Hei! Kaipaisin pikaista apuanne.

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Eli tilanne on se, että meillä on hoidoilla saatuja lapsia 2kpl.. Nyt kuukautiset ovat viikon verran myöhässä. Tein testin 2 aamuna. Molemmilla kerroilla vahva plussa (eli heti lävähti ruutuun). Olo on aivan uskomaton. En meinaa millään uskoa todeksi. Tätä tilannetta ei ainakaan auta yhtään tämä oireettomuus. Ainoastaan kuukautismaista kipua on selässä ja mahassa.. Joka wc reissulla odotan/pelkään vuodon alkavan. Mitään vuotoa ei kuitenkaan ole tullut.

Taustojen vuoksi ajattelin käydä alkuraskauden ultrassa, mutta tämä epätietoisuus on niin raastavaa, että ei millään malttaisi odottaa kovin pitkään. Ajattelin varailla aikaa pikapuolin, eli mahd. viikolle 6+ jotain. Minkälaisia kokemuksia teillä on näkyykö tuolloin jo mahd. jotain?? Aikaisemmin hoitojen yhteydessä ultrat ollut vasta 7+ viikoilla, mutta ei malttais millään odottaa.. Kiitos avustanne jo etukäteen..

Kommentit (4)

Vierailija

Tiedän tuon tunteen _NIIN_ hyvin...olin itse likimain vuosi sitten samassa tilanteessa! ONNEKSENI tein testin vasta, kun menkat olivat 3 viikkoa myöhässä eli sain jo seuraavalle viikolle ajan alkuraskauden ultraan ja se tehtiin rv 8+4 (oikeasti kyllä taisi olla jo 9+4) :) En tiedä miten olisin järjissäni selvinnyt ne pari viikkoa mikäli olisin tehnyt testin heti, kun vuodon olisi pitänyt alkaa. Vähiten kuitenkin uskoin siihen, että olisin raskaana....vaan kuinkas kävikään. Luonto on ihmeellinen ja ihania yllätyksiä tapahtuu, sinä siellä taas yksi elävä esimerkki :) Itse myöskin olin aivan paniikissa, kun koko aika oli sellainen olo, että menkat alkaa ja vessareissut olivat järkyttäviä kokemuksia, kun ei meinannut millään uskaltaa mennä...:(

En osaa neuvoa oikein siinä, että miten aikaiseksi tuon alkuraskauden UÄ:n kannattaisi varata....Väestöliitossa se annettiin tuonne rv 8+..ja ymmärsin, että heillä on se käytäntö. Kuitenkin monet ovat käyneet ultrassa jo rv 7...ja sykekin on käsittääkseni näkynyt ainakin osassa tapauksia. Mieti tarkkaan kannattaako kuitenkin pelata varman päälle ja odottaa sinne asti, jolloin syke varmasti näkyy!!? Se milloin se sitten olisi niin joku toinen varmasti osaa paremmin vastata:)

Onnea vielä ihan hirvittävän paljon!!!!! NAUTI olostasi, olet RASKAANA (hieman kateellisena täällä kirjoittelen..heh)

Halauksin: Je_Ni & Lassi (huomenna jo 4kk!!)

Vierailija

Tosi upea juttu!!! (Minä myös hiukan kateellisena, onhan tuo esikoinen jo 3kk... :D)

Minä olen käynyt ultrassa viikolla 6+2, jolloin näkyi alkio ja " hyvällä tahdolla" sykekin. 7+0 näkyi kunnolla. Joten jos haluat selkeän mielenrauhan, kannattaa odotella tuonne seiskalle asti - jos vaan maltat! Tiedän kyllä, että se on vaikeaa! Mutta oireettomuudesta, minulla niitä ei ainakaan ollut tuossa vaiheessa juuri ollenkaan, muuta kuin tuo jomotus.

-Osse ja typykkä 3kk

Vierailija

Omakohtaista kokemusta löytyy: toisessa raskaudessani oli varhaisraskauden verenvuotoa, minkä takia paniikissa varasin ajan ultraan jo viikolle 6+, jotta saataisiin tarkistettua onko kohdussa kaikki hyvin. Tämän ekan ultrareissun tulos oli kuitenkin epäselvä: ruskuaispussi näkyi, mutta ei sykettä. Tästä syystä lääkäri ei pystynyt sanomaan, että onko kyseessä elävä raskaus vai tuulimuna. Tarkistusultra varattiin kahden viikon päähän viikolle 8+. Helpotukseni oli valtava kuullessani lääkärin sanat " kyllä täällä elävä sikiö on" . Mutta nuo kaksi viikkoa olivat oikeasti tähän astisen elämäni pisimmät ja piinaavimmat viikot, joten suosittelen kyllä menemään ultraan aikaisintaan viikolla 7+, ettei jää mitään arvailujen varaan! Nyt poika on jo reipas 3-vuotias!

Vierailija

Olipa kiva kuulla kokemuksia. Aikaisemmin ei ole tarvinnut miettiä milloin menee, kun aika on annettu klinikalta. Aikaisemmilla kerroilla 7+0 on näkynyt jo syke kunnolla. Ehkä minun pitää jaksaa odotella sinne asti. Katsotaan miten käy, jaksanko. :) Vielä kaikille lapsettomuuden kanssa painiville sanoisin, että elämä yllättää silloin kun siihen vähiten osaa uskoa. Olen aina aikaisemmin miettinyt, että tämä ei tarkoita meitä... mutta mutta nyt on kuitenkin vielä kaikki hyvin kunnes toisin todistetaan. Hyvää kevään jatkoa kaikille!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat