Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te jotka olette jo palanneet töihin tai miten aikaisemmin

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

koitte töihin paluun ja lapsen hoitoon viennin?Entä minkä ikäisenä lapsenne meni hoitoon kodin ulkopuolelle?Murehtiko kukaan paljon ennen ko.tilannetta?Entä miten pääsitte yli,loppuiko jo ennen vai vasta töihin mentyä?

Kommentit (5)

Vierailija

Kahden aiemman lapsen äitiyslomalta olen palannut töihin lapsen ollessa n 11 kk, ja niin tulen tekemään tämän kolmosenkin kohdalla. Töihinpaluu hirvittää ja ahdistaa sitä edeltävinä viikkoina-kuukausina, mutta kun siellä on ollut n, viikon (ja lapsi hoidossa viikon) tuntuu että tämähän menee tosi hyvin. Ja tuttuja seuranneena voin sanoa että vaikka jotkut olivat kotona 1.5 v tai 2 v tai 3 v niin yhtä lailla se töihinpaluu hirvittää ja ahdistaa ja mietityttää miten lapsi pärjää ilman äitiä... ja viikon töissäolon jälkeen ihmettelee mitä sitä oikein hermoili...

Vierailija

Vastauksistanne!!!! Rauhoitti mieltäni kovasti. Ja kuten moni varmaan huomasi kysymys rivieni välistä niin itse olen jo nyt potenut huonoa mieltä kun joudun viemään lapseni vieraalle hoitoon vaikka siihen on vielä monta kk aikaa.

Vierailija

Heippa!

Mä olen juuri aloittanut työt pojan ollessa 11kk. Tällä hetkellä isä hoitaa poikaa kotona, mutta pian menossa pph:lle hoitoon. Olen itkenyt ja surrut hoitoon menoa jo ennen töihin menoa ja vielä töihin mentyänikin, suurin suru varmaan vielä edessä kun poika menee vieraalle hoitoon. :( Tilanteeseen päädyttiin, kun sain niin hyvän työtarjouksen tyyliin " once in a lifetime" , muuten olisin ollut kotosalla alustavien suunnitelmien mukaan ainakin pari vuotta vielä. Poika taitaa meistä onneksi olla se sopeutuvampi osapuoli, mutta varmasti koville ottaa kaikille. Omaa mielipahaani helpottaaksemme ja poikaa ajatellen päädyimmekin sellaiseen ratkaisuun, että teen osapäivätyötä, meidän työajoillamme tämä tarkoittaa pojalle hoitopäiviä 3/viikko. Molemmilla vanhemmilla 3 vapaata/viikko. Vaikeita tilanteita varmaan kaikille, minulle ainakin ja olenkin sanonut potevani elämäni kriisiä :(

-Terppari

Uusimmat

Suosituimmat