*** MARRASKUISET 05 UUTEEN VIIKKOON ***

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Töissä vähän hiljaista, joten ajattelin aloittaa uuden pinon. Kohta kuulumisia... :-)

Sivut

Kommentit (35)

Vierailija

Tässä teille laskiaistervehdys myös sylissä istuvalta karhunpojalta:

7c zff' j¨f 0t

=)

tänään on hyvä ilma mennä pulkkailemaan. laskiaispullat kuuluvat myös asiaan :)

Sen pitemmittä puheitta mukavaa laskiaista

Gerda ja karhunpoika

Vierailija

Viikonloppu meni nopeeta.

Siivottiin, kyläiltiin ja ulkoiltiin.

noemalle kiitos Onnin kuvasta :)

Makee letti :) hurjasti on pojalla jo hampaita. Pertulla edelleen kaksi alhaalla.

Hieno homma, että hauva voi hyvin.

auringonkukka oli mukavasti risteillyt :) ihanalta kyllä kuulosti.

Mannan pojulle paranemista! Toivottavasti nyt sairastelu olisi teillä ohi.

Meillä oli sama juttu joulun alla, että kolme tulehdusta oli perätysten. Hampaita tuli myös samaan aikaan.

Herkuttelusta oli puhetta.

Kyllä minusta isovanhempien pitäisi kuunnella vanhempien mielipidettä ja toimia sen mukaisesti. Meillä toimii.

Herkkujakin saa silloin tällöin.

Mehua menee meillä tosi vähän, Perttu kerran saanut. Vesi on hyvä jano juoma ja maitoa ruuan kanssa. Pertulle annetaan yleensä a-jukurtteja ja niistä saa hyvin kalsiumia, joten ei kovin paljoa maitoa anneta.

Pertulla ens viikolla 1-vee piikki.

Hyvää Yötä!

Hilda

Vierailija

Olipas mukava taas lueskella teidän juttuja!

Ihana Noema kuulla, että ultrassa oli kaikki hyvin. Oikein alkaa itselläkin mieli saada masuun sellainen pikkuinen eläjä=) Kivalta paikalta kuulosti myös tuo uimahalli jossa käytte. Me emme ole edelleenkään päässeet vielä ensimmäistäkään kertaa uimaan pojan kanssa. Enpä olisi jokus uskonut että tässä näin käy, itse olen kova uimari. Vauvauintiin emme mahtuneet aikoinaan mukaan (valtava pettymys) ja sitten aika vain on mennyt. Viime kuukaudet olen kyllä ollut kovasti sinne pojan kanssa menossa, mutta aina peruuntuu kun poika on sairastanut niin kovasti.

Säästämisestä oli kans puhetta. Meillä eläkesäästäminen on ollut suunnitelmissa pitkään, mutta aina se vain jotenkin jää. Alkava rakennusprojekti vie nyt kaikki rahat. Pojalla on kyllä oma sijoitusrahasto jonne säästämme joka kuukausi hieman. Poika on myös saamassa lähiaikoina perintöä, niistä rahoista osan taidamme sijoittaa samaan mihin nyt hänelle säästämme ja osan käytämme taloprojektiin (oli antajan toive).

Meillä tavaroiden heittelyä ilmenee kans ajoittain. Välillä paiskoo lelujaan takaisin lelukoppaan hirveellä vimmalla, sen heittelyn olemme sallineet kun lelut tosissaan menee koppaan, mutta muuta emme. Poika hakkaisi mielellään myös ikkunoita ja peilejä leluilla.

Pojalla on tällä hetkellä pakkomielteinä lieden nappulat ja jääkaapin penkominen. Oikein naurun kanssa juoksee jääkaapille, että jos edes sen sinappipurkin ehtisi sieltä kiskaista lattialle....

Päiväkodissa kehuivat tänään poikaamme oikeaksi päivänsäteeksi, aina kuulemma niin iloinen ja hyvällä tuulella. Oli mukava kuulla=)

Tämä tältä erää.

Manna

Vierailija

Piti tula kommentoimaan tuota ruoka-asiaa. Ukokaa pos, näin se vaan on, että isovanhemmat on hömppiä, ne saa tehä mitä niitä haluttaa ja me pienten asten vanhemmat olemme vain tiukkapiposia nipottajia.

No ei vaineskaan, mtta tuli niin elävästi mieleen aika esikoisen kanssa, ja ne loputtomat riidat siitä mitä lapselle saa antaa ja mitä ei. Mulla oli siloin kauheen vaikeaa ymmärtää miksi esim. anoppi ei taju lapsen parasta yms. Nyt kuopuksen kohalla olen aika paljon höllännyt otetta, koska ei se hermostuminen mitään auta. Toi 5-vuotias on muutenkin aika hyvä esimerkki siitä, että vaikka hän ei taaperona herkutella saanutkaan, niin nyt syö kuitenkin niitä kaikkea, joka oli taaperoaikaan kiellettyä.

Kyllähän isovanhempien pitäisi tässä kuunnella, mutta ei ne sitä kuitenkaan tee. Eli et ole Tintta-Liisa yhtään nipo, ja teet varmasti oikein jos vähän ojennat isovanhempia. Noin itsekin tein esikoisen aikaan. Nyt kakkosen kanssa juttu on toisin, mutta tämä on asia, joka kaikkien pitää kokea itse, omalla tyyliään.

Noema: kiitos Onnin kuvasta, tuli perille joo. Aika elohiiren oloinen poika sulla on :)

Nyt salkkareihin!

Ai niin meillä muuten huomenna 1,3 vee neuvola. Jee, saa mittoja!

Vierailija

Toivottavasti vesirokko ei ole tarttunut sinuun, pidän peukkuja!

Noema

PS. Kertokaas kaikki, oletteko saaneet kuvan perille saakka! Ettei ole takertunut bittiavaruuteen.

Vierailija

Hulinaa,hulinaa ja vielä kerran hulinaa! Meillä on ollut aivan mahoton päivä. Pienimmäinen nukahti juuri jo yöunille, isommat saa vielä hetken valvoa, sitten nekin nukkumaan. Eli rauhaisa loppuilta odottaa!

Hampaita meidän pikku-ukolla on jo 12. Ekat poskihampaat on tullu sekä ylhäälle että alhaalle. Hampaidenpesukin sujuu aika kivasti.

Herkkujen syömisestä..Mä en pidä mitään älyttömän tiukkaa linjaa herkkujen kans. Poikanen ei juurikaan syö makeeta. Mansikka Grandia juo aina välillä, saa maistaa aina jätskiä,pullaa ja keksiä. Aller´gia juttujen takia ei olla uskallettu antaa ja sitten jos poika on kerjännyt muiden syödessä jotain niin tähän asti on tyytynyt esim banaaniin. Mutta nytpä ei enää onnistukaan! Karkkia en nyt mielellään vielä anna, Muumi-keksi ja pieni pullapala on ihan ok.

Mäkään en kannata sellasta täysin tiukkaa linjaa, vaan sellasta normaalia ja kohtuudessa pysyvää. Pieni herkuttelu joskus ei kai tee pahaa kenellekään. Mutta jokainen vanhempi päättää lapsensa syömisistä ja mun mielestä sekin on ok, kyllä siinä tapauksessa pitää kunnioittaa vanhempien käskyä jos ei saa antaa herkkuja. Mut ne on nää mummut kyllä sellasia tuputtajia välillä.....:)

Peitoista ja tyynyistä oli jonkun tekstissä jotain...Meillä on käytössä sellanen lasten peitto ja matala tyyny. Peitto on isompi kuin vauvojen peitto mut pienempi kuin aikuisen peitto.

Mä ajattelin aloittaa eläkesäästämisen. Miten te muut kotona olevat mamit ja miksei muutkin, oletteko eläkesäästäjiä? Meillä on aikasemmin ollu näitä rahastosäästö-juttuja mut kaipa munkin pitää ajatella että jään eläkkeellekin sitten joskus...Tai onko sitten enää mitään eläkeikää kun mä sinne asti pääsen..? Töitä tehdään niin kauan kuin henki pihisee...

No mut väsy alkaa painaa..laitan saunan lämpenemään ja lapset nukkumaan. Jospa se ukko-kultakin pian tulis kotiin...Mukavaa viikkoa kaikille!!

äitykkä

Vierailija

Meillä poika on tervehtynyt, tänään ei ole ollut kuumetta, eli huomenna palailee hoitoon. Ensi viikolla on korvakontrolli eli sitä odotellessa.

Joku kyseli päiväkotilaisten jaksamisesta. Meillä poika herää arkiaamuisin n. klo 7, nukkuu päiväunet 1,5-2h ja jaksaa niillä unilla siihen saakka kun menee yöunille 19.30-20. Ensimmäiset pari viikkoa oli hoidon alettua iltaisin väsyneempi (kun ennen hoitoa nukkui vielä kahdet päiväunetk), mutta ei enää. Jaksaa hyvin illat.

Noema, millainen mopo Onnilla on? Meidän poika sai 1v. lahjaksi Plaston mopon. On siitä hirveän innostunut nyt=) Potkuttelee varsinkin taakse päin ja taiteilee sen päällä kaikin tavoin. Taaperokärry on nyt kans suositumpi kuin koskaan, tykkää istuskella ja seisoskella siinä, taiteilee jopa yhdellä jalalla reunan päällä ja pitää työntöaisasta kiinni.

Suosikkilelut on kuitenkin muoviset kahvikupit ja lusikat sekä settiin kuuluva kahvipannu. Niiden kanssa touhuaa ja hämmentää kaikki illat. Ihana=)

Viikon jatkoja kaikille!

Manna

Vierailija

Meillä mies toi omenahillomunkkeja, niitä nassutettiin huulet sokerissa. Muuta " erityisohjelmaa" ei ole tiedossa :)

Pikku-pupuselle tervehdys! Kiva kuulla teistä pitkästä aikaa :)

Äitykkä, varmasti fiksua aloittaa tuo eläkesäästäminen! Mulla on suunnitelmissa sukeltaa työelämään suurinpiirtein kolmen vuoden kuluttua, enkä ala nyt säästämään. Rahaa tulee niin huonosti minun tililleni, että enpä tiedä mistä kyllä säästäisinkään ;) Miehellä on kaikenmaailman sijoitussalkut ja säästötilit meille, mutta minä olen aivan onneton rahankäyttäjä. Kaikki menee mitä tulee, woe woe.. No, enpä kyllä ole sen sortin ihminen, joka jäisi rahan perään itkemäänkään. Sanon aina miehellekin, kun kauhistelee mun tuhlailuja, että taivaan linnutkin pärjää hienosti, enköhän minäkin. Miehellä on kyllä kestämistä tällaisen humanistiretkun kanssa :D

Meillä on peittona sellainen lastenpeitto. Ihanan kuohkea, vaikka onkin vaan Ikeasta ostettu. Kooltaan vähän pinnistä suurempi. Tyynyä meillä ei ole. Yritin ottaa käyttöön, kun poika kerää pehmoleluja pään alle, mutta ei huoli tyynyä, vaan vaihtaa sen oitis nalleen. Suloinen :)

Tiituliitulle jaksamista töiden pariin! Toivottavasti eivät nyt ihan sinua hukuta hommiin. Varmasti raskasta tehdä ensin rankkaa päivää duunissa ja sitten vielä jaksaa kotona heilua äidin roolissa (eli siis hoitaa kotityöt ;).

Siitä se lähtee Auringonkukka se Jessen tanssiura! Kohta vedetään jo piruetteja :) Onnin lemppari on pyöriä pyllyä hetkuttaen ympyrää ja muljautella silmiä sillälailla todella kummallisesti, ihan kuin olisi jossain transsissa :D Aika hurjan näköistä :)

Toivottavasti Gerdan karhunpoika on selvinnyt nyt pienemmillä kolautuksilla! On se vaan hurjaa ja kurjaa, kun pikkuiset teloo itseään, eikä tosiaan aina ehdi auttamaan, vaikka olisi itse metrin päässä. Ihana idea tuo kortinteko! Tuliko hieno? Niin ja oliko mukavat uinnit? Me käytiin Onnin kanssa tuossa muutama päivä sitten Mäkelänrinteessä uimassa ja tykkäsi kovasti! Siellä on se pienten kahluuallas, jossa on pallo, josta suihkuaa vettä, voi se vasta oli Onnin mielestä hieno! Jaksoi ihmetellä sitä vaikka kuinka. Sitten yritti koko ajan juoda siitä :)

Hildalle jaksuja uhmiksen kanssa! Kyllä muakin valmiiksi jännittää, että onkohan Onnilla heinäkuussa pahimmat uhmat päällä kun vauva syntyy. Toisaalta on niin voimakastahtoinen, että uhmaa meillä on ollut jo muutaman kuukauden, eli toivon, että ei tulisi sellaista hurjan voimakasta piikkiä ollenkaan. No, toivossa on hyvä elää :)

Manna, eikös se niin ole, että miehet ovat aina sairaana TODELLA sairaita.. Minun mieheni ainakin maukuu " pullaa ja kääretorttua" pienessäkin flunssassa. Saisi palvella kuin mitäkin keuhkokuumeista. Toivottavasti miehesi tokenee perjantaihin mennessä ja pääsisitte viettämään mukavaa iltaa kahdenkesken!

Huomenna aamulla meillä on se ultra. Äitini tulee Onnia hoitamaan siksi aikaa. Sen suhteen ei siis tarvitse onneksi mitään erityisjärjestelyjä alkaa väsäämään.

Eipä tässä kummempia, kuin hyvää ystävänpäiväillan jatkoa kaikille!

Noema

Vierailija

Kivalta kuulosti Auringonkukka teidän miniristeily. On se vaan mukavaa välillä jos saa viettää hetken kaksistaankin miehen kanssa, tekee hyvää :) Tule vaan toistekin tänne tervehtimään jos on töissä hiljaista :D

Noema, pitikin jo aiemmin sanoa että oli mukava kuulla että koiruus on toipunut leikkauksesta hyvin. On nuo karvakorvat niin rakkaita ystäviä. Meidänhän koira kuoli syksyllä, mutta sai kyllä elää pitkän koiranelämän, 13 ja puoli vuotiaaksi. Onnin kuva tuli perille, kiitos! Vauhtiveikolta tosiaan näyttää :) Monta hammasta näyttää olevan jo. Meidän seurakunnan alueeseen kuuluu parikin kirkkoa, joten saas nähdä tuletko tähän lähimpään. Harvoin tosin tulee kirkossa käytyä, välillä tavataan toisten äitien kanssa kirkon kahvilassa.

Manna voi mikä sairastelukierre teille on nyt pukannut. Koittakaa jaksaa, ei se voi loputtomiin kestää! Paranemista kaikille muillekin sairastaville.

En nyt muista olikos se Tintta vai kuka kun kyseli syömisasioista. Et ole minunkaan mielestä liian tiukka. Isovanhemmilla tuntuu olevan tosiaan kova tarve tuputtaa keksiä ja mehua ja rusinoita ja kaikkea herkkua näille pienille, kai haluavat sitten hemmotella lasta niin. Meillä on vähän sama juttu toisten isovanhempien kanssa. Ei se lapsi mielestäni siihen kuole, jos välillä saakin jotain hyvää maistaa. Vierastan vähän täyttä ehdottomuutta ja äärilaitaa monessa asiassa. Mutta kyllä se kuuluu vanhemmilla olla lopullinen päätösvalta mitä lapselle saa antaa ja milloin. Mielestäni voit hyvin sanoa asiasta vielä sopivan tilaisuuden tullen.

Viikonloppuna meillä oli kolme muksua yökylässä, itse olin lauantain töissä ja eilen kyläiltiin synttärikahveilla sukulaisissa. Siinä se viikonloppu vierähti.

Gerda ja karhunpoika

Vierailija

Tintta-Liisalle herkkujen syönnistä... minusta et kuulosta lainkaan liian tiukalta. Me olemme samoilla linjoilla. Haluamme opettaa poikamme pienestä pitäen syömään terveellistä ja monipuolista ruokaa ja ennenkaikkea säännöllisin ruoka-akoin. Eli ei juurikaan pientä napostelua pitkin päivää, se jos mikä tekee huonoa hampaille ja opettaa ihan vääränlaisia tapoja tulevaisuutta ja painonhallintaa ajatellen. Tai jos napostella haluaa, niin sitten se on jotain kasviksia, hedelmiä tai marjoja.

Meillä on kans isovanhempien kanssa ollut vääntöä kekseistä, mehusta ym. hyvästä. Ei tunnu menevän mielipiteemme millään perille. Äitini on muutenkin ihan mahdoton näissä ruoka-asioissa. Heti kun ensimmäisen kerran poika syödessään kääntää päänsä pois lusikalta, niin äitini on hokemassa että " ei sillä enää ole nälkä, ei ei älä anna enää, ei saa syöttää väkisellä" . Ja te 1-vuotiaiden vanhemmat kyllä tiedätte kuinka paljon muksuilla tätä temppuilua ruokaillessa on, se ei suinkaan ole kylläisyyden merkki.

Nyt kun olen tätä äitini touhua katsellut, niin enpä lainkaan ihmettele siskojani, jotka ovat nyt nuorina ja aikuisinakin aivan järkyttävän nirsoja. Ovat oppineet siihen, että heti kun kieltäytyy syömästä jotain, viedään ns. paha ruoka pois ja tuodaan herkkuja tilalle periaatteella " ei lapsen mieltä saa pahoittaa" . Voi arggh sentään!

Sama juttu juomisen kanssa (me kun sinnikkäästi nyt opettelemme mukista juomista). Poika kun kääntää päänsä pois parin ryypyn jälkeen, niin äiti on jo sitä mieltä ettei sillä enää jano ole. Siis lapsiko pärjäisi sillä nestemäärällä, että joisi joka syömmillä vain pari hörppyä?! Sanoin äidilleni, ettei 1-vuotias vielä kyllä meillä päätä itse kuinka paljon juo. Toki nyt ei väkisellä juoteta ja osataan kyllä tulkita milloin lapsi ei oikeasti enää halua ja milloin vain temppuilee. Mutta oletus kumminkin on, että joisi ainakin 1dl maitoa joka syönnillä.

Ja sitten mehuasiaan. Me emme halunneet juurikaan antaa lapsellemme mehua (nyt kuumeessa ollessa annoimme sitä hieman laimennettuna). Maito on pienelle hyvä juoma tilanteessa kuin tilanteessa, vedestä ei edes tykkää. Mummolassa tyrkytettäisiin koko ajan mehua, ihan vain hupijuomaksi.

Tulipas pitkä vuodatus tätä asiaa, mutta oikeesti, olen ollut tämän asian suhteen ihan pinna kireällä jo kauan.

Soittelin tosiaan lääkärille tänään tuosta omasta vesirokkorokotteesta. Huomenna se olisi mahdollisuus saada, ja 3kk kuluttua rokotteen toinen osa. Tiedä sitten mitä hyötyä siitä on, koska pojan päiväkodissa rokko jyllää jo. Rokotteen vuoksi ei saisi myöskään tulla raskaaksi (me emme käytä ehkäisyä) ja sivuvaikutuksina siinä voi olla jotain ihottumaa. Ja kallishan se on, kai jotain 70¿/1 rokote. No, pitää miettiä vielä yön yli.

Ja vielä loppuun pikainen kysymys: Mikä on 1-vuotiaalla kuumeen raja?

Poika juoksi juuri ihan hysteerisenä itkien luokseni, oli laittanut itse tv:n päälle ja säikähtänyt sitä sitten. Voi hyvänen aika=)

Nyt legoleikkeihin.

Manna

Vierailija

Ihanasti aurinko paistaa ikkunasta ja sininen taivas pilkottaa muutaman pilven lomasta. Onni nukkuu pihalla tyytyväisenä. Oltiin viikonloppu Tampereella ja siellä nukkui kovien pakkasten vuoksi päiväunet sisällä. Aika taistelua oli ja heräili jatkuvasti. Nyt jäi hymyilemään vaunuihin :)

Laitoin s-postilla kuvan Onnista kaikille. Meidän synttärikuvan lähetysprojekti on kestänyt siinä määrin, että nyt oli pakko toimia ;) Kuvat siis edelleen vanhalla koneella, osan on mies jo siirtänyt, mutta ei tietenkään niitä, joita itse tarvitsisin, mrr. Oli aika projekti saada poika kuvaan. Juoksi jatkuvasti pois tilanteista ja salaman jälkeen ruudulle jäi pelkkä hiustupsu ;) No yhden sain otettua kuitenkin. Onnilla on muuten luonnostaan hiukset välillä päälaelta pystyssä, en siis ole niitä kuvaan lakalla muotoillut ;) Kovin on ohkainen vielä pojan pehko.

Mukavaa, että piipahdit Auringonkukka töiden lomasta moikkaamassa :) Meillä on kanssa räkänokkaisuutta parina päivänä ollut pojalla ja näyttää jatkuvan. Toivotaan, että jätkät paranee pian!

Onni on hurahtanut lentokoneisiin! Hokee koko ajan lenko, lenko, lenko lentaa. Kurkkii ikkunoista, jos sattuisi lentokoneita näkyvän. Automatkatkin sujuu leppoisasti, kun tarkkailee ikkunoista lentokoneita ja voi sitä riemua, kun saa bongattua yhden :) Eilen ajettiin Helsinki-Vantaan lentokentän kiitoradan viereen matkalla Tampereelta kotiin ja katseltiin kun koneet nousi nokan edestä ilmaan. Onni oli haltioissaan :)

Meillä aloitettiin kanssa xylitoltablettien syönti. Maistuvat makoisalta pojan suussa.

Tulkaas kirjoittelemaan!

Noema

Vierailija

Meilläkin oli tänään 1v3kk neuvolakäynti. Poikanen on venähtänyt pituutta, lukemat oli 84,5 cm. Painoa oli 11kg 700g. Vauvan pyöreys alkaa hävitä. Pojalle laitettiin hib-rokotus tänään. MPR olisi sitten 1,5 v. käynnillä, mutta en oo vielä varma laitetaanko silloin vai ehkä vasta vähän myöhemmällä iällä. Asia on vielä harkinnassa.

Eilen oli varsinainen kolhupäivä. Ekaks kuului kovaa ryminää olohuoneesta, poikanen oli saanut etukaiuttimen tippumaan jalustaltaan tv-tasolle. Sen verran iso kolo tuli tv-tasoon kaiuttimen kulmasta, että kyllä monta kertaa huokaisin onnesta ettei saanut kaiutinta päähänsä. myöhemmin samana päivänä poikanen kompastui kovassa tohinassaan ja löi otsansa tuoliin. Tuli vähän vertakin :( Vielä veti illalla lipat kun liukastui jarrusukista huolimatta ja suoraan takaraivo edellä lattiaan. Huoh, voisipa ottaa osan noista kolhuista itselle. Tulee niin kurja mieli kun pieneen sattuu niin kovin, välillä kun olen ihan vieressäkin enkä silti ennätä haavereita estämään.

Miten te vietätte ystävänpäivää, tai vietättekö ensinkään? Meillä ei oo ollut tapana mitenkään erityisesti tätä päivää juhlistaa. Tänään ajattelin kyllä että siivoaisin kodin ja tekisin hyvää ruokaa, ja koittaisin olla hyvällä tuulella että miehen olisi mukava tulla töistä kotiin. :) välillä oon päivän puuhien jälkeen vähän kärttyinen illalla miehelle, vähän syyttäkin. en tiedä mistä semmoinen ärrimörri olo tulee, väsymyksestäkö vai mitä. ei jaksa enää miestä huomioida, kun on koko päivän antanut huomiota tuolle pikku-ukolle.

ajattelin, että voitaisiin myös tehdä pojan kanssa ystävänpäiväkortti miehelle :) poikanen tykkää välillä piirtää, jotain viivoja se paperiin tuhrustaa (välillä paperin ohi, välillä kynä suuhun...) nii ajattelin sen piirustuksesta tehä kortin.

olikos puhetta tyynyistä,peitoista? meillä ei oo vielä poikasella kumpaakaan käytössä. tai peitto on välillä ollut, mutta ei se päällä pysy ja meillä on niin lämmin sisällä että tarkenee hyvin ilmankin.

mistähän sen inspiraation sais siivoamiseen? poika ja kattimatti nukkuu. tekis itekin mieli vaan löhöillä tai mennä nukkumaan :)

Illalla mennään taas uimaan pitkästä aikaa, flunssa on hellittänyt vihdoin. kivaa :)

Hyvää ystävänpäivää marrasystävät!!

gerda ja karhunpoika

Vierailija

Täällä pyörii lasten laulut päässä, niitä ollaan kuunneltu tänäänkin paljon kun Jesse on oppinut pyytämään itse musiikkia. Menee kaapin luo minkä päällä on cd-soitin, osoittaa kädellään soitinta, notkuttaa polviaan kuin tanssisi ja komentaa. Ja sitten kuunnellaan lastenlaululevyjä laulaen ja tanssien. Jesse on nyt ihan viikon sisään oppinut tanssimaan, suloista. Vielä ei ole koreografioita kuin Noeman Onnilla, mutta perässä tullaan. ;-)

Tarhassa menee poitsulla ihan mukavasti, aamuisin itkustaa jo matkalla tarhaan (on oppinut tunnistamaan reitin) mutta on kuulemma ollut reipas ja iloinen. Ja yrittää komennella tätejäkin eli alkaa olla kuin kotonaan. ;-) Jesse on melkoinen pomottaja ja ilmaisee mielipiteensä muutenkin aika räväkästi. On kivaa kun poika on oppinut sanomaan joo ja ei. Joo sanotaan " oooo" samalla päätä innokkaasti nyökyttäen, ei on tiukka " e!" hieman murahtaen ja asiaankuuluvat pään pyöritykset vahvistavat vielä asian. Välillä kun Jesse on tohkeissaan jostain asiasta, pää pyörii ees sun taas niin ettei meinaa ottaa mitään selvää onko vastaus joo vai ei, mutta yleensä se on näissä tapauksissa joo. :-)

Noema: Kiitoksia suloisesta Onnin kuvasta! Iloinen veijarihurmuri! :-) Tsemppiä ultraan, toivottavasti kaikki on hienosti! Itse jännitin myös ultria kovasti, hyvä kun nukuttua sai edellisenä yönä. Samat pelot oli kuin sinullakin.

Manna: Tosi kurjaa kyllä kun teillä poika sairastaa nyt niin kovasti! Pikaista paranemista myös minulta ja paljon jaksamista teille vanhemmille!

Tintta-liisa: Samaa mieltä olen kuin muutkin eli et ole liian nipottaja, varmasti ärsyyntyisin itsekin vastaavassa tilanteessa. Luulen että jos Jessellä ei olisi allergioita niin oma äitini olisi varmasti tuputtamassa pojalle kaikenlaisia herkkuja. Tosin nähdään niin harvakseltaan että saattaisin sen jopa salliakin, jos kunnon ruokaakin olisi mennyt pohjille. Isovanhemmat on vähän sellaisia höpöjä, nauttivat siitä kun saavat hemmotella herkuilla. Omat mummuni olivat aikanaan ihan samanlaisia ja muistan saaneeni karkkia niin paljon että välillä oksensinkin. Toivottavasti Jessen mummut ei lähde tuolle linjalle, saattaisin antaa aika tiukkaa palautetta.

Gerda: Saatanpa tosiaan toistekin työkoneelta piipahtaa. On tämä meidän palsta sen verran koukuttanut, että kävin tänäänkin työaikana vaivihkaa juttujanne lueskelemassa. :-)

Pikku-pupunen: Kiva kun pääsit kirjoittelemaan, olen välillä miettinytkin mitä teille mahtaa kuulua. Jesse on myös koheltaja ja paikat aina mustelmilla, jopa toisessa pakarassa on parhaillaan pari mustelmaa vaikka luulisi vaippojen pehmustavan. :-) Meillä muuten sama juttu noiden purkkiruokien kanssa ettei enää oikein kelpaa. Tulee tarjottua niitä vain n. kerran kuussa joten kai ne ruoat maistuu sitten jotenkin oudolle ja erilaiselle. Hätävarana silti pidän jääkaapissa muutamaa purkkia.

Tiituliitu: Jesse on ehkä hieman normaalia väsyneempi ja kiukkuisempi arki-iltoina, mutta tuo väsyvaihe alkaa vasta siinä seitsemän hujakoilla, siihen saakka on yleensä ollut ihan hyväntuulinen. Jessellä on tosin vähän lyhyemmät tarhapäivät kun teen itse 6h työpäiviä. Meillä aamuherätys klo.7 (Jessellä ei uni maita pidempään), tarhaan 8.45, siellä 1.5-2h päiväunet, pois haetaan klo.15.30-16 ja illalla nukkumaan klo.20.

Tsemppiä teidän iltoihin ja töihin myös! Nykyään tuntuu kyllä monessa paikassa olevan vähän se mentaliteetti, että mehut pois vaan työntekijöistä ja palkataan sitten uutta porukkaa tilalle kun vanhat on burnoutin kourissa. Tuttu juttu ainakin omassa työpaikassa, ennen äippälomaa olin aika stressaantunut. Nyt mut on vielä päästetty helpolla, saa nähdä kuinka kauan tätä iloa kestää.

Meillä on huomenna tuo 1,3v neuvola, allergioiden takia päästiin siihen kun Jessen kasvamista seurataan tarkemmin. MPR-rokotuskin siellä ois tarkoitus tuikata, tiedä sitten siirretäänkö se seuraavaan kertaan kun poju on vielä vähän flunssassa.

Nyt suihkuun ja nukkumaan. Yritän ehtiä huomenna kirjoittelemaan neuvolakuulumisia ja rokotuksen jälkeisestä tarhapäivästä. Mahtaa tädeillä olla mukavaa. ;-)

Vierailija

Poju napostelee vieressä rusinoita, koitan ehtiä sillä aikaa kirjoittamaan edes vähän!

Ihanaa Noema että ultrassa kaikki hyvin! Ne on aina jänniä paikkoja.. olisi kiva saada myös Onnin kuva! (sanna.levola@bit.spt.fi) Meillä mies oli bongaavinaan ultrassa " kivet" (hänellä on olut alusta asti vahva poikaolo), mä en ikinä saa niistä selvää.. No parin kuukauden päästä se sitten selviää :) Päästään vielä kerran kurkkaamaan vauvaa kun tuli kutsu synnytystapa-arvioon kuukauden päästä (aatun synnytys päätyi kiireelliseen sektioon jonka vuoksi tämä arviokäynti). Välillä harmittaa kun löysin tämän porukan niin myöhn, olisi ollut kiva vaihtaa synnytyskertomuksia ym.. Tosin olisin varmaankin kirjoitellut lokakuisten porukkaan koska laskettu aika oli silloin.

Tämä viikko alkoi kyllä huonosti.. Kela muisti mua opintotukien takasinperinnällä, ja laskussa summa oli 1750¿!!! Siis apua!!! Toi on niiiiin epäreilua että rankaistaan jos teet opiskelun ohella töitä (pakko jos meinaat elääkin). Ymmärrän toki että on oltava rajat, mutta kuitenkin mulla kertyi koko ajan opintoviikkoja, aargh.. Ja parasta oli että olin ollut tulojen kanssa vielä äärettömän tarkka, mutten tiennyt että äippäraha lasketaan vuosituloihin, ja ne ylittyikin just sitten äippärahojen verran. Hö.

Huomenna lähdetään viikonlopuksi kylpylään, ihanaa :)

Mitäs täällä kyseltiinkään.. Leluja meillä ei onneksi olla keksitty alkaa viskomaan. Kirjat on nyt ihan ykkösjuttu, ja myös mellä tuo lentokoneen bongaus! Uskomatonta miten kotonakin aina kuulee lentokoneen äänen! Allergioilta ollaan selvitty (koputan puuta), mutta mun atooppisen ihon on poju saanut :( onko täällä muita joilla atooppinen iho? Onko vinkkejä muuta kuin kova rasvaus? Onko muuten teillä joilla on ilmankostutin niin ollut siitä apua?

Nyt on niin hiljaista että pitää mennä tarkistamaan mitä se juniori tällä kertaa on keksinyt!! Ihanaa viikonloppua kaikille :)

Vierailija

noema: ihanaa, että ultrassa kaikki hyvin pikku Sisulla :)

Ja aivan ihana parivaljakko Onni ja Sisu :)

aatun_äippä: Miehelle tuli kanssa kelalta samanmoista postia, meillä summa kuitenkin 700e. Tosi masentavaa ja mekin kyllä tarkkoja oltiin ja heidän pyynnöstä joka kuun palkkakuitit toimitettiin.

Pertun kanssa ei oikein tiskikoneen tyhjäyksestä tule mitään. Välillä antaa lautasia ym. innoissaan ja välillä taas koittaa kömpiä itse sisään. Tai tunkee sinne ihan jotain muuta kuin astioita.

Imurointi onnistuu, mutta välillä ottaa imurin päällä kyytiä ja saatta hupskeikkaa tippua, kun en huomaa kyytipoikaa. Välillä saa laittaa kertoja monia imurin uudestaan päälle tai tehoa säätää.

Lattianpesu tapahtuu säätäjän nukkuessa.

Leluja kyllä Perttu kerää reippaasti koppaan, mutta homman valmistuttua kaataa kaikki nurin.

Pölyrätin kanssa kyllä tykkää ja jaksaa touhuta.

Tavaroita ei meilläkään saa heitellä.

Ollin_äiti: Aika hurjan pitkältä kuulostaa Ollin nukutus. Ymmärrän hyvin, että rassa oman ajan puute. Illalla ihana tunne kyllä, kun lapset nukahtanut kasiin mennessä ja aikaa touhuta omia juttuja rauhassa.

Tsemppiä nukutukseen! Toivottavasti helpottuu.

Perttu on aina nukahtanut itse omaan sänkyyn ja nopeeta.

Ja saa toki synnytysjuttuja ihan hyvällä omallatunnolla tänne kirjuutella , jos haluttaa :) Ja kohtahan synnytysputki alkaa, aatun_äipällä taitaa olla ekana laskettuaika. :) Saadaan vauvoja pinoihin.

Kohta tulee lasten serkkuja kolme kappaletta hoitoon.

Meidän neidillä ens viikonloppuna 4-vee synttärit ja pitäisi jo hieman alkaa pirskeitä suunnittelemaan. Löysin onneksi netistä peppi-kakun, niin ei ihan tarvi omasta päästä moisia loihtia.

Vinhaa viikonloppua kaikille!

Heilutellen Hilda

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat