~*~*~HELMINAUHA 2007 vkolla 7~*~*~

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

No jospas nyt aloittaisimme tänne puolelle pinoutumisen..

Eli siis kaikki helmenkantajat mukaan vaan! (Vaikka vauva olisikin syntynyt jo tammikuun puolella)

Eikös se ole kiva kuitenkin jatkaa jo tutulla porukalla?;)

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Kiva, että helmet jakautuu ja alkavat löytää tällekin puolelle.:)

Tuosta masennuksesta: Mulle se on nyt iskenyt päälle, ja oikein kunnolla. Itkettää vaan koko ajan kun joudun lasta hoitaan yksin kotona. Mies siis töissä ja esikoinen hoidossa, onneksi. Mua ahdistaa ihan hirveästi kun joudutaan oleen täällä ' vankina' neljän seinän sisällä ja mihinkään ei päästä kun ei ole autoa. Kävelylenkkejäkään täällä ei ole, vain suoraa tietä ja peltoa ympärillä. Ei innosta siis lenkillekään lähteä. Enkä mä edes tiedä missä olis meiän vaunut tai mulle edes kävelykengät. Mies kun on kaiken muuttaessa piilottanut johonkin.

Ja vaikka ois autokin, niin eipä täällä ois mulle mitään mihin voisin mennä. Kaikki kaverit kun on päivisin koulussa/töissä ja suurin osa heistä asuu kaukana täältä. Yksinäänkään mihinkään kauppoihin jaksa lähtee kiertämään eikä niissäkään edes ole mitään mielenkiintoista tarjolla.:(

Siis musta tuntuu tosi pahalle. Oon varmasti ihan kamala äiti kun en jaksa vastasyntynyttäni hoitaa. Mieheltäkään mitään tukee heru, tuntuu ettei se välitä musta ollenkaan. Sille on aina ihan sama miltä musta tuntuu tai mitä haluisin tehdä. Koskaan ei kuitenkaan tehdä niin miten mä haluisin.

Mua ei enää huvita edes syödä mitään. Ei vaan oo minkäänlaista ruokahalua enkä saa itteeni edes pakotettua syömään mitään. En siis oo syönytkään kunnolla yli viikkoon..

Anteeksi tämä valitus, toivottavasti en masenna teidän muidenkin vauva-arkea! Ei vaan huvita kellekään täällä puhua kun sitten taas on koko kylä juoruamassa..

-frog2 ja tyttö 2,5vkoa

Vierailija

Nostetaanpas pinoa hieman ylemmäs ettei katoa kokonaan!;) Oli meinaan tippunut aikas kauas tuosta etusivulta..

Mitäs tänne? Eipä mitään ihmeellistä, samalla rutiinillahan tämä jo hoituu.:) Eilen oli pieni episodi kun vanhempi koiramme karkasi omille teilleen ja sillä on juoksu! Eli nyt en sitten kyllä yhtään tiedä onko löytänyt tuolta jonkun uroksen ja pentuja tulossa. Se olisi kyllä todella huono juttu, kun tuon koiran lonkat on muutenkin huonot, niin eivät välttämättä kestä. Täytyy nyt vain toivoa parasta ja pelätä pahinta..

Eilen meillä kävi myös se neuvolantäti. Kaikki oli ihan kunnossa, vauva kasvaa hyvin eikä muutenkaan mitään ihmeellistä ollut. Antoi minulle ajan jälkitarkastukseen ja ensi viikolla tulee vielä lastenneuvolasta joku lapsen tarkastamaan.

Onnittelut 05(07) pienestä pojasta! Ja tervetuloa tälle vauvapuolelle pinoilemaan!:)

-frog2

Vierailija

Eli meillä tulee huomenna tytön syntymästä 2 viikkoa. Mies meni tänään töihin ja esikoinen takaisin hoitopaikkaansa (oli kuulemma ollut jo vähän ikäväkin sinne). Seuraavan kerran mies viettää isyyslomaansa sitten tuolla talvilomaviikolla, jolloin esikoinenkin taas kotona. Voipi tosin olla, että esikoinen on jo sitä ennen meidän kanssa täällä kotona joitakin päiviä, riippuen millaista pakkasta meinaa olla.. siis että pääseekö esikoisen ja vauvan kanssa ulos. Vielähän ei tuon pikkuisen kanssa ole voinut ulkoilla kun on ollut niin kovia pakkasia eikä syntymästäkään ole kauaa.. Mutta ehkäpä jo ensi viikolla..;)

Arki on meillä lähtenyt rullaamaan hyvin, vauva on jo löytänyt oman rytminsä, syömään herätään noin 4 tunnin välein. :) Vielä ei kovin kauaa jakseta seurustella, mutta pikkuhiljaa yhä enemmän kuitenkin. ;)

Synnytyksestä olen itse palautunut tosi hyvin. Tai siis minähän olin jo ihan kunnossa heti synnärillä kun ei mitään repeämiä/leikkausta tuonne välilihaan tullut. :) Synnärille jäi painosta heti n. 6kg ja nyt ollaan hävitetty jo semmoiset 10kg tulleesta 20kg:sta. Eli siis puolet vielä jäljellä ja saisihan tuota hieman enemmänkin lähteä!;) Mutta siis pikkuhiljaa olen ajatellut tätä pudotella, tähän asti paino pudonnut itsestään. Saa nähdä kauanko vielä mennään näin ja missä vaiheessa täytyy aloittaa liikuntaa tuon painonlähdön tukemiseksi. Minullahan on tuo tavoite tosiaan laihtua sopiviin mittoihin omiin häihini, jotka ovat sitten joulukuun ensimmäinen päivä. ;) Eli motivaatiota pitäisi riittää! Kunhan joku nyt vain veisi meiltä nuo kaikki herkut pois täältä (kumma kun ihmisten pitää niitä tuoda koko ajan lisää vaikka toinen yrittää painoaan laskea!).

Imetys on meillä lähtenyt myöskin hyvin käyntiin. Maitoa tulee vähän liikaakin. Nyt odottelen postista rintapumppua, huuto.netistä löysin edullisesti tuon paljon kehuja saaneen Avent Isis pumpun+ joitakin pulloja siihen! :) Eli vinkkinä pumppuja kaipaaville: kannattaa hyödyntää huuto.nettiä! :)

Eipäs tässä nyt kummempia.. jään odottamaan teitä muita helmiksiä tänne pinoutumaan!;)

-frog2 ja tyttö 2vkoa (huomenna täynnä)

Vierailija

mun piti vain kommentoida frogille tuosta maitoasiasta eli olut (ykkös) auttaa kuulemma tuohon maidontuotantoon. Ennen vanhaan kehotettiin äitejä juomaan olutta jotta maitoa tulisi kunnolla. Tiedä tuota mutta ehkä kannattaa kokeilla, jos olut ylipäänsä yhtään maistuu. Ei varmaan tartte pullotolkulla juoda =)

Vauvan tuoksuista ystävänpäivää teille kaikille!

T. kolomonen rv 38+2 (vasta)

Vierailija

Hei!

Siirrynpäs minäkin tänne puolelle. Meidän tyttö on tänään viikon ikäinen ja arki täällä kotona on lähtenyt sujumaan mukavasti. Varsinkin nyt, kun mies on isyyslomalla vielä ensi viikon. Saas nähdä miten varsinainen arki sitten rullaa. Mielialoista on ollut paljon puhetta... Itselläni menee ihan ok. Välillä tosin ahdistaa ja parina iltana olen itsekseni itkeä tihrutellut -mieheltä salassa. Tyhmää, mutta kun ei mulla mitään syytä itkuun ole.

Vauva tankkaa puolentoista tunnin välein, eli on tissillä liki koko ajan... Parhaimmillaan on sitten ollut puolentoista tunnin imetysmaratoneja. Ei paljon muuta ehdi tekemään kuin imettämään. Lisämaitoa annoin eilen illalla, kun maratonista huolimatta neito sen kun hamusi ja itki. Vetikin maidon hyvällä ruokahalulla ja rauhoittui. Saas nähdä kuinka tänä iltana käy. Öisin hän tosin on nukkunut yhden noin neljän tunnin pätkän, joten ihan zombie en ainakaan vielä ole ja päivisin olen yleensä yhdet päikkärit nukkunut.

Niin ja jälkisupistuksista. Itselläni olivat tosi kovia ja kivuliaita ja särkylääkkeitä tarvitsin neljä päivää. Nyt ovat jo hellittäneet.

Eipäs muuta kuin vauvan tuoksuisia päiviä helminauhalaisille!

Timbe ja viikon vanha tyttö

Vierailija

Tänne eksyin minäkin. ei kauheesti jaksa keskittyä mihinkään mutta sen verran pakko tulla " lohtua hakemaan" . Hirveä paniikki ja tosi ikuinen on. Tällästäkö se esikoisen kans kotiintuleminen on...? Ainakin puhuittekin jo baby bluesista. hirveän epävarma olo, välillä pelkään että koska se ´kelmi herää ja mitä sitten. Välilläoottaa että heräis jo. Pelkään eniten sitä nukkumaanlaittoa kaikki muu menee hyvin. Että jos se ei asetu sänkyynsä, entä jos alkaa itkeskelemään eikä keks imitä tehä jos ei sitä saa nukkumaan. hyvin on kyllä mennyt silti. Yleensä nukahtaa syöntihommiin ja oon laittanu sänkyyn, hyvin nukkuu. Jos rupeaa röyhtäyttään niin virkustuu ja se siitä nukkumisesta. En oo siis röyhtäytelly vaikka sairaalassa niin käskettiin. Hirveä pelko että miten tästä selvitään vaikka mies nauttii täysillä ja ottaa paljon rennommin (ONNEKSI).

Tää itkuisuus on jotain käsittämätöntä kun on kuitenkin jotain noin ihanaa saanut. Silti paha mieli painaa. Toivottavasti on vain näitä ekoja päiviä kotona ja mieli paranee ja itsevarmuus lisääntyy pian. Tänään ois tarkotus kylpeä.

HANNELE *" järkyttynyt" esikoisen äiti + kelmi 1 vko

Vierailija

frogille maidontuontantoon piti tulla vastaamaan..elikkäs curry,piparminttutee,anis kuulemma vaikuttaa maidon tuotantoon. Kannattaa kokeilla.=)

Imetys.fi sivuilta muistaakseni noista luin.

Jonzu posausta odotellen =) rv 39+6

Vierailija

Mukavaa lauhaa viikonloppua! Täällä aloitetaan ulkoilu tänään, aivan mysteeri tosin mitä pukisi päälle. Aamulla leikattiin kynsiä, onnistui hyvin neidin nukkuessa.

Kuule frog2, soita heti maanantaina neuvolaan ja kerro masennuksestasi. En tiedä mitä keinoja niillä on, mutta jotain apua on tarjolla varmasti. Meillä neuvolatäti painotti useamman kerran jo raskausaikana, että on tosi tärkeää kertoa jos alkaa masentaa! Ja tietty ensin voi yrittää vaikka väkisin levätä enemmän ja ulkoilla, vaikkei yhtään huvittaisikaan. Ja syödä PALJON tuoreravintoa.

Yksi mistä on tehty tutkimuksia on omega 3 ja 6, toista saa parhaiten rasvaisesta kalasta eli käytännössä helpoiten lohesta, toista kasviöljyistä) - merkittäviä vaikutuksia masennuksen ehkäisyssä ja hoidossa. Kannattaa kokeilla, tosin ei ehkä ihan parissa päivässä vaikuta.

Mä olin muuten vaan pari vuotta sitten masentunut pitkään ja aloitin

kalaöljyn käytön sekä oliivi- ja rypsiöljyä päivittäin pari rkl, tuoreravinnon lisäksi auttoi selvästi. En ehtinyt päästä masennuslääkkeiden harkintaan. Muillekin vinkiksi masennuksen estoon.

Meillä mies on miettinyt, onko vauvalla joku vika, kun se pyörittelee silmiään aivan holtittomasti minne sattuu, jos on nukahtamassa tai heräämässä, siis vähän niin kuin koirat, joilla koira on, silmät voi katsoa ihan mihin vaan. Musta tuntuu että on ihan normaalia, vaikkei kokemusta olekaan. Pyöriikö teidän muiden pikkuisilla silmät?

Vauvaenergiaa joka helmiäidille! T: Sporttari ja pikkuneiti 13 pv

Vierailija

Nyt kun löysin tänne vauvapuolen pinoon niin kirjoitetaanpas...

Eli huomenne 14pvä on meidän pikkumies kaksiviikkoinen. Tosi rauhallinen tapaus on eikä turhia kitise vaikka nuo isommat pitävät välillä tosi kovaa meteliä...liekö masussa jo tottunut heidän elämöintiä kuunteleen ;o)

Mulla siis vauvan lisäksi poika kohta 6v ja tyttö kohta 3v. Molemmat ovat kotihoidossa ja isompi käy omassa kerhossaan ja pienempi mun kanssa. Tosin nyt tulee meille vähän kerhoilu taukoa kun vauva on näin pieni.

Mulla on ollut oma äiti täällä lastenhoitoapuna ja tosiaan mieskin pääsi sitten synnärille mukaan. Mies aloitaa isyysloman sitten viikolla9 ja on kolmevkoa kotosalla...mikä on kyllä tosi ihanaa!!!

Mutta vauva-arki on ihanaa vaikka välillä väsyttää. Eikä aina jaksa tänne koneellekaan tulla mutta jospa nyt...

Meillä kävi terkka tänään kotona, toisen kerran. Mites muualla käykö kotona vai täytyyks vauvan kans lähtee liikenteeseen. Paino oli hienosti noussut ja ihmekö tuo kun syö aikas tiheesti.

Oma palautuminen:Paino nousi koko raskauden aikana 4kg ja synnärille jäi 6kg...tai siis kotiin tuli kolme turvaistuimessa. Eli aikas lailla omissa mitoissa olen mut ei haittaisi vaikka vähän paino putoaisi imetyksen myötä..

Tälläisiä...ja nyt pyllyn pesuun;o)

calmus ja poika

Vierailija

Tänään on kotiuduttu, lauantai-iltana klo 22.22 näki tyttö päivänvalon :) Esikoinen kiukuttelee mulle melko lailla eikä tahdo mun syli tai leikkiseura kelvata alkuunkaan ellei joku muukin ole paikalla. Toivottavasti on ohimenevää ja pian tottuu että nyt on äiti tullut takaisin..

Vauva herää 1-2 krt yössä syömään ja nukkuu kyllä todella hyvin. Muistelin että ensimmäistä sai kannella keskellä yötäkin masuvaivojen takia jo sairaalassa- tämä nukkuu kyllä tyytyväisenä ruokailuvälinsä eikä oikein jaksa vielä seurustella. Tosin se on varmaan normaalia tämän ikäiselle :)

Tuosta terkka kotiin- hommasta niin täällä meillä käy äitiysneuvolan th kotikäynnillä. Tarkastaa minut ja ainakin punnitsee vauvan sekä antaa samalla ajan jälkitarkastukseen. Ensi viikolla tulee käymään kun alkaa olla pari viikkoa täynnä eli on ainakin täälläpäin ihan yleinen käytäntö.

Synnytyksestä palauduttu hyvin täälläkin, yhteensä lähtöpainoon on nyt -11kg ja olo sen mukainen eli loistava! Toivottavasti imetys karistaa vielä pari kiloa jotka joskus salakavalasti ovat tulleet niin sitten on hyvä. Maitoa tulee sopivasti, ei vielä ainakaan liikaa..

Mutta palailen pinoilemaan, eiköhän muutkin helmikset pian tänne tiensä löydä kun saavat vaavin masun toiselle puolen! :)

Henna kera pikkuneidin 3vrk

Vierailija

Eilen oli pieni episodi kun vanhempi koiramme karkasi omille teilleen ja sillä on juoksu! Eli nyt en sitten kyllä yhtään tiedä onko löytänyt tuolta jonkun uroksen ja pentuja tulossa. Se olisi kyllä todella huono juttu, kun tuon koiran lonkat on muutenkin huonot, niin eivät välttämättä kestä. Täytyy nyt vain toivoa parasta ja pelätä pahinta..

Käypäs frog2 koiras kanssa eläinlääkärissä ottamassa sellainen " jälkiehkäisypiikki" ei muistaakseni ole kovin kallis ja sen voi ottaa vissiin melkein vielä viikon (en muista mikä se aika oli) perästä siitä kun epäilee et koira olis voinut käydä miehissä salaa! Saat ainakin mielenrauhan eikä ole tiedossa sitten ei toivottua pentukatrasta =)

T.kolomonen

Vierailija

Pirteää Perjantaita Helmiksille! Nyt alkaa osata ottaa hiukan omaa aikaa ja pääsee koneellekin, aluksi tämän esikoistytön kanssa oli niin pallo hukassa, koko ajan valmiustilassa, ettei oikein normaalit arkijutut toimineet, puhumattakaan " omasta ajasta" .

Meidän tyttö syntyessään siis täysiaikaisena 2710g, tänään 10 päivää täynnä. Eilen kävi terkkatäti puntaroimassa ja 2795g, eli hienosti on lähtenyt kasvamaan - eikä ihme, ruokaa menee välistä tunnin välein, maksimiunet on olleet 3h... ja ruokailu on välistä sellaista 5 min imuttelua, torkkumista.... vartin päästä lisää jne.

Mutta on tämä ihana uuden elämänvaiheen alku! Palauduin synnytyksestä hurjan nopeasti, eppari ja 4 tikkiä vaivasi pari päivää vain, kolmantena päivänä aloin jo jumppailla kotiin päästyä ja koiran kanssa reipasta kävelyä päivittäin. Kiloja tuli vain 8 ja nyt on 1 jäljellä, mieli on reipas ja kunto tuntuu entisenlaiselta. Hormoonit kait pitävät väsymyksen tunteetkin loitolla vielä : )

Miehen lapset 5 ja 11v ovat innokkaita isosisaruksia, meillä osan ajasta. Koira on sopeutunut myös todella hyvin, pelkäsin tosissani, kun on vanha ärhäkkä terrieri, mutta se huolehtii vauvasta ja tulee ilmoittamaan jos pientä ääntä kuuluu sängystä. Nuuhkii kovasti ja on mukana hoitotoimissa vieressä istuen.

Imetys tosiaan toimii hyvin, mitä en olisi ikinä uskonut, kun todella minirintainen olen - nyt pitäisi ottaa vähän kuvia varastoon, näyttää siltä kuin olisi kunnon implantit laitettu, ja mies tykkää kovasti - kirjaimellisesti ; ) Ei päästä miehen rintainnostusta hyödyntämään kyllä vielä makkarin puolella...

Huomenna lähdetään ulkoilemaan.

Mitenkäs teillä vieraat ovat muistaneet, muuta kuin herkuilla? Meille on tullut aika paljon ylimääräisiä vaatteita, vaikka ilmoittelin että vaavilla on kaikki tarvittava vaatepuoli kunnossa.

Iloista viikonlopun alkua pikkuisille ja vähän isommille! T:Sporttari ja typy

Vierailija

Nyt on vauva vetänyt kaksi hyvää yötä unta eli jaksaa syömisen jälkeen nukkua 3-5 h. Olen antanut hänelle illalla ja aamuyöllä santsiannoksen imetyksen jälkeen pullosta. Aiempien lasten vauva-aikana välttelin tutteleita kovasti, nyt kun huomaan että hän nukkuu tosi hyvin saatuaan tarpeeksi ruokaa, koen sen järkeväksi. Tissit on vielä tosi kovat ja hän imee tunnin ja on edelleen nälkäinen. Päivällä annan lussuttaa vaikka kuinka, mutta yöllä siinä menisikin syöttäessä joka toinen tunti.

VIime yönä ja eilen oli karmivia jälkisupistuksia, ihmettelen miksi niitä tulee noin kovana vasta 6 vrk synnytyksestä. Hikoilin ihan horkassa ja paino putosi valehtelematta 4 kg yön aikana. Nyt on vedettävä särkylääkettä napaan. Alapäähaavatkin kiristää nyt paljon enemmän kuin viikolla. En ole uskaltanut katsoa ees alapäähän peilillä, mietin vaan tuota 4774 grammaista poikaa ja hänen leveitä hartioita kun kiristää ja koskee takamukseen -ei se kai ihme ole.

FROG kirjoitit masennuksesta. Olen onnekas kun tällä kertaa tuntuu että on tosi hyvä mieliala, mutta viime kerralla itkin jo sairaalassa ja sen jälkeen monta kuukautta oli ihan harmaata. Myös lapsi huusi koko ajan ja samoin 1-vuotias esikoinen. Sitten kun vauva kasvoi ja jonkinlainen rytmi alkoi muodostua, tuntui että elämä oli taas jotenkin hallinnassa. Mä en silloin puhunut asiasta kellekkään ja se oli idioottia. Jos nyt tilanne muuttuu ja alkais iskeä alakulo, en aikailisi puhua aiheesta esim. neuvolassa. viimeeksi asuimme kuten sinä, maalla ja ei ollut autoa eikä lenkkimaastoja koska oli vain 80 km-rajotteinen tie lähellä. Ja vauva huusi myös vaunuissa aina kun oli hereillä. Olin todella mökkihöperönä. Sitten sain auton käyttöön ja tutustuin mukavaan toiseen äitiin joka asui 15 km:n päässä ja aloimme kerran viikossa käydä lähikaupungissa kahvilla ja kerran viikossa tapasimme vuorotellen molempien luona ja teimme aina ruokaa yhdessä. Siitä alkoi mieliala nousta, vaikka vauva valvotti joka yö ja esikoinen oli edelleen tosi mustis. Toivottavasti sinullekin frog löytyy mielekästä seuraa.

Nyt on mentävä ruuanlaittoon kun isommat lapset tulee kohta luistelukoulusta ja vauva nukkuu.

Kertokaa kuitenkin, koska teillä on JÄLKISUPISTUKSET loppuneet?????

Heinä ja poju 6 vrk

Vierailija

Hannele: mulla oli esikoisesta ihan samat tuntemukset ja tästä kakkosestakin on sillon tällöin samanlaista epävarmuutta havaittavissa. Ota puheeksi neuvolassa, mullakin mies oli ymmärtäväinen ja ' otti rennosti' vauvan kanssa- minä stressasin ja itkin ja pelkäsin nukkumaanlaittoa ja mitä jos huutaa jne.

Kävin muutaman kerran juttelemassa ammattilaisen kanssa ja helpotti- myös lääkkeitä olisin saanut silloin mutta koin kuitenkin pärjääväni ilman. Helpottaa kuitenkin jossakin vaiheessa, ensimmäiset viikot oli pahimmat.

Mulla on nyt ihan ok mieli, kunhan keksin öihin jotain helpotusta paremman rintapumpun muodossa. Imetys on sellaista ähräämistä jos ei ole pumpannut liikoja etukäteen pois ettei siitä mitään tule. Viime yönä tyttö heräsi syömään vain kerran, mutta söikin sitten yli tunnin putkeen.. ei vaan meinannut tulla mitään kun ruutaamalla maitoa on tulollaan.

Uskon että mulla lievä baby blues helpottaa heti kun päästään ulkoilemaan, nyt tuntuu että tulee seinähulluksi täällä. Ollaan me autolla liikenteessä oltu mutta mulle lenkkeily olis paras mielialan kohottaja! Viikko vielä, jospa sen selviäisi sinnillä. :)

Puheeksi vain jos masentaa, esikoisen kanssa luulin olevani ainut mutta on kuitenkin niin yleistä että onneksi sanoin neuvolassa asiasta jossa kyllä suhtautuivat hyvin.

Kyllä se siitä, tsemppiä itse kullekkin siitä kärsivälle! Välillä itkettää ja välillä on hetkiä että olen pakahtua onnesta. Hormonit heittelee ihan laidasta laitaan.. :/

Mutta nyt viihdyttämään esikoista ja vaipanvaihtohommiin, kun pienimmäinen vetelee sikeitä..

-Henna ja tytöt-

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat