Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mita mielta olette tallaisesta: tyttoremme on hieman pullea 6-vuotias. Tiedostan asian ja olemme alkaneet syomaan terveellisesti jne. Nyt v...

Vierailija

jotenkin puheeksi lapsen paino, puhutiin kai liikunnasta ja motorisista taidoista. Opettaja otti asiaan aika voimakkaasti kantaa ja pelotteli mm. että tyttö joutuu koulukiusatuksi. Onko mielestänne asiaööista opettajalta tällainen?

Sivut

Kommentit (51)

Vierailija

Ei vanhempainvartissa tollasta kuulu puhua. Kouluterveydenhoitaja tollasen ehkä voisi sanoa, mutta opettaja on tainnut eksyä vähän väärälle alalle.

Jos oman poikani opettaja tuollaista sanoisi, niin sanoisin takaisin ja kunnolla. Opettaja miettisi muutaman kerran ennenkuin uudestaan sanoisi.

Vierailija

selitätte tämän? Kaikki syövät samaa, terveellistä ruokaa. Vai onko olemassa sellainenkin tosiasia, että toiset ovat ruumiinrakenteeltansa rotevampia ja siten kerryttävät rasvaakin ympärilleen enemmän kuin toiset.

Vierailija

Ymmärrän, että asia nyppii. Minua taas nyppii se, että pääasiallisesti lihavuus on itse aiheutettua, mutta AINA tulee näitä ääritapauksia, jotka sitten hermostuvat, kun muut " eivät osaa auttaa" .

Jos OIKEASTI olet sitä mieltä, että ruokailutavoissanne ei ole korjattavaa, niin silloinhan on selvä, että lapsessa on " vikaa" . Ei siihen auta mitkään AV-palstan ohjeet, anteeksi nyt vaan.

Itselläni on 2 hoikkaa lasta ja jaksan oikeasti ihmetellä, että kuinka hirveästi ylipainoisille lapsille ruokaa syötetään!

Vierailija

Ei oettaja noilla sanoilla mitään kiusaamista hyväksy, vaan pistää vaan vanhemmat kohtaa reaaliteetit. Etkö muka itse muista millaista oli olla koulussa. Ainakin minun koulussani kiusattiin (ei välttämättä paljoa) niitä jotka olivat ylipainoisia. Ja opettajat yrittivät siihen puuttua mutteivät kokonaan sitä pois saaneet kitkettyä. Lpaset ovat julmia toisilleen.

Vierailija

Minusta se ei kuitenkaan ole open tehtävä. Eiköhän terveydenhoitaja kerro, minkä verran lapsi on ylipainoinen. Ja varmasti jokainen vanhempi tietää ilman opettajan palopuhettakin, että lapsen lihavuus tai pulleus on riski koulukiusaamiselle.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat