Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

^^**Eloisten ma ja ti **^^

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

Täällä tuntuu että maha turpoaa iltaa kohden ihan hillittömiin mittoihin, illasta muutenkin on tosi väsynyt olo, mahaa kiristelee ja tuntuu myös nivusissa jonkin sortin venymiskipuja... nukkumaan mennessä on myös pari kertaa tuntunut pikku muljahduksia, ja olen ajatellut jos vaikka vauvan isommat liikkeet jo tuntuvat.

Äitipolilta tuli päätös, että myoomaepäilyä ultrataan vasta rakenneultrassa, ja lääkäri oli epäillyt tuota möykkyä johtuvaksi supistuksesta. Voikohan sellainen kestää koko ultrauksen ajan? Varasin sitten yksityiseltä ajan että joku lääkäri tutkisi, mikä siellä oikein on, ja vääntäisi asian minullekin rautalangasta. Ei ole kivaa olla epätietoinen, kun raskausaikana muutenkin on tunteet pinnassa. Ensi viikolla pääsen siis kurkkimaan vauvan kuulumisia toistamiseen :)

Adalmina, rv 14+0

Vierailija

Iivokille onnitelut naimisiinmenon johdosta :o)

Liikkeitä en ole tuntenut enkä uskokkaan tuntevani ennen rv 20 vaikkakin tämä on kuudes lapsi. En oikein luota että erotan suoliston muljahtelut vauvan liikkeiltä ;o) Nimittäin olen tuntenut pieniä " potkuja" vaikka en ole ollut edes raskaana :oD

Meillä tytöt oppivat kuiviksi n. 2 v iässä. Se tapahtui yhtäkkiä kun päättivät jättää vaipat pois. Mitään pottatreenejä en ole koskaan pitänyt ! Ja tuon päätöksen jälkeen ei heille kyllä ole vahinkoja sattunut edes yöllä että luotan lapsen omiin tuntemuksiin tuossakin vaiheessa.

Ja edelleen se väsymys on vaan riesana :o/ Voisin nukkua 100 tuntia putkeen. Ja voihan yökötys kun vieläkin yököttää ja etenkin eilen kun illalla luulin pääseväni nukkumaan niin muistinkin että en ole muistanut syödä puolen päivän jälkeen mitään ja pakko oli mennä laittaa syötävää..... Että kun ei tässä edes nälkää tunne. Jano kyllä on ja jotkut mehut menee ales elleivät ole makeita ja ellei niistä tee liian vahvoja.

Meillä on rakenneultra 14.3 ja menen luultavasti sinne yksin sillä miehen täytyy kaitsea noita pienempiä lapsia sillä välin. No, eipähän siellä mitään ihmeellistä tietty tapahdu :oD Itseäni jänskättää tuo rakenneultra ja etenkin se selviääkö siellä tulokkaan sukupuoli. Uskon että meille on kuudes tyttö tulossa, on muuten sellainen olo :o)

Rapuäiti ja rakas Lahja 15+0

Vierailija

Täällä on aika ok kait... huomasin tässä viikonlopun aikana etten jaksa nostella enää niin paljon. Alkaa mahaa kiristämään..supisteluitako jo? Onko muilla ollut jo tässä vaiheessa?

Sitten tuo sektio arpi kiristelee ja vihloo tuon tuosta. Mutta ei muuta vakavampaa :)

Mulla on maha jo pullahtanut esiin. Viime viikolla moni tuttavista huomasi ja kysyi että tuleeko teille vauva. Jouduin vaihtamaan jo äitiyshousut kun farkut ei mene enää kiinni.

Eilen tunsin ihan vaimeaa " kuplimista" siis liikettä. Mutta ihan tuossa sivulla vain pari kertaa. Nyt on sitten ollut hiljaista.

Joku puhu esikoisen kuivaksi opettelusta. Meillä tyttö opetteli viime kesänä, oli silloin 2v 4kk. Aika nopeasti oppi pari viikkoa meni ehkä että päiväkuivaksi oppi. Yö kuivaksi oppi oikeastaan samoihin aikoihin. Mutta yksilöllistähän tuo on. Joku oppii nopsammin ja toiset ei. Kyllä sinunkin lapsi varmasti kuivaksi tässä pian oppii.

Mulla on vasta rv20+1 rakenne-ultra. Vielä siis joutuu sinne odotteleen.

Kamala nälkä koko ajan,pakko haukata jotain.

amadelia ja rv 15+1

Vierailija

Itselläni ei ole maha vielä kasvanut, seisaaltaan ei huomaa mitään, mutta selällään maaten tuntee käsillä kovemman kohdan alavatsalla. Esikoisestakin vatsan kasvuni huomasi " ulkopuoliset" vasta n. 25 rvkolla. En ole tuntenut vielä liikkeitä, vaikka viikkoja 15+4. Niitä tässä kyllä alkaa jo odotteleen... Muuten olo hyvä, ei ole alkanut päänsärky niin kuin edellisissä raskauksissa, hb on jopa 132, joka on mulle todella hyvä. Rakenneultra jo 4 viikon kuluttua, se jännittää.

Vierailija

Täällä alkoi jo toinen flunssa-aalto tälle vuodelle, tosi kivaa..esikko oli perjantai pois koulusta ja kuopuokselle nousi eilen 39 asteen kuume ja yö onki sitte valvottu eli nyt sitte väsyttää ihan kivasti..ihan ku ei väsyttäis muuten :) mutta nyt poika näyttää jo paljon paremmalta onneksi oli sen verran huonon näkönen eilen raasu..

Torstaina eka kerran elämässäni kärsin karseesta närästyksestä..hyi olkoon mikä tunne..toivottavasti ei ihan heti tuu uudelleen..tais se illan pizza tehdä tehtävänsä..

muuten alkaa olo ihan selvästi kohentumaan..puhuin jo miehelleni että voisin vaikka mennä mamma yms jumppaan että sais jotain liikuntaa ku olo antaa ehkä myöten..

Maha näkyy aivan ihanasti oikein kunnolla näkyy vauvamassu, sitä on kiva aina kattoa ku peilin ohittaa :) voiku tuntis kohta ne liikkeetki!! Tilasin miehelle synttärilahjaksi sen dopplerin ku on niin ihanasti aina iltasin Vilperille jutellu, jos se näin tuntus vielä lähemmältä :)

Wintergirl:lle kävin tsekkaamassa ja kommentoimassa sun kyssäriä jota kannatan :)

Aurinkoista viikonalkua, toivottavasti lämpötila ei laske taas tuonne Siperian pakkasten puolelle enää tänä talvena hrr..

Nani76 ja Vilperi 13+2

Vierailija

Jenkkilän työreissulta palattu. Olihan taas reissu. Mutta hengissä ollaan ja pahin jet lag alkaa olla voitettu. Huomenna np-ultra, joten sitten tiedetään miten masussa voidaan. Kilpparikokeissa kävin aamulla, tulokset saa sitten vasta viikon päästä neuvolalääkärillä.

Täällä on ollut puhetta mahan kasvusta. mulla tuntuu olevan turvotusta aina iltaisin, Reissussa jouduin pitämään nappia housuista auki :) Muuten taitaa olla paino hieman laskenut eka neuvolapunnituksesta. Oli sen verran huonot pöperöt reisussa. Ja viime neuvolakerran jälkeen olen päässyt taas kuntoilun makuun, niin ei sitä ylimääräistä turvotusta varmaan niin hirveästi tule. Josko taas huomenna jatkan reippailua kun univelka on maksettu.

Mukavaa tiistaita

S rv 12 tasan

Vierailija

Mukava kuulla sofia27 ja johku07, että kaikki oli kunnossa ultrassa ja nythän sitä on mukava alkaa oikein nauttia odotuksesta.

Itsellä ei ole koskaan ollut mitään vahvoja tunteita siitä kumpi olisi tulossa, eikä olla aikaisemmin haluttu sitä tietääkään. Nyt olen aika varma, että tyttö tulee kun edellisetkin ovat tyttöjä. Miehen kanssa juteltiin, että jos jossain ultrassa lääkäri kysyy halutaanko sukupuoli tietää niin saapi kertoa. Itse en ajatellut sitä erikseen kysyä, eikä olla menossa mihinkään 4d ultraan myöskään.

Mammavaatteista: aikamoinen varasto on noita kertynyt jo, ja aiemmin siis olen ostellut pääasiassa h&m:stä, josta ajattelin tähän raskauteen käydä np-ultran jälkeen katsomassa mammafarkkuja, muuta en taidakaan tarvita.

Vierailija

Ankka: meillä esikoinen oppi kuivaksi noin kolme vuotiaana, siihen asti ilmoitti pissaavansa vaippaan, kunnes yhtenä päivänä ilmoitti, ettei hän enää haluakaan vaippaa, ja oli viikossa täysin kuiva. Meillä ei mikään suostuttelu, tai muu opettelu auttanut, hän oli valmis omalla aikataulullaan. Eli älä turhaan ota stressiä, kaikki ajallaan. Kesällä on tosiaan kyllä hyvä aika opetella, ulkona kun voi olla vaikka peppu paljaana ;) Ja meidän osalta kesällä vielä kerkiää hyvin, ei ole sinullakaan kahta sitten vaipoissa ;)

Täällä kyllä tuntuu jo vauvan muljahdukset! Aivan ihanaa, kyllä se nostaa hymyn huulille, kun tuntee pienen touhuja ;) Harvakseltaan kylläkin niitä tunnen, ehkä kerran päivässä. Mutta vauva kun kerää painoa, niin aina vaan selvemmiksi ne muuttuu. On jännä nähdä, miten erilaisilta liikkeet nyt toisen kanssa tuntuu, kun esikoisesta istukka oli edessä ja nyt takana. Toivottavasti teillä muillakin alkaa jo pian liikkeet tuntumaan!

Neuvola on viikon päästä, sitä odotellessa! Emma 14+3

Vierailija

Tämän päivän kuulumiset.

Eli np-ultrasta kotiuduttu. La siirtyi viikolla aikaisemmaksi. Pienokainen hyppeli hauskasti masussa:) Niskaturvotusta ei ollut. Kaikki oli ok.

Tuli sitten soitettua heti äidillekin, ja oli jo mun vatsasta viime viikonloppuna aavistellut että olen raskaana.

Ihanaa kun kaikki vaikutti olevan hyvin.

S rv13+1 ultran mukaan

Vierailija

Mitenkähän päin osaisi istua....pitää jotain kirjoitella niin ajatukset vähän vaihtuu pois huomisesta.

Tänään oltiin kerhossa pojan kanssa ja oli meitä jopa kaksi äitiä siellä, taitaa olla porukkaa kipeenä tai muuten oli kato käynyt, mutta oli ihan mukavaa.

Masuun ei kummempia, torstain neuvolaa odottelen ja sieltä kuulumisia.

kiva lukea toisten " pottakokemuksia" , omalla pojalla se joku päivä edessä, saa nähdä miten pian kuivaks onnistuu.

Tuonne se löllykkä jo nukahti, rankka päivä huomenna edessä, pitänee rattaat ottaa mukaan ni saa jossain välissä päikkärit ottaa.

Mutta nyt pitänee ruveta viimeistelemään huomista ni pääsee nukkumaan johonkin aikoihin.

Hyviä öitä:) niin ihania ultrakuulumisia oli:) niitä kiva aina lukea:)

Iivokki 15+4

Vierailija

Tosiaan eilen oli mulla neuvola ja pojalla 1v neuvola samalla. Meni neuvolakäynnilla 1.5h,kun molempien asiat samalla hoidettiin va parempi niin,ettei tarvi jatkuvasti käydä.

Sydänäänet kuului hienosti ja verenpaine oli hyvä. Paino mulla oli vähän laskenut, minkä tiesinkin. Va eipähän tuo haittaa mitään.

Menee varmaan vielä niin paljon energiaa,kun imetän tuota poikaa useita kertoja päivällä ja yöllä ja vauvakin vie osansa. Hyvin kyllä syön joten mitään syytä huoleen ei ole. Eipähän tuon painon tarvi tässä alkuraskaudessa juuri noustakaan. Nousee kyllä varmasti lopussa ihan riittämiin :) Ainakin edellisen raskauden perusteella..Mulla nousi ekan 6kk aikana vaan 2kg mutta loppuraskaudessa tuli 8kg lisää..

Seuraava neuvola on 20.3 ja sitten heti seuraavalla viikolla on rakenneultra 29.3.

Oon ollut jo hieman yli viikon kamalassa flunssassa ja kurkku on ollut myös kipeänä. Kuumetta ei oo onneksi ollut va silti on ollu kyllä tosi huono olo. Jospa tämä olo tästä rupeais kohenemaan! Ehkä on jo hieman parempi olo,kun tuntuu että eilen rupesi kurkku olemaan jo parempi.

Pahoinvointia ei ole enää ollut ehkä pian kolmeen viikkoon ja väsymyskin on helpottanut.Ihana kun voi nauttia jo tästä raskaudesta. Vaikka se näin kamalan flunssasena ei nyt mikään hirmu nautinto oo.

Oli tosi kiva eilen kuulla sydääänet,kun ei enää oo oikein noita raskausoireitakaan niin kaipaa jo välillä vähän varmistusta.

Tuolle taaperolle nousi eilen kuume. Toivottavasti se johtui rokotuksesta,minkä sai neuvolareissulla. Ikävä olis jos poika sairastus. Tänään ajattelin mennä pojan kanssa käy siskon luona kylässä. Sisko opiskelee Pieksämäellä va on nyt täällä Kainuussa seurakuntaharjottelussa. Joten ollaan samassa kaupungissa. Tosi kiva näkee nyt paljon siskoa,kun on 8vkoa täällä.

Pitää nyt päivä seurata tuota pojan vointia,et kehtaako lähteä ryöttäämään sen kanssa vaikkei matka ole kuin ehkä 3km ja autolla mennään mutta jos on kipeä niin ei lähdetä ettei pahemmin sairastu.

Toivon tosiaan että poika pysyis nyt terveenä va liekö mahdotonta,kun äiti sairastaa. Sunnuntaina olis tarkotus mennä mun isän 59v synttäreillä 200km päähän mutta saa nähdä miten tässä nyt käy pääseekö lähtemään. Jos Aleksi nyt pysyy terveenä niin jäädään sitten varmaan viikoksi sinne mummolaan mutta katsotaan miten tämä tilanne tässä kehittyy :)

Sunnuntaina vietettiin pojan 1v synttäreitä. Kivat juhlat oli :)

Tänään Iivokki menee naimisiin :) Onnea!

Kiva lukea täältä ultra ja neuvola yms kuulumisia.

Jos nyt vielä surffailis netissä,kun poika on päikkäreillä.

-Mirjami ja masuasukki rv14- ( tosi äkkiä kyllä tuntuu että nyt nuo viikot kertyy)

Vierailija

Iivokki: Onnea huomiselle!!

Maha on minusta kasvanut ihan kiitettävästi itselläkin, vaikka kaikki ei sitä vielä kommentoikaan. Tutut kyllä tajuavat helposti, kun tietävät minkämallinen olen " normaalitilassa" .

Kahtena päivänä olen mielestäni tuntenut samassa kohtaa sellaisen tunteen, joka voisi olla vauvan liike. Voin tietenkin sen sekoittaa vielä johonkin, sillä eihän noita viikkoja vielä niin paljon ole, mutta näinä kertoina keskittyminen on mennyt täysin mahaan ja olen kuulostellut, josko se toistuisi. Normaaleja ilmavaivojen kuplintoja tuntuu vähän toiselle tavalla ja niihin en kiinnitä kamalasti huomiota.

Tyttö oppi meillä kuivaksi noin 2,5-vuotiaana, selkeästi oli silloin itse innoissaan asiasta. Oli sitä ennenkin käynyt potalla useasti, mutta leikkiessä unohtui täysin pisuhätä. Yökuivaksi oppiminen oli loppujen lopuksi aika nopea ja helppo asia. Ehkä ekan viikon aikana kävi 3 yövahinkoa ja kuukauden sisään niitä tuli alle 10, jonka jälkeen ei ole yhtään vahinkoa käynyt. JOskus meinaa päivällä pisulla käyminen vieläkin jäädä viime tinkaan, jolloin pisua ehtii vähän pikkareihin. Mutta niitä on harvoin. Itse täytyy tietenkin olla vieläkin vähän skarppina, jos neiti innostuu juomaan illalla paljon, että varmistaa ennen nukkumaan menoa uudestaan pisuhädän (vaikka tyttö olisi käynyt puoli tuntia aiemmin pisulla). Ihmeen isoksi se rakko vaan kehittyy.

Itse olin nettipimennossa reilun vuorokauden. Ja sen verran oli taas tullut kirjoituksia, etten nyt taas muista, mitä piti kommentoida.

Västis ja Taimi 13+4

Vierailija

Ei ole vieläkään tuntunut liikkeitä, vaikka huomenna viikkoja kasassa " jo" 16. Alan taas hermoileen kuten ennen np-ultraa, että onko kaikki hyvin. Neuvola-aikakin vasta maaliskuun 6. päivä, pitäisikö vaan hankkia se kotidoppleri?

Vierailija

Nyt pitää jotain kirjoitella kun ois aikaa ja vointi antaa myöten.

Ollaan oltu kuumeessa ja mahataudissa ja jos nyt ois tämän kevään taudit käyty läpi.

Itse kuulostelin viime viikolla, että näinköhän vauva siellä masussa liikahtelee, kunnes eilen tinttas kunnolla masussa. Luulin eka että minun siskon tyttö, joka makoili minun sylissä, että hän sormella tuikkas minua mahaan ja kiljahdin. Sit piti ihan kysästä että tökkäsitkö jollain minua mahaan, mutta vauvahan se oli.

muuten olo ihan hyvä ja masu jo kasvanut.

Mulla kun oli se mahatauti ni minua vähän supisteli, aina kun rupesi oksettamaan ni mahakin ihan koveni.

Neuvola ois torstaina, kiva päästä kuulemaan onko mitä tapahtunut viime kerrasta:)

Ystävänpäiväkin lähenee, onneks kortit on laitettu menemään.

Itselläni pientä jännitystä ilmassa, koska meidät vihitään ystävänpäivänä. Tehdään(toivottavasti) iloinen yllätys vanhemmille ja sisaruksille ja ystäville, vaikka sanomistahan siitä tulee, kun ei niitä " tanssihäitä" tule.

Ihanaa masunkasvatusta ja liikkeiden odotusta kaikille:)

Iivokki 15+3

Vierailija

Pikaisesti tänne piipahdan, sillä aikaa kun riisit kiehuu..

Sofia27: Hauskaa, että olet jälleen linjoilla, hieman jo ihmettelinkin, kun ei ole susta aikoihin kuulunut. Ajattelin jo, että kaikki ei ole kunnossa, mutta sitä vaan reissailtiin.

Oma napa: Eilen sitten kuulin ne ihanat jumpsutukset. Minulla ei koskaan ole kuulunut sydänäänet vielä näillä viikoilla, joten en oikein osanut odottaa, mutta kyllä siellä joku on ja kyllä se vielä näin neljännenkin kohdalla oli ihanaa kuulla nuo sydänäänet ensimmäistä kertaa. Syke oli 160/min. No np-ultra viikon kuluttua ja kyllä jännittää! On hieman kuitenkin turvallisempaa mennä tuonne ultraan kun on nuo sydänäänet kuitenkin kuullut.

No hyvää ystävänpäivää kaikille ja sofia27 + muutkin tulkaahan kertomaan heti ultrakuulumiset!

wintergirl h 12+1

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat