Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** Uuteen viikkoon KESÄKUISET ***

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (36)

Vierailija

Ihan sellaista tässä pikaisesti päivän aloitukseksi kysäsen, että miten paljon masukin pitäisi näillä viikoilla liikkua? tai miten paljon liikkeitä pitäisi tuntua? Itsestä nimittäin tuntuu, että vauva liikkuu vähemmän kuin viikko, pari sitten. Valvoin yölläkin pitkään ja odottelin että liikkuisi nyt.

Kun eikös se 10 liikettä tunnissa mitä käsketään tarkkailemaan koske vasta sitten ihan loppuraskautta vai pitäisikö nytkin jo tätä asiaa tarkailla?

Muuten kuuluu hyvää tänne ja nyt masussa melskataakin sopivasti mielen rauhan saamiseksi =)

Iiran 22+1 (ehkä)

Vierailija

JÄNNITTÄÄ kovasti..4D tunnin päästä. Toivoo vaan että kaikki olisi hyvin!!

Ja olishan se ihana nähdä kumpi sieltä tulee =)

Mää liityn kans nyt teihin " supistelijoihin" ..kyllä, tääläkin supistelee pitkin päivää..toiv. ei ole tehnyt tuhoja, niin kun sulla Odessa, NYT SITTEN TOSISSAAN RAUHASSA JA LEPOA!!

Kertoillaan kuulumisia kun tullaan 4D.stä eikös juukos?

Vierailija

TYTTÖ UUTISET JATKUVAT!!! aivan hämmästys, mulla kun oli niiiiin poikaolo kaiken aikaa. =) Mutta ei tietenkään mtn merkistystä kumpi tulee, pääasia että kaikki on hyvin ja menee hyvin!

Piti sen kunniaksi mennä ostaan vaaleanpunaisia vaatteita =) hassua!! siis tosi hassu olo nyt kun tietää kumpi siellä myllertää..työnimikin vaihtui, koska muistutti enemmän jätkää..heh.

Nimen pähkääminen alkaa siis, kun pojalle nimi oli jo lähes varma.

Kaikki oli siis hyvin, kyllä syynättiin tarkkaan, kaikki suonet ja kaikkien virtaukset, nikamat ymym. Kohdunkaula aivan normaali, mkn ei ole muuttunut, eli supistukset ei ole tehny sille (vielä) mtn. HUH..

" nuppiina" oli 697g ja kovasti potki ja hikotteli kun kuvattiin..hih.

Mulla potkut tulee jo tuonne rintojen alapuolelle, 10cm yli navan, tuntuu tooosi voimakkaalta ja hassulta! Maha kumpuilee kauheesti ja tärähtelee.

Kuvia tosiaan kanssa saatiin se 2m ja dvd (joka ei toiminut!!)..mutta jos se ei ole niillä tallessa , päästään uudelleen kuvattavaksi =) he soittelevat kun katsovat ensin löytyykö sitä heiltä.

Meillä tosiaan pelkkiä naamakuvia. Näyttäs olevan isin suu =) ja äidin isot silmät 8)

Aivan mahtava kokemus!! Suosittelen. Se on sen arvoista, todellakin. Hienoa kehitystä tekniikassa!

Onnittelut muillekin hyvistä uutisista!!

Vierailija

Täälläkin ruusennetaan töissä vielä täysin palkein. Taitaa olla niin, että istumatyössä noi supistukset ei tule niin aikaisin kuin tosiaan hoitotyössä tms. fyysisessä ammatissa. Tässä tietysti riesana on se, että pitäis muistaa käydä vessassa yms. liikkumassa tarpeeksi usein, koska muuten huomaa istuvansa lyhyssä 2 tuntia putkeen.

Mä olen nyt tällä viikolla intoutunu liikkumaan, ihan rauhallista kävelyä vaan mutta kuitenkin. Maanantaina puolen tunnin iltalenkki, tiistaina puol tuntia työmatkaa ja eilen 40 minsaa iltakävelyä. Ajattelin, että yritän nyt liikkua aktiivisesti, kun vielä pystyn. huomaan, että masu alkaa jo muuttaa kävelyä sellaseks töpöttelyksi, mutta liitoskipuja ei vielä tunnu. Tosin tänä aamuna nivusissa vähän tuntui, kun eilen kävelin 40 minsaa illalla. Laitoin sellasen masutukivyön.

Nyt taidan lähteä käymään vessassa " liikuntamatkalla" ! Halvat on huvit - hehkutan, että kohta saan pannukakkua, kun torstaisin duunipaikan ruokalassa on hernaria ja pannaria! Tuulian pannariohjetta en ole vielä uskaltanut kokeilla, kun mulla aina onnistuu epä noi pannarit. Ja sitä paitsi tätä painoa pitää vahdata... Mutta voi perskutarallaa, unohdin itse asiassa kopioida sen koneelle sen ohjeen!! Että jos Tuulia Kiltti Kultainen vielä viitsit laittaa sen toiseen kertaan...

moro!

Vierailija

JÄNNITTÄÄ kovasti..4D tunnin päästä. Toivoo vaan että kaikki olisi hyvin!!

Ja olishan se ihana nähdä kumpi sieltä tulee =)

Mää liityn kans nyt teihin " supistelijoihin" ..kyllä, tääläkin supistelee pitkin päivää..toiv. ei ole tehnyt tuhoja, niin kun sulla Odessa, NYT SITTEN TOSISSAAN RAUHASSA JA LEPOA!!

Kertoillaan kuulumisia kun tullaan 4D.stä eikös juukos?

Vierailija

Eikös täällä ole kesiksiä linjoilla tänään? Kaikilla vissiin elo sen verran tasaista, ettei kummempaa raportoitavaa. Ei minullakaan itse asiassa, kunhan lätisen lämpimikseni!

Eilen kävin hiihtämässä, mutta tuli haukattua liian iso pala... lähdin kiertämään järvelle tehtyä latua, enkä muistanut kuinka pitkä reitti se oli! Yli 10 kilsaa tais olla... ja siinä vaiheessa kun älysin, ei kannattanut kääntyä takaisin, kun matka olis ollut sama. No, menihän mulla siinä sitten 1,5 h. Normaaliolosuhteissa ois ollut ok, mutta ehkä raskausviikolla 24 + 4 vois ottaa vähän iisimmin... Sivakoin rauhalliseen tahtiin, eikä mulla tuntunut supistuksia tms. joten kaipa se oli ihan ok. Mies oli vihainen, kun mun pitäis kuulemma muistaa, että olen raskaana. Ens kerralla sitten lyhyempi reissu. Muuten toi hiihto on mun mielestä hyvä raskauslaji TASAISESSA MAASTOSSA, kun se on sellaista tasaista etenemistä, saa ulkoilmaa ja se harjoittaa kaikkia lihaksia. Kävely on toinen josta tykkään. uimistakin harrastaisin, mutta ei ole oikein aikaa käydä. Sitä paitsi en enää oikein viitti mennä pulikoimaan, ettei tule mitään tulehduksia. Vaikka kyllähän sitä sais, jos paikat on kiinni.

Tällaista täällä, kirjoitelkaa kuulumisia!

Vierailija

Selkä alkaa tosissaan kenkkuilla ja nyt uutena polvi. Eilen alkoi sattua ylös nouseminen, siis kun varasin painoa jalalle, ja iltaa kohden olin ihan rampa kun pelkkä istuminenkin jolotti polveen kävelystä nyt puhumattakaan. Aamulla oli vähän parempi, mutta nyt taas alkaa kipeytyä tällä töissä.. Huomenna olisi vielä jumppailtäpäivä, mennään rauhalahteen kuopioon ensin keppi- tai vesijumppaamaan työpaikan kustannuksella ja sitten iltapäivällä vielä syödään lounas seisovasta pöydästä.. Arvatkaapa kumpaa odotan enemmän.. =)

Eilen mieheni tunsi ekan kerran potkut mahanpäältä, tyttö monottikin ihan kunnolla! Olisittepa nähdeet ukon ilmeen, taisi olla paras ystävänpäivälahja..=) Nyt alkaa muutenkin tuntua koko ajan todellisemmalta tämä raskaus kun päivittäin tuntuu paljon napakoita potkuja ja muljahduksia. Jotenkin tämä raskaus on mennyt melkein sumussa, tosin onhan tämä jo kolmas kerta ja kotona 7- ja 1½-vuotiaat viemässä huomiota muualle..

Töitä olisi jäljellä vielä 1 kk 10 pv ja motivaatio senkun laskee.. Tosin olen jo panikoinut valmiiksi miten jaksan olla kotona kun kaikki sosiaaliset kontaktit vähenee ja päivät täyttää kakkavaippojen vaihto, ruuanlaitto ja siivoaminen.. Ei sitä osaa ihminen näköjään olla tyytyväinen mihinkään..=)

Mukavaa loppuviikkoa ja voimia vaivoihin ja yleensä odotukseen kaikille!

T. hmm.. 21+4

Vierailija

Sorry kun en ole ehtinyt käymään viikkoon palstoilla. Pitkästä aikaa on kauhea työmotivaatio, ja tulee touhuttua niin kovalla sykkeellä että aivan kertakaikkiaan on päässyt " siskot" unohtumaan :/ Nyt Ystävän päivän kunniaksi pitää ryhdistäytyä.

Teille kaikille kovista liitoskivuista ja supisteluista kärsiville tsemppiä ja pitkää pinnaa. Itse olen iltaisin kans takapuoli hellänä päivän istumisen jäljiltä. Häntäluu alkaa olemaan aivan valmista kamaa... Enää en voi töröttää penkilläni kuin todella ryhdikkäässä asennossa istuen suoraan istuinluiden päällä. Toisaalta se on vain hyvä ;). Onneksi liikunnasta ei " vielä" (kop kop puuta) tule mitään kipuja, mutta paha mieli oikein teidän puolesta kun ette pääse enää " riehumaan" hankeen.

Omasta navasta: Me oltiin eilen neuvolassa. Saatiin Kelan paperit täytettäväksi. Vaikuttavat kauhean monimutkaisilta. Miksi niiden pitää olla niin sekavia!?!? Mies ei osaa päättää pitäisikö hän isyyslomaa vai ei, ja jos pitää, niin ennen vain jälkeen kesäloman, vai samaan syssyyn. Herra stressaa että mitä työnantaja sanoon jos hän on isyyslomalla... Ihan kun se tekisi hänestä jotenkin pehmon! Raivostuttavaa!!!

Mutta siitä neuvolasta... kaikki näytti olevan oikein hyvin. Verenpaineet oli jopa vähän laskeneet, mikä on ihan hyvä juttu (115/70). Painoa on tullut nyt 8,3 kg, ja viikko tasolla se näytti 520 g, joka on yli 100 g vähemmän kuin viimekertaisella käynnillä. Pelkäsin niin paljon että nyt tulee noottia kun paino on ruvennut nousemaan. Kieltämättä tuo 80 kg:n läheneminen hirvittää itseäkin, mutta kai se on ihan luonnollista. Ent. urheilijana liikunnan määrä ja ennen kaikkea TEHO on laskenut niin radikaalisti, että vaikka mielestäni syön aivan normaalisti, jopa terveellisemmin kuin ennen, niin paino vaan nousee. Pitää varmaan ruveta pienentämään ruoka-annoksia :( Ja kun minä niin rakastan sitä syömistä. Vauvan sydän läpätti 140 ja kohdunpohjan korkeus oli 19 cm. Mitä niistä sykkeistä pystyikään ennustamaan?!?! Muistaako joku?

Lämpimät halit kaikille ystävänpäivän kunniaksi! ...vaikka mahat taitaisivat jo törmtä aika näyttävästi jos oikeasti pääsisimme halauksille :))

Cana & kirppu 22+2

Vierailija

Cana, jos oikein muistan niin se sykkeistä sukupuolen veikkailut meni niin, että pojalla on matalampi syky kuin tytöllä. Että sen perusteella tuo sun masukin lukema 140 viittaisi poikaan. Oisko ollu jotenkin niin että jos on 150 tai yli niin olisi tyttö? Mutta mutta, mulla esikoisen kanssa aina syke huiteli jossain yli 150 ja poikahan se on, että tiedä häntä ;-) Tai sitten muistan just väärin päin noi jutut.

Mullakin oli neuvola eilen ja siellä kaikki kunnossa. Painoa oli tullut 300g per viikko. Vertasin esikoisen neuvolakorttiin ja silloin mulle tuli nopeammin painoa. Olen kohta samoissa lukemissa kuin silloin näillä viikoilla vaikka silloin lähtöpaino oli 5kg vähemmän. Mulle on nyt tullut yhteensä vasta vajaa 3kg. Uskon syynä olevan sen että en ole nyt töissä ja ulkoilen päivittäin + ravintolalounaat ei kuulu nykyiseen tilanteeseen. meillä ei ollut töissä ruokalaa vaan lounarit käytössä ja varsin usein löysin itseni pitsalta kesken päivän..

Vaikka kun katsoin tota viime kerran neuvolakorttia niin näistä viikoista eteenpäin sitä painoa alkoi sitten huolella tulla. Mulle tuli viime raskaudessa yli 20kg ja nyt en kyllä haluaisi sitä... Synnärille kun jäi kokonaiset 4kg. No joo se siitä.

Nyt meen laittelemaan ruokaa, että mukavat ystävänpäivän jatkot kesämasut!

Vierailija

Kävin kättärin polilla supistuksista (yksityislääkärini otti minut sinne kun mehiläisen ajat oli buukattu, ei siis menty pillit huutaen...) ja taas ollaan sairaslomalla 2 vkoa. Supistukset eivät ole tehneet mitään kohdunkaulalle, joten asiat ovat itseasiassa todella loistavasti. Aatu kölli toinen jalka aivan suorana (ei ihme että närästää ja henkeä ahdistaa!!!), pää alaspäin ja kiveksistäkin saatiin kuva. Tyttö on aivan onnessaan, hän on koko ajan toivonut pikkuveljeä. Liitymme siis ilmeisesti poikakerhoon mekin :) Painoarvio oli hämärä, kun lääkäri sanoi että 700g ja ihmettelin että onpas paljon, mutta nyt kun katsoin neuvolakortista niin siinä oli että 414g :o no se kuulostaa normaalimmalta mutta ihmettelen sitä 700g, kun se tuossa utrakuvassakin lukee parissa kohtaa... No tärkeintä on että Aatu on hengissä ja voi hyvin, oli sitten pygmi tai jättiläinen :) Kuulemma joka tapauksessa ollaan ihan keskikäyrällä viikkojen suhteen.

Olo on ollut fyysisesti aika ahdistava, sillä olen nyt käyttänyt sitä SI-vyötä ja kumartelu on kyllä aivan mahdotonta. Se päällä on kuitenkin mukava kävellä, koska häpyliitos muuten vihloo ja pelottaa liukastua, koska sitten liitokseen sattuisi aivan tajuttomasti. Hengenahdistus kyllä mitä ilmeisimmin johtuu tuosta kovasti kasvaneesta kohdusta, sf-mitta oli viime pe 18. Painoa oli mulle tullut koko raskauden aikana 4,4kg ja katsoin edellisestä neuvolakortista että painan nyt kilon enemmän kuin viimeksi näillä viikoilla, ihan jees. Arvioisin että 8-10kg tulee vielä.

Loistavaa alkuviikkoa kaikille,

SM ja Aatu, rv 21+5

Vierailija

Kiva kun myös tyttöuutisia nyt enempi viime päivinä!!! Ja nyt kyllä munki 4D-kuume kasvoi taas harppauksen... Pitää aloittaa nyt miehen hiillostus että kyseiselle sekin lämpiäisi.. :)!

TUULIA@; mulla kanssa sama ajatus mielessä että kun esikoisen kanssa kaikki synnytyksistä, nukkumisista, syömistä ja rintasyötöistä vieroituksista lähtien ollu niin helppoa, niin kuinka tää toka vois olla yhtä helppo tapaus... Mielenkiintoista nähdä sitten kuinka erilainen tyyppi sieltä tulee..

Päivikk11

Vierailija

Liikkeistä: Minustakin tuntui viime viikolla, että liikkeitä oli vähemmän kuin aikaisemmin. Toisaalta silloin kun niitä tuntuu, ne ovat voimakkaampia muksasuja! Liikkeitä kuitenkin yhä tuntuu, joten en ole vielä osannut olla huolissani. En osaa sanoa, paljonko niitä pitäisi tuntea tässä vaiheessa, ehkä neuvolassa tietäisivät?

Ou jee, kerrankin sain nukuttua loistavasti viime yönä. Nukuttiin koko perhe kuin unimurmelit, esikko ei huudellut kertaakaan koko yönä! Edellisyönä nimittäin huuteli klo 01-03 puolen tunnin välein... oltiin nimittäin kyläilemässä veljeni perheen luona ja se yö oli todella rauhaton, huoneessa oli tosi kuuma. Mietin, että onkohan siitä haittaa, kun olen tän toisen kanssa saanut nukuttua niin paljon huonommin kuin esikoisen kanssa. Siis yöherätyksiä on useita meilekin joka yö, kun esikko huutelee tuttia yms. Yritän sitten mennä aikaisin nukkumaan, mutta ennen klo 22 ei oikein ehdi. Mites muiden nukkumiset?

Nyt jatkan hommia, muuten menee ihan mukavasti!

Uula rv 23 + 5

Jee, 24 viikkoa kohta täynnä, eikös se ollut niin että jos näillä viikoilla vaavi päättäis syntyä, niin hän jäis kuitenkin henkiin. Helpottavaa tietää, vaikka mitään enteitä ennenaikaiselle synnytykselle ei olekaan vielä.

Vierailija

Eipä tässä mitään kummempaa täällä viime viestin jälkeen, lähinnä tulin ääneen kauhistelemaan tuota Odessan kohdunkaula-tilannetta. OH-HOH! Nyt sitten vaan lepoa ja vakavaa sellaista, ei auta rehkiä kun on vielä pitkä matka edessä.

Itselläni sairaslomalla olo on ihan rentoa, sen verran lomasta lintsasin että kävin pitämässä yhden lyhyen seminaari-presentaation Taikissa kun en muistanut sitä perua ja en kehdannut viime hetkellä perua. Oli ihan kiva käydä ihmisten ilmoilla! Tuli myös tarjous mahdollisista opetustöistä, rupesin jo miettimään että jaksaisko/pystyiskö syksyllä silloin tällöin jotain vetää... hmm. Ehkä ei kannata ahnehtia taas kalenteria täyteen.

Täytin just esikoisen päiväkerhohakemuksen, kun kirkko&kaupunkilehdestä huomasin että syksyn haut ovat nyt jo, meinasi lipsua ohi.

Supistelu on kyllä levossa aika nollassa, mutta äkkiä sen saa työllä kiihtymään, se on jännä juttu. Ehkä mun pitäisi näiden maha-ja SI-vöiden lisäksi asentaa pään ympärille joku vyö niin ei stressi aiheuttaisi niitä supistuksia, siinäpä tuotekehitysprojektia jollekin :)

Älkää ihmeessä pantatko hehkutusta te, joilla menee hyvin! Kyllä tähän vaivaiskerhoon terveitäkin mahtuu :)

SM & Aatu rv22tasan

Vierailija

Kiitos [b]Odessa[/b] kommentista! Sain viime viikolla juuri pari pahaa astmakohtausta ja mullakin atooppinen iho alkanut kutisemaan viime aikoina... Toisaalta nuo molemmat saattaa johtua kovista pakkasistakin.

Mullakin oli eräässä entisessä työpaikassa hometta ja silloin mut testattiin muistaakseni 15 eri homelajille, joista olin altistunut 13:lle... Ihan homeessa siis oon ;-). Varmaan herkemmin ja nopeemmin nytkin siis reagois jos täällä hometta on. No, onpas tuosta kannustusta saada talo nopeemmin valmiiksi, jotta päästään muuttaan täältä pois!

Pitää tosiaankin muistaa pyytää lääkärin tarkistaa poskiontelot. Kauheeta vihreänkellertävää räkää on tullut jo lähes kuukauden ajan... Ja raskaana ollessa poskiontelontulehdus riski on kuulemma suurempi.

Kylläpäs Odessa sulla oli kohdunkaula lyhentynyt :-(. Nyt siis lepoa, lepoa ja lepoa! Onneksi ollaan jo pikkuhiljaa turvallisilla vesillä vaikka pikkuinen päättäisi jo tulla ulos. Musta tuntuu voimakkaasti siltä, ettei tää mun sintti pysy masussa 40 vkoa. Katsotaan niin mä roikun täällä vielä joskus rv 42+ ;-)...

-satu-

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat