Uupunutko? Mietin, miten lapseni pärjäisivät päivän kotona,

Vierailija

jos jonain aamuna menehtyisin johonkin sairauteen ja lapset joutuisivat olemaan koko päivän kotona siihen asti kun mieheni tulisi töistä. Vanhempi lapsista on 3v 4kk ja nuorempi 1,5v. Osaisiko vanhempi etsiä ruokaa kaapeista ym. Tää on siis mulle kauhukuva... rakastan lapsiani yli kaiken ja haluan huolehtia heistä niin hyvin kuin ikinä osaan, mutta itsestäni ei ole väliä. Mulle olisi sama vaikka kuolisin.. olisin vain helpottunut. Mulla on kaikki hyvin, terveet lapset, hyvä mies ja kaunis koti. Mutta olen valtavan väsynyt..................

Kommentit (5)

Vierailija

meillä on pitkä talonrakennusprojekti takana. Pitäisi ottaa nyt rennosti, mutta EI JOTENKIN ENÄÄ OSAA?! No, päivä kerrallaan.... onneksi on ystäviäkin joille uskaltas ehkä puhua..

ap

Vierailija

JA HETI. Haet apua, pyydät jonkun hoitamaan lapsia että saat vaikka nukkua tai tehdä jotain aivan itseksesi, mennä vaikka hierontaan mutta NYT JA HETI on sun otettava aikaa itsellesi. Tuo sun puheesi kuulostaa huolestuttavalta IHAN OIKEASTI, enkä ihmettele että olet väsynyt kun on pienet lapset.....

Nimimerk. kokemusta on vakavasta masennuksesta joten usko mua

Vierailija

masentunut.

Mutta jos nyt pelkästään tuota pelko-ajatusta käsitellään, niin sellaisia saattaa tulla mieleen kenelle tahansa pienten lasten äidille. Ne kuuluvat kategoriaan Irrationaaliset kauhukuvat... siis samaa luokkaa kuin pelko siitä, jos auto ajaa jalkakäytävälle ja liiskaa lapset tai ruoka takertuu lapsen kurkkuun, etkä osaa auttaa jne.

Eli kauhukuvien kautta nainen kasvaa äidiksi ja käsittelee epävarmuutta ja pelkojaan. Niiden ei kannata liikaa antaa hallita mieltään, koska ne sitovat kamalasti energiaa - mutta oikeastaan kaikilla on joskus sellaisia.

Mitä väsymykseen tulee, niin koeta kasvattaa itsestäsi itsekkäämpi. Teet perheellesi ja lapsillesi vain karhunpalveluksen, jos uuvut ja sairastut. Sitä paitsi, lastenpsykiatrien mukaan on lapsille VAIN HYVÄKSI, että he oppivat äitinsä esimerkistä, että ihmisellä (MYÖS JA JOPA ÄIDILLÄ) on oikeus lepoon ja rauhaan ja rentoutumiseen ja omaan aikaan.

Eli älä pomppaa palvelemaan lapsiasi ja miestäsi heti, kun keksivät haluta jotakin. Lue lehti ensin loppuun ja sitten vasta ala lukea satua lapselle...

Vierailija

se on ihan kauhea tunne.

kunodotin toista lasta laitoin illalla vettä nokkikseen ja leipäpussin pöydälle jos satun kuolemaan ja lapsi joutuu olemaan nälissään. jostakin voi kuulostaa hassulle mutta mulle se oli totosinta totta.

mulla oli silloin hoitamaton masennus mikä varmaan vielä ruokki näitä kuvitelmia.

sun kannattas mennä jutteleen asioista terapia keskukseen yms. niin saat apua.

Itse sain apua neuvolan kautta toisen lapsen synnyttyä kun en enää yksinkertaisesti jaksanut ja itketti koko ajan yms.

kyllä joskus vieläkin tulee noita ajatuksia, mutta onneksi lapset on jo sen verran isoja että aina jotenkin selviävät. olen kylä jutellut lapsille siitä mitä tehdään jos isille tai äidille jotain sattuu..kai sitä vain on ylihuolehtivainen.

jaksamista sulle!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat