MAALIS" O5 alkuviikko!!!!!!!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Reippaasti kirjoittelemaan!

Kommentit (6)

Vierailija

Huh huh, sainpahan kunnon vatsataudin. Pe-iltana aloin voimaan huonosti ja koko yön kävin vessassa 30-45 min välein oksentamassa ja ripuloimassa. En saanut menemään mitään nestettä alas, joten olin tosi huonossa kunnossa. Ainoa ajatus aamuyön tunteina oli se, etten selviä tästä yöstä. Lauantain vain nukuin ja sain jo juoduksi jaffaa ja vichya. Sama jatkui sunnuntaina, iltaruualla söin jo pienen palan perunaa ja kalaa. Tänä aamunakin nukuin jo yhdet unet, kohta kömmin miesten viereen. Se oli ihme, ettei supistellut silloinkaan! Vatsa joutui kuitenkin aika kovaan rääkkiin. Enpä ole moista koskaan kokenut! Onneksi yleiskuntoni on erinomainen, muuten kyllä olisi tullut sairaalaan lähtö.

Mieskin kävi pari kertaa vessassa ja silloin säikähdin, että tuleeko hänkin yhtä kipeäksi. Ei onneksi tullut. Vatsa ollut löysällä, mutta on ollut Aleksanterin kanssa ja tehnyt pakolliset kotityöt. Jäi tänään kotiin, kun ei halua tartuttaa muita työpaikalla. Sen verran löysällä vielä.

No, pienin sitten, joka on ollut terve kuin pukki. Hänellä alkoi torstaina vesirokko, joka on tosi lievä. Muutama näppylä meni vesikelloksi, mutta lähes kaikki ovat jo ruvella. Mutta löysävatsainen kaverimme meni sitten vkl:n aikana tosi löysäksi eli ihan ripulille. Onneksi ei tullut oksennustautina, vain yksi pieni oksennus. Mutta vaippoja mies on vaihtanut urakalla ja aamulla meni jo vaipasta läpi, un ei yövaippa jaksanut imeä. Petari ja lakana pesuun. Onneksi huuteli heti kakkaa, niin ei tullut enempää sotkua. Huomaa hänestä, että ei ole terve. Nukkui lauantaina kahdet pitkät päikkärit ja eilen yhdet tosi pitkät. Onneksi juo paljon nestettä ja syökin vähän.

Onneksi on mies ollut auttamassa, kun mulla ei ole voimia edes nostaa Aleksanteria! Hyvänen aika sentään, miten heikkoon kuntoon voi hetkessä mennä. Eilen en voinut olla pystyasennossa kuin 5-10 min, sitten alkoi pyörryttämään! Tänään olen jo ollut kertaalleen 1 h pystyssä . Sanoin eilen miehelle, että ei paljon naurattaisi, jos synnytys käynnistyisi nyt. Eipä olisi voimia siihen urakkaan! Naapurissa asuva lääkärikin ihmetteli sitä, kun edes moinen puuha ei saanut mulle supistuksia aikaan. Se on kyllä ihme minustakin. No, tietää taas sitä, että kun tulee eka supistus, niin synnytys alkaa. Sopii mulle.

Siinäpä omanapainen selostus viikonlopusta. Lauantaille oltiin suunniteltu kaupunkireissua ja miehellä oli parturiaika, mutta katsotaan, päästäiskö ensi lauantaina. Olisi kiva vielä käydä ennen vauvaa. Alekanterikin jo kovasti odottaa vauvan syntymää, juttelee paljon vauvalle ja taputtelee. On kyllä ihmeellisen reipas pikkuinen, kun jaksaa vaan iloisena puuhata taudeista huolimatta. Hän on kyllä luonteeltaan sellainen, että kaikki käy. Ei huolta mistään.

Mutta nyt taidan vääntäytyä poikien viereen nukkumaan. Väsyttää. Toivottavasti muilla oli kivempi viikonloppu. Ja hauskaa tulevaa viikkoa!

T: Tuula, Aleksanteri ja Muru rv 38+0 (hmm, pitäisköhän vähitellen harkita sairaalakassin sisältöä...)

Vierailija

Mä olen täällä ihan onnessani! Eilen päätin et nyt saa laiskottelu riittää ja Henrin kanssa opetellaan käymään potalla. Eilen tuli hienosti kahdet pissat illalla pottaan ja äsken istuttiin potalla - tosin tuloksetta. En kuitenkaan laittanut Henrille vaippaa ja hetken päästä hän tuli sanomaan mulle et " äiti, pissa tuli" . Kysyin et minne pissa tuli niin hän sanoi et keittiöön. Ja siellä oli pissat potassa!!! Ihan itse meni. Taitaa olla nyt tosiaan kypsä harjoitteluun. Ihanaa!

Kalamami

Vierailija

Mekin olemme palanneet viikonloppureissulta, oli oikein mukavaa. Lauantaina kävimme katsomassa " Holiday" -leffan, oli oikein iiiiiiihana romanttinen komedia, jäi ihan hyvä mieli koko loppuillaksi, kun oli niin onnellinen loppu ;-) Eilen tosiaan sitten tultiin päivällä kotiin ja oleiltiin ihan oman porukan kesken loppuilta. Lapset olivat koko eilisen " ihastuttavan vilkkaita" , eli vauhtia riitti ja vanhempien hermoja koeteltiin...

Se on sitten arki taas. Vähän jännittää tämä viikko, kun olen ke-to suunnittelupäivillä, eli yön pois. Taitaa olla kyllä ensimmäinen kokonainen yö, jonka isäntä viettää molempien lasten kanssa. Hänellä on urakkana myös lasten hoitoonvienti ja hakeminen molempina päivinä. Sanoinkin hänelle tänä aamuna, että saapa maistiaisia meikäläisen elämästä, ts. millaista täällä on silloin, kun hän on työmatkalla... Ihan hyvää tekee miehelle joutua tällaiseen kokonaisvastuuseen.

Minillä oli ollut oikea koettelemusten viikonloppua! Kuulostaa tosi inhottavalta! Lienee samaa tautia kuin meillä töissä, siellä on myös porukka ollut pari päivää tosi heikkona mahataudin takia - onneksi ei ole vielä iskenyt tänne (**koputan puuta**). Ja kunnioitettavat viikotkin teillä jo on, ehkä sitä laukun pakkaamista kannattaisi jo harkita... ;-) Ihanaa saada kohta taas vauvauutisia!

Kualle piti viikonlopun pinoon kommentoida, että kyllä minäkin esikoisen jälkeen pitkään vannoin, että meille ei toista tule. Sitten se siinä 1 v 8 kk jälkeen alkoi helpottaa, ja kummasti rupesi miettimään, että mitä jos... Miehen kanssa päätettiin, että sitten, kun kummankin tekee 66,6666666-prosenttisesti mieli toista lasta, sitten ruvetaan yrittämään... Todettiin nimittäin, että jos odottaa sitä 100-prosenttista tahtoa saada toinen lapsi, sitä ei tule ehkä koskaan... Sen verran sitä heittelivät mielialat suuntaan jos toiseen juuri tuosta aspektista " hullujako ollaan, että aletaan samaan yövalvomisten rumbaan uudelleen" ja " justhan mä sain elämäni takaisin" ... No, tarina tietysti päättyi sitten tuohon maalisneitiin ;-)

Täällä on muuten aivan upea ilma, pikkupakkanen ja aurinko paistaa. Lapset ovat varmaan ulkoilleet tänään kyllä kunnolla. Ihanaa, että ne pahimmat pakkaset ovat ohi, vaikka kyllä sitä talveen aina jonkun kunnon pakkaspäivänkin kaipaa...

Jahas. Jos menisi taas tekemään töitä.

Terhi&taas yskivä Saana

Vierailija

Pipana taisi hetki sitten nukahtaa. Laitan hänet sänkyyn siinä kasin pintaan, mutta yleensä hän vielä jonkin aikaa komentelee nalleja kovaäänisesti. Eilen oli ollut vissiin tosi jännittävä päivä, kun mummi ja pappa tulivat hakemaan hänet tarhasta ja veivät mukanaan ostoksille. Saaliina oli pupu ja kastelukannu. Illalla tyttö sitten touhottikin kymmeneen asti ja minä odottelin pilkkivänä olohuoneessa, että koska se oikein antaa periksi ja rupeaa nukkumaan, että minäkin pääsen.

Meillä on taas tyttöjen viikko täällä, ja törsättiin oikein tosissaan käymällä tilaamassa meille uusi kulmasoffa miehen ikivanhan, työkaverilta perityn karmistuksen tilalle. Katotaas, ehditäänkö saada se kotiin ennen kuin ukko tulee:-D

Vauvakuumeesta sen verran, että maalistytön synnyttyä ja koliikin, yöunettomien kuukausien, viikkoja kestäneen unikoulun ja inhottavan mahanahkaan pistettävän raskaudenaikaisen veritulpanestolääkityksen jälkeen vannoin, ettei toista mokomaa kokemusta kaivata enää tähän perheeseen. Jostain vaan tämän vuoden alussa pelmahti sellainen vauvakuume, jota en olisi voinut ikinä voinut kuvitellakaan. Miehen kommentti asiaan oli, että " Eihän tämä suku vielä täynnä ole." Eli annetaan sitten asioiden tapahtua omalla painollaan. No, tuo ukko on taas tässä kevään korvalla viikkotolkulla reissussa, joten tuskin mitään pikaisia uutisia on tulossa.

Tämä palsta on varsinainen vauvakuumeen nostattaja, syksyllä en käynyt täällä kuukausiin kuin sattumalta, mutta nyt tulee pyörittyä useamman kerran viikossa.

Eipä täältä tällä erää muuta!

Korvapuustit

Vierailija

Tässäpä ennen töihin lähtöä muutaman rivin raapustan.Juuson vein jo kymmeneltä hoitoon,itse kävin salilla ja nyt siis kohta lähdössä töihin.

Mitenkäs sujui viikonloppu?

Minä olin eilen kaason kanssa häämessuilla ja oli kyllä mukavaa.Vihkisormuksia tuli kokeiltua suuri määrä ja vaikeeta tulee oleen valinta millaisen haluan.Lauantaina minä olin yhteen asti töissä ja sitten pidettiin palaveria kaason ja bestmanin kanssa sekä vietiin Juuso mummolaan yökylään.Miehen kans käytiin syömässä ja saunottiin pitkän kaavan kautta nautiskellen.Ja ihanaa oli saada nukkua aamulla pitempään kuin seitsemään!

Onneksi toi pakkanen hellitti otettaan ni pääsevät hoidossakin ulos.

Minäpä alan valmistautua töihin, tulkaahan kirjoittelemaan!!

Suohomppeli81 ja Juuso

Vierailija

Santtu nukkuu, joten minulla on ihanan rauhallinen hetki. Poika oli tänään reippaana puistotädillä kolme tuntia. Eilen oli väsähtänyt kesken ja huilannut hetken pulkassa. Tosi kivaa kun on itsellä vähän vapaatakin aamupäivisin.

Minun piti aloittaa kuntoilu, kun olen lintsannut jo monta viikkoa. No löinpä sunnuntaina varpaani esikoisen sänkyyn ja nyt en pysty käyttämään muita kenkiä kuin kuomia. Pikkuvarvas on ihan turvonnut ja osittain liila. Ai vitsit, että teki kipeetä! Eli ei toivoakaan laittaa vielä lenkkareita jalkaan.

Viikonloppuna käytiin luistelemassa esikon kanssa, vierailtiin mun mummolla ja nyhjättiin kotosalla, että ei mitään kummempia. Vietetään raittiusviikkoja, kun miehellä projektina tupakoinnin lopetus, joten ei viitsitä edes ruokaviiniä ottaa repsahduksen pelossa. En nyt yksinkään viitsi viiniä lipitellä. Kaksin maistuu paremmalta.

Tuulalle parempaa vointia. Kyllä hyvin muistui mieleeni karsea vatstauti, kun Santtua odotin rv 39+ jotain. Oksentaminen ison vatsan kanssa on ihan kamalaa. Mulla alkoi silloin supistella ja kauhulla pelkäsin, että joudun vielä synnyttämään siinä olossa. En kuitenkaan joutunut. Tajuton väsymys oli monta päivää. Heti kun olo alkoi olla vähän normaalimpi menikin lapsivedet. Taisi olla niin, että vatstauti oli pahimmillaan torstaina ja maanantaina meni vedet, Santtu syntyi käynnistyksellä tiistaina 39+6. Myöhemmin mun terkkari sanoi, että usein luonto järjestää niin, ettei sairaana joudu synnyttämään. Liekö sitten ihan totta.

Mä aloitin eilen kutomisen. Olen tosi tumpelo käsitöissä, mutta nyt päätin opetella edes vähän. Päätettiin pitää " kutomiskerhoa" neljän saman kylän mamman kanssa ihan ajankuluksi ja hyödyksi. Heistä pari osaa jokun verran, että varmaan saa sitten apua kun tarvitsee. Että lähdenkin nyt kaulaliinan kimppuun ennen Santun heräämistä.

T. lappu & Santtu 22.3.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat