Voiko masennuksesta selvitä vain lääkkeillä?

Vierailija

Onko keskusteluterapiasta enempi hyötyä tai rinnalla siis. Mitä jos ei pidä siitä terapeutistakaan?

Kommentit (6)

Vierailija

mutta itse kärsin masennuksesta ja ahdistuksesta. aion selvitä ilman lääkkeitä, vakavasti harkitsin niittenkin aloittamista,mutta mm. kaikkien sivuvaikutusten ja lapsenhankintasuunnitelmien takia päätin pärjätä ilman.

terapiaan on haku menossa, jos saisin siihen kelalta avustusta. olen sitä mieltä että lääkkeet lievittävät oireita, mutta eivät poista itse masennuksen syitä. Niihin täytyy käydä käsiksi keskustelemalla. siksi koitan selvitä terapian avulla.

lisäksi olen miettinyt jos kokeilisin esim. e-epaa tai jotain kalaöljyä/omega3:sia kun niitäkin on kehuttu että voisivat auttaa masennuksessa. ja olis niistä varmaan muutakin hyötyä, mun kuivaan ihoon jne.

Vierailija

opetti ne keinot käsitellä niitä pahoja fiiliksiä. jos ne masikset johtuu esim jostai traumaattisista tapahtumista jne niin eihän mikään niitä asioita vie lopullisesti pois. mut hyvä terapeutti saa näkemään sen mistä ne pahat olotilat johtuu ja kun tajuaa sen niin osaa suhtautua. osaan kanssa parantaa tavallaan ite itteni, kun tulee jotain ongelmia niin sanon itelleni, että kaikki menee hienosti ja tiedän miten lähden purkamaan asioita...

Vierailija

Ahdistuksissa sitä miettiin, mitä jos alkaa ahdistamaan siellä ramppaaminen vielä enemmän. Kyselee pian tyhmiä ja " keksii" omat teoriansa. Juu hullu olen :D

Vierailija

no mutta varmasti terapiastakin olisi hyötyä. olen tosiaan sitä mieltä että lääkkeet lievittävät oireita ja auttavat jaksamaan arjessa, mutta terapialla saadaan setvittyä syitä ja se auttaa jatkossa käsittelemään menneisyyttä ja tunteita paremmin, ilman että tarvii ahdistua tai olla niin masentunut. näin ainakin toivon että käy omalla kohdallani :)

olen kuullut kyllä että usein tehokkainta on kun yhdistää sekä terapian että lääkehoidon.

täytyy muistaa vaan, että terapian alussa saattaa olo jopa pahentua kun käydään asioihin käsiksi. pitkällä aikavälillä kuitenkin olo helpottuu ja solmut alkaa avautua.

t.2

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat