HELMIKSET 06

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Hmm... Keskiviikkona olisi se kuvaus. Hieman jo jännittää, että mitä siitä tulee... Viikonloppuna käytii Julialle ostamassa uus mekko, ku mein mekko tilanne on surkea, vaikka 2 tyttöä onki. Citymarketist löydettii 5 eurolle kiva mekko. Oli viimein laatuaan, ni oli edullinen :) Hyvä mäihä.

Tänää kävi viimein synttärivieras ja Julia sai vaikka mitä kivaa. Tosin tais Ilonast olla mieluisampi. Julia vaa innoissaa leikki lahjanarulla ;)

Ihana ilma ulkona. Täytynee hipsiä pihalle jossain vaiheessa. Ilona oli viikonlopun ratsastamassa ja hoitamas tallihommia ja kuulema oli ollu mukavaa! Oikea heppatyttö.

Julia vetelee sikeitä, mutta herännee kohta puoliin, joten alan hääräillä viel kotihommia enne ku neitokainen herää.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille ja onnea synttärisankareille!

Hilu, Julia ja Ilona

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

Olipa mukava olla ulkona, kun oli vähän vähemmän pakkasta. Ei tarvi pelätä, että Joona jäätyy sinne. Se kun ei suostu ulkona konttaamaan. Istuu aina pulkassa tai rattaissa tai sylissä...Se kun alkaa olla jo aika painava kanniskeltava, painoi 1-v neuvolassa 12.5kg:a!

Joona oppi viikonlopun aikana sanomaan kaksi uutta sanaa: kakka ja pappa. Voi että, pappa oli ylpeänä eilen kun Joona meni mun isän syliin ja hoki pap-pa pap-pa=)

Meilläkin Jonttu on kova ajelemaan autoilla asiaankuuluvan pärinän kanssa. Ja parkkitaloon nostelee autoja, että Veeti voi sitten ajaa ne alas sieltä.

Yritin taas antaa Joonalle vähän karkeampaa ruokaa, seurauksena jälleen oksennus pitkin rinnuksia. Oppiikohan tuo ikinä syömään tavallista ruokaa? Potallekin istutin poikaa viikonloppuna, nyt suostui jo istumaan siinä jonkin aikaa, mutta pissaa sinne ei saatu tulemaan. Edistystä kuitenkin kun ei alkanut itkemään heti, kun laitoin potalle.

Meillä on myös se valokuvaus keskiviikkona. Huomenna on yliopiston rokotetutkimuskeskuksessa aika siihen 1-v rokotukseen. Tajusin vasta nyt, että toivottavasti rokote ei nosta kuumetta ainakaan enää keskiviikolle, koska on se kuvaus.

Onnea synttärisankareille=)

nonnu78 ja pojat

Vierailija

Vielä odotellaan meidän neidin taaperoksi siirtymistä. Mutta nopeesti tuo ensimmäinen päivä tulee... Oltiin suunniteltu menoa valokuvaukseen tuossa viikonloopuna, mutta saa nähä uskaltaako mennä. Eikös just tänään Janika juostessaan kaatunu ja löi otsansa. Ja kiva mustelma näyttää tulevan. Peitevoidettakos siihen laittais valokuvaa varten... No, sattuuhan näitä, kun nuo juoksuaskeleet on viä hiukan epävakaita.

Piti kysymäni.. Mitä te leikitte pikkusten kanssa päivisin? Tarvis lisää ideoita. Paljon Janika viihtyykin yksinään raahaten lelujaan joka paikkaan, mutta tulee myös pyytämään seuraa sitä halutessaan.

Meillä ei paljoa anoppi vaikuta elämään. On aikoinaan jättänyt kolme poikaa isälle ja lähtenyt kotoa. Eikä oikein osallistu näiden pikkuistenkaan elämään. Jos sitä nyt näkee pari kolme kertaa vuodessa, niin siihen se sit melkein jääkin. Ja muutama puhelinsoitto. Mun äiti sit taas osallistuu paljonkin, mutta se onkin melkeinpä välttämätöntä mun opiskelun takia. Ja sille voi sentäään sanoa, miten meidän perheessä asiat hoidetaan.

Neiti nukkuu vielä parvekkeella, täytyy mennä itse syömään vielä kun sen saa tehdä rauhassa.

Nii, noi purkkiruuat on kyllä tosi kalliita. Täytyy vaan laittaa meidän ruokatottumukset uuteen malliin, kun Janika alkaa syömään enemmän meidän ruokia. Välillä jo syökin, mut mun lautaselta kun ei löydy ihan välttämättä kaikkia pakollisia ruoka-aineita...

Jep, nyt syömään!

Ja onnee kans kaikille synttäreitä juhlineille ja meille odottaville!

Jansku

Vierailija

Meilläki meni aivan loistavasti, voi että!!! *murinaa* Julia oli ekat 5 minsaa suht tyytyväinen, mut sit hää päätti et ei suostu olee ku sylissä, joten vaa karju ja huus ja temppuili. Sit ku yritettii ottaa sisaruskuvaa, ni kaverit rupes tappelee ihan asenteella... Julia huito Ilonaa ja Ilona kilju sille, et äläl raavi ja niin edelleen... Että loistavaa... Vähänkö meinasin purskahtaa itkuun... no saadaapa ainaki realistiset kuvat...(enää vaimeaa kiroamista)... Jos siel ei oo jostai syystä joku super sisaruskuva, ni sit otetaa tappelu kuva. Saadaapa vanhane edes sille naureskella...

Uhkailin sitä kuvaajaa et tullaa tänne joka vuosi... Se näytti jo hieman kärsivältä ;)

Vierailija

ihanaan kevääseen pääsette suoraan!!!! Alkushokkihan on hirveä mut äkkiä siihen arjen rytmiin pääsee kiinni. Mä muistan ku itse muutin nuorempana etelä-Eurooppaan niin eka kuukausi meni kulttuurishokissa ja muutaman vuoden jälkeen en edes tullut Suomeen lomille....

Meillä kans alkaa olla asunto paketissa, joka paikassa laatikoita ja liikkumaan ei pääse ettei kolhi varpaitaan johonkin.

Äsken kuljin ton lähi yläasteen ohi niin kaks äidin kullannuppu poikaa olis siinä jointia tekemässä ja vetelivät sitä tyynenä kun opettajat katteli penkkariporukkaa...mihin tää maailma on oikeesti menossa???

Joo, mä taidan lähteä ruuan lämmitykseen ja sit sais ton pikkusen nukkumaan ja vois lähtee kellaria raivaamaan..ihanaa ohjelmaa koko päiväksi. Onnea Fassilooran perheelle uudesta kodista, siellä se pakkaus sit alkaa ku meillä muilla loppuu ;))) pääset sä sitä kurjuutta tänne naukumaan!!!

Niin ja edelleen onnitteluja synttäreitä juhliville.

Nyt on pakko mennä kun tyttö on jääkaapin alla huutamassa mammaaa..

kuumetta

Vierailija

Mann@, onnittelut työpaikasta! Ja Helmille synttärihalaukset!

Sitä työpaikkaa tässä itsekin kovasti kaipailen, vaikka rullaahan tämä arki kotonakin. En vaan tunne oloani kovin tehokkaaksi. Ensi viikolla mulla on maanantaina yksi ATK-koulutuskeikka, saapa nähdä miten menee kun takana on reilun vuoden dementiajakso (joka senkun jatkuu vaan). " Päivää vaan kaikille -tämä tässä on... ööö... vielä eilen oli mielessä... sanokaas nyt... ai hiiri?!" .

Jes, mutta huomenna on tiedossa kivaa, lähdetään miehen kanssa Stadiin hotelliin yhdeksi yöksi! Juhlitaan meidän yhteistä 10-vuotistaivalta. Käydään leffassa, syödään hyvin ja nukutaan :). Silppis menee mummin ja pappan hoiviin.

Birdy, sulle piti vielä kommentoida siitä Atleticosta. Käyn siellä kamppailu-urheilu -puolella, joten salista en sen kummempia osaa sanoa, mutta olen kuullut muiden asiakkaiden kehuvan. Palvelu on ainakin tosi ystävällistä. Ainut mikä mua Atleticossa rassaa on se naistenpuolen suihkutilojen siisteys, tai siis epäsiisteys. Siinä ois tosiaan parantamisen varaa.

Silppu häärää vanhan monitorin kimpussa, tökkii piuhoja kaikkiin reikiin. Asentaja tosta tulee, sanokaa mun sanoneen :).

Päivällistä tarjoilemaan ->

KL.

Vierailija

Kuumetta: Olit niin oikeessa sen yläastetouhun kanssa. Mä oon täällä lähiviikot miettiny töihinpaluuta ja ei kyllä kauheesti houkuttele lähtä sinne kattoon sitä touhua taas kun on aika pitkälti ainut joka yrittää noihin asioihin puuttua ja siitä kiitokseksi saa vaan vanhempien vihat niskoille. Mä on niitä onnettomia kutsumusopettajaparkoja, jotka menettää yöunet oppilaiden takia. Pääsis niin paljon helpommalla jossain muussa työssä. Oikeestaan missä tahansa työssä. Mun luokka (jota en ole vielä koskaan nähnyt) menee syksyllä kasille ja siellä kuulemma jo kovasti huhutaan mun paluusta jopa vanhempien keskuudessa. Ovat kai kuulleet minkälainen ' natsi' täältä on tulossa. Pidän kovaa kuria, ja noin sitä sitten nimitetään. :) Kerran joku seiska sanoi että ' noin nuori, eikä yhtään huumorintajua' . Oh well, oli kyse lumipallojen heittelystä. Sanoin, että ' sillon ku on kyse tämän koulun oppilaiden terveydestä, en näe tilanteessa mitään huumoria' . No, oikeesti, kyllä meillä hauskaakin on oppilaiden kanssa ja niinku joskus aikasemminkin oli puhetta, varsinkin ne ongelmalliset tapaukset pääsee oikein asustamaan sydämeen, mutta tunnilla mun luokassa istutaan pulpetissa hiljaa. Sekin tuntuu olevan ' natsi' nimityksen arvoinen asia nykyään.

Onnea muuten Fassilooralle asuntokaupoista ja Birdylle muuttopäivän lukkoonlyömisestä! Ja onnea synttärisankareille!

Meilläkin syöminen on sotkemista ja eväät päätyy aina lopuksi lattialle. Luin jostain, että tässä vaiheessa nämä kokeilevat painovoimaa. Se on kyllä helppo uskoa. Aaro juo pullosta tutteli-maito-sekoitusta ja ruokapöydässä joko mukista tai nokkamukista rasvatonta maitoa. Itse ei kyllä osaa juoda, juottaa pitää tai antaa sotkea. Tällä hetkellä pop on karjalanpiirakat ja näkkileipä. Samoja ruokia syö kuin me, lounaalla annan loppuja samettisoseita kaapista leivän tai karjalanpiirakan kera. Se ruuan päristäminen on aivan älyttömän rasittavaa. Varsinkin kun toisella puolella pöytää istuu 2,5-v joka intoutuu heti samaan puuhaan. Eipä auta kun lyödä stoppi heti koko puuhaan ja nostaa kaverit pöydästä. Kieltoja ne ei kuuntele kumpikaan. Tosin Veikko voi kyllä protestoida pöydästä nostoa ihanan pikkuvanhalla kommentillaan ' anna mun syödä rauhassa' . Keneltä lie oppinut...?

Minä jatkan täällä työkuvioitten pohdintaa ja tulevaisuuden ihmettelemistä. Mukavaa talvipäivää!

Vilja ja poijjaat

Vierailija

tossa opettaja asiassa. Oli ihan totta mitä puhuit. Mulla on ihan samoja kokemuksia. Sillä erolla, että mähän sentään opetan ekatokaa, mutta meillä on koulu, jossa on siis luokat 1-9. Ja hassua kyllä musta tuntuu että kukaan muu ei välitä, vaikka oppilaat tappaisivat toisensa. Siellä tapellaan (muka leikkitappelua) mutta kuitenkin mallia näytetään pienille ja poltetaan nurkalla tupakkia ja karataan koulun alueelta ja mä kun asiaan puutun, niin saan opehuoneessaKIN syyt että taas jälkkäreitä paljon.... Ja muuta keinoa ei ole säännöiisä kuitenkaan tupakastakaan sanottu, mitä vois antaa. Mun mielestä koulun säännöt on just oppilaiden parhaaks, ja jos niitä on, niin niitä noudatetaan kirjaimellisesti ihan jo siks, että niin jossain lukee. Vanhemmat on sitten tosiaan viel asia erikseen. Mutt mulla menee hermo jos opettajatkin tosiaan katsoo vaan läpi sormien. Ei muakaan houkuta kyl palata töihin vähään aikaan. vaikka omassa luokass aon onneks viel kivaa ja ihanaa... =) no niin se sit siitä ja loput kirjeessä....

Minna, Elsa ja aarre rv 10+1

Vierailija

Onnea ihan hirmuisesti!!!

Mutta torstaina nähdään sitten... Taitaa nää meidän tapaamiset vähentyä, no onhan sitten viikonloput!!! Mutta tulipa hyvä mieli, ettei " turhaan" peruttu tapaamista torstailta... Ja hyvin Eveliina hoitoon tottuu!!!

Mutta joo, meille ei kummempia, tiistaina käytiin yksvuotiskuvassa ja aika totisia kuvia saatiin... Mutta toivotaan että löytyis muutama helmikuva!!!

Eetu on nyt sitten jäänyt tosissaan miettimään tuota kävelyä... Ei sitten viime viikon tiistain ole kokeillutkaan kävellä ilman tukea, höh! Mutta eiköhän se(kin) taito sieltä aikanaa löydy... Viimeistään sinne kouluun mennessä...

Me ollaan tänään miehen ja mun veljen ja hänen vaimonsa kanssa menossa viihteellee... hmmm... osaakohan siellä enää mennä? Viimeksi oon ollu pikkujouluissa vuonna -04!!!

Mutta muuta en nyt muista, täytyy vissiin jotain tavaroita laittaa valmiiksi, kun Eetu sekä koirat lähtevät hoitoon...

napero ja Eetu 1v6pvä

Vierailija

Tänään sitten Helmikin täyttää yhden vuoden! Aika hurjaa... Eilen kun menin puolenyön aikaan nukkumaan, tajusin, että tasan vuosi sitten tuli ensimmäinen kipeä supistus ja sen jälkeen meni lapsivedet ja vajaan kahden tunnin päästä Helmi oli sitten jo syntynyt. En kyllä kamalasti voi ajatella, että mun VAUVA ei ole enää oikeasti vauva, kun tulee niin haikea olo. Olen aina halunnut useita lapsia (ainakin 3, mieluiten vielä paljon enemmän), mutta koska näillä näkymin Helmi jää meidän viimeiseksi lapseksi, olisi ihanaa pysäyttää aina välillä aika vaikka edes pariksi viikoksi, kun lapset kasvavat niin kovaa vauhtia. Kohtahan ne muuttaa jo pois kotoa, nyyh!

Meillä on huomenna ja sunnuntaina juhlat. Tänään leivotaan ja siivotaan siis ahkerasti, mutta mä lähden ensin käymään punttiksella. Ai niin, vähän ollaan huonoja vanhempia, kun ei olla vielä ostettu Helmille edes lahjaa tai korttia. Olen etsinyt Helmille nättiä vauvanukkea, mutta en ole vielä löytänyt sopivaa. Onneksi ei vielä tajua mitään noista lahjoista, niin ei haittaa, jos äidin ja isin lahja tulee vähän myöhässä... Onnittelulaulun sentään aamulla lauloin. Onko teillä isot sisarukset antaneet synttärisankarille " oman" lahjan vai onko lahja koko perheeltä?

MANNALLE ONNITTELUT UUDESTA TYÖPAIKASTA! Mahtava juttu!

T:Fassiloora ja Helmi tasan 1 v

Vierailija

Piti ruveta laittamaan kuulumisia,kun Miina1980 kyseli.

Meillä oli tiistaina 1v neuvola samalla ja samalla mun neuvola. Meni neuvolakäynnilla 1.5h,kun molempien asiat samalla hoidettiin va parempi niin,ettei tarvi jatkuvasti käydä.

Sydänäänet kuului hienosti ja verenpaine oli hyvä. Paino mulla oli vähän laskenut, minkä tiesinkin. Va eipähän tuo haittaa mitään.

Menee varmaan vielä niin paljon energiaa,kun imetän tuota poikaa useita kertoja päivällä ja yöllä ja vauvakin vie osansa. Hyvin kyllä syön joten mitään syytä huoleen ei ole. Eipähän tuon painon tarvi tässä alkuraskaudessa juuri noustakaan. Nousee kyllä varmasti lopussa ihan riittämiin :) Ainakin edellisen raskauden perusteella..Mulla nousi ekan 6kk aikana vaan 2kg mutta loppuraskaudessa tuli 8kg lisää..

Seuraava neuvola mulla on 20.3 ja sitten heti seuraavalla viikolla on rakenneultra 29.3.

Aleksi oli kasvanut tosi paljon. 5cm edellisestä neuvolasta. Pituus nyt 78.5cm ja paino 10820g. Aleksi kävelee nyt lyhyitä matkoja mutta heti jos pitempi matka pitäs mennä niin mieluummin konttaa.

Meillä poika syö kyllä tosi hyvin. Joko 8kk-ruokia tai kotiruokaa. Päristelee kyllä ja sotkee ruuan kanssa jonkin verran. Varsinkin sitten kun maha rupee olemaan jo täynnä. Nokkamukista on osannut juoda jo 6kk iästä asti tosi hienosti. Tuttipulloa kun en ottanut käyttöön ollenkaan vaan suoraan nokkamukille opetin ja samantien sillon poika oppi. Osaa kyllä jo juoda lasistakin jos nokkamuki ei esimerkiksi ole mukana.

Lehmänmaidon aloitin jo 10kk iässä tai hiukan sen jälkeen ja tosi hyvin se uppoaa. Eikä pojalle siitä ole mitään mahavaivoja yms tullut. Jugurtin yms aloitin jo ennen 10kk. Allergioita ei ole ollut,joten kaikkia aineita on ollut tosi kiva ja helppo aloittaa ruokavalioon.

Tissin syömisestä joku kyseli. Meillä menee vielä 3-5 kertaa päivällä ja 2-5 kertaa yöllä. Ihan yöstä riippuen.

Oon ollut jo hieman yli viikon kamalassa flunssassa ja kurkku on ollut myös kipeänä. Kuumetta ei oo onneksi ollut va silti on ollu kyllä tosi huono olo. Jospa tämä olo tästä rupeais kohenemaan! Ehkä on jo hieman parempi olo,kun tuntuu että eilen rupesi kurkku olemaan jo parempi.

Pahoinvointia ei ole enää ollut ehkä pian kolmeen viikkoon ja väsymyskin on helpottanut.Ihana kun voi nauttia jo tästä raskaudesta. Vaikka se näin kamalan flunssasena ei nyt mikään hirmu nautinto oo.

Oli tosi kiva eilen kuulla sydänäänet,kun ei enää oo oikein noita raskausoireitakaan niin kaipaa jo välillä vähän varmistusta.

Tuolle taaperolle nousi rokotuksen jälkeen kuume. Luulin jo,että poika sairastuu samaan räkätaytiin kuin minä mutta nyt on ollut eisen ja tämän päivän kuumeeton,joten täytyi johtua rokotuksesta.Isi on kyllä myös sairaana joten saapi nähdä näinköhän poika tältä säästyy.

Eilen käytiin pojan kanssa siskon luona kylässä. Sisko opiskelee Pieksämäellä va on nyt täällä Kainuussa seurakuntaharjottelussa. Joten ollaan samassa kaupungissa. Tosi kiva näkee nyt paljon siskoa,kun on nyt 8vkoa täällä.

Sunnuntaina olis tarkotus mennä mun isän 59v synttäreillä 200km päähän mutta saa nähdä miten tässä nyt käy pääseekö lähtemään. Jos Aleksi nyt pysyy terveenä niin jäädään sitten varmaan viikoksi sinne mummolaan mutta katsotaan miten tämä tilanne tässä kehittyy :)

Sunnuntaina vietettiin pojan 1v synttäreitä. Kivat juhlat oli :)

Vieraina oli tosiaan vaan molempien lähimmät sukulaiset. Aleksi sai lahjaksi kirjoja,leluja ja vaatteita.

Meillä Aleksi saa syödä kyllä herkkuja silloin,kun sattuu olemaan hereillä jos itse syödään. Joten kakkua ja muita tarjottevia pojalle annettiin va ei tuo mahottoman paljon niitä syönyt.

Jäätelöstä tykkää kyllä. Mua oikein nauratti,kun yks päivä käytiin koko perheellä hesessä syömässä niin,kun me syötiin ateriat niin poika söi mansikkapehmistä ihan mielissää :)

Va nyt pitää ruveta antamaan pojalle ruokaa,kun heräsi hetki sitten päikkäreiltä ja nyt alkaa kyllästymään.

Tässäpä tuota tuli jo tarinaa :)

-Mirjami,Aleksi 1v ja neljä päivää ja masuasukki rv 14+1-

Vierailija

siis voitteko kuvitella, kela viivyttää niitä mun saikkurahoja edelleen, karkea arvio päätökselle on tässä vaiheessa helmikuun loppu, saakeli saikku kerkee loppua ennenku edes päätös tulee. mä pillahin itkemään ku muija sössötti puhelimessa, sit sanoin et saatana mä tuon sulle ne laskut ja maksele keskenäs. mä en käsitä!!! ei tässä muuten olis hätää mut kun oli kaks vuokraa päällekkäin ja nyt sit muut laskut odottaa...voi vittu..ukko joka ikinen päivä saa antaa mulle rahaa...

Meillä oli syndet la ja hienosti meni, tyttö sai kakkua maistaa mut lihapullat oli parempia. Lahjoja tuli, paperit oli kivempia syödä. Päiväunet nukuttiin vasta 18.30, sit äkkiä iltaruoka ja yöunille. Hyvin nukku aamuun saakka.

Me luetaan kirjoja, nyt on piirtäminen tullut kuvioihin, ollaan ulkona kävelyllä, raahataan koiraa, pulkkaillaan tai sit sisällä tyttö rahtaa leluja paikasta toiseen ja heiluu reppu selässä ja pälättää yksinään. Nyt tietty pakkaillaan(keittiö on kokonaan kasassa) ja sit tuleekin sisko koulusta et voi alkaa härkkimään koulureppua ;)))

Nyt tyttö nukkuu eteisen lattialla..hyvä minä, piti vaan soitella 1000 puhelua niin en ehtinyt riisua ulkoa tulemisen jälkeen...soittakaa soskuun...

nyt on pakko saada kahvia ja riisua toi tytsy ettei tukehdu.

Mennään me sit kuitenkin kattoon tänään sitä vauvaa..ei haluais ei. Ja halloum-salaatti sai kiitosta joka ikiseltä vieraalta!!!

kuumetta ja tytöt ja rv 23 tai en muista enää mikä rv on menossa

Vierailija

Ihanaa, uskalsin jättää lapseni anopin hoteisiin meille ja tultiin Panun kanssa nukkumaan anoppilaan yhdeksi yöksi. A4:nen on täynnä ohjeita ja kumminkin tekis koko ajan mieli soitella perään. Pari lasia punkkua, Nasoliinia nenuun ja sitten nukkumaan.

Voi hitsin hitsi... Sen siitä saa kun alkaa kirjoittelemaan lukematta aiempia viestiketjuja! Kuulin tänään käymästänne perhepäivähoitajuuskiistasta. Toivottavasti en aikeillani menettänyt useampien yöunia! Minä en sitten yhäkään käynyt keskustelua lukemassa etten menetä omiani. Minä toivotan onnea niille jotka ovat saaneet työpaikan kodin ulkopuolelta, niille jotka jäävät kotiin hoitamaan omiaan ja niille jotka hoitavat myös naapurin mukulat! Antaa kaikkien kukkien kukkia. Jokaisella kun on vain se oma tie kuljettavanaan.

Mullakin pukkaa vähän kriisiä kun tuo vuoden rajapyykki on ylitetty. Yritän nauttia tästä päivästä, olla kiitollinen näistä kolmesta ihanasta lapsesta ja toivoa että jos Luoja suopi niin joskus vielä saisin vauvan. Luomuihmettä en uskalla edes toivoa, mutta jos vielä joskus jaksettaisiin lähteä hoitoihin.

Herttulikin yrittää seisoa hieman ilman tukea. Suloista noiden ekojen askeleiden reenaus. Sen verran huteralla pohjalla, että kävelyä saadaan vielä tovi odotella.

Mukavaa viikonloppua kaikille taaperoille ja äideille. Onnea 1-vuotisia juhliville!

Noora nokka tukossa

Vierailija

Silppu hakee unta sängyssään, jospa tässä ehtisi jotain kirjoitella. On ollut niin haipakkaa etten ole juuri koneen ääreen kerennyt. Mutta tärkeimmät asiat ensin eli ONNEA YKSIVUOTIAILLE! Mirolla näyttäisi olevan tänään synttärit, Leolla eilen, ja Helmivauvojen kasvu -listan mukaan ainakin Juliannalla, Hertalla, Konstalla, Dunskulla, Inkerillä, Eetulla, Villellä, Aleksilla, Oonalla sekä Emmalla on jo ollut ja heille sekä muille sankareille myöhästyneet onnittelut tältä pahvipäältä :).

Helmipalleroiden kasvulistahan löytyy osoitteesta http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9295320&p=1&tmode=1&smode=1

Laittakaa jos muistatte viimeiset vauvamitat päivitettäviksi -_hilu_, ilmoitatko listalle Julian syntymäpäivän myös?

Niin, taisin kirjoittaakin että Silpun synttärit menivät hyvin, sankari jaksoi olla iloinen ja tyytyväinen koko päivän. Minä sen sijaan poltin proppuni mieheen joka ei tikkua ristiin laittanut koko juhlien eteen, vaan häipyi sinne kiakkoturnaukseensa. Mä tein sipuli-pekonipiiraan ja tulisen tomaattipiiraan sekä papusalaattia, halloumisalaattia ja kivoja mätisydämiä. Myöhempiä vieraita varten valmistin lopusta mädistä hyydykkeen. Kaikki tarjottavat onnistuivat hyvin ja menivät kaupaksi. Kakkua en tod. enää jaksanut kasata vaan se ostettiin valmiina -oli sellainen vaaleanpunainen prinsessakakku :). Eikä ollenkaan liian makea. Juhlat kun päättyivät oli aika heittää äiti rautatieasemalle. Oltiin just astumassa ovesta ulos kun mies tuli kertomaan että puolessa tunnissa pitäis olla takaisin, hän kun lähtee liigapeliin. Mä olin aivan tyrmistynyt, oltiin äidin kanssa suunniteltu menevämme kauppoja kiertelemään. Mies huomasi mun ilmeen ja koetti pakittaa sen verran että sanoi voivansa myöhästyä pelistä... Mä kaasutin rautatieasemalle (jonne meiltä ajaa suuntaansa noin 20 min. tjsp.) ja vauhdilla takas. Se siitä shoppailusta. Sunnuntaina mies heittäytyikin marttyyriksi ja kertoi peruneensa illan kiakkoreenit -voi vidu, sinne kun ois lähteny mä olisin pakannut kamat ja häipynyt täältä.

Mutta eteenpäin! Silppu on ollut terveenä ja jaksaa olla aurinkoinen ja hymyileväinen. Niitäkin päiviä on, jolloin kaikki on huonosti, mutta niistä päivistä taidan tietää vain minä :). Juuri joku aika sitten yritin kuikuilla Silpun suuhun, josko olisi lisää hampaita tulossa -pukelo oli kränkännyt koko päivän. Muttei siellä mitään uutta näkynyt. Silva syö jo sujuvasti 8 kk:n soseita, lopun perheen ruokia (paitsi koiran) olen jonkun kerran antanut. Joskus lounaaksi saatan antaa hienompaa sosetta, meillä on niitä vielä muutama purkki kaapissa. Lapsen suosikki tuntuu olevan Muksun parsakaali-kalkkuna, vai mikäs se on. Vettä Silppis juo melkoisen sujuvasti mukista tai lasista, mutta maito ei toistaiseksi kelpaa kuin pullosta. Nokkamukista tuo ei oikein tunnu ymmärtävän mitään. Ajan kanssa sekin.

Niin ja pottailua on kokeiltu, saalista ei ole saatu. Viime viikkoina pottailu on jäänyt kokonaan, pukelo ei malta istua potalla :).

Kerroinhan jo, että lähden risteilylle maaliskuun 11. päivä? Ja aivan yksin. Mies ei ymmärrä ollenkaan, vaan jatkuvasti kyselee eikö joku kaveri nyt pääse mun mukaan. Minä taas odotan reissua niin malttamattomana, etten lainkaan harmittele kaverin puutetta. Helkutti, pakkaan mukaan vaikka viis kirjaa, ostan laivalta pullon hyvää viiniä ja vaikka kökin koko samperin illan hytissä lukemassa kirjoja ja juomassa viiniä. Mikä ihana rauha!

Ja hei manselaiset -järkätäänkö tapaaminen täällä meillä? Oliko joukossa koira-allergikkoja? Siinä tapauksessa hyvä idea ois se Ideaparkkikin?

Laskiaispullan kimppuun

-KL.

Vierailija

Kyllä se Eveliinan hoito homma järjestyy ja varmasti Eveliinalla menee hyvin hoidossa!!

Minttu on aivan mieletön apina. Siis aivan hullu kiipeilijä...

Muutama päivä sitten olin Eevin kanssa tyttöjen huoneessa niin keittiöstä rupes kuulumaan Mintun älämölöä. Mentiin sitte kattoo mitä se siellä huutelee niin löydettiin neiti siesomasta keittiön pöydältä!!!!!! Siis miten se sinne pääsi???? No, neiti on nyt oppinut kiipeämään itse syöttötuoliin ja siitähän sitä sitten kätevästi voi nousta myös pöydälle. Huh,huh.. Nyt saa kyllä olla niiiiiin tarkkana kokoajan ja vahdata mihin se seuraavaks kiipee..

1 vee kuvassakin oltiin (Raarikuvassa) ja se kuvaaja sano kuvaussession jälkeen että kannattaa harkita Mintun laittamista balettiin,satujumppaan tai mihin hyvänsä jumppaan kun neiti on noin motorisesti lahjakas. Kuvaaja sano vielä että paljon on nähnyt tuon ikäisiä lapsia ja Minttu on todella taitava :)

Kuvista tais tulla kanssa,niinkuin Naperokin mainitsi, niin hieman vakavamman puoleisia kun Minttu kokoajan mietti ja keskitty mihin seuraavaks vois kiivetä ja minä hiki hatussa perässä roudaamassa tyttöä takasin kuvauspaikalle :)

Syöminen meillä on sujunu jonkin aikaa jo tosi hyvin, kun pääsääntösesti Minttu syö samaa kuin mekin. Tykkää aivan hulluna äidin sapuskoista ja hyvä niin!!! Minttu taitaakin syödä meistä parhaiten ja eniten..

Sanoja, ainakaan mitä muut ymmärtäis, ei vielä oikein tule. Tänään oppi uuden sanan joka oli heippa ja sitä se sitten hokikin pitkin päivää..Omalla kielellään Minttu osaa sanoa mm. lamppu,pallo,kirja ja kun pikku kakkosen tunnus kajahtaa ilmoille niin aina tulee se tietty sana joka ilmeisesti sitten tarkottaa pikku kakkosta.

Muskarista Minttu tykkää tosi paljon. On aivan innoissaan kun laulellaan muskari lauluja kotona :)

Muuten Napero, eikös se ole keskiviikko kun tänne meille tulette? Kun torstaista sä kirjotit.. Mietin vaan että oonks mä jotenki seonnu? Torstaikin toki kyllä käy mutta keskiviikon mä olen kalenteriini merkannu..

Mitäs muuta? Huomenna olis neuvola.. Täytyykin tulla sitten mitat ilmoittamaan tänne..

Mut tässäpä kai nää tärkeimmät...

Saas nähdä kuka Idolssista pääsee finaaliin... Jaksaiskohan sitä valvoo tuloslähetykseen saakka???

Larvanto ja nukkuvat neidit

Vierailija

Apua, meil on tänää se kuvaus ja ylläri ylläri: Ilonal posket täynnä ihottumaa ja raapassu kunnon naarmun yöllä naamaansa. Julialla myös ihottumaa... Hip hei...

...ja menoks. Neiti karju taas alottaa...

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat