Onko täällä persoonallisuushäiriöisiä?

Vierailija

Oletko onnistunut luomaan persoonallisuuteesi siitä puuttuvia rakenteita? Miten ihmeessä se tapahtuu käytännössä?!

Kommentit (7)

Vierailija

Eli identiteetti puuttuu kokonaan. Elämä on koko ajan vähintäänkin epämiellyttävää, en siedä yksinoloa mutta haluan kuitenkin olla itsekseni niin paljon että perheeni kärsii välillä. Olen useasti keikkunut itsemurhan partaalla, mutta lapseni takia yritän jaksaa vielä joitakin vuosia.

Kukaan "normaali" ei tule minua ymmärtämään, mutta jonkinlaisen käsityksen rajatilasta saatte näin: kuvitelkaa että teillä ei olisi mitään hajua siitä, mistä olette kiinnostuneita. Mikään asia ei säväyttäisi erityisesti, uran löytäminen olisi lähes mahdotonta koska ei tunne itseään ja omia vahvuuksiaan/heikkouksiaan. Joku kysyisi sinulta että millaisista vaatteista tykkäät etkä pystyisi oikein vastaamaan, sama toistuisi melkein kaiken kohdalla.

Vierailija

Miten sun heikko minäkuva ilmenee? Mitä sille asialle voi tehdä ihan käytännön tasolla. Mulle psykiatri sanoi että on häiriötä turvallisuuden tunteessa, hyväksytyksi tulemisen kokemuksessa ja identiteetin muodostumisessa. ap

Vierailija

Kirjallisuudesta saan lukea että pitää hyväksyä itsensä ja suostua olemaan heikko. Terapeutti jonka kanssa keskustelen sanoo, että pitäisi kaataa kulissit. Periaatteessa tässä onkin järkeä jos ajatellaan että ongelmana on hyväksytyksi tulemisen kokemuksen puuttuminen ja turvallisuudentunne.

Mutta toisaalta jos kulissit kaatuvat ja ihminen näyttää oikean itsensä muille ihmisille sellaisena kuin on, silloinhan tämä yhteiskunta de facto hylkää! Sen näkee täälläkin päivittäin, että mielenterveysongelmainen ei varsinaisesti ole kansakunnan arvostetuin eläjä.

Että miten tämän ristiriidan kanssa voi elää, kun minuus on muutenkin niin hauras? Jos mielenterveysongelmainen yrittää tulla esille omana itsenään, samalla käy niin, että sitä omanarvontunteen itua poljetaan oikein urakalla.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat