Milloin ummetus raskausaikana menee yli " normaalin" ?

Vierailija

Mulla on aina ollut aika kova vatsa ja nyt raskausaikana tilanne on pahentunut entisestään. Suurimmalla osalla nettisivuista asia kuitataan vain sillä, että ummetus raskausaikana on normaalia ja ruokavaliolla voi vaikuttaa asiaan. Omasta mielestäni syön jo nyt hyvin kuituja ja juon vettä, voisin kyllä varmaan juoda enemmänkin, mutta en oikein tiedä pitäisikö vielä yrittää ruokavaliolla vai mennä jo suosiolla tutkimuksiin... Minusta tuntuu välillä, että suoli ei toimi, että se ei vaan pukkaa tavaraa ulos vaikka kuinka äkistäisin.

Onkohan kellään kokemuksia siitä, mitä tehdä sitten kun pelkät kuidut, neste ja luumumehu ei enää auta...

Kommentit (5)

Vierailija

Pitkästä aikaa tulin lueskelemaan tätäkin palstaa...Itse olen kokeillut duphalacia, levolacia, luumuja, kuituja ym. ja tosi huonolla menestyksellä...Vaikuttivat lähinnä siten, että ilmaa oli entistä enemmän vatsassa ja sekään ei tullut ulos. Lääkäri suositteli Vi-Siblin nimistä kuituvalmistetta jota myös apteekista ilman reseptiä saa (n. 7 euroa pienempi laatikko). Ovat kuiturakeita (lähinnä muistutti leseitä tms). Niitä otetaan nesteen kera aamuin illoin (tai 3 kertaa päivässä) kunnes vatsa alkaa toimimaan. Ensin tuntui toivottomalta, että tässäkö taas yksi turha ostos ja kokeilu, mutta tämä tuote tosiaan toimii. Itse olen ollut tyytyväinen ja käytän loppuraskaudenkin ajan tätä samaa tuotetta, muuten en varmaan selviäisi. Ruokavalioon oli ihan turha lisätä kuituja (puuron ja leivän muodossa) yms. sillä ne eivät auttaneet yhtään mitenkään, eivät edes pitemmän aikaa käytettyinä. Toivottavasti on jotain apua.

Vierailija

pellavansiemenrouhetta pari lusikallista veteen liotettuna ja paljon vettä päälle, tämä toimi parhaiten. Mut hei, ystävällä MURTUI HÄNTÄLUU raskaana ollessa kun oli maha niin kova. Oli aika paha pökäle..

Vierailija

Jos mikään muu ei auta, ota Laxoberonia. Vatsa toimii ihan sataprosenttisen varmasti. Saa apteekista ilman reseptiä. Loppuraskaudessa voi käyttää ihan turvallisesti.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat