Ensikot alkuviikkoon (ma-ke)

Sivut

Kommentit (55)

Vierailija

luin tuon Jennin viestin... Ja hyvin olin näet lukenu muutkin viestit... Me ollaan menossa tuollon 8.3 laivalle, ja muutenkin se viikko on miehen lomaviikko... Mutta siis alkuviikosta kyl kävis, eiköhän mieskin oo onnellinen jos pääsee rauhassa jotain tekeen ;=)

Joten ehdotan nyt sitten 5.3 taikka 6.3?

napero, joka lähtee sähläämästä...

Vierailija

Me tuossa käytiin Eetun kanssa perhekahvilassa. Ja siellä suunniteltiin matkaa Ikaalisiin Ti-ti-nallen taloon... Aateltiin lähtee, ku muutenkin ollaan puhuttu et pitäs siellä käydä...

Ja oli niin raskas reissu, että Eetu vetelee päikkäreitä tuolla vaunuissa pihalla... Niin enkä saa ees niitä uusii rattaita, kun miehen mielestä nuo toimii ihan hyvin, höh! Siis kiristeli eilen (sanoin kyl jo pe, mut...) sen kuomun ja pumppas vielä pyörät täyteen ilmaa, niin... Mä oisin niiiiin halunnu ne!!! YHYY!!!

Ja Eetu (ja äiti) kiittää onnitteluista.

Eilen oli neuvolakin, ja Eetu sai rokotteen, sekä vielä terkka otti sormen päästä hb arvon, oli 119. Ja muutenkin oli kaikki ok, painoa olis saanut tulla vähän enemmän, mutta minkäs teet, kun ei miehelle sitä tule!? Painoo oli siis 8700 ja pituutta 75.2, joten aikas pieni mies meillä on... Mutta eiköhän hänkin kasva ihan omalla ajallaan... Niin ja terkka sano, että ei hän ole vielä huolissaan, kun kuuli kuitenkin minkälaisia on annoskoot, hih! Niin ja tuosta puhumisesta sano vielä, että varmaan oppii puhumaankin nopeesti, kun nyt jo tulee kunnon tavuja, ja selkeästi hakee jo sanojakin. Mutta kävelyn opettelu taitaa haitata, joten kun se opitaan niin sitten.

No, joo tuo tuosta.

Miamik, se kyllä jaksaa olla ahkera tuon kuntoilun kanssa... täällä jo heikompaa heikottaa tahtisi...

Jenni, et sä kyllä tuonne Hämeenlinnaan pysty eksymään... kun on niin pieni kaupunkikin...

Sippu pääsi ompelemaan... Mäkin haluisin, mutta kun tuo kone on noin 40 vuotta vanha anoppini peruja, joten ei ole enää ketään joka osais antaa ohjeita miten sillä ommellaan... Joten hyvin vähäisiksi on jääneet ompeluni. Tosin kulutan sitten aikaani neulomalla, nytkin olis tehtävänä itelle villapaita...

Osse, toivotaan että tytyn huuto johtui siitä massusta. Muistan kyll kanssa kuinka epätoivoiselta tuntu kun toinen vaan huusi, eikä löytynyt apua, ei sitten mistään/millään... Ja anteeksi vaan, mutta musta on tosi vaikea kuvitella että teidän aurinkoinen itkis! Se oli jotenkin niin suloinen ja iloinen sillon perjantaina!

Niin, mä nyt en jostain syystä saa enempää aikaseksi kirjoittaa... Mutta palailen illalla, kun mies on kotona ja Eetun kanssa...

Niin ja niistä treffeistä... Mä ehdottaisin sitten Hämeenlinnaa ja vk 11, mutta ei torstaita. Ja paikkana Rosso taikka sitten se Huviretki, mutta mä luulen että Rosso vois olla parempi... Pitäisköhän laittaa ihan oma pino?

napero ja Eetu 1vee

Vierailija

jos mäkin jotain pientä rustaisin.

neidin kanssa on taas viikonloppu ja vielä tänäänkin reissattu ja tuttuja moikkailtu:) viikonloppuna nukkui taas toisena yönä 8 h putkeen, minkähän sopimuksen isi on tytön kaa tehnyt että nukkuu tolla lailla hänen öinään? ei vaan, oikeastaan yhdellä yösyötöllähän me muutenkin mennään.

poppis: voi kun tutun kuuloinen tarina! nimim. pe-la yönä alko supisteleen ja ma aamuyöstä synty tyttö. kaks kertaa käyntiin käännytettävänä tayssissa ja lopulta ilmoitin etten tule synnyttään, mutta jos saisin nukkua ja helpotusta kipuihin, kun en ollut nukkunut yli vuorokauteen. no sehän sitten auttoi ja su aamuna olin " jo" 3 senttiä auki. mulla synnytyksen kesto virallisesti 19h, ja oksitosiinit tuli mukaan jo ihan alussa, kun ei vaan kohtu jaksanut ei. (sairaalan mukaan nuo lauantaiset supistukset ei ollut supistuksia, tai kun eivät siis piirtyneet...) onneksi oli leppoisat kätilöt sulla:)

burde: vai että ideaparkissa tänään? meidänkin piti yhdellä mammaporukalla sinne tänään lähteä, mutta peruuntui kun yks sairastui:( kävin sit kaverin tytön 1-vuotispäivillä. mustakin oli hyvä toi sun idea että kuukauden eka keskiviikko klo 13, kyllä sulla sitten leikkaa:)

han: toivottavasti teilläkin yöt helpottais...

nyt en kyllä muista yhtään mitä muuta piti kommentoida, ja toisaalta olin tästä lähdössä ruokaa laittaan. ihanaa kun on jo kahtena päivänä päästy ulos! on otettu kyläreissuille vaunut mukaan ja siellä käyty kärryilemässä:)

tikru ja simppis, pian 1,5 kk

Vierailija

Nostelin tuossa tuota treffipinoa! Käykääpä nyt laittamassa mikä päivä sopii...

Lisa, kylläpäs Veeti nukkuu pitkään! Minkä aikaan meette nukkumaan? Täällä kanssa olis yks joka vois nukkuu joskus puolille päivin...

Mykis oli kanssa kirjoitellut synnytyskertomustaan. On noita vaan ihana lukea ja muistella omaa yli vuoden takaista... niisk! Mutta jokainen noista tarinoista on niin omanlainen ja ainutlaatuinen ja kuitenkin niiiiiiiin erilainen! Juu, ja meikäläisen hormoonit hyrrää, edelleen!!!

Niin ja kaikille uusille enskaperheille, keitä en ole vielä kerennyt/muistanut onnitella, SUUREN SUURET ONNITTELUT!!!

Amylle ja Osselle, joo niin munkin mielestä tuo mies on ihan liian kätevä ja maalaisjärjellä ajatteleva, että! Ja siis eihän nuo uudet rattaat/vaunut paljoa edes maksais, heh! Mut siis mun miehestä vielä... Ehdotti eilen, että mitäs jos käydään ens kuussa Ideaparkissa!!! Häh? Yrittääköhän se hyvitellä sitä, etten saa niitä uusii rattaita... Jos mä nyt kuiteski vielä yritän pehmittää, että jos se jossain vaiheessa heltyis...

Niin ja Amylle vielä että voin uskoa, että ei ollut kauhean kiva löytää likaista vaippaa sangosta...

Sippu, onneksi selvisitte " hengissä" raskaasta päivästä huolimatta!

Nyt tuo ukkeli painaa eestaas kämppää puupalikka kädessään, kuuluu kiva meteli. No, ainakin kuulee missä menee. Niin ja eilen käytiin kaupassa sen yksvuotiskuvauksen jälkeen, ja Eetun mielestä oli TODELLA kivaa kiljua siellä!!! Äiti ja isi ei vaan olleet samaa mieltä, kumma juttu!

Ja pesukarhulle kanssa noista kärryistä, mä vaan ilmoitin miehelle että JOS meille tulee toinen lapsi pienellä ikäerolla, niin haluan kaksosrattaat/vaunut!!! Hih! Tai no, oikeestaan asia tuli puheeksi, kun mun ystäväni sai juuri toisen lapsen, ja heillä on sellainen sisaristuin, ja musta se koko hökötys näyttää todella kaaoottiselta! en siis voi kuvitella että laittaisin lastani siihen hökötykseen! Tai ainakaan tuota Eetua, sillä kun on kauhea meno päällä koko ajan... Muuten Pesukarhu, pääsisitkös tuonne Hämeenlinnaan maaliskuun alussa treffeille?

Vai seuraa Ossen neiti kehityksessään Miamikin Idaa! Hih! Mutta eikös ole Osse kiva tietää mitä on tulossa?

Matiaksen kekkerit olivat varmasti ihanat! Tulehan kertomaan mitä tekivät!

Viiperon Aleksille, suosittelen kanssa tuota massullaan nukuttamista! Meillä Eetun unet rauhoittui, ja siitä syystä ei vissiin tälläkään hetkellä suostu nukkumaan vaunuissa, kun eihän niissä pysty nukkumaan mahaltaan...

Juu, mutta eipä tällä kerralla muuta. Jos menis vaikka syömään...

napero ja Eetu 1vee

Vierailija

Toivottavasti joku ehtii vastata =)

Meidän jumppakaverit on kipeinä ja mäkin vielä vähän mietin, viitsinkö ottaa Aavan sinne " retuutettavaksi" . Lämpö siis laski kyllä jo eilen illalla ja tänään on ollut jo hyvä päivä. NIIIIN kovasti tekisi mieli tulla mukaan, muttei tiedetä, miten toimia.

Siis oletteko sopineet, että nähdään 9.45 kodinanttilan edessä? Ja siitäkö sitten yhdessä kinopalatsiin? Ostatteko liput vasta sieltä? Niin ja ketäs kaikkia olisi tulossa mukaan...

Toivottavasti nähdään huomenna, ainakin yritetään löytää teidät! Muuta en nyt ehdi, kun pitää lähteä Aavan iltapuuhiin...

=) Sippu

Vierailija

Yksi raskaimmista päivistä Aavan kanssa takana. No onneksi iltaa kohti jo helpotti ja Aavan lämpökin laski. Päivä oli kyllä yhtä kitinää, itkua ja pahaamieltä. Onneksi on olemassa kantoliina. Jos olisin joutunut käsillä kantamaan Aavaa koko päivän, niin en varmaan jaksaisi istua tässä. Nyt siis tosiaan jo parempi ja Aava huutelee iloisesti pinnasängystään. Uni ei siis taida tulla ihan vielä =)

Osse, mäkin olen täällä ihan täpinöissäni teidän uudesta kodista! Ihana päästä valitsemaan kaikkia juttuja ja päästä muuttamaan ihan uuteen kotiin ja sitten sisustaa sitä. Niin ja turha jännittää sen lainahakemuksen kanssa, jos puhelimessa on se jo luvattu! No sulla varmaan on jo paperit lähetettynäkin, kun päivällä siitä kirjoitit...

Mia Mikin Idakin on alkanut " hulinoimaan" . Mun mielestä ainakin lähipiirissä tosi monet lapset ovat alkanee vaatia huomiota, äännellä (lue kiljua), ja liikkua paljon enemmän kun ovat tulleet neljän kuukauden ikään. Samalla nukkumaanmenot on vaikeutuneet. Meillä tämä meno tuntuu jatkuvan vieläkin... Tule kertomaan kestoilukokemuksia sitten! Vielä olevinaan tietävänä kirjoitan, et jos joissain vaipoissa ei tunnu olevan imukykyä, niin ne voi vaatia jopa kymmenenkin pesua, ennen kuin saavuttavat imukykynsä...

Burden Heidikin viihtyy muskarissa, kiva, kiva! Aavakin tuntuu nauttivan siellä ja jopa siitä kun laulan kotona... Milloinkohan tytöt alkaa siellä itse laulella?!

Voi harmistus AA:n siskontytön lumiriehaa! Pienet kun odottaa tuollaisia kuin kuuta nousevaa... No onneksi sai sentään vähän lumijuttuja sen mäen laskun myötä!

Mykerionokselle paljon onnea pikku-prinssistä! Kovin on saman kokoinen ollut syntyessään kuin Aava (2986g, 47cm ja 34cm). Niin ja kiitokset synnytyskertomuksesta! Mukavaa lapsellista eloa teille, mikä vaikuttikin alkaneen jo mukavissa merkeissä!

Amy, huomasin nyrpistäväni nenää tuon sun vaippajutun kohdalla. No tekevälle sattuu ja ehkä jatkossa tulee tarkastettua sanko aina kahteen kertaan ;-) Hieno juttu, että pääsette vauvauintiin! Me ei olla vieläkään saatu aikaiseksi edes soittaa yhteenkään vauvauintia järjestävään paikkaan. Pitäisi ehkä ottaa itseä niskasta kiinni, jos sinne vielä halutaan!!!

Me oltiin tosiaan koko päivä Aavan kanssa kahdestaan sisällä ja nyt iltakin, kun isi on pitämässä pesistreenejä... Iltaan asti kuitenkin päästiin ja molemmat ollaan suht koht kunnossa, heh! No Aava onneksi nukkui kolmet päikkärit (1h, 45min ja 45min) ja mä sain niiden aikana testata ompelukonetta. Voi että miten on hieno laite, vaikka itse sanonkin. Ja naisetko muka ei voi innostua koneista?! Piti miehellekin esitellä kaikkia hienoja tikkejä.. Voi tietty olla, ettei niitä paljon tule sit kuitenkaan käytettyä?!

Mut nyt lähden tyynnyttelemään tuota Aavaa ja sitten ompelen loppuun päivällä aloittamani tee-se-itse minibunsin (eräänlainen kestovaippa)

Mukavaa viikon jatkoa!

Sippu

Vierailija

Äskeisessä viestissä ajatus kulki nopeammin kuin teksti. Siis tekisi kovasti mieli tulla teidän mukaan. Jumpassa ei tällä kertaa olisi kavereita, niin siksi voitais mekin tämä kerta lintsata sieltä ;-)

Joten, jos joku vielä ehtii illalla vastata, niin olisi tosi kiva!

Sippu

Vierailija

Kiitos Poppis synnytyskertomuksesta! Kuulosti rankalta, mutta hienosti se Räpsy sieltä tuli kuitenki ulos! Tuli tosta kalvojen puhkaisusta mieleen omatkin tuskat kun ne puhkaistiin. Miten sitä pystyikin sattumaan niin paljo!!?? Mun sisko kertoi, kun sillä on yhessä synnytyksessä puhkaistu kalvot ja muissa ne on itsestään puhjennu, että kyllä ne kivut puhkaisun jälkeen on paljon kovemmat kuin muissa synnytyksissä oli ollu. Että täytyy kyl itsekin toivoo, että seuraavalla kerralla ei tarvis sitä tehdä...

Osselle tsemppiä kestoiluun! Arvostan kyllä kovasti kestoiljoita, itte oon vaan niin armottoman laiska ja saamaton, etten ainakaan vielä siihen rumbaan ala.

Aliina, niin meidänki Eemeli oli alkuun semmonen, että tykkäs metelistä. Imurin ku pisti laulamaan, niin poika nukahti. Mutta eipä oo enää :(

Burde olit jossain edellisessä ketjussa ehdottanu, että sovittais aina joku tietty treffailupäivä täällä tampereella. Ja sit ois aina se sama aika. Tulee keitä tulee. Mun mielestä oikein hyvä idea! Mä kun en jotenki kerkee täällä netissä pyörimään välillä juuri ollenkaan ja sit multa ainaki menee ohi tommoset treffit aina just sen takia. Mulle sopis siis hyvin tommonen. Vaikka just se joka kuun eka keskiviikko klo 13. Mitäs muut on mieltä?

Joo, täällä ollaan räkätaudissa. Minä siis. Voi itku että voin vihata tätä oloa. Vedän kurkkupastilleja kaksin käsin naamaani ja siitä seurauksena istun aika paljon vessassa. No, toimiipahan maha kerranki kunnolla. Mutta nyt sitten jännitän kamalasti sitä, kun Eemelillä on neuvola torstaina. Sen piti jo viimeks saada rokotus, mutta kun Eemelillä oli yskä, niin se siirrettin seuraavaan kertaan. Mitä jos Eemeli saa tän taudin nyt multa ja sit sitä rokotusta ei voida antaa vieläkään!!?? Toi lapsi meinaan vähä yskii, mutta onneks vaan vähä.

Meidän Eemeli on muuten tosi raskaassa iässä. Se vaatii koko ajan jotain virikkeitä. Ja kyllästyy heti uusiin juttuihin ja rupee kitiseen. Ja sit ku se ei jaksa enää leikkiä tai laulaa (tai äiti siis laulaa :D), niin tulee iso itku johon ei auta mikään. Huomaan, että se on väsyny ja kyllä se nukahtaaki hyvin. MUTTA nukkuu tosiaan sen puol tuntia korkeintaan. Ja sit taas ihan virkeenä pitäis leikkiä sen kans. Onneks mies tulee töistä jo kolmelta, niin seki saa touhuta pojan kans ja minä saan välillä levätä.

Jeps, mutta kai mä nyt tästä lähen vaikka jotain touhuaan ku toi poika nukkuu vähä...

-Larsku ja Eemeli, huomenna 4kk!

Vierailija

Jees, Sippuliinin ja jennin kanssa siis ainakin tavataan 9.45 siinä Kodin Anttilan edessä huomenna. Ilmoitelkaa, jos muitakin on tulossa leffaan, niin tiedetään odotella. Harmi, että AA ja pesukarhu ei pääse sittenkään mukaan.

Minkä näköinen sä Sippu olet? Mut tunnistaa musta-harmaa-beige Brion vaunuista ja mulla on varmaankin sininen takki ja musta pipo. :) Jennin kanssa me jo tunnetaankin.

Kirjottelen illalla ehkä lisää, mutta nyt pitäis laittaa jotain ruokaa.

-Q-

Vierailija

Ensín tuli tippa linssiin, kun luin Poppiksen synnytyskertomuksen ja sitten sainkin jo kunnon naurun aiheet naperon tekstistä :D

Tuo burden ehdotus treffeistä aina kuun ekana keskiviikkona kuulosti hyvältä. Jos vaikka sitten aina muistutettaisiin täällä siitä toisiamme ;)

Aliinan poppookin räkätaudissa. Toivottavasti ei tule pahana vauvelille :) Pikaista paranemista siis sinne. On se kyllä kumma kuinka sitä neuvolakäyntiä aina odottaa ja sitten se on kuitenkin hujauksessa ohi :)

Tuli tuosta burden tekstistä mieleen, että minä en ole vieläkään saanut ahteriani Idea parkiin asti. Mieskään ei suostu sinne mun kaa lähteä jostain kumman syystä ;)

Liiakin oli mennyt selältä masulleen :) Meidän neiti ei edelleenkään edes yritä, kai se jo vuoden iässä pyörii ;)

Ida on taas kolmena aamuna palannut aikaisempaan, äitille mieluisempaan rytmiin. Eli on herännyt aamulla 10-11 maissa. Vaikkakaan mä en ole enää saanut nukuttua niin pitkään, kun ehdin jo parissa viikossa tottua siihen aamun klo 8-9 herätykseen.

Nyt on kyllä pakko alkaa polkeen taas kuntopyörällä! En edes kehtaa sanoa mitä kaikkea söin lauantaina. Tai no kehtaan minä: pätkis mini bites-pussin, sukulaku mini bites-pussin, 4 tuttifrutti-karkkiaskia, snickersin, marsin ja twixin :S Apuva...

MiaMik ja Ida 4kk1vko+

Vierailija

Kylläpä enskat ovatkin innostuneet kestoista! Minäkin olen niistä sinällään ollut ihan kiinnostunut, mutten ole saanut aikaiseksi tutustua tarkemmin ja kokeilla. Ehkä sitten joskus toisen lapsen kanssa..? Onhan se aika järkyttävä määrä jätettä noissa kertiksissä.

Meillä M pääsee huomenna viettämään tarhan ystävänpäiväkekkereitä! Kuulemma ovat jotain mukavaa juhlaa järjestelleet, ja herkkujakin. Vaikka nauroivat tätit päälle, että tuolle pojalle taitaa olla suurta herkkua, kun saa leivänmuruja ja puuroa tai pottuja... Niinhän se on, kovasti ruoka on taas maistunut.

Perjantaina on meilläkin 10 kk nla, kiva nähdä taas nuo kasvujutut. Meillä tämä nla on vapaaehtoinen, mutta pyysin saada käydä, kun on kiva saada taas tuoreet mitat. Muuten olisi ollut vasta 1 v nla seuraavaksi.

Kovin kuulostaa kyllä hoikan puoleiselta Naperon Eetu, kun M oli vastaavan painoinen jo 8 kk nlassa. (8720 g, 74,7 cm) Mutta M ei ole milloinkaan pieni ollutkaan (paitsi syntyessään ;), ja alkoi heti niin suurella vimmalla kasvaa, että vaatteet jää jatkuvasti pieniksi. Ja jokainen vauva kasvaa niin omalla tahdillaan, ettei tuosta varmasti huolestua tarvitse.

Kivapa oli kuulla myös Lisan kuulumisia. Meillä ei noin myöhään ole aamulla nukuttu sitten 3 kk iän... jos sinnekään asti. Nykyään on aamuherätys siinä klo 6-7, mikä osin johtuu minun töihin nousuajasta. M tietty herää samaan aikaan.

Vai oli Pesukarhun Joona jättänyt yösyönnit ihan itsekseen väliin! Onnittelut! Se kävi sitten todella helposti teillä. Meillä yöt ollaan syömättä, mutta kyllä M kitisee yöllä vielä paljon. Yleensä täytyy nousta antamaan tutti ja laskea poika takaisin maate ja peitellä. Onneton yrittää saman tien nousta seisomaan, vaikka on ihan puoliunessa.

Onnittelut uusille vauvoille perheineen ja tervetuloa vauva-puolelle!

Kissankello ja M 10 kk

Vierailija

Kuumeflunssassa ollaan miehen kans molemmat oltu perjantaista asti. Lauantaina alkoi vauvakin tuhista sen verran paljon, että suolatippojen ostoon ja samalla tarttui mukaan apteekista myös nenärään imulaite. Se laite onkin osoittautunut varsin tehokkaaksi, mutta neidillä pukkaa räkää niin paljon, että sais jatkuvasti imeä ja kauhea huutohan se aina on kun jotain letkua pienen nenään tunkee. :(

Kiitos Poppis mielenkiintoisesta synnytyskertomuksesta. Monen mutkan kautta sait lopulta vauvan maailmaan ja syliin. Ihanaa vauva-arkea sinne! :)

Ootan niin innolla että sais vauvan ekan kerran nukkumaan ulos. On ollut niin kovat pakkaset + nyt sitten tämä flunssa, ettei olla paljon pihalla pörrätty. Kerran on vaunuajelulla käyty ja vauva nukahti kyllä heti sinne. Heräs kyllä välittömästi kun tultiin kotiin ja renkaiden rahina lakkasi. Muutenkin tykkää tämä meidän tyttö paljon äänistä ympärillään. Nukkuu parhaiten kun ollaan kylässä ja vilkas keskustelu porisee ympärillä. samoin nukahtaa makeasti telkkarin ääreen. Mutta sitten yöaikaan, kun pitääkin hiljaisuudessa saada nukuttua niin ei onnistu: alkaa itse möykätä ja tehdä ääniä kun hiljaisuus häiritsee. :)

jeps, nopeasti se tyttö kasvaa, 50cm bodyt on nyt auttamatta liian kireitä. Ens viikolla on eka neuvola, ihanaa päästä käymään. Mie tulin jotenkin neuvola-addiktiksi raskausaikana, oli ihanaa käydä viikoittain juttelemassa neuvolatätille :)

Jeps, nyt äkkiä siivoamaan keittiö, lukemaan lehti ja laittaan pyykkiä pyörimään kun vielä tuhina kuuluu kopasta!

Mukavaa päivää kaikille!

t. Aliina ja " Maija" -vauva 3vk

Vierailija

Daniel meni vielä iltapäikkäreille, joten tuun nyt jatkaan viestien lukemista ym.

Eilen, kun sanoin et haluun ne uudet rattaat, niin mieskin on suostuvainen siihen :). Meen huomenna katteleen muskarin jälkeen toiseen liikkeeseen, mitä siel on (niillä on eri merkit myynnissä). Ainakin Brion vastaavia vois vilkasta. Tykkäsin kyl niin paljon niistä lauantaina nähdyistä, et muut saa olla aika vakuuttavat ;). Kuitenki kevyemmät rattaat varmasti jossain vaiheessa tarvii, niin miksei nyt jo.. Meidän vaunutkaan ei oo mistään kevyimmästä päästä. Tai on ihan ok, mut kauppatavaroiden ym. kans aika raskaat..

Poppiksella oli aika mielenkiintoinen synnytys! Kauan kyllä kesti, ainakin omaan verrattuna (mut mulla olikin " oksijuttutippa" koko ajan) :). Sulla oli kans aika mielenkiintoista kommentointia synnytyksen aikana :D. Oma bravuuri oli, kun kätilö sanoi et paksu musta tukka näkyy jo. Tokasin siihen, et ei kai sieltä prkl mitään blondia pitäis tullakaan :D! (Mies on afrikkalainen..)

Q: Me tullaan leffaan! Joko mun kaverin ja sen pojan kans tai ilman, mut joka tapaukses tullaan (jos nyt ei ihan ihmeitä tapahdu). Nyt ei pitäis olla pelkoa väärään paikkaan joutumisestakaan :D!

Aliinalle ja Maijalle paranemisia! Ja reps tolle neuvola-addiktiolle :D.

Larskulle myös paranemisia! Meillä D alkoi joskus tossa 4 kk iässä nukkua hyviä päikkäreitä vaan pienen ulkoilun jälkeen vaunuissa parvekkeella. Sitä ennen nukku sisälläkin 3 h, mut sen jälkeen vaan 30-45 min. Parvekkeella voi mennä yli 3 h' kin.

Napero oli laittanut hauskoja juttuja! Odotan vaan, et mitä viisauksia oma jälkeläinen vielä laukoo :D. Noi " puolivälin" treffitkin kuulostaa ihan hyvälle! Mä en tunne kumpaakaan kaupunkia yhtään eli eksyn taas :D.

Amy: Mä en nyt täällä viitsi sanoa, et missä me asutaan tarkalleen, mutta tähän verrattuna Riksukin on ihan luksusta :D. Ei vaan oikeesti tää meidän " slummi" on kyllä mainettaan parempi. Varsinkin, kun on talvi..

Han: Voimia! Kyllä se siitä helpottaa (viimeistään sitten, kun lapsi muuttaa kotoa..). Mä olen ihan ihmetellyt, että miten oonkin oppinut tottumaan vähään uneen. Ennen nukuin ihan älyttömästi, pitkät yöunet ja viel päikkärit usein..

Jenni

Vierailija

Kiitokset Poppikselle synnytyskertomuksesta, ei ollut sitten toiveista huolimatta yhtä nopeaa kun mulla.

Larskun pikkujäppinen kaipailee virikkeitä, meillä Aino saattaa vielä toistaiseksi viihtyä puolisenkin tuntia yksinään lelujaan katsellen, mutta alkaa tuo vaihe varmaan täälläkin jossain vaiheessa.

Napero oli laittanut ihanoita juttuja, käkättelin täällä itsekseni pitkän aikaa.

Han on nukkunut huonosti, unen puutteen korvaa kyllä se ihanainen nyytti joka tuhisee rinnan päällä, meidän Aino enää harvoin nukkuu äitin sylissä, oikein kaipaan joskus niitä öitä jolloin pikkuinen tuhisi tuossa rinnalla ja Äiti oli onnellinen vaikkakin väsynyt.

Iisalla on muutto edessä, pakkaaminen ja muuttaminen ovat rankkaa, mutta uusi ihana koti kyllä palkitsee !

Sippu vois hurautella mullekkin jotain kivaa, tai vaikka meidän Ainolle uuden verhon pinniksen päälle, mä en yhtään tykkää tosta nykyisestä muumikankaasta, mutta en ole raskinut uutta ostaa, ne on ihan kamalan kalliita.

Mistäs burde löysit sen lämpöpussukan, mä olen samanlaista miettinyt ja ihan samoista syistä, toistaiseksi olen pistänyt reippaasti vaatetta päälle ja fleecen siihen kopan päälle ettei tule kylmä, vaikka auto lämpeneekin tosi nopsasti.

Sitten mun tarvii heti alkuunsa perua ne leffatreffit, Siskon tytön hoitoreissu hieman venähtää.

Me oltiin tänään menossa sinne Linnanmäen talvijuttuun siskon likan kanssa ja perkele sentään sehän aukee vasta perjantaina, no koska tyttö on luvattu sinne viedä niin mentävähän se on, voitte arvata miten 5-vuotiaalta pääsi itku kun ei päässytkään sinne, oli kuulkaa surkee näky ja mua otti aivoon ajaa Helsinkiin, pistää vaunuja ees taas autosta ja takasin pukea ja riisua Ainoa.

Mies lähti nyt laskemaan mäkeä Likan kanssa ettei tule liian paha mieli, Keravalla on Keinukalliossa missä hiihdetään SM-kisojakin tosi hyvä pulkkamäki.

Mää en ikinä pääse teitin kanssa mihinkään !

Ainoaurora ihan sika kiukkuisena !!!!!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat