Perheet joissa kaksi autoa, onko teillä näin ja miksi?

Vierailija

Isä ajaa yksinään isolla maasturilla/farmarilla töihin ja äiti ahtautuu vähintään kahden lapsen kanssa pieneen kaksi oviseen autoon, johon mielellään pitää mahduttaa harrastusvehkeet ja viikon ruokaostokset..

Itse olen aina ihmetellyt tätä, kun katselee esim. naapureita tai juttelee perhekerhoissa äitien kanssa..Isäkö tämän määrää vai mikä ihme järki tuossa on?

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Kai nyt jokainen osaa itse ostaa renkaat autoonsa. Senkun marssii kauppaa ja ostaa renkaat.

itse en suostuisi millään kopperolla ajamaan. Oli lapset kyydissä tai ei.

Vierailija

Eli mulla on isompi farkku ja miehellä pienempi. Ja saman hintaluokan autoja ovat. Olen muuten joskus ajatellut samaa, että hassua se että äidit&lapset ajaa millä tahansa katiskoilla kunhan miehellä on hieno auto. Onneksi meillä mies halusi (ja minä myös tietysti) ehdottomasti että minä ja lapset ajamme mahdollisimman turvallisella autolla.

Vierailija

On se kumma kun se kakkosauto pitää olla naisella aina käytössä ja mies saapi sitten ajella isolla uudemmalla autolla....

Jos mies ajaa paljon työajoa, ymmärrän sen kyllä, että ei ny millää hikisellä corollalla jaksa vääntää jonnekkin toiselle puolelle Suomea joka viikko. Mä luulen, että ne naiset jotka suostuu ajeleen sillä " kakkosautolla" ovat niitä, jotka eivät osaa edes autoa tankata tai laittaa pissapoikaan vettä...

Vierailija

... ja parkkipaikat peräkkäin. Jos ei liikuta kuin lähietäisyydellä, niin ensin lähtevä ottaa ulomman auton. Se on sitten herrassaan kumpi se on - uudempi, isompi auto vai pienempi, vanhempi. Jos toinen on lähdössä lasten kanssa pitemmälle tai työmatkalle, niin ottaa paremman auton. Lapsia ei kuljeteta pitempiä matkoja vanhalla, pienellä autolla.

Tokihan mies mielellään käyttäisi hienompaa autoa, mutta ymmärtää kyllä, että niin minäkin - ja ymmärtää ennen kaikkea turvallisuusnäkökohdat.

Vierailija

Mun miehellä on kyllä isompi auto, mutta mä en sellaista halua. Mulla on pienempi auto, mutta 2003 mallia ja neliovinen. Kaksovista en huolisi mistään hinnasta, se olis hankala.

Vierailija

Meillä ajaa uudemmalla, isommalla ja turvallisemmalla autolla aina se, joka liikkuu lapsen kanssa. Jos lapsi ei ole kummankaan kyydissä, melkein aina se on niin, että mies ajaa pikkukotterolla ja minä isommalla. Mies haluaa, että minä ajan turvallisemmalla. Ei vissiin luota mun ajotaitoon :-)

Vierailija

Toisaalta mä kyllä ymmärrän että jos sitä kakkosautoa ei pahemmin tarvitse, niin miksi sen pitäsi olla ihan viimesen päälle uusi, kallis ja iso?

Jos mulla olis tilanne että sillointällöin vain tarvitsisin autoa, niin vähän pienempi ja halvempi kelpaisi hyvin.

Nyt me molemmat tarvitaan päivittäin autoa, joten minulla on ihan yhtä hyvä auto kuin miehelläni. Mulla vaan sattuu olemaan japski (olen ollut tyytyväinen siihen) ja miehelläni on saksalainen auto. Se on niiihin " koukussa" . Mutta pääasia että ollaan tyytyväisiä omiin autoihimme.

Vierailija

Minä asennutin turvaistuimen ns. parempaan autoon, joka oli mieheni auto. Vaikka itselläkin on ihan hyvä 4 ovinen auto, niin miehen auto on isompi ja turvallisempi. Nyt saan auton aina käyttöön kun tarvitsen mennä jonnekin lapsen kanssa. Lapsen turvallisuus on miehellekin pääasia ja hän ajaa kiltisti pikkuautolla töihin.(siis käytännössä jokapäivä)

Vierailija

esim. tällaisessa tapauksessa että miehellä pitkä työmatka niin ajaa sillä isommalla autolla. ja äiti sitten pienemmällä kun liikkuminen kaupungissa ajoa. En ymmärrä miten kaksioviseen autoon nyt niin vaikea saada tavarat mahtumaan, jotenkin ihmiset on niin outoja nykyään että mikään ei riitä. Pieneen autoon mahtuu oikein hyvin viikon ruokaostoksetkin.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat