltuna 3600g (viimeeksi 3400g)

sintin syke pisteli 150-157 että eipä vaikuttaisi olevan vieläkään laskussa, kuten loppuajasta vissiin on tapana..

oma paino -400g, eli alusta asti on tullut +12kg100g

turvotusta sen verran, että sormukset on jättäneet lievät rannut sormiin, mutta ei mainittavasti.

terkka tarkasti mun kohdunsuun kun pyysin. eipä sitä ole luurattukaan sitten rv25 jälkeen..

no, ensin yritti käsin, ja totesi että, täällä on tätä synnytyskanavaa noin 5cm ja sit on pää.. kohdunkaula on jossain sen takana, eikä sinne pääse käsiksi..

sitten se otti sellaisen muovisen vehkeen mitä papakokeessa ainakin käytetään ja kurkisteli sillä.

sanoi että kaulaa ei ole jäljellä, mutta on vielä kiinni. ja anoi senkin, että täältä tulee runsaasti tällaista keltaista paksua limaa, että rouvan limatulppa on täällä tulollaan.

arvioi että 1-7 päivää menisi..

eipä sen väliä, vaikka aiemmin syntyisikin.. mutta jospa malttaisi oottaa tosiaan sinne la iltapäivään ennen kuin aloittaa syntymisensä, niin ollaan sit saatu se mummi tänne ton esikoisen seuraksi..

ei sitten tarvitsisi lähteä appivanhempia hakemaan tuolta syrjäkykältä lapsenvahdiksi ennen laitokselle lähtöä.

terkkari ihmetteli vielä, että eikö sun oo paha olla, kun toi vauva on niin alhaalla. mutta ei mulla onneksi tunnu " keilapalloa" jalkovälissä, vaan voin kävellä ihan ok kintut suorina, eikä tartte mennä ketarat harallaan kuin länkkärit.. =)

no, kai mulla on sit kumma lantio/lonkat, (lonkkamaljat on yläviistoon ja lonkat on jonkun verran yliliikkuvat) kun kaikkein mieluisin istuma-asento on aina ollut ja on edelleen jalat ristissä kuin inkkareilla. istun (kotona) aina niin, oli sitten kyseessä lattia, sohva, tai ruokapöydän tuoli..

ihmisten ilmoilla osaan kyllä istua kunnolla =)

oliskos joukossamme fysioterapeuttia tai muita jotka ymmärtävät noista?

siitä jalka- ja alaristiselkäsärystä tultiin siihen tulokseen, että tuo erittäin alhaalla köllöttelevä sintti mahdollisesti painaa sitä mun aikanaan murtunutta häntäluuta, kun se siis on sisäänpäin oleva J-mutka nykyään..

eipä siellä muuta. alustavasti sovittiin, että soitan sit ens tiistaina tai keskiviikkona neuvolaan, että mitä laatua meille syntyi ja miten meni. sitten sovitaan se neuvolan kotikäyntiaika, jos jo tiedän miten kotiuttavat sairaalasta meidät.

alustavasti aateltiin, että maanantaille sitten menee, kun varmaan aikaisintaan pe kotiudun.

terkka lupasi sitten poistaa multa tikit, jollei niitä ole poistettu jo ennen kotiutumista.

semmoista..

nyt jo tuntuu, että en halua olla sairaalassa kun mahdollisimman lyhyen aikaa..jospa jo pe pääsisin kotiin.. huoh. (päivä sinne tai tänne, sama se, mutta kuitenkin..) ihan kuin olisi koti-ikävä valmiiksi.

nyt varmaan alkaa taas olla aika mennä laatimaan sapuskaa, kun mies tulee kohta töistä.. tänään listalla perinteistä kylkisiivukastiketta (lue, läskisoosia..) ja muusia..

-ennis- ja sintti rv38+5 ..tiistaita ootellessa, tai ainakin lauantaita..

Vierailija

Minut nyt kyllä täysin tyrmäsi ja masensi tuo maalismasujen suru-uutinen :( Harvoin näin voimakkaasti reagoin, mutta tuo kyllä oli kamalan ikävä uutinen. Sitä kun itse pelkää raskautensa puolesta niin kovasti. Ja ihan joka päivä olen heidän pinonsa käynyt lukemassa, vaikken itse olekaan kirjoitellut. Miten noin voi käydä? Mitkä ovat oireet??

Näinkin sitten viime yönä (pitkästä aikaa) ainakin kolme erilaista unta, että tää vauva kuoli mahaan. Yhdessä yritin elvyttääkin pikkuista. Kylläpä alkoi taas hirvittää. Jotenkin niin varma tunne ettei tässä mitään vauvaa ehjänä maailmaan saada, vaikka potkii ja _tällä hetkellä_ kovasti elossa onkin.

Voi kun se äkkiä (ja ilman komplikaatioita!) tulisi pian tuolta mahasta pois. Oireita (eli supisteluja) ei kyllä siihen suuntaan hirveästi ole. Paitsi mielettömän makiat liitoskivut..

Viikonloppuja kuitenkin kaikille!!

mami, 37+6

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat