Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~♥ TAMMIKUISET vko 7 ♥~

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (82)

Vierailija

mansemammalla jo vauvakuume =) Oot kyllä huisin jaksavainen,teillähän tais olla kaikilla váan noin vuos ikäeroa.. Tosin miehelle tos sanoin et nyt olis ollu hyvä mahollisus kokeilla saada kaks vauvaa samalle vuodelle :)

Nukuttamisesta,mä sain ekan lapseni raskausaikana lahjaksi paljon parjatun mutta myös kehutun Anna Wahlgrenin Lapsikirjan,nuorena uskoin ja noudatin naiivisti kaikkia ohjeistuksia,nyt vanhempana vähän kriittisemmin suhtaudun kaikkiin ohjeisiin,mutta lapsikirjan nukuttamisopit päivisin ja öin on kahdella ekallakin toiminut niin ajattelin että toimii sitten kolmannellakin :) Eli käytännössä ohjeistus meneen niin että kuukauden ikäsenä luovutaan toisesta yösyötöstä nini että lapsi laitetaan vaunuihin illalla nukkumaan ja kun herää yöllä,ei puhuta mitään eikä laiteta valoja vaan vedetään vaunuja edes takas niin kauan kunnes nukahtaa taas,ekana yönä yleensä heräilee muutamia kertoja ja sitten harvenee,kolme yötä tätä jatketaan,7 tunnin yhtenäinen uni pyrkimyksenä.Meillä siis on toiminut ihan kirjan mukaan lapset..toinen vastaava rupeama on 3-4kk:n iässä millon lopetetaan yösyöttö kokonaan,pyritään n.10-12 tunnin yöuneen. Koska minä myös uskon että aikuisen lisäksi myös lapsi tarvitsee yhtenäisen yöunen jaksaakseen. Nonnis tulipas taas paasattua,mutta näin meillä.

Ootteko napsinu paljon kuvia vauvoista?

Mä oon älyttömän huono siinä,yritän saada näin aluks kerran viikossa ees kuvattua Iidaa. Ekasta lapsesta tuli otettua eniten kuvia,jotenkin on jääny seuraavien kanssa..

Nyt laittamaan iltapalaa isommille..

T:Isa kera siskotrion,mies tylsissä iltavuoroissa :(

Vierailija

[color=darkviolet][b]Laatikosta pinnasänkyyn [/b]en yllättäen muista miten akan aikaan. Vaikka Kossi iso niin hyvin näyttää mahtuvan laatikkoon. Joten on siellä varmaan hyvän aikaa. . Kaveri ei laittanu ollenkaa, ku hänen lapsonen oli yli 4 kilonen syntyissään.

[b]Äityli [/b]kiva, että joku muukin " tunnustaa" herkuttelevan joka päivä ;) Minä myös minä myös!! Tosin oon normaalistikki sellanen, mut nyt tuntuu ettei pohjaa täs akassa oo :D

[b]Haalarista [/b]niin siilihaalaria ei oo, mut Name Itin haalari ja siinä mun mielestä kaulus samantapanen. Ei sitä kummiskaa ylös asti voi vetää, joten käännän alapuolelle pikku lepareen. Muuten haalari tosi hyvä :) ja vaikka koko 50/56 niin hyvin on tilaa. Kossihan syntyissään 53 senttiä.

[b]Mustakissa[/b] hienoa, että ootte saanu vaavinne kotiin :) Mulle vielä hämärän peitossa syy miksi on ollut sairaalassa. Toivottavasti ei mitään vakavaa. Kaikkea hyvää vauva-arkeen.

[b]Monttu [/b]mulla otettiin laitoksella parin päivän päästä sektiosta verikokeet ja oli hyvin lähteneet arvot laskuun. Varmaan puolella suurin piirtein tipahti :O Se on jännä kuinka tuo synnyttäminen parantaa " vaivan" .

[b]Leperus [/b]eilen kokeeksi annon akan pyyhkiä ite, ku Kossi oli tississä kiinni. No toiseen vessareissuun ehin just mukaan niin ei hyvä päivä. . .persposkia oli tainnu vaan akka pyyhkiä, koska sitä ihtiään oli kyllä :/ Joten en vähässä kummassa anna vielä omin päin hommaa harrastaa.

Ja kuten joku muukin sanoi, ei oikeen innosta ajatus saaha pitkin mökkiä pöpöjä. .

Siis mikä miekkonen sua on seurannu!!?? Hui kamalaa :/ Onko tuo kovinki yleistä?

[b]Miten rakastuin[/b] hmm, no me tavattiin kapakissa ja ukko hyökkäsi juttusille, koska meillä oli yhteinen tuttava. Tosin mulle ukko oli ihan outo, enkä muistanu ett samassa amiksessa oli joskus oltu.

Mut ensivaikutelmaa ku aattelee niin silmiin/katseeseen lumouduin :) Ja sittemmin on vieny jalat alta persoonallaan.

Luotettava ku kallio, huumori kukkii, tunteikas inttäjä, seksikäs pörröpää jne juuri oikee mulle :) Me tosiaan alettiin 5/97 oleen yhessä ja majoituin ukon kämppään tai vietin öitä siellä oikeestaan heti kohta alusta asti. Ukko oli saanu töitä yli 300 kilsan päästä mitä ei heti uskaltanu tunnustaa, koska aatteli säikyttävänsä mut tieheni sillä.

Mut tunteet vei ja 7/97 asuttiin jo yhteisessä kämpässä uuella paikkakunnalla.

Kitos [b]Leperukselle [/b]kysymyksestä, tuli ihania muistoja mieleen :)

Mökki ois imuroitu, ukko tuossa äskön poisti villakoiria. Huomenna moppailla rauhassa, ku ollaan Kossin kans kahestaan kotosalla. Akka menee jäärata-ajoihin ukon kans, joten vähä erilainen päivä tievossa. Ihan kiva :)

Mietin tuos herkuttelemista sen kunniaksi. En tiiä pitäskö käyä hampurilaisateria vetäsemässä :b

Nyt pitää keskittyä kaverin kans kirjotteluun.

Z ja Kossi 19vrk

Vierailija

MoominMamma: juu, aamuöisin on poika vieressä ja syö, syö ja syö. Alkuyön nukkuu aina omassa sängyssä. Mut nää päivät on ihan mahdottomia, tuohon yösyömiseen vois lisätä kertoimen 100. Poika söi tuossa 12.30 korviketta n 130 ml ja on siitä lähtien nukkunut rauhassa, tosin kun sen nyt " sanoin" niin alkoi ähinä kuulumaan =) josko tuo vielä hetken jatkais unia.

Meillä esikoinen siirtyi korvikkeelle aikoinaan kun oli kokoajan nälkäinen, hän kyllä oli silloin joitakin viikkoja isompi kuin Masi nyt. Täytyy jutella neuvolassa asiasta keskiviikkona.

Sunmom ja kuorsaava Masi

Vierailija

nyt on urakka ohi..jos täs yrittäs paremmin pysyä kärryillä.oisin kyl samaa mieltä ku mirabella??et jos pinot tehtäs vaikka joka toinen päivä tai joka kolmas päivä..täs ku lukee koko viikon pinon läpi nii loppuu aika sit kesken kaiken..

kuulumiset:

pikkumies pääseee nyt sit ens viikol tod näkösesti kottiin.siis jos ei tule takapakkeja.dialyysiletku jää paikalleen sen puhistusta pitää mennä harjottelemaan joku aamupäivä..hieman ongelmaa tuottaa tuo neiti 1wee 2kk..neitokainen kun pitää ottaa varmaan mukaan,hoitajia kun vapautuisi vasta iltasella..

no tästäpä lähetään taas lypsylle ja sitten eukolle ruokaa ja sänkyyn päikkäreille..viime yö oli taas kaaoottinen ku ukko ei ollu vieres koisimassa...

T:musta_kissa kera prinsessan 1wee2kk ja prinssin 2vko 6 pvä

Vierailija

kyllä meillä se käytössä on mutta just kaulan kans oon huomannut ongelmia. eli ei mene vetoketjut kiinni ylös asti. mut onneks on kypärämyssyä jne kaulaa suojaamassa. (ja toisaalta se läppä pitää tuttia paikallaan kun hermot meinaa reissussa mennä;)) kädet ja jalat musta menee ihan ok,

tänään käytiin lääkärineuvolassa. neidin mitat nyt: pituus 55,7cm(sp52cm)

ja paino 5100g(sp3980g) eli hyvin on neiti kasvanut:)

terkuin tigru ja simppis 6,5vko

Vierailija

Nyt menee kyllä hyvin! Paavon masuvaivat on ainakin tällä erää ohitse. Käytössä on Rela -tipat ja Disflatyl eikä poika juurikaan enää itkeskele, oikein tyytyväinen tapaus. Lisäksi Paavo näyttäis olevan tuttimiehiä eli nukuttaminenkin sujuu aika hyvin kun törkkäsee tutin suuhun. Tosin se tutti myös välillä sieltä suusta tipahtaa, mut se onkin jo toinen juttu... Oon tästä tutin syönnistä oikein erityisen onnellinen, koska meillä esikoinen ei koskaan huolinut tuttia, josta johtuen illat ja kauppareissut saattoi olla aika helvetillisiä, kun itku ei loppunut sitten millään... Ja koska tuo imemisentarve tuntuu vauvoilla olevan kova, niin esikko löysi sitten oman peukkunsa. Ja siitähän ei noin vaan päästä eroon eli syö sitä edelleen nukkumaan mennessä :( Tutin voi sentään viedä vaikka oraville tai lähettää joulupukille!

Paavolle saatiin vihdoin nimikin keksittyä, en paljasta sitä vielä mutta kolme nimeä poika tulee saamaan. Oon nyt jotenkin ihan yltiörakastunut tuohon pikkumieheen. Oon kyllä ollut haltioitunut siitä alusta asti, mutta vasta nyt iski oikein totaali RAKASTUMINEN, ihana pallero ja niin miehekäs kun piereskelee ja röhkii :D

Ihana galluppi tuo tutustumisgallup! Me tavattiin miehen kanssa 8 vuotta sitten, kun oltiin opiskelujen ohella samassa työpaikassa töissä. Se oli menoa saman tien, ei voinut mitään... Mies seurusteli silloin tahollaan ja siitä on vieläkin välillä kurjat fiilikset, mutta ei vaan kumpikaan voinut hillitä tunteitaan. Muutettiin yhteen lähes heti, naimisiin mentiin vajaa viisi vuotta sitten. Eka alamäki koettiin tässä pikkukakkosen odotusaikana, mutta siitä ollaan pikku hiljaa selviämässä... Mutta mihin ihastuin, niin ulkoisessa olemuksessa silmiin ja urheilulliseen kroppaan ja sitten kun oppi tuntemaan paremmin, niin IHAN KAIKKEEN. Tuntui vaan (ja yhä tuntuu), että ollaan luodut toisillemme!! Noita alamäkiä varmaan tulee joskus jatkossakin, mut eiköhän niistä taistella yli. Ainakin on kaksi erittäin hyvää syytä taistella, kun on nää lapsukaiset. Mun mies on varmaan maailman lapsirakkain mies, jos se siitä ois kiinni, niin oltais tehty lapset jo aikoja sitten ja niitä ois varmaan kymmenen ;)

Mut nyt irtokarssujen kimppuun, kun esikoinen nukahti...

ariella ja paavo melkein 5 vkoa

Vierailija

Ihan ensiksi hyvää ystävänpäivää, kaikki virtuaaliystäväni =)

Ja toiseksi Nennille iso rutistus ja syvimmät osanotot :( Kurjaa, että jouduitte mummosta luopumaan nyt, kun uusi elämä on alkanut ja siitä pitäisi iloita. Kovasti voimia teidän perheelle!!

Täällä kaikki hyvällä mallilla. Tai no flunssaa pukkaa taas kakkoselle päälle ja me muut röhitään urakalla. Pojat ovat nyt tän viikon hiihtolomalla dagiksesta, kivasti ohjelmaa kaupungilla ja muualla kun lapset on vapaana. Huomenna ajateltiin lähteä sellaiseen pomppulinnahärdelliin, on seikkailurataa ja seinäkiipeilyä jne. jos vaan tuon kakkosen kunto sallii.

Hannes on edelleen suht helppo tapaus, mitä nyt välillä menettää hermonsa ilmavaivojen taikka nenän tukkoisuuden kanssa :( Eilen käytiin 3vko neuvolassa (ikää kylläkin 3vkoa 4pvää) ja mitat

4608g (syntymäpaino 3460g)

54,5cm (47cm joka nyt tunnustettiin mittavirheeksi, ei ole voinut kasvaa näin paljoa...)

pipo 37cm

Saatiin AD- tipat mukaan ja tänään aloitetaan ne. Täällä on kiva kun tipat saa ilmaiseksi neuvolasta ;)

Poika on täysimetyksellä ja taitaa maito riittää, kun näin hyvin siis kasvaa ;) Kahden viikon päästä uusi neuvola.

Hannes on nyt vihdoin viimein ottanut tuon tutin omakseen, helpottaa vähän akuutissa tilanteessa ;)

PainoG: Mulla ei oo aavistustakaan mitä painan :O Noin kymmenestä farkkuparista kahdet mahtuu jalkaan ja napit kii ;) Mutta ei se paljosta kiinni oo.. Kunhan tässä nyt pääsee taas treenaamisen makuun ja kunnon lenkeille (ostin uudet joggerit, muuten ;) niin varmaan paino laskee tai kroppa kiinteytyy ainakin.

Ristiäisistä ei olla vielä puhuttu ees.. Kai pidetään tällä kertaa kaste täällä jos saadaan suomalainen pappi se toimittamaan, muussa tapauksessa Suomessa kastetaan joskus alkukesästä mun kotikirkossa.

Ceciliah, täällä kans yksi rapakunnossa synnyttänyt, joka toipui kuitenkin synnytyksestä samantien! Edellisissä raskauksissa olen ollut paremmassa kunnossa ja silti toipuminen on ottanut kunnolla aikaa, nyt mie olin ihan normaaliolotilassa jo noin 6h synnytyksestä :/

Sunmom ja Fable ja muut " vaativampien vauvojen" äidit: Kovasti jaksuja teidän päiviinne. Mun kakkonen oli hyvin hyvin vaativa vauva ja ikävä kyllä on edelleenkin aikamoinen pakkaus :/ Meinasi monesti vauva-aikana mennä sormi suuhun sen kanssa, sellaista kitinää ja huutoa oli noin 2kk iästä eteenpäin (siihen saakka poika nukkui ja keräsi kai voimia ;) Neuvoa en osaa antaa muuta kuin että antakaa isien välillä ottaa vastuu vauvasta että pääsette ulos yksinään tekemään jotain mieluista, se kitinä käy hermoille pitkän päälle :( Ja toivon todella, että kohta helpottaa! Meillä helpotti vasta nyt syksyllä kun poika 2,5v ja oppi vähän ilmaisemaan itseään. Mutta syö edelleenkin hyviin, painoa 20kg :/

Myrtti: Aivan hyvin voit viedä vauvaa jo ulos ellei siellä pakknen huitele kovin korkeella. Tekee hyvää sinullekin päästä välillä ulkoilemaan! Ja mä olen sitä mieltä (huom eroaa kovin neuvolan suosituksesta!) että ellei pakkasta ole muutamaa astetta enempää niin on aivan idioottimaista aloittaa ulkoilu 15min kerralla! Aivan hyvin voi aloittaa 30min-45min jos vauva on kuomun suojissa vaunuissa ja ei tuule sisään. Näin meillä.

Sulina: Kiva, että masuvaivat helpottaa! Mulla muuten kans vaivana noi pukamat, sai ne raskauden viimeisinä päivinä.. Pitäis kans jotain salvaa kai hakea. Mutta tuosta syömisestä.. Meilläkin poika syö päivisin aivan miten sattuu, puolen tunnin - neljän tunnin välein. Ja samalla lailla on ollut jokaisen lapsen kanssa. Syömisrytmi on tasaantunut joskun 5kk iässä kun ovat alkaneet syömään myös kiinteitä. Ja huom MARIA; meilläkin poika viihtyy sairaan hyvin tissillä illat, en tiiä tuleeko ees loppupelissä maitoa mutta siinä pitää kuitenkin roikkua kiinni. Tähän asti ok, kun mies on kotona illat ja laittaa isommat nukkumaan mutta mitäs jos sille tuliskin meno??

Mirabella: 25 henkilöä tulossa ristiäsiin.. Oisko lähipiirissä teinityttöjä joita voisit pyytää avittamaan kahvinkeitossa, tiskaamisessa ja kattamisessa? Ei tartteis teidän stressata ja saisitte nauttia juhlasta rauhassa! Kiitos juustokakun ohjeesta!!

Sinda: Mä kävin viime viikolla ekan kerran 30min spinnigissä (vaikken siitä ees pidä, mutta en uskaltanut vielä steppiin tai bicciin) ja kuules kun tuli kiva olo! Aika rauhallisesti otin mutta enpä ois kovin paljon rajummin mennäkään ;) Mutta mitä sanoo ohjeistukset vatsalihasten tekemisestä? Saako tehdä heti kaikkia lihaksia, tiedätkö?

Mutta nyt menen ottamaan kupposen kahvia, kun poika nukahti ja hetken rauha. Isommat pojat leikkivät formulakuskeja ;)

Palataan taas

/A + Hannes 25vrk

Vierailija

[color=009ACD]Me ollaan täällä pojun kanssa jo hereillä, mies vielä nukkuu. Ollaankin siirrytty jo tänne vieras/lastenhuoneen puolelle, missä meillä myös tietokone sijaitsee. Yö meni hyvin, poju nukkui ensin 4h, sitten söi ja nukkui 2h ja sitten söi ja nukkui vuorotellen, niin että unijaksot on lähes minuutilleen tunnin mittaisia. On se tarkka kuin kello toi poika ;)

Ariella kyseli siilihaalarin toimivuudesta. Minulla ei kyseistä haalaria ole, mutta samanmallinen samasta liikkeestä ostettu. Minä kyllä saan kädet hyvin, mutta kauluksen kanssa on samaa ongelmaa. Jätänkin sen yleensä hieman auki, sillä alla on kypärämyssä yms.

Minulla oli eilen eli perjantaina jälkitarkastus. Paikat oli synnytyksen jäljiltä kunnossa ja päädyin nyt ehkäisyasiassa niihin minipillereihin.

Eilen neuvolassa meidän th katsoi pojan silmiä ja sanoi niistä tulevan ruskeat! Kivaa, miehellä on ruskeat nappisilmät ja toivoin niitä kovasti myös pojalle.

Tästäpä päästäänkin sopivalla aasinsillalla leperuksen galluppiin miten rakastuttiin miehen kanssa ja mitkä on miehen parhaat puolet. Me tavattiin laivaristeilyllä ja noihin ruskeisiin silmiin juuri ihastuin ;) Olin kyllä vastikään (vuosi aiemmin) eronnut edellisestä pitkästä suhteesta, joten halusin edetä varovasti, mutta mies oli kuulemma myyty saman tien. Minulla oli myös kovat kriteerit seuraavalle mahdolliselle puolisolle, sillä edellisessä suhteessa oli paljon pielessä.

Tavattiin siis huhtikuussa ja joulukuussa mies muuttikin jo Turun suunnalta minun luo tänne pääkaupunkiseudulle. Ja täytyy sanoa, että tämä mies täytti kyllä lähes kaikki miehelle asettamani kriteerit. Miehen ehdottomasti parhaita puolia ovat huumorintajuisuus ja luotettavuus. Mies on myös tosi lämmin ja sosiaalinen persoona, eikä hänen seurassaan ole koskaan tylsää. On myös ensimmäinen mies minun elämässäni, joka osaa olla spontaanisti romanttinen. Ja huolehtivainen ja... näitähän riittäisi. Paras mies minulle! Ja nyt viime aikoina olen myös huomannut kuinka loistava isä hän on! :) Kertakaikkiaan mikä ylistyslaulu, no mut onneksi hän tietää myös itse, mitä hänestä ajattelen. Meillä ei säästellä kehuja eikä rakkaudentunnustuksia. Mutta se siitä.

Me ollaan muuten maanantaina lähdössä pojan kanssa kahdestaan junalla pohjanmaalle vanhempieni luo. Hieman jännittää, miten selviydyn tavarapaljoudesta, sillä mukaan pitää ottaa vaunut, turvakaukalo sekä vaatteita yms. meille molemmille.

Mut nyt tarttee lähteä pojun kanssa aamupesuille. Mukavaa viikonloppua teille terhot!

Sulina + Lukas 7vk ja 1pv

Vierailija

Täytyy lähteä kohta neuvolaan, on pikkuherran 1kk lääkäri vaikka onkin jo 1,5 kk...

Ardisia - en nyt älyttömästi stressaa :-) Ei mitään hurjia tarjoiluja ole, mutta joskus ois kiva tehdä vähän uutta. Eiköhän noi mun siskot ja anoppi auttele.

Vatsalihaksista - ei saa treenata ennen kuin on mennyt se rakonen umpeen, ainakin muutama kuukausi pitäis kai odotella. Voi muuten venähtää pysyvästi ne kudokset / lihakset tms. En nyt muista tarkemmin, mutta täytyy vaikka palata myöhemmin

Pupina - oletpa ollut ahkera! Eikö voileipäkakut menetä makuaan pakkasessa? Mä olen aina ollut huono pakastamaan mitään valmista...

t. Mirabella ja Albert

Vierailija

Pitikin eilen hehkuttaa hyvin nukuttua yötä.... Yö meni tosin ihan hyvin ja 3,5 ja 2 h putkissa nukkui tuo jätkä mutta kukkuili sitten hereillä klo: 06-09!

Tissillä viihtyi koko aamun ja nyt sitten ähisee tuolla sitterissä parien lyhkästen torkkujen jälkeen! Tai korjaan, nyt ähisee sylissä....

Eli mun ostos-ja kahvittelureissu Selloon siirtyi huomiselle kun mieskin on vapaalla niin voidaan yhdessä lähteä! Jos siis pikkujätkän rytmi antaa myöten....sen ehdoilla tässä nyt mennään!

NENN- osanottoni myös täältä mummasi poismenon johdosta. Näin se elämänkaari vaan menee, vaikkei se tässä vaiheessa paljoa lohduta.

MARIA- meillä oli kans samanlainen iltaimetysrumba, oisko ollut aika samanikäinen tää meidän jätkä silloin (tais olla 1,5-pariviikkoinen, nyt 4 vkoa+ 1 pv!) ja klo:19-22 tai 23 istuttiin tissillä, taukoamatta....!

Sitten se vaan rupes menemään siihen että tankkaa sen pari reilua kertaa klo: 20-22 ja sitten sänkyyn, jos suostuu nukahtamaan siis... Eilenkin kolmas kerta vasta toi unen, sitkeästi vein vaan sänkyyn kun eka rauhottui syliin. Mua ei niinkään häiritse iltatankkaus kun voin vaikka katella telkkaria samalla, yöllä se tunnin parin välein tankkaus on rankempaa kun pitäis olla hissukseen ja suht pimeässä, itehän siinä nukahtaa ennen pikkuherraa....;)

MIRABELLA- meille tulee kans suht samankokoinen porukka ristiäisiin ja ajattelin tehdä ihan perinteisiä voileipäkakkuja (katkarapu ja paahtopaisti) koska voin täyttää ne valmiiks etukäteen ja pakastaa ja sitten koristella vasta ristiäispäivänä! Lihapasteijoita oon jo tehnyt pakkaseen, tarkoitus olis tehdä vielä munariisipasteijoita kans pakkaseen.

Kokemuksesta meidän suvulle maistuu suolainen paremmin ja kun ne ristiäiset alkaakin vasta klo:16 niin sehän on jo " ruoka-aika" !

Suklaakakkukin on jo pakkasessa, seuraks teen " prinssikakun" eli vaaleansinisen marsipaanipäällysteisen version vihreästä prinsessatortusta ja siihen sitten se koriste päälle! Lisäksi pullaa pakkasesta sekä herrasväen pikkuleipiä (löysin ihanan pikkuleipämuotin joka on jalanpohjan muotoinen, hilloa väliin ja jos ehdin niin pursotan jätkän nimen ekan kirjaimen päälle!)

Yleensä oon aina tekemässä kaikkea ihan kauheesti mutta nyt on kädet sen verran täynnä että mennään hieman helpomman kautta....

Systeri kyllä lupas auttaa mutta haluan tehdä ite niin paljon kun ehdin, sillä on kuitenkin oman työnsä lisäksi 4 lasta.....

Nyt taidan käyttää tilaisuutta hyväkseni kun jätkä simahti (sain onnistuneesti siirrettyä tästä sylistä sänkyyn ilman että heräsi, jippii! Pienet on ilot nykyään....) ja mennä kaivelemaan vaatekaappia josko löytyisi jotain ennen raskautta ja laihdutuskuuria olevia vaatteita ristiäisiin ettei tarvis uusia ostaa! En nimittäin ajatellut tän kokoisena pysyä, se 10 kg pitäis kyllä karistaa veke jossain vaiheessa.... Sitten olis ihan turhaa ostaa uusia vaatteita vain yhtä kertaa varten, nytkin oon pihinä käyttänyt mammahousuja ja stretchejä (ovat niin mukavia kun eivät paina vatsaa ja sektioarpea...) En kyllä oo uskaltanut edes kokeilla vanhoja farkkuja ym., sen verran on tuota " imetysvaraa" reisissä ja takamuksessa....

Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

Pupina & " Pikku-K" 4 vko+ 1 pv

Vierailija

oon just saannut isommat päikkärille ja flickan ainakin vielä nukkuu, vaikka kamala ähinä käy rattaissa, kait se sieltä herää kohta.

Pupina: mulla olis kanssa suunnitteilla reissu Selloon huomenna, mä tosin joudun ottamaan keskimmäisen mukaan joten kauheen helppoa se ei tule olemaan. Mutta vaatte ostoksille mäkin olen menossa. Täytyis flickanille ostaa jotakin passelimpaa päälle pantavaa. Meillä kun kaikki 56cm vaatteet on liian isoja. Ehkä törmätään.

Sunmom: meillä sama homma syöttöjen suhteen, päivällä nukkuu ja hieman seurustelee ja yöllä haluis olla kokoajan rinnalla. Mä oon antanut periksi ja annan olla rinnalla, olen jo opinut nukkumaan tyttö rinnalla, välillä havahdun siihen kun flickan taas hamuu rintaa, silloin mä vaan törkkäsen rinnan suuhun.

Meillä on kanssa paljon masu vaivoja, johtunee D-tipoista ja niistä keskostipoista joita joudun antamaan flickalle. Ei oo meillä mitkän rela-tipat tai kuplattomat tai disflatylit auttaneet juurikaan. Vielä torstaina pitäis alkaa rauta tipoilla. Vatsa menee varmaan vielä karmeemmin sekasin pikkuisella :(

Pitäis itse varmaan aloittaa maidottoman linjan jos siitä olis apua.

Kaiken muun ilmaa aiheuttavaa olen jättänyt pois. Jos vaivat ei kohta hellitä tilaan ajan vyöhyketerapeutille.

Nenn: otan osaa menetykseen.

Kutsu kävi kärryistä, täytyy mennä.

-MM- ja flickan kohta 4vko

Vierailija

Ensin nennille osanottoni.

Enpä ole muutamaan päivään kerennä koneelle ja johan täällä on hirmuinen pino oottamassa. :) Kiva lueskella teidän muiden vauva-arkea.

Meillä kävi eilen miun työkaverit rotinoilla ja just kerkesin kehua, että tyttö nukkuu yöt kahdella syötöllä, niin jopas oli viime yö ihan kauhea; tyttö ois imenyt ihan koko ajan, enkä mie saanut nukuttua kuin parisen tuntia. Sit seitsemältä ylös, kun esikoinen herää siihen aikaan. Kyllä on ollut niin koomainen päivä ja esikoisraukalle on tullut tiuskittua vähän liiankin kanssa tänään. Paha mielihän siinä tulee itelle ja tytölle ja sit taas lupaa itelleen, että yrittää olla kärsivällisempi, sillä onhan se esikoinenkin vielä pikkuinen. Väsymys on kyllä aika monen pahan alku ja juuri... jos ens yö ois rauhallisempi.

Iltapäivällä kävin jälkitarkastuksessa ja kaikki oli hyvin. Vuoden päästä pitää käyvä mittauttamassa paastoverensokeri, kun oli raskauden aikana koholla. Ehkäisystä oli puhetta ja maksa-arvojen takia kannattaa välttää estrogenipitoisia valmisteita eli periaatteessa kaikki tavalliset pillerit voi unohtaa. Minipillereitä voi käyttää. Mutta myö varmaan pelataan kondomien kanssa, kun mie vähän noita valmisteita vieroksun, enkä halua kierukkaakaan elimistööni.

Kannatan myös nimilistan lisäämistä blogiin. Ei tosiaan huvita oikeilla nimillä täällä kirjoitella.

Talviliinailusta: mie ajattelin tuossa vähän keväämmällä kokeilla lähtä ulos liinalla, kunhan nää liukkaat kelit loppuu. Miulla on kyllä liukuesteet kenkiin, mutta en silti uskalla lähtä ulos. Mie ku oon niin kova kaatuilemaan muutenkin... ;)

Kiloista: niitä tuli 11 ja vielä olisi kaksi jäljellä. Tosin sais lähtä ihan reilusti tuota omaa massaa, kun sitä on muutenkin liikaa. Mutta kattellaan... On vaikea olla herkuttelematta, kun tuo imetys sen niin mukavasti sallii.

Meillä on nykyään Lillukan kanssa suht samanlaista kuin Fablella ja Sunmomilla eli tyttö ei viihdy itsekseen ollenkaan, koko ajan pitäisi olla sylissä tai liinassa tai tississä kiinni. Tänään nukkui aamupäivällä vain kaksi puolituntista ja sit iltapäivällä nukkui 2 tuntia isin sylissä kantoliinassa. Muuten vain torkahtelee. Että pikkisen vaativata sortimenttiä tää meidän typykkä. Siitäkin tulee vähän huono omatunto, kun ei pysty esikoisen kanssa puuhaamaan nii paljon kuin haluaisi, kun tää pikkuinen imuttelee niin tiuhaan, mutta jos tse nyt jossain vaiheessa asettuisi.

Neiti on nyt viime päivinä alkanut hymyilemään. Kyllä osaa olla valloittavan näköinen, kun väläyttää hymyn! :) Aivan ihana! Ihan ensimmäisen hymyn sai pehmolehmän häntä, toisen sai tissi ja kolmas tais jo olla miulle. Jokelteluakin on alkanut kuulumaan ja neiti on myös löytänyt kätensä ja yrittää kovalla tohinalla lupsutella nyrkkejään. Viikon päästä on 2 kk-neuvola ja lääkäri. Saas nähdä, kuinka paljon paino on noussut.

Mutta nyt pitää mennä laittamaan iltateetä ja kohta alkaakin viimeinen jakso Pakoa. On muuten aikas jännä sarja.

Voikaa hyvin!

T: Monttu ja Lillukka 7,5 vkoa

Vierailija

kalanmaksaöljyä saa antaa vastasyntyneestä asti,määrä n.5ml/vrk imettäville. Näin siis meidän lastenlääkäri sanoi.

Meilläkään ei ole vielä alotettu mitää vitskua antamaan,ollut hieman maha ongelmia. Miten tuntuu kun vauva itkee että sitä kestää ikuisuuden,itkuiset hetket tuntuu miljoonakertaisesti pitemmiltä kun hiljaiset.. meillä siirryttiin nyt kokonaan korvike linjalle,neidin vatsavaivojen vuoksi,eräänä päivänäkin Iida huusi vaivaiset seitsemän tuntia,nukkui pari 20 minuutin pätkää siinä huudosta uupuneena.. oli ilmaa massu täys,kakka muuttu ihan vihreeksi ja neiti oli todella tuskainen. Heräsi nyt eli jatkan myöhemmin :)

T:Isa ja Iida 4vk 4vrk

Vierailija

[color=#006400]Paino oli nyt 4450g (synt. 4130g)

Pituus 55cm (synt. 53,5cm)

Py 38 (synt 36cm)

korttiin tuli seuraavaa:

" paino on noussut hyvin. äidinmaito riittää. päivällä syö 2-3 h välein, yöllä 2-3 kertaa.

Iho on hyvä, vähän kuivahko.

Navassa pieni sieni--> laapistus.

Tyytyväinen,jäntevä vauva.

Katsekontaktin saa, kuulee"

eli kaikki ok :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat