***KOTILOT*** vk 7

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (45)

Vierailija

Jospa minäkin jonkinlaisen " äänen" päästäisin tällä viikolla.

Tervetuloa kaikille uusille, kiva kun porukkaan tulee uusia kun me " vanhemmat" kohta jakaannutaan.

Painoasiaan senverran, että minulle on nyt tullut 16kg (huhhuh) ja lähtiessä oli BMI jo 33. Koskaan en ole näin paljon painanut! Toivoisin, että edes muutama kilo olisi tätä nestelastia, kun minua on viimeviikkoina vaivannut aika massiivit turvotukset. Ja niistä johtuen on oikeassa ranteessa hermopinnekkin eli kolme sormea peukalosta lukien on lähes kokoajan tunnottomat ja koko käsi öisin tosi kipeä.

Eilen kävin neuvolassa ja siellä ei mitään uutta. Onneksi verenpaine ok ja pissa puhdas, niin ei ainakaan mihinkään vakavampaan nämä turvotukset viittaa. Nyt käyn sitten viikon välein sielläkin *huoh*.

Niin, tulikin tässä mieleeni että eipä sitten meidän kohdalla ennustukset pitäneet paikkaansa. Kun sitä tyttöä povasivat ja onkin nyt sitten todennäkösesti poika tulossa. Ja syntymäpäivä olisi molempien enn. mukaan pitänyt olla tänään, niin eipä ole tai sitten pitää tapahtua kummia. Ilta/alkuyö painotteiset supistelut on kyllä lisääntyneet ja muuttuneet tukalamman tuntuisiksi, mutta eivät ole kipeitä. Toivon, että jossakin vaiheessa alkavat muuttaa luonnettaan ja pääsen ihan oikeasti synnyttämään. Neuvolasta tosiaan vielä sen verran, että vauva on onneksi pysynyt raivotarjonnassa, mutta pää ei ole hiventäkään kiinnittynyt. Toivottavasti ei nyt enää pyöräyttäs itteensä väärinpäin.

No, jospa tästä sitten syömään menis että jaksaa. Samalla voi ihastella tulppaaneja, jotka hyvä ystäväni minulle tänään antoi. Kyllä lämmitti sydäntä.

Rouvar Rv 37+2

Vierailija

Lapset ovat olleet tämän viikon kipeinä. Esikoiselle tuli tiistaina korkea kuume, yskä ja räkätauti. Viime yönä kuopus sai tuon saman kuumeen ja flunssan. Viikonloppu meneekin sairaanhoitajaa leikkiessä. Toivottavasti pieni paranisi pian.

Vieläkin tuppaa etomaan ja välillä meinaa olla oksennuskin lähellä. Paino ei pääse nousemaan tällä vauhdilla, tippuu vaan! Muuten olo on ihan hyvä. Seuraava neuvola on maaliskuussa ja rakenneultra maaliskuun lopussa.

Eipä tässä kummempia... Toivotan jo nyt oikein hyvää laskiaista kaikille!!

T. Ona rv 15+0

Vierailija

Viime yönä kyllä kävi mielessä jo lähtö, kun pitkään supisteli kipeästi, mutta ne loppui TAAS kuitenkin!

Eiköhän tästä piakkoin päästä kuiteskin lähteen, kun supparit on muuttunu jo kipeiks..Ja eihän tässä muutenkaan enää oo kun korkeintaan pari-kolme viikkoo, että lapsukainen on varmuudella ulkona!

Itellä olo vaan paranee, joten sen puolesta ei kiirettä ole. Kiva kun pystyy itekin hiukan siivoileen ym. että saa paikat kuntoon ennen kun lähtö tulee!

Sehän on tietysti sit eri juttu, miltä täällä näyttää kun kotiin pääsee, mutta toivottavasti isäntä pitää edes jotenkin paikat siistinä!

Huomenna pitäis könytä pankkiin lainan hakuun taloa varten ja sit hieroon kauppoja siitä talosta mitä käytiin kattomassa!

Yritän intoilun pitää mahd. pienenä, etten pety jos kauppoja ei siitä talosta tuukaan, mutta vaikeeta meinaa olla..

Huomenna on jälleen kerran neuvola, eikä taaskaan sinne huvittais mennä! Olis viimekerta saanut olla jo viimeinen..mutta kun ei..

nyt on mentävä syömään

mammutti ja Vilppu rv 39+3

Vierailija

Eli todella hiljaiselta on tämä viikonloppu täällä näyttänyt, ei kenelläkään varmaan mitään asiaa... No koitetaan tällä viikolla korjata tilanne.

Jokohan mammutti on päässyt synnärille? Tuupa ilmoittelemaan itsestäs!

Eipä mullakaan mitään asiaa oikein ole, kovasti vaan odottelen et pääsis tästä mahasta jo eroon ja toinen mitä odotan on se ylimääräinen ultra, mutta siihen on vielä 3 viikkoa aikaa.

Eipä mulla muuta tällä kertaa!

LapaLepa rv 33+4

Vierailija

Josko minäkin pitkästä aikaa. Lukemassa olen kyllä käynyt.

Eli viikkoja on kasassa jo 22+ ja olo on ihan hyvä. Mutta kyllä tässä kolmannessa on ollut paljon enemmän kaikenlaista pientä kremppaa... Aikaisemminkin jo johonkin ketjuun kirjoitin, että on tuota lantion löystymistä täälläkin, ollut jo ainakin kuukauden verran ja se ei todellakaan ole mukavaa. Alapäätäkin jomottaa, tai tuntuu siltä, että " tavarat" roikkuvat. Pitäisi varmaan olla alkkarit, jotka menee olkapäille asti, että kiristäisivät paikat kohdilleen ; D Tai siis ainakin siltä tuntuu. Ja rinnat ovat arat vieläkin, ikävää... Ja ja ja nyt on supistellut parina päivänä alavatsaa ikävästi, ei varsinaisesti satu, mutta särkee aika mojovasti. Ja kun on istumatyössä, niin jalat polvista alaspäin menee ihan jumiin päivän aikana, pohkeitä kiristää ja sääriä särkee.

Että on tämä mukavaa ; )

Mutta mikä on mukavaa, on se, että mulla on tämä päivä mukaan lukien 34 työpäivää (siis vain työpäiviä, lomapäivät, pyhät ja viikonloput eivät sisälly)!! JEE!!

Omanapaisesti valitellen, E ja " Jori"

Ai niin. Menen Femedaan 6.3. Silloin selviää, jatkuuko prinsessaputki, vai tuleeko prinssi.

Vierailija

Vauva kääntyi eilen mahassa pää ylöspäin,ja oli kyllä tukala ilta.Meinasi itku tulla=(On ollu jo viikosta 26 pää alaspäin,ja en tiiä mistä syystä nyt ittensä toisin päin kiepsautti.Kauhee painaminen ja potkiminen,kun oli visiin tukalaa vauvallakin,ja musta tuntu,että ylävatsa halkee.Yöllä onneksi molskahti taas oikeinpäin,ja aamulla potki jo tuttuun tapaan oikeelle kylkiluihin=)Toiv.ei tee tuota enää.Koko ilan supistikin,mutta jossain vaiheessa yötä ne onneksi loppui.

Mies toi ystävänpäivän kunniakasi ruusun,mikä on kyllä meidän talossa harvinaista..eka ruusu koko suhteen aikana=)Muuten kyllä hellii ja on ihana,mutta tuo kukkapuoli jääny vähän vähemmälle=)Ois tuonu suklaata,mutta sanoin,ettei mulle saa tuoda sitä,kun syön heti ja lihon entisestään.Kaupassa pystyn olemaan ostamatta herkkuja,mutta illat sitten tuijotan kaappia kun ei mitään herkkuja=)Mutta ei muuta vaihtoehtoa,kun neuvolassakin sanoivat,että paino noussu liian kovaa tahtia..huokaus.

Huomenna lähetään mun vanhemmille 350km päähän.Viimeinen reissu ennen synnytystä=)Ja äiti siellä tietysti pullaapaistanu yms.herkkuja.

Huiskutin 32+2

Vierailija

Millä viikoilla sinun edelliset lapset ovat syntyneet? Mainitsit ettei ole kokemusta yliajasta.

Eiköhän se pari viikkoa ole aika standardi, tosin muutamat sairaalat ovat surullisen kuuluisia venyttämisestä ja siinä kyllä poltetaan mielestäni äidin voimia ihan turhaan.

Minä aion kokeilla(sitten joskus) samaa käynnistyskikkaa kun kuopuksesta eli lopetan hössöttämisen ja heittäydyn makuuasentoon, meillä se tepsi kun kaikki muut oli kokeiltu. Neuvolantäti sitä mulle ehdotti, on kuulemma toiminut monella:)

Aikun jännää tuo viimemetreillä olo, malttia ja voimia!!

Lumituuli

Vierailija

kaikki taitaa olla sairauden kuorissa:( Meillä ollaan melkeen selviydytty vesirokosta niin johan sieltä joku lentsu tarttui meihin kaikkiin! just ajattelin että päästään jo ulkoilemaan, mutta plaah....jätskin voimalla nousin itekkin just sängyn pohjalta...lupasin itelleni vähän herkutella näin ystävänpäivänä...öhöm..vaikka dieetillä pitäisi olla.

Painoa kanssa on täällä liikaa, ja nytkin tulee lähemmäs 20kg..mutta ei voi mitään sitä tuntuu tulevan ihan vaikka söiskin terveellisesti...äkkiä ne 10 kg siitä lähtee, mutta lopuissa on aina tekeminen...mulla ei ainakaan imetys laihduta, vaan sitä varmaan syö sitten vähän enemmän automaattisesti..

Uusiakin taisi olla jonkun verran ja varsinkin itä-suomesta??? ellen väärin muista.. Ite paluu muuttajana täällä. Kävin katsomassa Helsingin, mutta ekan muksun jälkeen tuli hinku kotikonnuille takaisin:) mutta ei paikassa mitään vikaa ollut..kaikki vaan on täällä, sukulaiset ja ystävät...

Mutta nytten reporankana soffalle

Pamppari ja sokerinirppu 33+6

Vierailija

Tässä tänään olen pohdiskellut miten tämän raskauden jaksaa loppuun.

Kysyisinkin teiltä että onko kolmas raskaus jotenkin tuntunut rankemmalta? Ja jos ylipainoisia niin mitkä teidän tuntemukset on ollut?

Kaikkea sitä miettiikin jo etukäteen.

Itselläni on aikaisemmissa raskauksissa ollut ihan yhtä paljon ylipainoo kuin nyttenkin. Ja toista odottaessa olo oli tosi kurja viikolta 35 asti. Esikoinenhan syntyi jo rv34 niin ei ehtinyt tuntua rankalta.

Ja kuntokin on tietenkin heikentynyt hurjasti tänä aikana kun olen lapset saanut.

Ja nyt jo tuntuu että ohhoh mikä lällykkä olenkaan ja että jaksaakohan tämä kroppa sittenkään vielä tätä kolmatta raskautta.

Ylipainoa on yli 30kg ja painohan voi nousta.

Ja nouseekin tällä menolla. Ihan hirvittää ne määrät mitä pystyn syömään. Ja kun ei tule pahoinvointia (luultavasti taaskaan) niin sekään ei estä tätä herkkusuuta.

Suklaa maistuu ja tuo hieman ihmetyttää kun en ole vuosiin suklaasta välittänyt ja sehän tunnetusti lihottaa kamalasti.

Kun olen syönyt itseni ähkyyn niin mietin jo mitä seuraavaksi söisin.

Ihan pahaa tekee tää mässäily ja ajatus siitä että miten tästä selvitään.

Taitaa olla korvien välissä vikaa, mutta mistä sitä saa voimaa/tahtoa/apua hellittääkseen tätä syömis tahtia?

Kiitti kauheesti jos joku osaa kertoa kokemuksiaan tms.

Tsirppana rv 5+5 - 6+2 (jotain tolta väliltä kai)

Vierailija

Enpä ole minäkään kirjoitellut aikoihin enkä edes käynyt kauheasti lukemassa, mikä on tosi harvinaista. Onnea kaikille uutukaisille plussanneille! Kiva saada uusia joukkoon, kun välillä on tuntunut että muut ovat jo kovin pitkällä ja itse vielä tappelen alkupahoinvoinnin kanssa. Mulla on aikaisempiinkin raskauksiin liittynyt kiitettävä määrä pahoinvointia, eikä tämä ole poikkeus. Eli varmaan taas tonne likemmäs puoltaväliä mennään huono olo kaverina.

Huomenna on ultra, mikä on yhtä aikaa ihanaa, jännittävää ja pelottavaa. Varmaan tuttuja tunteita muillekin. Onko muita pelottanut ultra enemmän näin kolmannella kierroksella? Elämä kahden pienen kanssa on muutenkin välillä sen verran heviä, että nyt pelottaa välillä ihan kauheesti onko kaikki hyvin. Yölläkin oon heränny miettimään kaikenlaisia kauhuskenaarioita.

Unista puheenollen... Edellisillä kerroilla näin liki joka yö K18-unia :) Sanoin miehellekin etten lainkaan kaipaa petitouhuja kun yöllä tuntuu menevän kovin villisti. Saas nähdä alkaako unet taas...

Syömisestä oli puhetta. En ehtinyt kuopuksesta edes toipumaan vielä kunnolla ja saamaan löysiä yhtään pois. Nyt siis maha on jo pullahtanut sellasena makkarana tohon eteen. Odotan että maha kasvas ja makkarat siliäis kuten joku hienosti kirjoitti. Nyt on eka raskaus, missä mun tekee mieli terveellisiä jutskia, salaattia ja tuoreita vihanneksia oikein himoan. Nyt ei myöskään maistu makea eikä varsinkaan suklaa mikä on ennen ollu se himon kohde. Tuntuu ihan kivalta.

Nyt takavasemmalle ja annan puheenvuoron muille

Täplä 12+6

Vierailija

Onnea kaikille plussanneille ja tervetuloa tänne odotuspuolelle!

Minulla on tänään äitiysloman ensimmäinen päivä. :0) Sen kunniaksi kävin neuvolassakin. Kaikki oli ok; vauvan asennosta vain oli vähän epäselvyyttä kun terveydenhoitaja oli tuntevinaan pään todella alhaalla lantiossa ja alkoi sitten epäillä, että voiko se olla jo noin alhaalla. Korttiin kuitenkin merkkasi raivotarjonta kysymysmerkillä. Liikkeistäkään on kamalan vaikea sanoa kummin päin tämä tapaus on kun potkuja ei oikein enää tunnu vaan pikemminkin sellaista möyrimistä. Sydänäänetkin kuuluivat aika alhaalta, mutta se ei tunnetusti ole kovin luotettava merkki. Toivottavasti ei ainakaan ole väärinpäin, koska en haluaisi toista sektiota vaan toivon pääseväni synnyttämään alakautta. No parin viikon päästä on taas neuvola ja siitä viikon päästä on lääkärineuvola ja jos tarjonnasta on epäselvää niin sitten tulee käynti äippäpolilla.

Olenko muuten ainut, jota " ahdistaa" loppuraskauden jatkuva ravaaminen neuvolassa? Tietysti ne sydänäänet on aina kiva kuulla ja hyvähän se on, että seurataan vauvan ja äidin vointia, mutta minusta on jokaisessa raskaudessa tuntunut ärsyttävältä ravata neuvolassa jatkuvasti.

Piti jotain muutakin kirjoittaa, mutta yhtään en taas muista mitä...No hyvä loppuviikkoa!

adalat, rv 34+2

Vierailija

Tervehdys kaikki! Ehkä minut vielä joku muistaa. Olin aktiivinen kuumeilupuolella ja vielä jonkinaikaa kotiloissakin. Sitten tuntui, että aika loppuu kertakaikkiaan kesken työn, harrastusten ja lastenhoidon kanssa, ja päätin vierottaa itseni täältä. Töissä olen ollut vieläkin tätä viikkoa lukuunottamatta, influenssa kaatoi meidät koko viikoksi. Nyt tuntuisi, että alkaa vähitellen helpottamaan. Työssä käynti syö voimat aika tarkkaan, tuntuu ettei kunto kestä mitään ylimääräistä. Masulainen onneksi jaksaa hyvin. 5v ja 2v odottavat vauvaa omalla tavallaan, esikoinen on innoissaan ja kuopus tajuaa jutusta aika vähän. Käyn varmaan taas jatkossakin ainakin lukemassa kuulumisianne! Rauhallisia laskiaismäkiä kaikille!

T: Uteriina 23+5

Vierailija

Ainakin Netta ja Mintturouva. =) Paljon onnea!

Ja ihanaa että tulee uusia kun pelkäsin jääväni tänne yksin alkutaipaleeni kanssa kun kaikki on niin pitkällä/lähes poksahtamaisillaan. =)

Eipä tarvitse yksin lokakuuta odotella. =)

Tsirppana rv 5+6 - rv6+3 (jotakin tuolta väliltä/pitäisi varmaan jo päättää)

Vierailija

tänä sunnuntaina eli eikun vaan Lumituuli pullan tekoon. Meinasitkos hernesoppaakin keitellä?

Meillä mies ihan puolikuollut taisi sitten se influenssa iskeä. Ei kykene kuin makaamaan ja limua kiskomaan, reppana. Minä sitten joudun tekemään kaiken ja kyllä huomaa voinnissa. Alaosasto on niin kipeä ettei kertaakaan vielä tämän raskauden aikana. Ja selkään koskee. Tänään on vielä ollut semmoisia asioita hoidettavana, että on ollut pakko vaan lähteä. Nyt viimesimmäks hain vähän ruokatarpeita tuosta lähikaupasta ja kunhan vielä saan ruuan tehtyä, niin sitten saa olla tämän päivän työt. Mahakin ihan kivikova ja suppareita tulee. Huh, että voi olla tukalaa. Onneks tosiaan viikonloppu aluillaan.

Mites Mammutti? Eräpäivä tänään. Onko kovasti tullut kyselyjä sukulaisilta ja kavereilta tilanteen etenemisestä? Täältä tosiaan perästä tullaan, onko meikäläinen seuraava jonossa? Huih! Minusta tuntuu etten jaksais enää päivääkään vaikka periaatteessa voi mennä vielä 4vkoa, jos Rv 42 vasta käynnistettäs. Että huhhuh!

No, jospa nyt sitten jotain pikaista iltaruokaa alkais väsäämään. Mukavaa viikonlopun alkua kaikille Kotiloille!

Rouvar Rv 37+4

Vierailija

Jonkin aikaa olen lueskellut pinojanne, mutta en ole aiemmin saanut aikaiseksi kirjoitella/esittäytyä itse.

Olen 28-vuotias kolmattaan odottava Itä-Suomesta, esikoinen täytti juuri 7 vuotta ja lähtee syksyllä kouluun ja kuopuksella ikää kertynyt tänään 1v 7kk. Olen tällä hetkellä töissä, mutta jään jo reilun kuukauden päästä kesälomalle ja sitten varhennetulle äippävapaalle 24.4. La. on 24.6. eli otan tuon maksimin 50 pv.

Kaikkea en muista mihin olin ajatellut kommentoida, mutta ehkä jotain.. Painosta sen verran, että minulla myös ihan kiitettävästi ylimääräistä, mutta sekä tämä että edellinen raskauteni ovat olleet siitä hassuja, että ovat toimineet lähinnä laihdutuskuureina.. Kuopusta odottaessani ylipainoa oli jopa 40 kg, mutta pahoinvoinnin ja terveellisten himojen ansiosta paino vain tippui puoleenväliin asti ja kun lähti nousuun saldo oli synnyttämään mennessä -1kg lähtöpainoon nähden. Eli kymmenen kiloa lähti kun olin puskenut 4,2 kg muksun ja paljon lapsivettä pellolle + muut turvotukset yms..

Nyt on taas paino ollut laskusuhdanteessa ja -3 kg on tällä hetkellä tilanne. Edelleen vain terveelliset ruuat ovat himojen kohteena, mm. appelsiinit, kohmeiset marjat yms.. Ja fetasalaatti punasipulilla ja mustilla oliiveilla, nam! Tosin hiljalleen on makea alkanut nyt maistumaan, viime viikonloppuna tuli vähän liikaa popsittua esikoisen synttärikakkua.. Niin ja lähtöpaino siis 10 kg vähemmän kun sain kuin sainkin pidettyä nuo kuopukselta lähteneet kilot poissa..=)

Joku puhui, että kolmas raskaus olisi rankempi ja yhdyn kyllä ainakin osittain tähän. Tosin mulla nyt tilanne erilainen kuin edellisessä raskaudessa, kahden ensimmäisen ikäeroksi kun tuli 5½ vuotta.. Eli ei ollut näin pientä hoidettavana ja huomioitavana.. Ja lisäksi olen päivät töissä, joten viikolla en iltaisin jaksa juuri kuin maata sohvalla..

Mutta nyt jatkamaan töitä, ensi kerralla lisää..

Mukavaa loppuviikkoa ja ystävänpäivää kaikille ja jaksoja sekä lopun rutistuksiin että alun pahoinvoinneista yms. kärsiville!

T. hmm.. 21+3

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat