Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuparikierukka

Vierailija

Nyt kyselisin kokemuksianne kuparikierukasta. Faktaa löysin googlettamalla, mutta haluaisin tietää miten olette sellaisen kanssa pärjäilleet?

Asia on nyt ajankohtainen, hormonikierukka ei sovi ja pillereitä en muista ottaa. Lapsiluku on nyt ehdottoman täysi, joten ei ole varaa unohdella pillereitä.

Kuparikierukka olisi sopivan edullinen kokeilu, saahan se pois jos osoittautuu huonoksi.

Onko siinä aluksi vuotoja?

Lähden nyt asioille, mutta tulen päivällä katsomaan olenko saanut vastauksia, Kiitos suuresti kaikille vastauksistanne!

Kommentit (14)

Vierailija

Kuukautiset kestivät 2 viikkoa ja muutama päivä vuotoa oli todella paljon. Super tamppooni tulvi yli kahdessa tunnissa, kastellen myös farkut läpi!

Kerran kuussa oli törkeä mahakipu vatsassa oikealla alhaalla ja lisäksi päänsärkyjä, joihin ei kipulääkkeet auttaneet, vatsaani aristi koskettaminenkin ja hermot olivat tosi tiukalla.

Mulle kuparikierukka ei siis sopinut ollenkaan. Tuntui, että elimistöni teki kaikkensa saadakseen vieraan esineen pois.

Olen myös kuullut paljon kierukkaraskauksista.

Vierailija

Ekassa kierrossa muutama välivuotopäivä, ei sen jälkeen. Kuukautiset on pidemmät, ja runsasta vuotoa noin 2 päivää. Yksi päivä TODELLA runsas. Kierukan kanssa kuukuppi on aivan ehdoton. Tamppooneita ei saisi käyttää ja siteitä en voi sietää...

Niinä prina runsaan vuodon päivänä on myös kipuja, mutta Buranalla/Voltarenilla ja lämpimällä suihkulla tai lämpötyynyllä olen pärjännyt.

Vierailija

ja olen todella tyytyväinen.

Aluksi vuodot vähän runsastuivat, ja parin kierron ajan tuli tiputusvuotoa ovulaation aikana. Nyt muutokset ovat ohi, kuukautiset ja kuukautiskierrot ovat palautuneet normaaleiksi. Kipuja ei ole ollut. Omien kokemusteni perusteella voin suositella lämpimästi.

Vierailija

menkat kesti aina 10-12 päivää,

joiden välissä oli n. 2 viikkoa ja taas alkoi vuoto!

eli tunsin että vuosin kokoajan, ei kiva...

nyt kolme vuotta jo ehkäisyrengas ja se passaapi! =)

Vierailija

Vuodot lisääntyivät aluksi vain hieman. Mutta parin kuukauden jälkeen ne tasaantuivat samoihin määriin kuin normaalistikin. Kipuja ei ole kummoisempia eikä minkäänlaisia välivuotoja. Kuukautisvuodon kesto sama kuin ennenkin. Suosittelen lämpimästi.

Vierailija

noin max puoli vuotta kesti ensimmäisen kanssa epäsäännölliset vuodot, vuodot ovat TODELLA runsaat ja kuukautiset ovat pari päivää pidemmät (ennen oli pillerit, joten ei ihme kun siihen vertaa).

nyt toinen kierukka on hieman parempi, ei ihan niin iso vuoto ja ei niin pitkä aika.

muita ongelmia ei ole.

Vierailija

ja paikat ovat ahtaat.

Ensimmäisen kuukauden ajan oli nipistelyä ja esim ovulaation aikoihin yhdyntä oli jossain määrin kipeää. Laittamisen jälkeen oli vuotoa noin 3-4 päivää (vähäistä) ja se sitten loppui.

Ekat menkat tulivat viikkoa tavallista aikaisemmin. Seuraavat menkat olivat 2 viikkoa myöhässä. Tämän jälkeen kierto tasaantui.

Ekat kuukautiset kierukan laiton jälkeen olivat tavallista runsaammat, mutta seuraavat jo huomattavasti niukemmat. Nyt menkat ovat ihan samanlaiset kuin aina ennenkin.

Ainut, mistä huomaan kierukan olemassaolon on se, että oviksen aikoihin tulee yhtenä päivänä hyvin vähän tuhruvuotoa, sen verran että vessapaperi suttaantuu kun asioilla käy.

Samoin joskus harvoin yhdynnässä mies tuntee langat, tähän auttaa asennon vaihtaminen. Miehellä on melko suuri (pitkä) penis, mutta langat hän on tuntenu vain kolme kertaa.

Olen todella tyytyväinen kierukkaan, mitään tavallisia haittavaikutuksia ei ole ollut. Menkat eivät ole yhtään kipeät eivätkä runsaat.

Vierailija

Asennuksen jälkeen pari päivää oli kurja olo, kuin pahat kk-kivut. burana auttoi.

Ensimmäiset kahden menkat olivat normaalia runsaammat ja piirun kivuliaammat, mutta ihan siedettävät. Sitten tasoittui je eroa normaaliin ei edes huomannut.

Asennus oli lähes kivuton, se kohdunkaulan avaaminen oli ikävää, mutta ei lähellekkään sietämätöntä. Poistoa en edes huomannut.

Vierailija

mulla ollut k.kierukka neljä vuotta. Hyvin toimii! Tamponeja olen käyttänyt koko ajan, ei niitä erikseen kielletty, sanottiin että pitää olla varovainen, eikä repiä pahasti. Lekuri leikkasi niitä nauhoja vähän lyhyemmiksi kun kuuli että käytän tamponeja mielelläni. Kivuliastahan tämä on, ovulaatiokivut tuntuvat usein ja kuukautiskivut välillä ihan sietämättömät. Mulla tosin aina ollu kivuliaat kuukautiset, joten ei se muutos nyt siihen nähden suuren suuri ole. Muistaakseni ekat pari kk tuli vähän runsaammat vuodot, sittemmin vuodot vähentyneet normaaleiksi, tai vähän niukemmiksikin. En myöskään vaihtaisi hormonaliseen ehkäisyyn takaisin kuuna päivänä.

Vierailija

Kolmas menossa, välissä yksi synnytys. Aivan loistava keksintö minulle, ei mitään välivuotoja ja kuukautiset kestävät kolme päivää. En myöskään ole kipeä ennen kuukautisia. Nautin siitä, että ei ole hormoneja sotkemassa haluja eikä mielialoja kuten pillereiden kanssa. Kaikille kuparikierukka ei sovi, minä en ikinä ota pois (paitsi uuteen vaihdan tietty...).

Suosittelen, ja saahan sen pois jos ei sovi!

Vierailija

Riskinä se, että kierukan langat tarttuvat tamponiin, ja kierukka siirtyy paikaltaan tamponia poistettaessa.

Mutta kuukautiskuppi on aivan loistava keksintö.

Vierailija:

Lainaus:

Eikö kuparikierukan kanssa oikeasti saa käyttää tampooneja?

Uusimmat

Suosituimmat