Laskiainen esittäytyy...

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Olen kolmen lapsen kotiäiti itäisestä Savosta! Esikoinen aloittaa koulun syksyllä, keskimmäinen täyttää 5v. ja nuorin on puolivuotias. Töihin palailen ehkä parin-kolmen vuoden päästä, kunhan olisin saanut nuorimmaisen kunnolla tarhaikään ja isommat lapset koulunsyrjään kiinni.

Kotona olo on sujunut mukavasti. Meillä yrittää olla tarkka päiväjärjestys, sillä haluan pitää " esikoulua" kouluun menijälle. Hän on kunnallisessakin eskarissa, mutta nyt tauolla sieltä infektioiden takia. Meillä ei ole ollut yhtään tervettä päivää tänä talvena ja lastenlääkäri määräsi lopulta pidennetyn " talviloman" eskarilaisellekin, että saataisiin kierre katkaistuksi. Tuo nuorin kun on hirveän herkkä imuroimaan kaikki mahdolliset viirukset itseensä.

Päivät alkavat aamiaisella ja ulkoilulla. Sitten tehdään tehtäviä ja jos kouluteeveeltä on jotain fiksua tulossa niin sen ovat katselleet. Lounaan jälkeen on päiväunet..tai semmonen rauhoittuminen..ei meillä tuo isoin enää jaksa päivällä nukkua. Saa nähdä nukuttaako oikeat koulupäivät sitten. Samalla äitikin asettuu ja käy vaikka koneella.

Iltapäivällä luetaan ja askarrellaan, saatetaanpa leipoakin. Kun isä tulee töistä niin hän vie lapset toisen kerran pihalle. Suksethan ne pitäisi kaivella esille pakkasten jälkeen.

Että tämmönen on kolmekymppisen Laskiaisen päivä noin suurinpiirtein. Ei hirveästi omia juttuja, joskus iltaisin kokkaan hartaammin itselleni ja miehelleni jotain " eksoottisempaa" , pääsen aika harvoin yksinäni lenkille tms. Yrttien viljely ja kuivaus, metsässä liikkuminen lasten kanssa on ominta minulle. Odotan kovasti kevään ja kesän tuloa..laskiaisestahan niiden odotus alkaa..

Kommentit (1)

Vierailija

Mulla kaksi poikaa, ja olen kotona vielä vuoden. Kuopus on sitten 3v ja tarhaikäinen kun palaan töihin.

Mitähän yrttejä viljelet? ja missä? Voisin aloittaa uuden harrastuksen, pidän yrteistä mutta yleensä ostan ne valmiina kaupasta.

Hyvää kevättä kaikille. Kohta on KESÄ!!!!!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat