JOULUNTÄHDET -06 uuteen viikkoon!! (ma-ke)

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Ja linkki edelliseen...

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9558178&p=2&tmode=1&smode=1

On muuten minun eka aloitus täällä vauvat-puolella!!

Sivut

Kommentit (53)

Vierailija

Hyvää ystävänpäivää kaikille!

Iituli, et todellakaan ole mikään riesa, tämähän on juuri oikea paikka purkaa mieltään, me muut äidit varmasti ymmärrämme! Toivon niin että teillä jo helpottaisi, onneksi edes pitkät itkutuokiot ovat jääneet pois! Itse olen tosi huono kestämään valvomista, ja jos meillä yöunet alkaisivat vasta aamuyöllä niin takuu varmasti ajatukset olis aika mustia siinä vaiheessa!

Rusina, voisko olla tiheän imun kausi? Meillä muuten esikoinen on kanssa hoikka tyttö, nyt ensimmäistä kertaa joudutaan painokontrolliin ja tyttö on ihan kohta 2,5v. Ens viikolla pitäis mennä neuvolaan punnituttamaan tyttöä, vähän turhaa ehkä, luulen et tyttö on periny isänsä geenit (onneksi!!!) ja paino ei vaan nouse... jollain muulla tässä perheessä se kyllä nousee :/

Tyttö on puistotädillä, ja poika nukkuu vielä hetken parvekkeella, toivon ainakin. Loistavaa tuollainen puistotätitoiminta, saa hetken hengähtää, ja tyttökin kaiketi viihtyy puistossa. Päiväkodissa tyttö on ollut vuoden ajan, nyt jäi siis joulun aikoihin pois hoidosta.

Äitiysloma mulla loppuu 29.9, ja koulu alkais syyskuun alussa... Esikoiselle haen päiväkotipaikkaa syksyksi, jotta saan käytyä pari kurssia, Aaroa en vielä syksyllä halua päiväkotiin viedä. Periaatteessa ei mun olis pakko mennä takaisin kouluun ku vasta parin vuoden päästä, mut haluan valmistuakin joskus ja onneks pystyn pitämään hoitopäivät suht lyhyinä. Mies on myöskin opiskelija, et kummankin koulu sitten joustaa lasten ehdoilla. Niin, eli 2008 tammikuussa pitäis Aaron aloittaa hoidossa ja mun mennä takas kouluun... Aloitin koulun sillon ku esikoinen oli vuoden, mut ensin mun äiti hoiti tyttöä 4kk, ja sen jälkeen neiti meni päiväkotiin.

Nanille haluaisin toivottaa kovasti voimia uuteen tilanteeseen, muista pyytää apua jos et enää jaksa! Mä kyllä ihailen kaikkia yksinhuoltajia, se on kovaa työtä hoitaa lasta yksinään. Esikoisen syntyessä mies oli armeijassa, joten olin tavallaan yksin tytön kanssa, mies kun pääsi lomille vain kahden viikon välein. Synnytykseen pääsi onneks mukaan, mut joutu heti aamulla sit lähtemään takas kassulle. Arvatkaa itkinkö osastolla ku siellä muut isät hoiti vauvojaan, ja mä olin yksin. En tiedä mikä siinä niin kauheaa oli, mut vieläkin kun muistelen sitä hetkeä ku mies lähti pois sairaalasta ja me jäätiin sinne ovelle seisomaan, niin alkaa itkettää... ne hormonit, ne hormonit :)

Varsin omanapaista tekstiä, mut nyt yritän tehdä välillä jotain hyödyllistäkin!

Petra ja Aaro 23.12

Vierailija

mirpan viesti. Meilläkin poika vääntyy oikealle kaarelle, ja olen sitä huolissani miettinyt että pitäisikö näyttää jollekin. Hoitopöydällä erityisesti sen huomaa, poika on ihan kaarella....

pitäisikö soittaa neuvolaan? meillä seuraava aika vasta maaliskuun alussa 3kk. Vai riittääkö että koitamme itse aina " houkutella" poikaa vasemmalta?

Tietääkö kukaan tästä mitään enempää? Kokemuksia?

JA OIKEIN HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ KAIKILLE!!!!!

äitikuu ja pojat

Vierailija

Tässä loppu uusiksi...

[b]Sara[/b] on kaunis nimi. ...Ja ei meilläkään pelätä R- tai S-vikaa, esikoisen ja nyt pojankin nimissä niitä piisaa :)

[b]mutter-mommy[/b] on ollut todella kiva lukea, että teillä edes nukutaan välillä hyvin, vaikka itkua ja sairastelua onkin ollut aivan liiaksi saakka. Toivottavasti koliikki ja silmätulehdus menevät pikapikaa ohi!

[b]pimmi[/b], tunnustan että ihan kauhea suklaanhimo riivaa minuakin :P ...Alpin reaktio suklaaseen pitää minut kyllä todella tehokkaasti erossa tuosta herkusta, mutta ei se himoa sammuta :9

[b]mom72[/b] kyseli sitterissä nukkumisesta, kyllä, Alpi nukkuu siinä parhaillaankin ja tosi hyvin. Näköjään tuo hieman pysty asento auttaa mahavaivoihin ja vähentää pulautuksiakin. Meilläkin sellainen säädettävä keinusitteri, jota on kätevää liekuttaa jalalla samalla kun surffailee...

Ai niin, [b]surffailu[/b]! Tähän on taidettu ennenkin vastailla; minä käyn parilla " harrastus" foorumilla (astrologiaa ja elämänkatsomusta), googlettelen tarvitessa ja luen ja kirjoitan ahkerasti sähköpostia. Olen myös muutamalla Yahoo-listalla. Mm. joulutähdissä :D

Ja [b]kasvatusoppaista[/b] kyseltiin myös. Esikoisen vauva-aikana ehdin lukemaan enemmän, lähinnä kehityspsykologiaa ja varhaista vuorovaikutusta, temperamenttiteorioita myös. Ns " kasvatusoppaat" eivät mielestäni oikein toimi, aina niissä on jotakin mikä tuntuu tökkivän... Aika hyvä perusopus on [b]Penelope Leach: Lapsi - hoito ja kehitys[/b] ja toinen ihan hyvä luettava, jos haluaa tietää lapsen normaaleista kehitysvaiheista on [b]Monica Rödstam: Lapsen kehitys 0-3 vuotta[/b] ...Mitä muuten tarkoitit fanaattisella otteella [b]mom72[/b], puolesta vai vastaan perhepedin ja imetyksen ;D? Molemman laisia kun olen lukenut :) Yksi ihan muuten luettava olisi [b]Tracy Hogg: Opi kuuntelemaan vauvaasi[/b], mutta kirjan sävy on ärsyttävän amerikkalaisen yleistävä, vaikka siinä ihan mukavasti lapsen erilaisia temperamenttityyppejä valotetaankin :) Eikä kirjoittaja ilmeisestikään ole kovin imetysmyönteinen, niin " tuhoisia" ohjeita joissakin kohdissa kirjaa on :P

Megavuodatuksensa päättää Tinuri (toiseen kertaan, hehe... *nolona*)

Vierailija

Eilinen ilta oli meillä itkuinen ja tyttöä piti kanniskella ympäri asunto. Vatsanväänteitä, mutta ihan itseäni saan syyttää kun menin syömään kiinankaalisalaattia. Mutta kun se oli niin hyvää!! Iso miehinen ryötäsy ja pieru kun pääsi, niin johan nukahdettiin melkein heti syliin. Yöllä on kyllä ähistelly, mutta kuitenkin nukkunut. Syönyt taas tiheään tahtiin ja siitä tulikin mieleen, että [b] mistä tietää että maito riittää?? [/b] Kyllä hän nieleskelee ja suihkutissi kun olen niin kuuluu että sitä maitoa tulee,hetken siis kun suihkuaa. Ja kyllä hän on tyytyväinen syötön jälkeen. Onko tämä vaan joku kasvuvaihe, vai tuleeko maitoa jo sen verran vähän että pitää useammin syödä? Pitäiskö kokeilla antaa korviketta lisäksi? Mutta sekin tuntuu turhalta kun tyttö kerran on tyytyväinen. Mielipiteitä?

[b] Nesselia [/b] kyseli mitä tehdä jos vauva itkee vaunuissa kesken lenkin. Mulle on käyny niin pari kertaa. Meilläkin on koira ja sitä lenkitän päivällä kun tyttö nukkuu vaunuissa. Ei auta muu kuin jatkaa kävelyä ja antaa tytön huutaa kunnes nukahtaa uudestaan tai pääsee kotiin. Tuttia oon yrittäny, mutta se ei kelpaa. Kyllä hän loppujen lopuksi sit nukahti uudestaan. =)

[b] Iituli [/b] älä sinä edes kuvittele olevasi mikään riesa täällä, päinvastoin! Minä ainakin ajattelen sinua heti kun laitan koneen päälle ja tuun näille sivuille, että mitenköhän teillä on taas viime vuorokausi mennyt. Ja hyvä vaan jos sait siitä kaksplussan jutusta jotain irti. =)

Toivottavasti teillä loppuis nuo vaivat pian! Jaksamista!! Tuli tässä mieleen, että eikö neuvolasta saa kotiapua jos tarvii? Jos saisit edes muutamaksi tunniksi jonkun ja pääsisit itse vaikka hetkeksi pois kotoa. Saisit muuta ajateltavaa ja mieli ehkä piristyis kun ei tarvis kuunnella sitä huutoa koko ajan. Se on nimittäin raskasta! Eilen sen taas huomas, vaikka meillä ei huudettu kuin pari tuntia. *iso halaus*

Ihanaa aurinko paistaa ulkona! Nyt lehden kimppuun niin kauan kuin neiti nukkuu..

[color=red][b] MUKAVAA YSTÄVÄNPÄIVÄÄ KAIKILLE!!

rusina & tyttö 10vkoa + 1 päivä

Vierailija

Älä nyt vielä heitä kirvestä kaivoon vyöhyketerapian suhteen, yleensä tarvitaan 3-5 hoitokertaa että saadaan tuloksia. Teillä siis kävi onnekas tuuri kun jo ensimmäisen kerran jälkeen tuntui auttavan :)

Sydämestäni toivon teille vähempiä itkuja! Dieettitukea edelleen, jos tarvitset!

Tinuri

Vierailija

Älä [b] Iituli [/b] edes kuvittelekkaan olevasi riesa tällä palstalla. Jos edes jonkinlaista helpotusta tilanteeseesi tuo se että saat purkaa tuntojasi välillä jollekin muulle kuin miehellesi, niin antaa tulla vaan tuutin täydeltä!! Sitä vartenhan täällä ollaan, jakamassa niin hyvät kuin huonotkin hetket. Vertaistuki on kultaakin kalliimpaa, sen huomasin itsekin jo raskausaikana kun sain samoilla viikoilla odottavan ystävän kanssa käydä asiat läpi. Muistaakseni olet kertonut että teillä ei ole juuri minkäänlaista tukiverkostoa lähettyvillä. Vaikka meistä kukaan ei (valitettavasti) voi sinua konkreettisesti tilanteessasi auttaa, niin ainakin toivon että meidän kaikkien lämpimät ajatukset tuovat sinulle edes jonkinlaista lohtua. Täytyy myöntää, että kyllä sinä olet minunkin ajatuksissani ensimmäisenä kun tälle palstalle tulen.

[b] Tinuri [/b] olipahan mielenkiintoista tekstiä linkissäsi. Tuo imetys on minulle ainainen murhe, kolme lasta ja kolme epäonnistunutta imetystä! Oikeastaan nyt vasta omalla tavallani " suren" imetyksen loppumista ennen aikojaan, tyttöjen kanssa olen ehkä asennoitunut enemmän siihen että on hyvä että saavat ravintoa, vaikkakin sitten pullosta. Noposen syntymäpaino oli 4440 g ja 2 viikon ikäisenä hän painoi tasan 4000g. Paino oli kokoajan laskussa eikä näyttänyt merkkiäkään noususta, kävimme neuvolassa painokontrolleissa sairaalsta kotiintulosta saakka. Vaippoja kului 2 vuorokaudessa, yhdelläkin oltaisiin pärjätty mutta tavan vuoksi tuli vaihdettua aina yöksi uusi. Siinä vaiheessa luovutin ja otimme korvikkeen imetyksen lisäksi ja vihdoinkin saatiin paino nousuun ja niitä märkiä vaippoja tulemaan =). Paino nousikin kyllä sitten aika reippaan puoleisesti, 1 kk iässä painoa oli kertynyt jo 5300g. Ja sitten herra tekikin tissilakon, kun kerran pullosta tavaraa tuli, niin kuka sitä viitsii tuntitolkulla tissiä lutkuttaa... (iskä ei kyllä ymmärtänyt poikansa valintaa =) =) =) !!) Jotenka, tässä sitä nyt taas ollaan, pullokiertessä.

Minusta on älyttömän hyvä että imetystukiryhmiä yms. järjestetään, tiedä sitten luovutinko minä sitten liian aikaisin. Mutta jotenkin vain tuntuu että minulle ainakin tuo lapsen ravinnon saaminen on loppukädessä tärkeämpää kuin se mistä se ruoka tulee. Mutta kyllä silti tunnen hieman jos en niinkään syyllisyyttä mutta ehkä enemmän pettymystä siitä että näin kävi taas.

No, se siitä imetystarinasta. Ei muuta kuin

[color=red][size=6] HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ NIIN PIENILLE KUIN SUURILLEKIN JOULUNTÄHDILLE 2006! [/size][/color]

Vierailija

Ette arvaa, kuinka mieltäni lämmittää lukea noita ihania ja kannustavia viestejänne! Suuri kiitos siitä, että saan purkaa tuntojani tänne! Koska meillä sujuu, miten sujuu, emme ole paljon olleet yhteydessä vielä noihin " elävän elämän" ystäviin ja tuttuihin. Tapaamisia ei oikein halua järjestää, koska ei voi tietää, onko itse elävien kirjoissa vai ei.

Kunhan joskus helpottaa ja meilläkin alkaa olla rytmiä tässä vauva-arjessa, täytyy alkaa järjestää ohjelmaa ja seuraa. Sitä aikaa odotellessa voin sanoa, että [b]ette arvaakaan, kuinka tärkeää tukea tarjoatte minulle.[/b] Kiitos jokaiselle teistä lohduttavista sanoistanne ja erityiskiitos nefilille ihanasta ajatuksesta hypätä junaan! :-))

Tänään näyttää vähän paremmalta kuin monena päivänä aiemmin, sillä tyttö on nukkunut tänä päivänä paljon eikä vaivoja näytä olevan. Yritän nauttia nyt tästä hetkestä ja yritän olla murehtimatta tulevia päiviä ja öitä.. Äsken tuli tippa linssiin, kun katselin hymyilevää ja jokeltelevaa aarrettamme. Hänellä ei ole tuntunut olevan aihetta hymyyn parina viime päivänä, mutta äsken oli! Ei voi kuin taas ihastella, kuinka ihana tuo pikkunainen on!

Tulen kertomaan illalla lisää siitä, kuinka tyttö nukkui elämänsä pisimmän unipätkän (5 h) eilen iltapäivällä.

[color=red][size=4] HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ KAIKILLE JOULUNTÄHDILLE JA HEIDÄN ÄIDEILLEEN! LÄMMIN KIITOS KULUNEISTA KUUKAUSISTA ENSIN ODOTUS- JA NYT TÄÄLLÄ VAUVAPALSTALLA! [/size][/color]

Iituli

PS. [b]Tinuri[/b], sinä totisesti annat loistavaa tukea noissa imetystukiasioissa. Haluankin kannustaa sinua alkamaan, jos se vain on mahdollista elämäntilanteessasi joskus, myös " oikeasti" imetystukihenkilöksi. Olisit kyllä omiaan siihen! :-)

Vierailija

Neiti nukkuu taas 1½h valveillaolon jälkeen. Herättiin klo 9 vaikka mä olisin kyllä voinu jatkaa unia. Neiti söi viime yönä kahden tunnin välein, eli tissillä oltiin 5kertaa, kun tavallisesti vain 2kertaa. Ehkä hän ajatteli, että pitääpä terveydenhoitajalle näyttää, että kyllä mä syön ja kasvan. =)

[b] Frilla: [/b] en ota tytön painosta mitään stressiä. Olen samaa mieltä, että kaikki lapset kasvaa omaan tahtiin ja tekee oman käyrän. Kyllä meidän th vaikutti ihan mukavalta, etten usko että hän vain sitä käyrää tuijottaa. Nytkin hän sanoi, että kyllä tämä ihan hyvä on. En siis tarvi hypätä painokontrolleissa, vaan katotaan tilanne sit uudestaan 3kk neuvolassa. Silloin on myös lääkäri, joten kyllä hänkin sit sanoo mielipiteensä. Mun siskolla on kaksi lasta ja nekin ovat olleet pieniä, painokäyrä ollut miinuksella mutta pituus sit taas vähän plussalla. Hän on saanut hypätä jopa keskussairaalassa kontrolleissa kun painokäyrä ei ole ollut " normaali" . Muttei asialle olla siellä tehty mitään, todettu että lapset on terveitä. Ei vaan liho. Siskon nuorempi tyttö syö kuin hevonen, mutta kuluttaa kaiken leikkiessä. Joten oliskohan sukuvika? =) Kiitos kuitenkin kun kerroit kokemuksesi. On hyvä tietää ettei ole ainut. Tuttavalla on taas toisinpäin, vauva on liian lihava. Säännöstele nyt sit tissiä syövälle vauvalle ruokaa. Koskaan ei oo hyvä. Äitikin sanoi, ettei ennenvanhaan olla mitään käyriä tuijotettu ja hyvin on lapset kasvanu. =)

[b] Iituli: [/b]sain postissa tänään kaksplus lehden, siinä oli juttua vyöhyketerapiasta mahavaivaisille. En oo juttua vielä lukenut, mutta tiedoksi vain jos sinua kiinnostaa. Miten teillä yö on mennyt?

Oli jotain galluppeja..

Mä surffailen tietysti näillä sivuilla, mtv3 tila sivuilla, sähköposti (työ ja henk.koht.), nordeassa hoidan pankkiasiat, etuovi (mukava kattoa myytäviä asuntoja), sit tietysti googlen kautta kaiken maailman sivuilla. Tällä hetkellä googletan sisustussivuja, vauvaan liittyviä sivuja jne.

Mun äitiysloma loppuu 1.9, joten syyskuussa pidän kesälomani. Eli lokakuun alussa pitäis mennä takaisin töihin. Mutta oon vähän ajatellu että pitäisin sit loppuvuoden hoitovapaata, koska teen kolmivuorotyötä, niin en halua olla tytön 1v synttäreillä, jouluna tai uutenavuotena töissä. Eikä 3kk sit oo niin paha aika olla " köyhä" . =) Mutta varmasti en oo päättäny, meillä kun alkaa kesällä taloprojekti, niin voipi olla ettei ole varaa ollakaan hoitovapaalla. Töihin mulla ei ainakaan vielä ole ikävä. Jossain takaraivossa on myös ajatus työpaikan vaihdosta juuri työaikojen takia. Sitä pitää kuitenkin harkita vielä paljon.

Vähän uusia galluppeja..

[b] 1. Pesettekö vasuvojen uusia vaatteita ennen käyttöönottoa? Jos, niin kuinka kauan?

2. Koska pinnasängyn pohjaa pitää sirtää alemmas? Silloin vasta kun ne alkaa liikkua? Meidän pinniksessä on kolme tasoa. [/b]

Sängyssä herättiin...

rusina & tyttö 10 vkoa tänään

Vierailija

Vauvalla huono yö, kun ei ollut kakannut kahteen päivään ähisi sitten sen mukaisesti koko yön. Söi 2h välein. Nenä tukossa, puklaili ja piereskeli koko yön. Myös esikoinen 2v heräsi kolme kertaa yön aikana itkemään hädissään. Rauhoittui kyllä takasin omaan sänkyynsä, liekö kurkku vielä kipeä vai näkikö pahaa unta. PIti kuitenkin käydä laittamassa sänkyyn ja pitää hetki kädestä kiinni.... Myös äidillä kurkku kipeä ja korviin sattuu, taitaa sama flunssa olla tulossa nyt myös mulle... Eli äiti ei juuri unta viime yönä saanut.... nyt väsyttää. *huoh* Ja harmittaa. Eka pakkasten takia sisällä, sitten pojan kuumeen ja nyt jos mä tuun kipeeks vielä niin kivakiva.

Tuttipullo kelpaa jos oikein nälkäinen, ollaan pari kertaa viikossa ehkä annettu tuttelia lisänä, onneks huolii pullon. Helpottaa sitten kun äidin on PAKKO jonnekin mennä...

Hiuksia en ole huomannut lähtevän mitenkän erityisesti...

Hereilläolosta. Meillä herää noin aamu 8, valvoo klo 11 saakka, syötän ja puen ulos ennen 12, nukkuu ulkona 3-4h, herää syömään, joskus nukahtaa heti uudelleen, joskus valvoo 2-3h, sitten syö taas ja nukahtaa 0,5-2h unille riippuen pitkistä päiväunista. Iltasin syö ja torkkuu ja seurustelee vaihtelevasti klo 23 saakka. Yöunet alkaa yleensä klo 23-34, syötöt n. 2-3h välein yöllä.

nyt aamupalalle. Voikaa hyvin!

äk

Vierailija

Ihanaa kun jaksoit päivittää tuota kasvulistaa, ja oikein hienostihan se meni:)

nyt ei ehdi muuta, neiti odottelee ruokaa, myöhemmin lisää.

nani ja neiti 11vkoa

Vierailija

Huomentapäivää kaikille !!

Aluksi vasteilen nettisurffailukysymykseen: itse " surffailen" aika köykäisillä sivuilla, iltalehti, iltasanomat, vauva-lehti, huuto.net ja kotoinen Kaleva, siinäpä taitavat olla. Välillä googletan jotain kiinnostavaa (viime viikolla ryijymalleja ja kestovaippoja, ruokaohjeita) ja käyn työpaikan sivuilla, eipä juuri muuta. T.i.l.a:n sivuilla käyn luuraamassa muiden kotien kuvia ja Oikotiellä tsekkaan paikkakunnalla myynnissä olevat asunnot.

Meidän poju on alkanut nauraa ääneen :) Viime viikolla nauroi ekan keran ja ihan säikähti itsekin että mitä se oli ja mistä kuului. Kaikista mukavinta on se että otan hänen kätensä käteeni, heiluttelen niitä ja välillä hieron pikkuruisia nyrkkejä yhteen.

Soittelin eilen työpaikalle ja kyselin kuulumisia. Olen ollut semmoinen työnarkomaani joka luulin että maailma pysähtyy jos jään pois töistä ja olen poissa pitkään. Näin ei kuitenkaan tapahtunut ja olen nyt paljon levollisempi ja onnellisempi kuin töissä ollessani. Nyt on aikaa olla lapsille oikea äiti sekä " toteuttaa itseään" . Pitkäaikainen haaveeni oli hankkia artesaanin koulutus ja suuntautua käden taitojen alalle mutta kuinka ollakaan : päädyin myymäläpäälliköksi teknisen alan liikkeeseen joka on aika kaukana siitä mistä olin haaveillut. Mieheni pohtii tällä hetkellä oman yrityksen perustamista ja minulla tekisi mieli jäädä kotiin hoitamaan lapsia. Toisaalta suunnittelin aloittavani työt nyt jo maalis-huhtikuussa tekemällä lauantaivuoroja ja pitäisin sitten kertyneet tunnit vapaana äitiysloman jatkoksi, en suunnitellut jääväni hoitovapaalle. Nyt käyn henkistä kädenvääntöä sen suhteen mitä tekisin syksyllä, menenkö töihin vai mitä...? Olen mennyt aikaisemmin töihin heti äitiysloman jälkeen ja vienyt lapset pieninä hoitoon. Miten te muut olette suunnitelleet tekevänne?

Mutta nýt syömään jotta ehtii rauhassa syöpötellä ennenkuin poju herää aamu-unilta.

MrsCruiser

Vierailija

ja mukavaa ystävänpäivää nettiystäväiseni :)

En ymmärrä, mutta en ehdi koneelle joka päivä :/ nytkin olen viimeksi käynyt postin katsomassa joskus kuukausi sitten :/

Mutta nyt: vihdoinkin meidän vauvalla (Akseli tuli hänestä kuten taisi olla Kirsikallakin) siis on ihan oikea rytmi :)) Nyt voisi jopa ehtiä koneelle kun Akseli nukkuu päikkäreitä ulkona :)

Yöt meillä on menny jo kuukauden verran mukavasti: nukkuu klo 22-07 yhteen soittoon :)) ja nyt sitten ulkona menee 12-16 YES YES!!!

Akseli on nyt hiukkasen yli 2kk vanha ja vellejä annan Tuttelin lisäksi - - juu, suositusten vastaisesti mutta neuvolan tuella kun pojalle ei riitä 2dl maitoa kerralla :O

Ei mutta nyt kotiutui ukko ja me lähdetään ostamaan televisiota, vanha kun ment rikki :(

Palaillaan

RauPotar ja Akseli Eliel

Vierailija

Tänään oli 2kk neuvola. Kaikki oli muuten ok, mutta painoa olis saanu tulla lisää. Mutta sanoinkin, että viimeviikoisen flunssan takia varmaan paino ehkä hiukan laskenu, kun kerran sain oikein urakalla tsempata että tyttö söis. Eli paino oli nyt 5220g ja pituus 60cm. Laiha pitkä tyttö. =) Paino meni siis käyrän alapuolella, mutta toivottavasti päästään keskikäyrälle seuraavaan kontrolliin joka on 3kk kontrolli ja silloin on myös eka piikki.

[color=green][b] Iituli [/color][/b] kiva vaan jos mun ajatukset edes vähän lohduttaa! Sehän on vähintä mitä me näillä palstolla tehdä. Tukea toinen toistamme, samassa veneessä kun ollaan. =) Toivottavasti tämänpäiväisestä terapaista olis lisää apua. Olette ajatuksissani!! =)

[color=green][b] Tinuri [/color][/b] kauhistus tosiaan mikä kokemus, onneksi teillä kuitenkin meni kaikki hyvin. Meidän neiti on myös aika kova pulauttelija, joten itsekin olen vähän pelännyt että jotain vastaavanlaista tapahtuu. Mutta ei kai kannata etukäteen murehtia.

[color=green][b] Mrs Cruiser [/color][/b] kivan kuulosta toi sisustuskurssi. Omissakin näpeissä oikein kutittaa että pääsis jo sisustaa omaa kotia, mutta tosiaan sinne toukokuuhun pitää odottaa. Mutta silloin on helpompi myös jättää neiti hoitoon kun hän on puolivuotias ja pääsee ite kierteleen rauhassa kauppoja. =) Maltan siis odottaa.. =)

[color=green][b] Gallupit: [/color][/b]

1. Meidän neiti herää aamuisin klo 8-8.30 aikoihin valvoo sit sen tunnin-kaksi. Nukkuu sisällä tunnin päikkärit jolloin herää ja valvoo taas 1-2h ja sit menee ulos nukkumaan. Vaunuissa nukkuu 3h jolloin on taas hereillä 1-2h. Nukkuu vaihtelevasti sit iltaisin. Jaksaa valvoa jos torkkuu 15min ja sit jos on mahaväänteitä niin valvoo kauemmin jne. Mutta päivät on aika lailla rutinoituja. Yöksi menee nukkumaan klo 22-22.30 aikoihin ja nukkuu sit eripituisissa pätkissä, herää yöllä kuitenkin pari kertaa syömään. Nukahtaa kyllä uudestaan tai sit valvoo hetken yksin omassa sängyssä. Yöt on kyllä helppoja meillä tällä hetkellä, mutta se voi äkkiä muuttua. Nautimme siis tällä hetkellä näistä öistä täysillä.

2. Meillä tuttipulloa on kokeiltu pari kertaa. Onnistuu kun neidillä on TOSI nälkä. Molemmilla kerroilla mun äiti on häntä syöttänyt. Kerran olin parturissa ja toisella kerralla syömässä miehen kanssa ulkona. Mielessä kuitenkin olis että pullo tulis käyttöön myöhemmin. Jos vaan onnistuu. Tällä hetkellä ei oikein osaa imeä siitä. =) Ei se niin helppoa ole näillä meidän pikkusillakaan.

Nyt vaunuissa heräillään..

rusina & tyttö huomenna 10vkoa

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat