LOKAMAATUSKAT ma-su

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Taas peräänkuulutetaan lokamaatuskoja...missä työ ootte? Kävin muuten uteliaisuuttani odotuspuolella lukemassa ja sieltähän löytyi muutamia nimimerkkejä jotka kirjoittelivat pinossa ennen hajoamista. Uutta siis pukkaa... Itellä taas tänään vauvakuume-päivä, huomenna taas varmaan toisin.

Aamupäivä taas oltiin ulkosalla ja nyt poikaa yritän nukuttaa, tai siis hän hommailee tuossa pinniksessä ja minä surprise surprise koneella. Olen huomannut että poju nukahtaa päikkäreille kutakuinkin 5h siitä kun on aamulla herännyt, turha yrittää edes aiemmin sillä ei onnistu.

Unohdin eilen vastata tähän parisuhde-gallupiin että onko kahdenkeskistä aikaa miten: no meillä ei juurikaan. Samoilla linjoilla menee kuin Pähkiksellä että ne muutama tunti iltaisin kun poika nukkuu menee telkkarin ääressä. Meillä ei myöskään ole juuri minkään sortin hoitoapua joten mihis meet...

Te jotka teette itse lapselle ruokaa (meillä hyvin pitkälti purkkiruoalla mennään) niin PLEASE kertokaa mulle jotain helppoja ruokavinkkejä. Mä stressaan sitä kun poju syö purkkiruokaa ja kotiruokaa pitäisi antaa mutten osaa hänelle tehdä. Ja kovin kokkareistä ruokaa ei huoli, joten help me reseptien kanssa!

Juu ei tuo poju nyt tee muuta kuin itke joten täytyy mennä lohduttamaan!

Aurinkoista viikonalkua!

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

Ja kiva että Hellillä ja seurueella oli kiva reissu!

PÄHKIS Onnistuin saamaan kanaruoasta tosi mauttoman ja kuivan. Pitikö se kanan keitinvesi säilyttää? Soseuttaa siinä vedessä? Voi vitsinpillit mä oon ihan onneton tässä hommassa, tuskin poju saa sitä kuivaa muonaa nieltyä.

TRUIDE joo mä ajattelinkin että jauhelihakeitto voisi olla hyvä kokeilla kans, voihan sitä vaikka vähän soseuttaa jos ei muuten uppoa ne isot esim perunapalat. Meillä kun ei vielä ymmäretä hampaiden virkaa.

Hammasasiasta tulikin mieleen...soitin eilen ja halusin varata hammastarkastukseen ajan itselleni, mutta tässä meidän lähellä ei ollut yhtään vapaata aikaa koko keväälle. No herättyäni taas tänään julmettuun hedariin (puren hampaita öisin ja lujaa) päätin soittaa uudestaan ja kysellä aikaa. Selitin tän hammaspurennan ja siitä johtuvat hampaiden halkeamiset sekä hedarit. Tarjosi aikaa Hiekkaharjusta...mä olin vaan että ootko tosissas. A ei ole autoa, B poika pitäisi ottaa mukaan eikä se varmaan miellytä hammaslääkäriä. No kas kas, löytyikin sitten aika kahden kuukauden päähän tuosta omasta hoitolasta. Ja saan ehkä vietyä pojan hoitoon puoleksi tunniksi jos en äitiä saa hoitamaan.

Juu mutta nyt pojan housut pitää vaihtaa, siellä haissut jo tovin. Ja PÄHKIS tuu jeesaan mua tässä ruoka-asiassa vielä pliide!

HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ KAIKILLE (nettiystäviähän ainaskin ollaan)!

Vierailija

Voi upeeta ja mahtavaa!!! Silja-vanha veijari, niinhän vain puhuit ukkokullan ympäri ja aikas piankin vielä..Wautsi ja Onnea ja tarrasukkia matkaan..Onkos se elokuun vaavi vai kuin?

Pähkis hei, aletaankos pitää semmosta lokamaatuskojen veikkaustoimistoo; vedonlyöntiprossat kohdalleen, kuka seuraavaksi plussaa? Saattas olla Romin kertoin kohta aikas matala, hihhih.

Meillä tää tautitilanne on aika epävakaa: Eilen olin töissä, ja ukkelin piti sinne jo kesken soitella, että voiko laittaa uutta suppoa, kun kuume nousi taas illalla nopsaan ja yökin meni silleen " romimaisesti" juu, ei paljon tarvinnut nukkua, ja tänään oon ollut aivan silmittömän väsynyt..Sitten kun vielä menkat on tulossa, niin olo on jokseenkin agressiivinen:O(. Tänään putosi lautanenkin kädestä( juu, se putosi-en heittänyt, vaikka oisi sopinut tilanteeseen sekin) ja se meni niin tuhannen pi***n palasiksi, että jo itku pääsi sitä sotkua siivotessa. Päiväuniakaan Milo ei nukkuis mitenkään, ja jotenkin " kaivelee" suutaan koko ajan, ja tuttiakin ottaa pois, ja haroo, kuin ois jotain vikaa suussa: liekö vielä hampaitakin tulossa tähän hätään? En jaksa alkaa vaklaamaan sitä nyt, kun muutenkin on niin kärttyinen äijä ja sen mutsi varsinkin.

Siis treffeille juu, ja ilman muuta, kuhan tautitilanne helpottaa..Mutta mä oisin sitten taas heti viimeistään puoli kympiltä mieluusti tällipaikalla, kun sitten alkaa jo aamu-tirsat ja ekojen koululaisten nouto puolen päivän jälkeen..Että kuis sitten suu pannaan, kun muut aamu-uniset ei ehikään, niin tars vissiin ootella kevättä, jos meilläkin jää nuo aamutirsat pois(jota en kylläkään toivo!). Miettikää te viisaammat nämä hommat, niin katson sitten, kuin meille passaa..

Nyt on sitten tanssit tanssittu, ja on kyllä aika vanha olo, kun muut tekee plussia pikkukakkosista, ja meikä tanssii esikon kanssa valssia wanhojen tansseissa.. Ihanat tanssut oli; neidot kuin morsiamia ja poijat komeita.

Ei jaksa enempiä tähän hätään, nukkumatti jo kummasti kuiskuttaa korvaan, joten toivon totisesti, että ensi yönä saisin nukkua ees 4 tuntia putkeen..

kauniita unia, ja palataan taas huomenissa linjoille!

Truide ja Milo-mörrimöykky

Vierailija

Meidän neidistä on tullu yökyöpeli! Se heräs TAAS keskellä yötä, joskus kahden kieppeillä varmaan, eikä meinannu millään nukahtaa uudestaan.

Mä ajattelin, omasta mielestäni fiksusti ja loogisesti, että en anna sille velliä, kun on tähänkin asti pärjännyt aamuun asti syömättä (paitsi toissayönä). Mun mielestä ei parane totuttaa tuohon yötarjoiluun enää tässä vaiheessa.

No, sitten roikuin jonkun aikaa sen sängyn vieressä ja tyttö rauhoittukin siihen. Menin takas nukkumaan, mut hetken päästä neito taas huuteli. Ja jumankeuta! Ennen kuin mä ehdin kissaa sanoa, niin äijä pomppas tikkana ylös ja paineli vellinlaittoon! Mä koitin sille kuiskia, että älä laita kun ei sillä taida olla nälkä vaan joku muu nyt vaivaa.. ja v**ut! Siinähän meinas kehkeytyä oikeen riita kun tosta miehestä paljastuu toisinaan se " mestarikasvattaja" , joka ei todellisuudessa ymmärrä hölkäsen pöläystä mistään!

Että pisti vihaksi. Aamulla nousin sängystä vasta kun ukko oli häipynyt duuniin, ei just huvittanu katella sitä hapannaamaa.. grrr!

Että tämmöstä perjantaipäivää täältä! Mites muilla on lähteny homma rullaamaan? Tulkaas kertomaan jotain positiivista, esim. niitä plussauutisia..?! Mun on mentävä nyt hiljentämään yks kiljukaula, joten se on moi!

Pähkis :/

Vierailija

...täytyy mennä ruokakauppaan ostamaan tarvikkeita ja kokeilla tehdä heti huomenna. Voiko niitä pakastaa myös? Ettei tarttis joka päivä tehdä annoksia. Kuinka kauan voi pitää pakkasessa? Voiko jauhelihaakin keittää?

Truidelle myös, joitain sapuskoja herra syö sormin, muttei hän saa niistä kyllä kokonaista ruoka-annosta aikaiseksi.

Mä oon ihan pihalla näistä omatekoisista ruoista. Helppoahan se on ollut purkkiruokaa käyttää, mutta jos nyt ensalkuun saisi annettua yhden omatekoisen ruoan päivässä niin hyvä niin.

Lisää ruokavinkkejä/reseptejä otan vastaan...nyt kun pääsin vauhtiin, vihkokin tuossa vieressä odottaa täyttymistä.

Tänkjuu!

Vierailija

Tauti ei ota loppuakseen; oksentelua ei ollut sen koommin, mutta kuume nousi taas taivaisiin illalla, ja yölläkin jouduin suppoa laittamaan..Ripulia ei toistaiseksi oo, mutta köntsä haiskahtaa aivan järjettömän pahalle..(ja nämä oireet siis Milosta, ei minusta..).

Kiva kuulla Hellistäkin, en muistanutkaan että olitte nyt siellä auringossa..

Meillä siis kävellään ja juostaan, ei puhuta, ei pottailla, ei syödä itse.Autot on parasta kaikista ja pallot:O). Tutit ja se rätti valtavan tärkeitä. Piilosta leikkii isompien kanssa, tai isommat menee piiloon, ja Milo etsii..Hauskaa tuntuu olevan kaikilla...

Rompsukka; meillä on yksi suosikkiruuista jauhelihakeitto! Sekin on hyvin helppo; Vettä kattilaan, kuori ja pilko potut ja heitä veteen.Kun vesi kiehuu, pari lihaliemi- tai kasvisliemi-kuutiota sekaan.Ruskista jauheliha ja mausta. Nakkaa soppaan keittojuurespussi tai babyporkkanat tmv. ja keitä muutama minuutti. Viimeseksi sitten valmiiseen keittoon jauheliha sekaan ja anna muhia hetken..Nam, hyvää, helppoa, edullista ja nopeaa!

Voi perssius; tuo lapsi teki jotain mun kännylle, ja meinasin jo pelästyä, ettei toimi, vaan olikin osannut sammuttaa sen..

Nyt taas toi kauhea lemu yltää silmiin asti, ja alkaa jo kirvelemään, joten vaipanvaihtoon..MOIKKA!

Truide ja Milo-kakkiainen

Vierailija

Hennalle hurjasti Onnea pikkutypystä, ja paljon jaksuja!

Viime yönä sain nukuttua, no joo, just sen 4 tuntia, mitä toivoinkin, mutta huomattavasti parannusta edellisiin öihin! Lääkettä piti antaa kyllä viiden maissa, mutta aamulla nukuttiin ysiin asti ja päikkäritkin kesti vanhaan malliin parit tunnit, joten ehkäpä oireet helpottaa, hope so.

Romssukka; mä oon kanssa lukenut joskus vuonna kivi sen Lapsikirjan, ja aika mielenkiintoinen opus kyllä..Osa " tiedosta" kannattanee suodattaa ihan suosiolla, mutta paljon on ihan maalaisjärkeäkin piristävästi mukana..Ettei kaiken lapsen kasvatukseen liittyvän tartte olla niin kauheen kireetä ja vaikeeta..

Laskiaista ei oo vietetty, kun aattelin että tiistaina sitten teen ihan itse hernarin, ja pyöräytän pullukat:O). En vielä oikeen jaksa alottaa mitään projektia, kun tämä univelka on verottanut tämän tädin voimia..Justiinsa mietin, kuinka mun kaveri jaksaa kesällä, kun saa yllätysvauvansa 41-vuotiaana, ja sekin on aina ollut hyvin paljon unta vaativaa tyyppiä..Ei käy kateeksi, ei, vaikka vaavat niin suloisia onkin, mutta tässä iässä ne valvomiset kyllä käy ihan tosissaan kunnon päälle.

Tein äsken jälkkäriksi appelsiinirahkaa, ja oikein yllätyin itsekin, kuinka se näytti niin hienolta ja maistuikin aikas hyvälle:O). Kaitpa sitä vanhakin koira oppii uusia juttuja.

No juu, hauskaa sunnuntain jatkoa

Truide

Vierailija

Pistäytymään saapuu myös tää..

Viime viikko oltiin sielä etelässä ja reissu meni loistavasti. ja sopiva viikkokin oli kun täällä oli se -30:) Lämmintä oli ja ihanan helppoa kun ei tuota vaateshouta ollu.

Nyt oon ollu sitte töissä kans päivisin että jotenki jääny vähemmälle tää koneella istuskelu.. ennemmin laittaa aivot narikkaan ja makaa sohvalla tai sängyssä.. niin siis ku pojan saa nukkumaan;)

En muista nyt nuita galluppeja ollenkaan..?

Meillä ei vieläkään kävellä.

Ruokaa poika syö sekä kaupan valmista että kotona laitettua, miten nyt sattuu olemaan.. meillä ei niin säännöllisiä itellä oo nuo ruoka-ajat, ja välillä ei oo ruokaa ehkä ollenkaan aikuisille.. silloin annan purkista. Joo, kyllä pitäis skarpata ja alkaa laittaan, mutta plaah..

Kirjoista tykkää poika vieläkin valtavasti ja jaksaa kuunnella pitkänkin n.30s kirjan alusta loppuun(tietty kuvakirjan, ei 30 sivua pelkkää tekstiä), myös osaa osoittaa lähes " kaikki" ruumiin osat ja tavarat kun kysytään... missä silmä..?korva..?jalka..? jne..

Itsenäistä leikkiä hirmu vähä, melkeenpä ite pitää istua lattialla ja olla mukana niin suostuu leikkimään, muuten roikkuu kimpusa tai tekee pahuutta.

Saunassa käydään kerran viikossa ja tykkää valtavasti touhusta..tahtois vaan että vettä heiteltäs kokoajan lisää kiukaalle;)

Pottailua ei oo treenattu juurikaan..

syö sormin itse, lusikalla syönti edelleen tauolla..

Tutit on tosi tärkeitä vieläkin.

Sanoja tulee n.20-30..toiset oikein, toiset sinneppäin;)

Gallupiksi heitän: Mitenkäs muiden n1v4kk naperot, mitä teillä tehdään/ei tehdä?

Vierailija

Meillä kävellään ja melkeinpä juostaan, puhutaan useampia yksittäisiä sanoja ja tuntuu, että päivittäin tulee uusia. Meidän neiti rakastaa myöskin tuttia, mutta yritetään piilotella sitä päivän mittaan ja annetaan vasta päikkäreille ja yöunille mentäessä. Piiloleikki on pop nykyään.

Meillä syödään jonkin verran itse. Ei pottailla vielä, ajattelin aloittaa tosissaan kesällä. Neiti jaksaa keskittyä ainoastaan kuvia ja ääntä sisältäviin kirjoihin. Aina kantelee satukirjojakin luettavaksi, mutta parin lauseen jälkeen ei jaksa enää kuunnella. Vaaleanpunainen Ainu-ensipupu on tosi tärkeä lelu ja se on saatava aina viekkuun nukkumaan mennessä.

Meillä oli 1,5-vuotisneuvola jo viime viikolla. Aloitan työt 2.4. ja Laura menee 19.3. päiväkotiin, joten piti hoitaa tämä neuvola ja rokotus alta pois. Kuulemma rokotus voi aiheuttaa kuumeilua parin viikon päästä.

Tässäpä nämä tällä kertaa, nyt ruokaa laittamaan ennenkuin tyttö herää!

Hyvää ystävänpäivän jatkoa

T: Lauran äippä

Vierailija

Soossikeskustelu jatkuu kiihkeänä... ;) Romi, itse soseutin ruuan toisessa astiassa, en siis kattilassa. Pläjäytin kypsät lihat ja muut kulhoon, ja keitinvettä lisäsin tarpeen mukaan, eli aika paljon.

Asiasta toiseen. Mun on pitänyt tässä jo useamman kerran kysellä, että oisko halukkaita lähtemään treffeille joku päivä? Ens viikko ei tosin tuu kysymykseen, kun mulla on noita mukuloita liiaksi helmoissa, mutta esim. sitä seuraava viikko? Pankaas mietintään.

Nyt mä meenkin tästä perunateatteriin, siellä menee semmonen jännärinäytelmä kuin " Potut pottuina" !

Pähkis :)

Vierailija

Mä en ole koskaan kokeillut keitettyä kalaa, lihaa ym...joten en osaa. Kertookaapas vielä tarkemmin miten se tehdään. Heitetään tavara kiehuvaan veteen ja milloin se on kypsää...? Sorry nää tyhmät kysymykset, mutta kun en ole pullantuoksuista äitityyppiä ja se pätee siis myös ruoanlaittoon.

Voi Miloa, toivottavasti ei ylly ihan oksutaudiksi asti se viimeöinen. Liian tuoreessa muistissa vielä meidän pojan viimekesäinen oksu/rippetauti.

Kiva kuulla BT:stä! Missäs toinen ulkomaanmamma luuraa?

-Oletteko antaneet lapsillenne kuivattuja banaanilastuja, entäs sitä uutta mansikkavettä?

-Juoko kaikkien lapsoset jo tavallista maitoa? Meillä on kokeiltu nyt pari viikkoa Hylaa korvikkeen sekaan, raakana ei uppoa. Ehkä se suolisto ei ole vieläkään valmis ra' alle maidolle.

Musta tuntuu että meillä tullaan kaikessa pari kuukautta muita jäljessä, ei pitäisi stressata asiasta mutta kyllä välillä huomaan stressaavani.

Hampaiden pesusta...meillä se harja on kans omatoimisesti suussa ja milloin oikein päin milloin väärin päin. Yleensä kyllä harjaan ne vielä sen jälkeen kun kaveri on itse mukamas harjannut. Mutta lempipuuhaa se ei ole.

Nyt taitaa jollain pöksyt haista, got to go!

Vierailija

Kiva kun Bt:kin kävit kuulumisia kertomassa!

Hampaidenpesu meillä sujuu siis ihan hyvin, mutta mutta, yhtäkkiä onkin poitsu alkanut nielemään sen huuhteluveden, ja samalla tietty nielee hammastahnankin, joten en oikeen tiedä, liekö kovin terveellistä..Kokeilepa BT niin, että annat beibille oman harjan käteen samalla kun pesette hampaita, niin ehkä innostuu siitä, ja ei hoksaakaan, että tuli huijatuksi ja saatte hampaat pestyä.(tarkoitan siis, että tytön oman hammasharjan, jos vaikka ostaisit ylimääräisen ihan hänen " käyttöään" varten, kun olen kuullut, että tykkäävät itsekin muka pestä..). Ahaa, kuulostaapa siltä, että jokunen maatuska alkaa pikkuhiljaa kuumeilemaan jo siihen malliin, että saadaan lisää plussa-uutisia, hienoa!

Siis tautisen tiistain toivotus johtuu siitä, että Milo oksensi viime yönä pariin otteeseen ja oli aivan tulisen kuuma..Muutama tunti meni pilkkiessä yöllä, mutta annoin n.tunti sitten vähän appelsiinimehua " suolattuna" ja pienen rahkavälipalan, ja ihan on toistaiseksi pysyneet ainakin sisällä..Meijän nelonen oli jo eilen pois koulusta, kun oli aamulla tosi kalpea, vähän lämpöä ja valitti huonoa oloa, muttei ole kuitenkaan oksennellut...vielä. Voi kun ei vain saataisi mitään pahaa tautia...

Romi, mä kanssa oon käynyt siellä kuumeilupuolella lukemassa(kuten melkein joka puolella, heh) ja hokasin kans muutaman semmosen tutunoloisen nimen, jotka taisivat olla siinä ekassa " ennen riitaa" -lokalaisten pinossa..

Kiitos muuten teipin-irrotus-vinkistä, tulen kokeilemaan, jahka motivoidun tarpeeksi..Onneksi menkat alkamassa, niin saa taas vähän puhtia siivoukseenkin:O).

Ja niistä kotiruuista; jos tarttee olla " sileetä" ruokaa, niin eikös jotkut kasvissosekeitot ois aika nopsia ja hyviä kokeilla? Perunamuusi ja jauhelihakastike, kalakeittokin on hyvää, kun kala on siinä sen verran pehmeetä, että saa senkin haarukalla aikas pehmeäksi..ootkos kokeillut karkeampia ruokia niin, että annat vain syödä sormin poitsun itse? Milo tykkää kovasti vaikka wokista, kun saa napsia sormin lautaselta

..Ei nyt tietysti oo ehkä tapakasvatuksellisesti kaikkien mieleen, mutten usko, että syö lopun ikäänsä sormin, vaikka nyt saakin niin tehdä:O). (Tämä puhelu oli siis lähinnä Romille tarkoitettu, jos ihmetytti!)

Harmittaa, kun oli tarkoitus mennä tänään treffaamaan kaveriani ja hänen tyttöstään Itikseen, ja tietysti nyt sitten iski tuo tauti-pahalainen. Ja mullakin kun on niin harvoin mitään suunnitelmia, blaah. Ikeassa aattelin lähteä muuten piipahtamaan joku päivä, vaikken sieltä oikeestaan mitään tartte, mutta voihan tuota piipahtaa..

Taidan viedä tuon velikullan pötköttämään, ja mennä itsekin torkuille, niin jaksaa iltapäivällä jotain kotihommiakin puuhastella.

Pysykäähän pimatsut terveinä, ja käykää linjoille, joohan?

Truutta ja Milo

Vierailija

Vastailenpa minäkin gallupeihin, kun neiti nukkuu vielä päikkäreitä, kolmas tunti unta menossa.

VAATEKOKO: Meillä käytetään 86 vaatteita, talvikenkien koko on 22.

KAHDENKESKINEN AIKA MIEHEN KANSSA: Koetamme ottaa kahdenkeskistä aikaa kerran kuukaudessa. Ylihuomenna ystävänpäivänä olemme menossa Poets of the Fallin konserttiin Sellosaliin ja sen jälkeen käymään drinksuilla jossakin. Mummi hoitaa neitiä meillä kotona. Meillä ei oikein ketään muuta ole hoitajaksi kuin mummi ja onneksi viihtyvät erinomaisesti neidin kanssa yhdessä.

UNELMA-ATERIA: Alkuruoaksi kermaista kantarellikeittoa, pippuripihvi valkosipuliperunoilla ja jälkiruoaksi juustoja tai tuoreita mansikoita kermavaahdon kanssa, nam!

Muillekin vuoro kirjoitella, hopi hopi pinoutumaan!

Terkuin

Lauranäiti

Vierailija

Kukas kyseli mpr:stä? Meillä ei tullut kummallekaan oireita rokotteesta. Terkka heitti että n. puolelle tulee, ite taisin jostain lukee, että n. joka 10. saa oireita. Ota tosta nyt sit selvää... 1,5v. neuvola on kokolailla huhtikuun puolessa välissä.

Galluja mitä muistan... kahdenkeskinen aika miehen kanssa... mitä se on?? No, on meillä tavallaan joka ilta sitä tavallaan kahdenkeskistä kun muksut nukkuu.

Ja mitä muksut touhuaa...

Tyttö käveli eilen ekaa kertaa ilman tukea n. 10 askelta! (tätä on odotettu), ei syö itse (paitsi sormin), pottailu on " leikkimielistä" , osaa kymmenkunta sanaa, tykkää jammailla, ei tottele mitään, kiipeilee sohville, tutti on paras ja koira toiseksi paras, ei lempileluja/ rättiä, rakastaa halailua ja pussailua, joista saa osansa lelut ja koira ja äiti & isi ja veikka

Poika kävelee, melkein juoksee, osaa kaksi sanaa, ei syö itse (paitsi sormin), pottailu ei kiinnosta, rakastaa autoja ja niiden renkaita, kiipeilee ihan mihin tahansa, tykkää halailla äitiä ja isiä, nolostuu kun sisko pussailee, tykkää musiikista. Eikä kyllä tääkään mitään tottele.

Eipä meille ihmeitä, aika raskasta on välillä ollut kun riiviöt vaan riiviöi...

Vierailija

kun joku kyseli sitä mpr rokotteesta niin me saatiin se tossa joulu-tammikuussa kun osallistuttiin rokotetutkimukseen niin saatiin mmrv rokote eli mpr+vesirokkorokote. Saatiin se kahtena annoksena niin meille ei oikeestaan tullu mitään oireita, yks ihme kuumeilta oli 38.5 mutta se meni ohi ja aamulla oli jo ihan normaali lämpö. Pari sellasta rajua raivari päivää oli jota ei ole aijemmin ollu eikä niin pahoja ole enää sen jälkeen ollu mutta toki tuo kraivelit aina välillä edelleen jostain saa, mutta sanoisin että vähällä selvittiin.

T.silja

Vierailija

Jep elokuun lopussa 30.8 on laskettu aika mutta epäilen että ultrassa siirtyy syyskuun puolelle tai sitten muuten vaan venyy, Jessekin syntyi 5 päivää yli lasketun ajan, eihän ne kaikki synnytykset mene saman kaavan mukaan mutta epäilen että yli menee tämäkin.

Untakin näin tossa yks yö että poika saatiin, iso jötkäle oli mutta muuten niin saman näköinen kun Jesse.

Mitähän mun muuta piti tulla kommentoimaan, on nyt vaan tuo oma napa niin tärkeä että vallan unohtuu muut :(

Parin viikon sisällä miehen siskokin saa esikoisensa, sitä jännitetään että koska ja kumpi. Tähän miehen sukuun kun on syntynyt vaan poikia ja poikaa veikkaan miehen siskollekkin mutta mutta.... ei voi tietää.

No joo ehkä on parempi mennä nukkumaan, tossa alkuillasta olin niin reporanka että hyvä etten seisalteen nukahtanu ja nyt taas tässä illan aikana jostain poweria sain että en malta taas mennä nukkumaan. Mutta eiköhän se uni tule jos vaan menen sänkyyn joten

kauniita unosia.

T.Silja

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat