Oletko hakenut oikikseen tai opiskeletko siellä?

Vierailija

Aion hakea oikeustieteelliseen vuonna 2008.

Ajattelin nyt jo hankkia joitain hyödyllisiä kirjoja joilla voisin valmentaa itseäni hieman etukäteen.

Voisitko suositella jotain opusta, josta voisi olla hyötyä pääsykokeita ajatellen jo näin etukäteen?

Kommentit (11)

Vierailija

Tuosta linkistä tarkemmat tiedot. Mutta pointti on siinä, että sinne EI ole pääsykokeita. Eräs ystäväni opiskelee ensimmäistä vuottaan tuolla Tallinnassa.

Vierailija

kävin katsomassa tämän vuoden julkistetut tenttikirjat, ja toiselta palstalta luin kuinka joku valitteli, että ne vaihtuvat liikaa ja ovat erilaisia aiheiltaan, mutta tuo Johdatus Suomen Oikeusjärjestelmään -kirja voisi varmasti olla hyödyksi!

Vierailija

Jos et halua aloittaa vielä, niin anot sitten lykkäystä.

Mieheni aloitti oikiksessa, muttei pitänyt opiskelua mielekkäänä. Jätti sitten oikiksen kesken ja luki itsensä maisteriksi parista muusta yliopistosta.

Pääsykokeisiin hän luki reilun kuukauden ajan. Eli kirjat kerran kunnolla niin, että osasi asiat. Sen jälkeen vähän kertausta, ja ovi oikikseen aukesi.

Vierailija

vaihtoehto tuo Tallinnassa opiskelu, mutta sinne muutto ei ole mahdollista.

Englanninkielikin olisi hyödyksi, ja sen varmasti oppisi nopeasti, vaikkei nyt olekaan vahvimmillaan.

Vierailija

Jos olet oikeasti kiinnostunut opiskelusta, niin kannattaa aloitella noiden kirjojen lueskelu. Se auttaa myös valmentautumisessa pääsykokeeseen ensi vuonna, ja vielä lisäksi edistää opintoja kun olet oikiksessa. Eli katso jotain " johdanto" -kurssien kirjoja ja lueskele niitä.

Samat proffat, jotka määräävät tenttikirjat, tekevät myös pääsykoekysymykset. Siksi tenttikirjat ja pääsykoekysymykset käsittelevät samoja aiheita, tosin tenttikirjat laajemmin kuin " Johdatus Suomen Oikeusjärjestelmään" -opus. (Se on varmaan edelleen pääsyvaatimuksena).

Vierailija

pääsyn sinne kuulsotamaan helpolta ;) Vaikka eihän se toki mahdotonta ole jos vain asiat osaa.

Itse en voi vielä hakea, sillä valmistun vasta ylioppilaaksi tänä vuonna.

Olen jo muutamina vuosina lukenut pääsykoekysymyksiä, ja kiinnostus on kova. Siksi luultavasti oppiminenkin helpompaa.

Olen vain haeskellut jotain yleishyvää opusta josta voisi laajalti olla apua ajatellen oikeustieteen opintoihin valmistumista.

Olen myös avoin muille vaihtoehdoille, mutta 2:sen linkissä, jota en täysin vielä tutkinut, mietityttää se, että opiskella pitäisi Tallinnassa? Se olisi käytännössä kovin hankalaa.

Vierailija

Sisältö on se, jolla on merkitystä. Eli samoja asioita on varmasti monissa kirjoissa, hieman eri tavoin kerrottuna ja eri tavoin painotettuina. Jos luet yhden kirjan rikosoikeudesta, niin opit varmasti asioita, joista on iloa kun luet toista kirjaa samasta aiheesta.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat