Miksi teette lapsia jos

Vierailija

jos se ura ja firma on tärkeämpi kuin vauva????

En voisi kuvitellakaan vieväni noin pientä hoitoon:(

Kommentit (9)

Vierailija

Eipä sellaista asiaa oikein millään lailla voi alkaa rajoittamaan. Vaikka en minäkään kieltämättä ymmärrä mitä iloa niistä lapsista on, jos niitä ei omaksi iloksi tehdä, vaan työnnetään muualle hoitoon.

Mutta jotenkin se odotuksin on se, että töitä tehdään ja lapset päiväkotiin. Meilläkin mies tekee esim. just nyt ympäripyöreitä päiviä, eli eilen vaikkapa mies ei nähnyt lapsia lainkaan, koska lähti aamulla kuudelta ja tuli iltakymmeneltä. Silti moni tuttu kysyy, että oonko palaamassa töihin. Minä kyllä aina vastaan siihen, että jonkunhan meillä on niiden lasten kanssakin oltava, eihän tästä mitään tulisi, jos minäkin vielä töihin menisin. Mutta niin vain ihmiset olettaa (ilmeisesti ajattelematta asiaa pidemmälle).

Vierailija

ettei raha kasva puussa. Eli töitäkin on tehtävä, jotta saa sille kullanmurulle ruokaa ja vaatetta. Tosin itselläni on onneksi mahdollisuus hoitaa lapseni kotona, mutta kaikilla ei näin ole.

Vierailija

lause on ymmärrettävä, mut mites toi toinen sepustus siihen sopii?

kenen iloksi se sun mies on ne lapset tehnyt, kun ei ainakaa omaksi iloksi kun ympäripyöreitä päiviä tekee... sun miehen EI olis pitäny hankkia lapsia, kun ei ehdi niiden kanssa edes olla! (niin, SUN iloks ne lapset on tehty, sun mielestä on ok et miehes raataa ja raataa kunhan SÄ voit olla kotona lasten kaa ja huomautella niille, jotka lapset vie hoitoon...)

Lainaus:

Vaikka en minäkään kieltämättä ymmärrä mitä iloa niistä lapsista on, jos niitä ei omaksi iloksi tehdä, vaan työnnetään muualle hoitoon.

Mutta jotenkin se odotuksin on se, että töitä tehdään ja lapset päiväkotiin. Meilläkin mies tekee esim. just nyt ympäripyöreitä päiviä, eli eilen vaikkapa mies ei nähnyt lapsia lainkaan, koska lähti aamulla kuudelta ja tuli iltakymmeneltä. Silti moni tuttu kysyy, että oonko palaamassa töihin. Minä kyllä aina vastaan siihen, että jonkunhan meillä on niiden lasten kanssakin oltava, eihän tästä mitään tulisi, jos minäkin vielä töihin menisin. Mutta niin vain ihmiset olettaa (ilmeisesti ajattelematta asiaa pidemmälle).

Vierailija

Niinhän ne meidän isovanhemmatkin ja heidän vanhempansa jne. pitivät hoitovaoaata sen 3 vuotta jokaisen lapsen kohdalla... eli jos lapsia syntyi maataloonkin vaikka 8, niin kotona sitten oltiin 19 vuotta, ja vasta sen jälkeen mentiin sinne pellolle töihin, ja hoitamaan navettaa.

Vierailija

Ilmeisesti mun ilmaisukyky on jotenkin vajaa, joten lisätään sanoja.

Miten tuo loppuosa ei sitten sovi yhteen? Ensin sanon, että mun mielestä lapset tehdään omaksi iloksi, mutta näyttäisi olevan iso joukko ihmisiä, joiden mielestä lapset kuuluu laittaa hoitoon.

Ja lapsen teossa on vähän huono erotella miehiä ja naisia toisistaan, kun niitä molempia tarvitaan. Jos ajatellaan, että mies ja nainen muodostavat yksikön, jotka tuottavat lapsia, niin meillä se yksikkö myös hoitaa lapsensa, kun minä olen kotona niitä hoitamassa. Eihän siinä sentään mitään järkeä olisi, että minä hoitaisin toista lasta ja mies toista :-)

Jos taas pariskuntaa ei ajatella yhtenä yksikkönä, joka hoitaa lapsensa valitsemallaan työnjaolla, niin voihan asian ajatella niin, että minä tein ne lapset ja hoidan ne itse.

Valitse siitä mikä miellyttää. Jos totuus kiinnostaa, niin mies on tosi innostunut töistään, joten antaa sen tehdä niitä, kun kerran haluaa. Jos mies haluaisi tehdä töitä vähemmän, niin sittenhän minullakin olisi paremmin aikaa käydä myös töissä. Nyt olen rauhallisempaan aikaan tehnyt osa-aikatöitä, etten ihan kotiin homehdu.

En kyllä ymmärrä miten nämä meidän hoito-/työjärjestelyt tämän ketjun kokonaissanomaan liittyvät, mutta kun joku kerran oli niin kiinnostunut, niin voinhan minä kertoakin.

Lainaus:

lause on ymmärrettävä, mut mites toi toinen sepustus siihen sopii?

kenen iloksi se sun mies on ne lapset tehnyt, kun ei ainakaa omaksi iloksi kun ympäripyöreitä päiviä tekee... sun miehen EI olis pitäny hankkia lapsia, kun ei ehdi niiden kanssa edes olla! (niin, SUN iloks ne lapset on tehty, sun mielestä on ok et miehes raataa ja raataa kunhan SÄ voit olla kotona lasten kaa ja huomautella niille, jotka lapset vie hoitoon...)

Lainaus:

Vaikka en minäkään kieltämättä ymmärrä mitä iloa niistä lapsista on, jos niitä ei omaksi iloksi tehdä, vaan työnnetään muualle hoitoon.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat