Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko olette maksaneet muurarille takasta/ takkaluukusta

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Meillä muurari veloittaa 800¿ ja apumiehelle 100¿. Takkaluukku Puosilta 700x450 on noin 600¿, siihen nokiluukut ja tuhkalaatikosto vielä. Rahti häneltä on vielä tinkauksen alla

Kommentit (14)

Vierailija

meillä takan pinta on tasainen, just maalataan se akryylimaalilla valkoiseksi - sitten jos ja kun luukku puhaltaa nokea siihen luukun yläpuolelle, on se helppo vaan maalata taas piiloon.

Vierailija

Hei, paljonko tuollainen takkasydän maksaa? Olen haaveillut " hissimekanismista" mutta jättänyt ne toistaiseksi laskuista pois, koska olen kuvitellut ne meille liian kalliiksi. Kerroit että teidän ratkaisunne oli helppo ja halpa eli mitä ne maksavat?

Vierailija

Että meillä on pikkulaurin kopio toki ilman niitä koriste tiiliä. Vastaavasti meillä on kaks isoa laattaa ja antiikki laasti päällä.

Vierailija

talon varaava takka paikalla muurattu, luukut ja lisukkeet ostettiin rauta-kaupasta ja töineen maksoi alle 3000¿ (sis myös selkämuurin 2x3m ja hormin 6,5m).

Nyt uudessa talossa on Tiilerin Funkkis Lauri, materiaalit 1700¿ ja työ 850¿. Hormi on Schiedelin harkkohormi. Meillä on ollut tuon kanssa hieman ongelmia jotka johtuu pitkästä (8m) hormista ja ilmastoinnista. Piipun " veto" on nurinpäin eli puhaltaa sisään. Ensin täytyy kääntää ilmastointi alipaineiseksi ja sitten vasta sytyttää. Kunnon palo alkaa vasta kun hormi lämpenee kunnolla. Sitten kyllä toimii ihan hyvin ja on muutenkin aika ok näköinen.

Vierailija

Hei,

Helpolla ja halvalla tarkoitin nimenomaan takkasydämen ympärille tulevaa siporex-kuorta, jossa työ tuli maksamaan 600 ¿ + matkat + siporex-harkot, jotka nekin olivat edullisempia mitä osasimme odottaa.

Itse Stuvin takkasydän olikin sitten kalliimman puoleinen. Meille tulee olohuoneen ja keittiön väliin Stuvin 85 DF, jossa on siis molemmin puolin suuret lasiluukut, joissa nostetaan ylös kuoren sisässä olevaan metallisuojaan siis pelkkä lasi. Tällöin puoliavoimeen takkaan ei jää luukun reuna estämään näkyvyyttä. Nostamalla lasin kokonaan ylös piiloon saa takasta avotakan, jossa voi ihailla tulta luukuttomasti. Takkahuoneeseen meillä tulee Stuvin 65 H SF, jossa takaosa tulee seinää vasten ja ainoastaan etuosassa on nostettava lasiosa. Molemmat takat rahteineen yhteensä 7200 ¿ ja tähän päälle liitoskappaleet, jotka n. 200 ¿ yhteensä. Tällä hinnalla saimme kuitenkin periaatteessa kolme takkaa.

Takkahuoneen takkaa emme ole vielä asentaneet, mutta tuo läpipesätakka on ollut jo lämmittämässä rakenteilla olevaa kotiamme ja olemme useaan otteeseen ihastelleet sitä. Jo tässä vaiheessa uskallamme sanoa, että on ollut hintansa väärti. Erittäin tyylikäs, simppeli ja tunnelmallinen ratkaisu. Lisäksi kietoilmatakka toimii lisälämmönlähteenä.

Vierailija

eli en tosiaan läheskään niin perillä rakentamisjutuista kuin pitäisi, mutta kovasti kiinnostaa ottaa selvää. tuosta hormista sen vuoksi kyselen, että kavereilla kävi niin että alkoivat vasta hormin asennuksen jälkeen valitsee takkaa jolloin hormi osoittautui liian pieneksi sille takalle jonka olisivat halunneet.

viikonloppuna vierailtiin kavereilla, joilla myös funkkistyylinen takka antiikkilaasti pinnalla. he kertoivat että tuollainen röpeliäinen (=laastipinta)pinta on vaikea pitää puhtaana siis kerää pölyä. toinen huonopuoli oli pikkukivien irtoaminen pinnasta kun siihen koskee jolloin ne varisee parketille ja aiheuttaa naarmuja. onko m,uut törmänneet tällaiseen ongelmaan? itse olin ajatellut tuollaista laastipintaa takalle mutta nyt aloin miettiä muita vaihtoehtoja..mitään laatoitettua takkaa en halua, mutta onko kellään sileää, maalattua takkaa, joka olisi helppo käytännössä?

Vierailija

ei tuo antiikkilaasti ainakaan meillä ole kummastakaan rapissut?? Imurointi riittää hyvin puhtaanapitoon. Aiempi takka oli vielä 7 vuoden jälkeenkin vitivalkoinen, tämä uusi on vähän ehtinyt saamaan suttua luukkua ympäröiviin valkoisiin mosaiikkeihin.

Vierailija

Hei,

Meillä Stuvin läpitakka (kiertoilmatakka), jossa molemmilla puolin portaattomasti nostettavat lasit. Muurarimme teki takkasydämen ja luukkujen ympärille kuoren siporexin suuresta harkosta (n. 60 x 60 x 9 cm) molemmin puolin takkaa eli sekä olohuoneeseen että keittiöön. Rakensi ensin " pedin" takalle, jotta saimme nostettua oikealle korkeudelle. Tuhka- ja nokiluukkua ei tehnyt, mutta kylläkin kolme luukkua ilmankiertoritilöille. Itse työ maksoi alveineen 600 ¿ ja tähän päälle matkat 151 ¿. Apumiestä ei tarvinnut, joskin alkuun oli mieheni mukana suunnittelemassa ja mittailemassa takkaa, samoin nostamassa takkasydämen paikalleen. Halpa ja hyvä lopputulos!

Vierailija

Meillä muurattiin samalla pesuhuoneen seinät ja piippu ja muurari muuras takan alusta asti niin tarvikkeineen tämä kaikki tuli maksamaan sellasen vajaa 2000e. Ja veti takan päälle antiikkilaastin. Jotta nuo on pikkusummia sitten mitä teillä on muurarit velottanu. Toki meillä puuttuu luukut kun ne ostettiin ite.. mutta tuossa on kaikki laastit ja erilaiset tiilet....Kaikki on suhteellista.

Vierailija

Meillä Tiilerin Funkkistakka, otettiin se toimittajalta ilman asennusta. Hinta oli jotain 2100e ellen ihan väärin muista.

Isäni tunsi jonkun, joka tunsi jonkun, joka tunsi jonkun joka muurailee takkoja sivutoimena. Maksettiin tuosta työstä vähän alle 500euroa, eli kokonaisuudessaan takka maksoi siis noin 2600 euroa. Ei mielestäni ollenkaan paha!

Vierailija

minäkin päätynyt tiilerin funkkistakkaan. (meillä siis vasta raksaprojekti alkaa loppukesästä) mikä malli teillä on ja oletko ollut tyytyväinen? itse olen kovasti tykästynyt niihin harmaisiin lauri/pikku-lauri malleihin sekä valkoisiin jossa tummanruskea/harmaa kaakeli luukun ympärillä. minkäkokoisen hormin muuten tuo tiilerin takka vaatii...?

itse olen siis esitteestä ko. takkoja ihaillut, en ole vielä missään käynnyt esittelytakkoja katsastamassa...mutta nyt ainakin tuntuu että olisi meille sopiva..ja hintakin kohtuullinen.

klaara

Vierailija

klaara04:

Lainaus:

mikä malli teillä on ja oletko ollut tyytyväinen?

Meillä on Funkkis Lauri, antiikkivalkoinen ja ne laatat on tummanruskeat. Luukku on kuparia. Tykkään tosi paljon! :-)

klaara04:

Lainaus:

minkäkokoisen hormin muuten tuo tiilerin takka vaatii...?

jaa, nyt kyselet raksablondilta vaikeita :-D En tiedä muuta kuin että meidän hormi kuului talopakettiin, ja se on Rondo - eli ei ole muurattu vaan tehty sellasista paloista... jees, uusavuton yrittää tässä selittää :-D

Vierailija

Hei,

Muurarin laskussa on mukana siis pelkästään työkustannukset. Materiaalit erikseen, muttei nekää suuren suuret olleet. Sen sijaan itse takkasydän hissiluukkuineen oli hinnakas, mutta siitä huolimatta erittäin onnistunut hankinta.

Vierailija

... tarvikkeet mukana?

Meillä muurari on ottamassa aika saman verran ku teillä, mutta joudumme tarvikkeet hankkimaan itse. Hän tekee siis vain työn n. 800e. Tulossa selkeä linjainen takka / leivinuuni yhdistelmä.

Delfiini =)

Uusimmat

Suosituimmat