Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä ylipainoista, jonka paino EI noussut raskaus-aikana?

Vierailija

Tuli vaan mieleen, että jos on raskaana ja aloittaa terveemmät elämäntavat (syö paremmin ja liikkuu enemmän) niin periatteesahan sitä voi painaa vähemmän mitä painoi ennen raskautta, kun lapsi on syntynyt?:)

Tuttava nimittäin alkoi odottamaan yllätys vauvaa, ja täytyy sanoa että on ihan eri ihminen nykyään...!:) Entisestä sohvaperunasta on tullut himo-liikkuja, ja ruokavalio terveellisempi mitä ennen. Raskaus yli puolessa välissä nyt, ja ei huomaa mitään!

Kommentit (8)

Vierailija

en edes päässyt liikkumaan normaalisti enää rv 20 jälkeen. Imetyksen aikana sitten lihoinkin 12kg, vaikka pääsen taas liikkumaan ja kehonympäryskin on kasvanut 11cm.

Vierailija

Alussa 30 kg ylipainoa. Monta kuukautta kestänyt pahoinvointi laihdutti niin, että vasta ihan raskauden lopussa olin samanpainoinen kuin alussa. Mitään rasvaista tai muuten epäterveellistä en kertakaikkiaan pystynyt syömään. Synnytyksen jälkeen olin 15 kg kevyempi kuin ennen raskautta. Aika jännä juttu tuo on, miten luontoäiti hoiteli asian, eli pakotti minut elämään terveellisesti lapsen parhaaksi.

Vierailija

säännöllisemmiksi. Pois jäi kaikki pitsat ja sipsit, ne yökötti. Paino nousi 5 kiloa raskauden loppuvaiheessa, lähinnä turvotusta. Laitokselle jäi 13 kiloa, lisäksi imetysaikana lähti kaikkiaan 14 kiloa, apuna oli Painonvartijoiden ohjeet. Jostain syystä mulle maittoi kävely ja uiminen, happi teki alkuvaiheen pahoinvoinnissa hyvää ja äitiyslomalla oli lastenrattaiden kanssa parin tunnin lenkit. Sinne jäi kilot.

Nykyisin pitää repiä aikaa liikunnalle. Menen aikaisemmin töihin ja koska olen aamu-uninen, ei liikunta silloin suju. Kotiinpäin mennessä jään junasta pois pysäkinväliä ennen ja kävelen loput. Sipseihin ja pitsaan en enää koske kuin juhannuksena ja uutena vuotena. Leivän syöntiä olen paljon vähentänyt ja vaihtanut ne hedelmiin. Kotona on stepperi.

Vierailija

Ylipainoa oli reilusti, siis todella. Raskauden aikana paino putosi 10 kg ja synnytyksessä vielä toiset 10 kg. Enkä juurikaan muuttanut syömisiä enkä liikkunut juurikaan sen kummallisemmin kuin ennenkään. Kai sitten aineenvaihdunta pelasi eri tavalla raskaana ollessa?

Vierailija

lähdettäessä paino lähtöpainossaan ja imetyksen jälkeen muutama kilo miinusta:) Molemmissa raskauksissa. Ja ei, en ole ylipainoinen muutenkaan vaan BMI normaalipainon rajoissa. Väitän kanssa että nuo terveellisemmät ruokailutottumukset (mm. alkoholi pois, jossa on kamalasti energiaa) vaikuttaa heti.

Uusimmat

Suosituimmat