verenpaineesta

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

mittailin tussa verenpainetta ja näytti 106/68...olo on kyl hiukan valju. mietin tässä,

että pitäisiskö soittaa neuvolaan ja kysella tarkemmin noista paineista. sen tiedän että alapaine ei saa nousta yli 100 mutta missä vaiheessa tuohon yläpaineeseen aletaan kiinnittää huomiota? Olen siis rv28+2...

ja sit toinen kyssäri, mulla on tässä pari päivää kivistänyt vatsasta ihan hirveästi ja vatsa on ollut ihan kova ja vaikea hengittää ja se helpottaa vasta kun käyn makaamaan. Mistä voi johtua?

Kommentit (6)

Vierailija

yleensä semmosena summittaisena ohjeena on, että yläpaine olisi 100+ikä..että tuskimpa tuo 106 ainakaan liian korkea on!:)

mutta toisaalta, ei se minun kokemusken mukaan ole mitenkään liian matalakaan, sillä itselläni oli (ennen ku tämän raskauden myötä se on sitten noussut turhan korkeaksi) usein yläpaine jtn 96, eikä siitä sen kummemmin neuvolassakaan sanottu..

Vierailija

Koko raskauteni ajan on verenpaine ollut jotain 177/108 alimmillaankin 145/95. olen toki iäkäs ja loppuraskaus mutta seurattu vaan on ja albetol menossa mutta ei muuta.

Vierailija

katve79:

Lainaus:

mittailin tussa verenpainetta ja näytti 106/68...olo on kyl hiukan valju. mietin tässä,

että pitäisiskö soittaa neuvolaan ja kysella tarkemmin noista paineista. sen tiedän että alapaine ei saa nousta yli 100 mutta missä vaiheessa tuohon yläpaineeseen aletaan kiinnittää huomiota? Olen siis rv28+2...

ja sit toinen kyssäri, mulla on tässä pari päivää kivistänyt vatsasta ihan hirveästi ja vatsa on ollut ihan kova ja vaikea hengittää ja se helpottaa vasta kun käyn makaamaan. Mistä voi johtua?

Tuo mainitsemasi verenpaine on minusta ihan normaali - hyvä. Yläpaine voi kai olla jotain 120-130(?) normaalistikin, alapaineen tulisi olla alle 90.

Jos tuo kivistävä tunne saa myös vatsan ihan kovaksi, on kyse varmaan kivuttomista supisteluista(?).

Minni rv39

Vierailija

itselläni ollut aina suht alhainen ennemmin kuin korkea.

Nyt neuvolassa ekalla käynnillä oli 91/60, ei oltu huolissaan.

Voisiko olla närästystä ja ummetusta yhdistettynä? Mulla oli saman kuuloista oiretta juuri ummetuksen ja närästyksen suhteen.

Tarkoitatko että vatsa on ollut ummetuksen tavalla kovana vai vatsan " nahka" kova? Jos " vatsanahka" kova niin kuulostaisi supistukselta, kivuttomalta siis.

Hengittämisen vaikeus voi johtua ihan siitä että lapsi alkaa painamaan jos sen verran että hengitys ei suju yhtä kepeästi kuin ennen.

Vierailija

Itselläni on normaalistikin matala verenpaine, mutta raskaus on sitä vielä alentanut. Neuvolassa yleensä 90/50 paikkeilla... matalimmillaan 86/40 ja hyvin vielä pystyssä pysyn :)

Omien tuntemusten mukaan kun touhuaa, niin ei siitä vaaraakaan ole.

Tappimaha rv 27+2

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat