Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***Maanantaina SYYS-04***

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Tomera ihana nimi pojalla :)

Pakko oli tulla se sanomaan!!

Just tulin jumpasta.Meillä tää viikko iskän hiihtolomaa jee :)

Tänää oli Hilma ja isi sealifessa(taas!!!)

Huomenna kerho ja keskiviikkona jumboon ja ehkä sinne hoploppiin.

Torstaina lähetää keskisuomeen sukuloimaan.

Lempolle ja muille väsyneille unta ZZZZZZZZ!!!!

Tealle ja Tiiville jaksuja loppumetreille!!

10vuodenpäästä..

Ehkä meillä on vauva/taapero/pieni jonon jatkeena/iltatähtänä.

Kesämökki on saatu rakennettua jo olemassa olevalle tontille.

Ehkä omakotitalo, tai noh rivarikin ihan fine!!

Toivottavasti ollaan terveitä ja onnellisia.

Rakkaat isovanhemmat ja muu suku on vielä täällä.

Kirppu on ruvennut hienosti nukahtamaan omaan sänkyyn

pienellä opettelulla.Meinas olla jo melkoista tissitainnusta vaan.

Nyt petiin ja vähä aikaa pärisee ja rapistelee ja sit ZZZZ

Tätä ennen lots of maitoa dinssistä ja pullosta.

Pari kertaa päivässä maistellaa soseitakin jo.

Ei nyt mikää suursyömäri vielä.Maissi ihan ok.

Hilmalla on ollut tosi uhmakasta välillä.

Aiva hulluja juttuja esim ei oteta pikkareita pois kun mennään pesulle.

Hoh hoijaaa!!

Mutta syö tosi hyvin ruokaa taas!

Onkin kyllä mahdoton rimpula ehkä just hyväll tuurilla 11kg.

92cm housut tippuu jalasta jos ei ole kiristysmahkuja.

Täälläkin ollaan päikkäreissä vähä niinku et paremp olis et ei

mut sit illalla saattaa olla äksyä liikenteessä.

Ihana on kun haluaa " rakastaa" eli tulee halaamaan ja pussaamaan!!

Nyt petiin

Hyvikset

Ramika ja ihkut tyttäret

Vierailija

en ole sairaanhoitaja sisar hento valkoinen, en.... hermo ei kestä, kun poika ei nuku, ei syö ja yskii vaan.... kaks päivää jaksoin laulaa ja paijata ja lohduttaa, nyt kun kipupäivä nro 5 äiti ei halua enää olla sairaanhoitaja.... itsekäs minä haluaisi jo omaa aikaa!

äk piipahti täällä taas

Vierailija

Ristiäiset on nyt ohi, olipa sekin aika hässäkkä vaikkei itse jouduttukaan mitään tekemään. Poika oli tosi kiltisti, nukkui kasteen ajan ja muutenkin oli rauhallinen, ei hermostunut vaikka sylistä syliin koko ajan kulkikin. Päiväunet jäi risaisiksi ja viime yönäkin nukkui melko huonosti. Ida sen sijaan nukkui ku tukki, heräs tosin ennen seitsemää ja on yhä hereillä vaikka ei oo päikkäreitä nukkunu. Vähän meillä oli hauskaa eilen ku pappi puki sen valkoisen kaavun ylleen ni Ida totes kuuluvasti et setä menee saunaan! :)))) No, mut nyt ei tartte enää ristiäisiä miettiä, pojasta tuli siis Aaro, ei ruvettu nimeä enää sit muuttamaan ja sitä paitsi on hän ihan Aaron näkönenkin.

Tänään Ida olikin puistossa aamulla ku oli niin vähän pakkasta, mies vei tytön ja mä hain sitten reilun tunnin päästä punaposkisen tytön kotiin.

Öttis: Meillä Ida on menossa syksyllä päiväkotiin koska mä suoritan varmaankin pari kurssia syksyllä niin on helpompi tehdä niitä tehtäviä kotona ku on rauhallista. Tarkotuksena siis ois et Ida olis pari päivää viikossa hoidossa muutaman tunnin ajan. Ens vuoden alusta sit kokopäiväisenä ja äitin pikku Aarokin joutuu sit päiväkotiuralle jo vuoden ikäisenä :(((( mut onneks pystyn pitämään päivät suht lyhyinä, kun opiskelut kuitenkin joustaa toisella tavoin ku työelämä. No meni siis vähän ohi aiheen, tarkoituksena oli sanoa et voittehan te kokeilla miten Veeti viihtyy tarhassa, jos ei tykkää niin jää sit sun kanssa uudelleen kotiin.

Kutsu kuuluu, pitää mennä. Tuli taas niin omaa napaa...

Petra, Ida ja Aaro

Vierailija

Tai tähti. Ihan miten vain. Kiltti ja tyytyväinen lapsi on ehtiny 7kk ikään, mutta äiti on ihan poikki.

Kukkuu: Huonosti nukun, mutta se ei oo juurikaan Iika-heinälaposen syy. Iikan otan viereen nukkumaan ekalta syötöltä ja siinä hän pääasiassa rauhallisesti nukkuu muuten, mutta syö kolme-neljä kertaa yön aikana. Joskus on vähän mahavaivoja, joihin auttaa silittely.

Mutta ite menen liian myöhään nukkumaan, joten Iikan pisin unipätkä " menee hukkaan" . Lisäksi olen iltaisin niin väsynyt (kroppa on), ettei uni tahdo heti tulla. Ja Pekka kömpii aina jossain välissä mun toiselle puolelle nukkumaan ja haluaa tulla ihan liki.

Lila. Ihanaa, että aprikoosi sopii Rosalle. Toivotaan, etä muitakin ruokia rupeaa löytymään, kun saatte rauhassa edetä.

Harmi, että hoitojärjestelyjen kanssa yhä takkuaa ja vauvahaaveillekin tuli jarrua.

Milloin sulle muuten vois soitella, jos tästä joskus taas pääsen tolkkuihini?

Tiiviille ja Tealle jaksamisia loppumetreille! Tiiviillähän onkin jo tosi jännää. Mutta hyvä, että saitte tupaa lämpimäksi, niin ei tarvi siitä murehtia.

Lempparin juttua seurasin minäkin mielenkiinnolla. Onnea matkaan!

G: Kymmenen vuoden kuluttua mullakaan ei ainakaan vauvaa ole :) Sen sijaan on neljä isompaa lasta ja mahdollisesti vielä viisi ja seitemänvuotiaat tai siinä paikkeilla olevat lapset myös. Tässä asustellaan. Pikkasen pintaremonttia on tehty ja autotalliin pari kamaria. Olen töissä opetustehtävissä. Tai asitten olemme kasvaneet ihmisinä aimo harppauksia ja toimimme sijaisperheenä tarvitseville. Esikoisella voi jo olla tyttöystävä, neidillä toivottavasti ei vielä ole virallisempaa poikaystävää.

Siihen tyssäs, mutta jotain kuitenkin.

Jokohan oon kertonut, että Iikalle on muuten kiintät sopineen ihan hyvin, mutta kotimaiset viljat puuttuu. Kauralla yritin aloittaa, mutta ekaks tuli sitä vihreää ripulikakkaa ja tauon jälkeen kun varovasti kokeilin uudestaan, tuli ihottumaa naamaan. Tosin tuo paha pakkasjakso sattui samaaan saumaan, että ei siitä ihan varmuutta tullut, mutta odotellaan aikaa parempaa.

Paljon muutakin ois pitänyt kommentoida, mutta pääsä ei liiku yhtään mitään.

Jaksamisia kaikille!

T@hti

Vierailija

Öttis:Pk paikan saa laittaa katkolle,olisko ollu vähintää neljäks kuukaudeks..Eli paikka säilyy teillä.Ihan tarkaan en muista miten tuo meni mut sellanen oikeus on ja siltä ajalta ei mene maksua.jos siis haluat juuri siihen tarhaan paikan pitää mutta aloitusta lykätä.

Voi hurja,kohta se Teakin synnyttää!Niin,ne monet oppaat tuntuvat olevan ekan odottajalle :-/

LEmpolle unta..vähä nauratti,gootti ope ;-))

Samoin Idan pappijutut sai hymyn huulille :-) Ihan nuo pienet.

Typyn maailma on järkkyny:Kaupassa oli heppa millä sai kerran päivässä s-kortilla ajaa ilmaseks.Nyt oli heppa pois ja tilalla lohikäärme...Ei sovi neidille alkuunkaan!Kokoajan höpöttää Heppa kelpaa,lohikäälme voi mennä lepäämään!Typy ei tykkää muutoksista,yhtään!!!Esim.Lakanoita ei sais vaihtaa,no minä vaihdan kyllä mut siitä seuraa kamala huuto!!Jumpassa ei sais vaihtaa tavaroiden paikkaa,typy siirtelee ne takasin.Tarhalle tai harrastuksiin ei sais kulkea eri reittiä..huuto tulee yms.pientä.

Menen syömään..

jatu

Vierailija

ennen nukkumaanmenoa.

Lilalle pitis sanomani että sympatiat lähetän hoitokuvioiden johdosta. Meillähän tuli syksyllä lennosta hoitajan vaihdos pikku-V:lle kun ensimmäinen pph sairastui vakavasti ja jäi pitkälle sairaslomalle. Ei kun vaan viikon varoitusajalla uuteen paikkaan, uusi hoitajakin oli kyllä tosi pätevä ja hyvä ja siirto meni paremmin kuin odotin. OIkeastaan oisin voinut pitää hoitopaikan osittain vaikka alunperin ajattelin että kotihoitoon toki poika jää. Mutta ihan varalle edes, oman jaksamisen takia, kun ei ole hoitoapuja oikein muutenkaan täällä ja niin kovasti poika on höpötellyt hoitokavereista ja tuntunutviihtyvän et ois hyvinkin voinut jatkaa esim. 2 pvä viikossa. Mutta uudessa paikassa sitten aloitti jo vuodenvaihteessa uusi lapsi ja ryhmä täynnä, joten vaihtoehtoja ei enää ollut, joten meidän tilanne ratkesi näin. Nyt sitten ollaan ainakin kevät kotona ja syksyllä sitten harkitsen haenko jotain osa-aikaista paikkaa pojulle, jos kotona menee ok, en hae kun harmitti jo tuo vaihdos syksyllä. jotain kerhoja täällä kai on 3 vuotialle, mutta tuntuis kyllä työläältä rattailla viedä poikaa sinne pariksi tunniksi ja sitten haahuilla vauvan kanssa kylällä se pari tuntia kun poika on kerhoilemassa, kun meillä ei ole toista autoa ja matkaa sen verran ettei kotia kannata välissä tulla. Siis jos virikettä poju tarvis mieluummin sais olla vaikka yks kokonainen päivä viikosta hoidossa. Mut katotaan nyt riittäiskö nää kotivirikkeet jatkossa. Toisaalta en ole enää mitenkään ehdoton, jos oma jaksaminen on kortilla täytyy toimia sit senkin mukaan.

Tea, hui, vai oli sulla jo paikat valmistautuneet synnytykseen. Mulla viimeviikolla ihan kaik kiinni tiukasti, harmittaa kun nyt sitten tarvii lääkkeillä käynnistää : ( tsemppiä sinullekin viimeviikoille ja samoin Leannalle.

ÄQ: onko sulla nettiyhteys nyt toimiva, voin sit sulle laittaa viestiä miten sairaalassa etenee, jos jaksat raportoida tänne?

Iltaa kohti oon taas virkistynyt, huomiseksi sovittiin illaksi kotipäivää, mies osti jotain kalaa ja meinaa kokata ja sitten keskiviikkona mennään rossoon syömään. hassua, käynnistyspäivä onkin sitten miehen syntymäpäivä! Ostin sellasen pakastekakun, voidaan palaset siitä nauttia to aamuna ennen sairaalaan lähtöä, heh heh.

nyt nukkumaan, tiivii

Vierailija

Kiitokset aprikoosi-onnitteluista! :-) Tuntuu kivalle katsoa kun Rosa pistelee omin pikkiriikkisine sormin pienen pieniä aprikoosin paloja suuhunsa. :-))

Jep, näin siinä kävi. Hoitaja on enää tämän kuukauden meillä. Täytyy kysyä voisiko olla viikon yli-aikaa. Kun haluaisin etsiä rauhassa uutta hoitajaa. Kaksi viikkoa on tosi lyhyt aika uuden etsimiseen.. :-/

T@hti. Minulle voi soittaa aina. :-) Töissä en vastaa, mutta kotiinlähtiessä katson puhelut ja soittelen ajellessani kotiinpäin. Huomenna olen kotona, ihanaa, 1 vapaapäivä.

Tiiville toivon mielenrauhaa ennen h-hetkeä! Ja hyviä yöunia!

En ole saanut jäsenneltyä vieläkään ajatuksiani G:hen, Kun en osaa ajatella edes ensi viikkoa, niin mites sit 10v päähän. :-D

Vai että pappi saunaan! :-)))

Äk, Hoitajilla on helpompaa, työsopimukseen kuuluu työaika ja lakisääteiset tauot. Toista kun näiden kotona olevien niiskuneitien kanssa.. :-/

Rosalla nenä valuu, taas. Syynä taitaa olla algeeriaoire. Eilisestä kukkakaalista. Voi kuulostaa kaukaa haetulta, mutta olen huomannut että Rosalla reagoi nenän limakalvot aina epäonnistuneisiin ruokakokeiluihin.

Olipahan taas pikaböö..

Lila75

Vierailija

Rosan aprikoosille *****¤¤¤¤¤***** (tuuletussäteitä) MAHTAVAA!!! Voi kun teille se kristallipallo saatais edes lainaksi, olis niin super-helppoa. MIstä ihmeestä sen taas arvais mikä vois sopia??? Aprikoosi joo, kukkakaali ei???TSEMPPIÄ JA PEUKUT PYSTYYN ARVAILUUN :) !!!!

Hoitaja-asiaan myös paljon peukkuja täällä pidän. Ei ole reilua tuollainen!!!

Jatu: Meidän 5,5v nukkuu kans mun mielestä aivan liian vähän. Aamulla herätän ennen klo 8, ni illalla ei nukahda millään ennen klo 22, monesti menee 22.30 asti :(( Eli reilua 9 tuntia nukkuu, ihan liian vähän mun mielestä.

Nyt ipanoille vaatteet päälle, muskarin pitoon ja siitä hetkeksi luistelemaan. Illalla jumppa-hässäkkä...

Reeli, tuu kokeileen sitä jumppaa jos ehdit? Alkaa 17.15.

Terkuin Kerppu

Vierailija

Vain pikaisesti - olen olikeasti menossa nukkumaan. En ole jaksanut / kerinnyt pinoutua, syy on yksinkertaisesti työ ja lapset -yhdistelmä, joka näkyy vievän vuorokauden tunnit melko tehokkasti. Kylläpä kun tekee töissä 10h -vuoroja, ei kotona tarvitse paljon muuta tehdä kuin käydä ja kääntyä. Lisäksi T on taas vaihteeksi yli 39 asteen kuumeessa ja on niin räkäinen, että on kait aamusta ruvettava lääkäriaikaa soittamaan. Reppana, kolmas kuumepiikki kolmen viikon yskän aikana :(

Kipii Rosalle + aprikoosille. Huono juttu tuo hoitaja juttu, mutta toiv järjestyisi parhain päin.

Aarolle onnea komeasta nimestä! Ihana tuo Idan pappi saunaan -kommentti!

Äitikuulle jaksua, ei meillä hoitajilla aina töissä ole taukoja, nimimerkillä" tänään pikapikaa eväänsä syönyt ja kerran vessassa käynyt -vuoro" .... mutta kyllä töissä on helpompaa kuin kotona lasten kanssa.

Tealle, Tiiviille ja Leannalle jaksuja.

Muuta en pinosta muistakaan...

Paitsi mitä 10 vuoden päästä Gee: esikoinen on jo yli 20 vee (apua, minäkö vanha?). Jos esikoinen kunnostautuu lastenteossa yhtä aikaisin kuin äitinsä, voisin minäkin koht puoliin olla sitten mummo...Uaaaah!Pienet ovat reippaita koululaisia. Minulla ja miehellä on paljon yhteistä aikaa. Asumme edelleen omakotitalossa. Pihalla on isännän oma metsästyskoira, itsellä on musta ihana Suursnautseri, jonka kanssa vietän aikaa lenkkeillen. Lapset harrastavat omia juttuja ja me miehen kanssa omia. Kaikki ollaan terveitä ja ennen kaikkia : MEILLÄ NUKUTAAN!

Nimimerkki Ainaisesta unenpuuttesta kärsivä. Meillä noustiin muuten tänä aamuna jo viiden jälkeen. Ei ihan oikeasti kenelläkään olisi antaa vinkkejä, miten aamuvirkuista lapsista saisi tehtyä aamutorkkuja?! Alan olla epätoivoinen....

Nyt menen nukkumaan. Voikaa hyvin!

Mimmu - työn raskaan raataja

Vierailija

Meidän hyvä vire jatkuu; tarkoitan että maanantai aamuisin Onni nukkuu pitkään. Tänäänkin yli puoli ysiin. Onneksi, itse nukuin alkuyön huonosti.

Kaveri tyttönsä kanssa tuli kylään. Enpä saanut sitten Onnia päikyille. Yli puoli tuntia yritin. No, liian aikaisin yritin, sen tiedän. Pitäs hiljalleen alkaa sisäistämään varmaan se tosiasia, että Onni ei enää joka päivä tarvi päikkyjä. Siis useinmiten tarvii mutta ei aina. Yleensä menee niin, että kun nukkuu aamulla lähelle 9, ei välttämättä tarvi päikkyjä. Sitten menee kl 21 nukkumaan ja herää seuraavana aamuna 7-8 aikaan, jolloin tarvii taas päikyt. Meinaan vaan, että itse säästyisin mielipahalta ja hermojen menetykseltä, kun tuon oivaltais. Tänään kyllä meinasin, että jätän suosiolla nukutusyrityksen väliin mutta kokeilin sittenkin.

Ihanan aurinkoinen päivä oli tänään. Kai se on uskottava, että kevät tulee. Ja alkaa se hankaluus,miten pukea ulos kun aurinkokin lämmittää:) KOskaan ei siis hyvä, kai.

Tosiaankin, Tiivillä jännät paikat. Varmaan aika erikoista, kun tietää milloin lapsi syntyy. Hui, jännittää ihan teidän puolesta jo!

Äh, väsyttää jotenkin kauheasti. PItääpä alkaa valmistautuun salille lähtöön. Siinä sitä piristyy.

T-P

Vierailija

Ensin oma napa: neuvolassa todettiin tänään paikat suht kypsiksi synnytykselle, ja kyllähän tuo vauveli päätään puskee ihan tosissaan tuonne lantioon. Turvottaa ja on sellainen hyyyyyvin raskaana oleva olo. Synnärikassi on kyllä edelleen pakkaamatta ja tänään myös huomasin, että ne ihan pienimmät vauvanvaatteet on jossain hukassa! Kääk. Aika huolettomasti oon suhtautunut tulevaan, nyt tuli ekaa kertaa sellainen olo, että kyllähän tuo tosiaan voi pian syntyäkin vaikka todennäköisesti mennään 40+ viikoille.

Venna on ihan vakiona jättänyt ne päiväunet pois. Naureskelin tänään tuollaista vau´kirjan raskausopasta jossa kehotetaan nyt lepäämään kun siltä tuntuu - taitaa olla kohderyhmänä esikoisen odottajat ;) Mutta täällä ei siis pahemmin lepäillä vaan touhutaan typykän kanssa aamusta iltaan. Yöunet ovatkin lähes 12 h.

Öttis, tuo päiväkotikysymys onkin vaikea. Veeti on selvästi energisempi ja rohkeampi tapaus kuin tämä meidän Vennamme, joten saattaa hyvinkin tykätä päiväkodista. Toisaalta olen kirjoituksistasi ymmärtänyt, että sisarukset tykkäävät toisistaan kovasti ja sen vuoksi ihan ensimmäinen reaktioni tuohon päiväkotipaikkaan - ainakin kokopäiväisenä - on että siirtäkää syksyyn (tai eihän niitä saa siirtää vaan pitää hakea uudelleen). Vennalle ehdotettiin päiväkodilta kerhomaisiakin päiviä, puolikkaita päiviä 2-3 krt viikossa, mutta mehän päädyttiin lopulta täysin kotihoitoon osaltaan tytön luonteenkin takia. Kerhopaikkaa haetaan syksylle ja lapsikontakteja tulee ihan tuossa omassa pihassakin ja kavereiden lapsista sopivasti.

T@hdelle jaksamista! Niinhän se taitaa olla, että väsymyksensäkin huomaa kunnolla vasta sitten, kun sille on " tilaa" - siis sinä huomaat sen paremmin nyt kun Iika ei oo enää ihan pikkupikkuvauva.

Ihanaa, että Rosalle löytyi evästä! Pidäthän Lila meidät ajantasalla hoitajatilanteesta, jännitetään kanssasi ja pidetään peukkuja että asiat järjestyvät mahdollisimman hyvin!

Taidan siirtyä lueskelemaan petiin, jotta aamulla taas jaksaa. Pitää käydä huomenna kirjastossa, kun tuli ne Haydenit luettua ja kaipaan lisää mielenkiintoista luettavaa.

Tiiviille myös jaksamista mahan kanniskeluun! Enää pieni hetki sinulla jäljellä!

- tea H36+4

Vierailija

KAverin piti tulla käymään mut ei pääsekään..nyt tökkii tää yh-ilta!

VEtämätön olokin jatkuu ja kurkku vielä kipee,yölläkin siihen heräsin..

Oltii tänää typyn jumpassa,oli tuttuja ja siel oli kivaa.

Eilen oli kylässä vauva 5kk.Se kilju ihanasti,sillee et ikkunat helisi,heti jos yhtään tylsisty ;-) Typy sano illalla et hän haluu meille sellasen kiljuvan vauvan.Mies taas oli ihan et onneks ei ole enää tollast jota pitää kokoajan viihyttää ja hypyttää :-/

KErppu:Meilläki pojan unet on lyhentyny siihe reiluu 9tuntii.Ei ole kauan ku vklna saattoo nukkuu ysii asti ja aamulla herätin tarhaa 8jälkee..mutta nyt se herää lähes joka aamu kakalle puol8pintaa.Ummetusta ollu ja istuu vessassa niin kauan et eihän siin enää uni tule.Kiva juttu :-/

Must se on vaa levottomampi ja muutenki " hankalampi" ku unet jää lyhyemmäks.

Voimia,unta,paranemista tarvitseville!

On niin maanantaifiilis et ei jaksa muuta...

jatu

Vierailija

Onhan ne tauot välillä toosi lyhkäisiä, työaika aika venyvä (3päivän aikana ylityösaldo 2.5h jota ei edes maksata rahana, vaan aikana) mutta ylityöt lauantai-iltana, minun ja mieheni 10v-päivänä, kuulostaa houkuttelevammalle kuin tahtotaaperon ja vallattoman vauvan syndroomasta kärsivän nukkumaanmenotaistelut kotosalla. Töissä on kivaa, siellä saa käydä iainakin yksin vessassa! ;-D

Lila75

Vierailija

Katottii just viime vkon Pako,hui kamala ku jäi jännää kohtaa!!Onneks huomen tulee uus jakso!!

KErppu:Kovin kuulostaa samalle meno tälläkin!!Typykin osaa jo tosi lahjakkaasti ärsyttää veljeään jos poika kerrankin on oikeesti keskittyny tekemään jotain!Ja sama tietty toisinpäin....

Tuo kaketus kuulostaa hyvälle.Ihan ku pojan tulevassa koulussakin oisin kuullu et jälkkäreitä ei ole enää...voi olla kyllä harhaluulo?!

Mutta jos ite miettii yläaste aikaa..jälkkäriä istuttii max2tuntia kerralla ja lapuun väärensin äitin nimen..ja tässä kaketuksessa olisin soittanu äitille ja kertonu mitä tein..hmmmm,ois saattanu muutama juttu jäädä tekemättä!

Hyvät yöt!

jatu

Vierailija

...että täällä ollaan. Armoton väsymys koko päivän, aamulla kyllä ulkoiltiin, hyvä minä! Mutta poju ei ole nukkunut päiväunia ja mä olisin niitä kyllä kaivannut. haukotus. Asunto on taas ihan sekanen ja nyt ei ole enää siivousintoakaan lainkaan, ei vaan jaksa.

Sairaalakassin tarkistin tänään.

Onneks pakkaset on tältäerää ohi.

väsynyt tiivii

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat