Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Imurikammo!!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

11kk poikamme pelkää imuria todella paljon.. Imurointi ei onnistu jos olen yksin pojan kanssa kotona, aina pitää olla toinen vanhempi turvana jos imuroi. Ja siltikin itku on herkässä... Oisko kellään vinkkejä millä imurikammoa sais vähennettyä??

Ollaan yritetty " tutustuttaa" poikaa imuriin, mutta huonoin tuloksin. Paniikki iskee heti ja itku alkaa kun imuri menee päälle... :((

Kommentit (7)

Vierailija

Mutta halusin kertoa et meidän esikoinen oli kans samanlainen imurinpelkääjä :). Sai ihan hysteerisen kohtauksen aina kun alkoi imuroimaan. Lohdutukseksi voin kertoo että ainakin meillä meni ohi se vaihe jossain vaiheessa. En kyllä yhtään muista milloin, mutta ohi meni kuitenkin. Nyt poika on kohta 2v. ja ei kyllä enään oo aikoihin pelänny. :)

Calathea

Vierailija

On myös hyvin herkkä muutenkin, joten emme olleet kovinkaan ihmeissämme imurikammon kanssa. Meillä kun veteli imuri muutenkin viimeisiään, päätimme ostaa hiljaisemman käyntiäänen omaavan imurin. Ja se auttoi! Pian tyttö oli ihan innoissaan aina kun imuroitiin.

Mutta uskoisin, että " siedättämällä" se menee kyllä ohi. Kun tarpeeksi imuroi, niin kyllä hän siihen ääneen tottuu jossain vaiheessa ihan varmasti. Tai sit vain imurikaupoille niin ei villakoirat pääse pesiytymään :)

Vierailija

Aivan intona nykyään imuriin.

Teimme silloin alussa niin,että kun imuri laitettiin päälle ja poika alkoi itkua vääntämään ja katsoi minua ( jos siis isä imuroi ), niin minä hymyilin hänelle ja olin oikein iloinen ja juttelin iloisesti tyyliin, ei tarvi pelätä isi vaan imuroi... jne.

Ja kun lapsihan peilaa isää ja/ tai äitiä. Siis katsoo vanhempien ilmeestä onko pelättävää, niin tällä konstilla pelko imuriin jäi.

Vierailija

ja nyt tyttö on 2,5 ja taisi mennä ohi vasta ihan äskettäin olisiko tossa 2 v tällä puolen vasta...kun ostettiin rikkaimuri, niin halusi sitten alkaa imuroida sillä yhtäkkiä ja ei sitte pelänny isompaakaan...pelkäsi kaverin luona jopa lasten sellasta leikkiimuria, kun piti ääntä...se oli tosi rasittavaa aikaa..jos olin yksin kotona ja imuroin, ensin hän alkoi itkeä ja huutaa äitiä (joten imuroin yleensä, kun mies tuli töistä ja sitte hän oli miehen sylissä sen aikaa)ja sitte myöhemmin vielä juoksi sohvan tai sängyn päälle turvaan.

Vierailija

pienempänä vauvana rauhoittui imurin ääneen.. Kun poika katseli pinnasängystä äidin imurointia niin usein nukahti. Mutta se oli joskus puoli vuotiaana. Nykyään parku on hirmuinen ja sen takia pöly kasaantuu nurkkiin liian usein! :(

Vierailija

...siis meillä ihan päinvastainen tapaus. Poika rauhoittuu tuohon imurin ääneen =)! Meillä laitetaan imuri päälle kun alkaa väsykiukku ja noin 2min ja jätkä on täydessä unessa. Sama juttu yöllä, jos alkaa kähjäys - niin imuri päälle ja niin voidaan taas jatkaa unia :).

Esikoinen pelkäsi muinoin myös imuria, mutta rintareppuun jos laittoi niin sai siivottua. Itse olen kuulemma myös pelännyt imuria, jos näin kyseisen laitteen, mutta en itse ääntä. Jännä tapaus tämä meidän kuopus!?

Uusimmat

Suosituimmat