Miehen lapset- auttakaa!

Vierailija

Miehellä on 2 lasta edellisestä liitosta, meillä on 2 yhteistä. Mun ongelma on se, että en millään voi hyväksyä miehen lapsia ja niiden äitiä. Mulle on tosi kova paikka, kun mies pitää yhteyttä exäänsä ja sopii tapaamisista. Aian hirveen huudon saattelemana mies joutuu lähtee tapaamaan lapsiaan. Mitä ihmettä voin tehdä? Miten pääsen tästä mustasukkaisuudesta ja kiukuttelusta eroon?

Kommentit (11)

Vierailija

Mulla ei oikein riitä sympatioita tollasille kotkille, itse kun oon ollu tuossa tilanteessa se lapsi...

Lopputulos oli se, että mulla ei sitten ollut enää isää, kun hän ei jaksanut joka kertaa riidellä sen harppunsa kanssa siitä, että saako tulla mun synttäreille tms. Ja joka kerta kutsuttiin myös tämä uusio-huora mukaan (en käsitä, kuinka äitini pystyi siihen, itse olisin ladannut varmaan turpaan joka kerta nähdessämme), että ei olisi tuntenut itseään ulkopuoliseksi. Ei ollut kuule 1 eikä 2 kertaa, kun kun viikonlopputapaamisesta isä ajoi mua kotiin keskellä yötä, kun tämä lehmä aloitti huutonsa ja haukkumisensa.

Eli vaihtoehdot: kasva aikuiseksi tai lähde siitä parisuhteesta ennenkuin sen miehen kaikki suhteet lapsiinsa on menneet. Koska sun älytasolla varutettuja panopuita roikkuu joka lähiöbaarissa, mutta lapsella voi olla vain yksi isä.

Vierailija

enkin perhe.

Itsekin olen uusperheellinen niin, että itselläni oli yksi lapsi entisestä liitosta, eikä mieleenikään olisi tullut jatkaa suhdetta ja perustaa perhettä ihmisen kanssa, joka ei hyväksy ja rakasta ensin lasta aiemmasta liitostani (siis ennen kuin yhteisiä aletaan puuhata); tämä aiemman liiton hedelmä kun nyt sattuu olemaan osa meidän perhettä, ja aivan yhtä rakas lapsi kuin tulevat.

Kertomasi kuulostaa minun korviini (anteeksi, mutta ei tätä voi sanoa mitenkään nätisti) todella itsekkäältä ja lapselliselta, enkä oikein osaa neuvoa mitään muuta kuin että sinun nyt vaan täytyy päästä sen yli. Se on sinun vastuusi aikuisena ihmisenä, joka on omasta vapaasta tahdostaan aloittanut liiton miehen kanssa, jolla on jo lapsia. Suurin osa tunteista on, vastoin kuin luullaan, todellakin valintakysymyksiä. Et siis voi puolustautu tyyliin " minkäs minä tunteilleni mahdan" . Tunteita voi yrittää muokata tietoisella, järjestelmällisellä (positiivisella) ajattelulla ja etenkin toiminnalla, ja usein tämä vaikuttaakin tosi paljon. Ja jos et koskaan kokonaan osaa päästää irti kaunastasi, sinun on ainakin opittava hillitsemään ja muokkaamaan KÄYTÖSTÄSI. Ei miehesi, ei hänen lastensa, eikä heidän väliensä kuuluisi kärsiä sinun mustasukkaisuudestasi!

Ehkä sinun pitäisi nyt yrittää ajatella miehesi lapsia tietoisesti nimenomaan miehesi lapsina, ei hänen entisen liittonsa hedelminä. Mieti tilannetta tulevaisuudessa, jossa omat lapsesi olisivat kasvaneet ja sinä ja miehesi ette enää olisi yhdessä (mieti vaikka jos sinulle tapahtuisi jotain, mehentyisit onnettomuudessa tms.). Sitten jossain vaiheessa miehesi jatkaisi eteenpäin ja perustaisi perheen uuden naisen kanssa. Miltä sinusta tuntuisi, jos tämä nainen ei pystyisi hyväksymään yhteisiä lapsianne? Mieti omia lapsiasi ja miltä heistä silloin tuntuisi, jos isä voisi tavata heitä vain huudon ja tappelun siivittämänä, isällä olisi uusi perhe ja uusia lapsia, eivätkä he kuuluisi siihen perheeseen? Tai ainakin uusi nainen tekisi kaikkensa pitääkseen heidät siitä ulkopuoleisena...Aseta siis omat lapsesi näiden miehesi ex-liiton lasten asemaan, ja lähde siitä. Sitten koita muutenkin tutustua näihin lapsiin, luoda oma suhteesi heihin. Pure vaikka hammasta, mutta yritä alkaa nähdä heidät yksilöinä, sinun lapsipuolinasi, ei ensisijaisesti jonakin sellaisena, joka miehelläsi on yhteistä exänsä kanssa.

Ja sitten vielä keskity nykyisyyteen ja ajattele positiivisesti. Miehesi on nyt sinun kanssasi, hän rakastaa siis sinua. Mitä väliä sillä on, ketä hän on rakastanut sinua ennen tai mitä elettyä elämää siellä menneisyydessä on? Se suhde on historiaa, siksihän se on ohi. Miksi tuhlaat energiaasi ollen mustasukkainen jostain, joka on ollut ENNEN sinua? Miehesi lapset, niin teidän yhteiset kuin ne edellisestä liitosta syntyneetkin, ovat kuitenkin osa nykyisyyttä, ja siitä rakkaudesta jota miehesi kokee lapsiaan kohtaan, sinä et kertakaikkiaan voi olla mustasukkainen. Se on väärin. Miehesi ei olisi hyvä isä (teidänkään yhteisille lapsillenne) ellei hän rakastaisi myös edellisen liiton lapsia.

Mikäli kiukuttelet ja hankaloitat tätä rakkautta - joka on fakta, jolle sinun ei kuulukaan voida mitään - osoitat vain jatkuvasti oman epävarmuutesi ja pikkusieluisuutesi, ja lopulta menetät miehesi (tai ainakin suuren osan hänen arvostustaan ja rakkauttaan). Mietipä, jos miehesi yrittäisi sabotoida sinun suhdettasi omiin lapsiisi tai osoittaisi jatkuvasti mustasukkaisuutta heitä kohtaan tuntemistasi tunteista; kauanko silloin katselisit miestä?

Nyt otat itseäsi niskasta kiinni ja mietit nämä asiat halki, ennen kuin on liian myöhäistä ja kaikkien (miehen ja miehen lasten) kaunat ovat niskassasi...Ja muista, ei ole miehesi lasten syy, että he ovat tässä tilanteessa nyt. Vastuu on sinulla, miehelläsi ja miehesi exällä. Käyttäytykää siis kuin vastuulliset aikuiset!

Vierailija

Siis mihin se mies ne omat lapsensa pistäisi? Ja miksi? Sinun mieliksi? Kauheeta mitä sä teet niille lapsillekin jos isän pitää ensi tapella äitipuolen kanssa ennen kuin saa heihin pitää yhteyttä. Ei siinä ole kyse SINUSTA vaan lapsista, grow up.

Vierailija

Kirjoittajien on turha syyllistää ap:tä, kyllä hän selvästi itsekin tietää toimivansa väärin. Hän haluaa tietää, MITEN se ryhdistäytyminen tapahtuu!

Paras neuvo, minkä voin antaa, on ammattavun hakeminen.

Vierailija

aloit suhteeseen miehen kanssa jolla entistä elämää? Joko sä hyväksyt ne lapset ja exän tai saat kohta kenkää mieheltä. Fiksulla miehellä kun ne lapset menee aina sun ohi tärkeysjärjestyksessä.

Vierailija

Onko mies onnellinen ja kiitollinen, että on jälleen perheellinen mies ja on saanut ihanan vaimon ja kaksi ihanaa lasta? Pitääkö hän huolta siitä, että myös hänen pienemmät lapsensa saavat isän huomiota ja ihailua riittävästi? Onko mies sisäistänyt sen, että sinä olet nyt hänen vaimonsa ja että sinä olet siten hänen ensisijainen neuvottelukumppaninsa, kun suunnitellaan ja sovitaan perheen elämään olennaisesti liittyvistä asioista, esim. ex-liiton lasten tapaamisten ajankohdista yms.?

Vai painottuuko isän puheissa ja teoissa huomio enemmän niihin isompiin lapsiin, joiden kanssa hän ei asu? Pitääkö mies teidän lapsianne itsestäänselvyyksinä ja isoja lapsiaan erityiskohtelun ansaitsevina? Onko miehen mielestä ex-vaimon tapa toimia parempi kuin sinun tapasi - oli sitten kyse mistä tahansa asiasta? Sopiiko mies ominpäin exänsä kanssa asioista, jotka vaikuttavat sinunkin elämääsi ja joista sinun ja lastenne kuuluisi tietää jo etukäteen?

Jos nämä jälkimmäiset asiat kuvastavat enemmän miehesi asenteita kuin nuo ensin mainitut, niin ei ole mikään ihme, jos sinun on vaikea hyväksyä sitä, miten miehen entinen perhe vaikuttaa teidän perheeseenne. Silloin pitää asioista uskaltaa keskustella ja yrittää saada muutettua niitä epäkohtia, joiden muuttamiseen tuntee tarvetta. Ennen kaikkea pitää ajatella lasten etua eli pyrkiä siihen, etteivät vaan teidän lapsenne joudu elämään isän isompien lasten varjossa. Se kun ei kehittyvälle itsetunnolle ole hyväksi.

Jos taas miehesi on oikeasti hieno isä teidän lapsillenne ja sinut huomioonottava aviomies sinulle, niin silloin tietysti sinun pitää vaan tehdä töitä itsesi ja omien tuntemustesi kanssa, jotta alat uskoa miehesi haluun olla perheenisä juuri teidän perheessänne ja kumppani juuri sinulle, jolloin ne mustasukkaisuudetkin pikkuhiljaa karisevat tiehensä.

Vierailija:

Lainaus:

Miehellä on 2 lasta edellisestä liitosta, meillä on 2 yhteistä. Mun ongelma on se, että en millään voi hyväksyä miehen lapsia ja niiden äitiä. Mulle on tosi kova paikka, kun mies pitää yhteyttä exäänsä ja sopii tapaamisista. Aian hirveen huudon saattelemana mies joutuu lähtee tapaamaan lapsiaan. Mitä ihmettä voin tehdä? Miten pääsen tästä mustasukkaisuudesta ja kiukuttelusta eroon?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat