Ekologinen tiskiaine kone - ja käsinpesuun? Entäs konepyykinpesuun?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Entiset " fairyt ja sunit" on vihdoin loppumassa ja haluaisin siirtyä näissäkin ekologisemmalle linjalle? Osaisiko joku suositella jotain merkkejä ihan nimeltä? en jaksais alkaa kahlata tuoteselosteita läpi tällä kertaa:-(

Kommentit (6)

Vierailija

Eikä ole edes kallista, esim. Samsaran nettikaupassa (www.samsara.fi). Toimii aivan yhtä hyvin ja riittoisasti kuin fairy. Lisäksi kokemusta on niiden villa/hienopesuaineesta, joka on myös ollut mainiota. Jatkossa kokeilen muitakin niiden pesuaineita. :)

Vierailija

Pyykinpesuun ehdottomasti ekologisin vaihtoehto on pesupähkinät. Olen itse ollut tosi tyytyväinen niihin ja niillä pesee vaipatkin. Katso vaikka http://www.uusivaihde.com/index.php?main_page=product_info&products_id=4...

Olen käyttänyt pari viikkoa Ole hyvä -käsintiskiainetta ja se on ainakin toiminut hyvin. Se on ekologista siinäkin mielessä, että on kotimaista. Ostin omani ja pesupähkinät Punnitse ja säästä -kaupasta, mutta on niitä muuallakin.

Vierailija

Ruohonjuuresta ei saa enää tuttuja Elokuu-tuotteita, mutta uudet Ole hyvä -tuotteet ovat yhtä hyviä. Tosin pyykinpesuainetta en ole kokeillut, joten en tiedä siitä. Ole hyvä on kotimainen tuote, mikä tietty iso plussa. J Ainakin Helsingin Ruohonjuuressa purkit ja putelit saa täytettyä uudelleen, joten jätettä tulee vähemmän.

Vierailija

Itse käytän niin astianpesuun kuin pyykinpesuunkin Elokuun tuotteita. Olen ollut niihin tosi tyytyväinen.

Ihan siis käsintiskaukseen.

Koneelliseen pyykinpesuun olen käyttänyt 40 asteeseen asti Elokuu-hienopesunestettä, muuten sitä Eko-jauhetta tai Untuvaa. Tosin tuo Eko-pyykinpesujauhe sisältää zeoliittia, ja sehän kaiketi tukkii ajan oloon koneen putket?? Voin olla väärässäkin...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat