#### Suurperhe odottajat, vko 7 ####

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

uusi viikko, uudet kujeet.. =)

Sivut

Kommentit (39)

Vierailija

Onneksi tosiaan on noita lapsia sinullakin pitämässä ajatukset arjessa.

Hyvää ystävänpäivää myös kaikille!!!

Omaa napaa: Täälläkin kovin levoton olo... Eilen oli ensimmäinen neuvola. Terkkari ei saanut sydänääniä kuulumaan dopplerilla ja vaikka hän kuinka vakuutteli, että ei kannata huolestua (viikkoja 10+3), tietenkin minä huolestuin! Olin jo ajatellut kertoa asiasta illalla lapsille, mutta enpä sitten uskaltanutkaan. Lähdetään viikonloppuna kyläilemään ja siellä asia kuitenkin käy ilmi, kun en juo viiniä. Mutta kaipa tässä täytyy vaan luottaa, että vauvalla on kaikki ok, koska kävin pari viikkoa sitten ultrassa ja oireitakin vielä on jonkin verran. Odottavan aika on pitkä...

No, lapset onneksi tällä hetkellä terveinä ja ulkona kaunis ilma! Täytyy keskittyä tähän ihanaan arkeen!

Mukavaa päivää muillekin vastoinkäymisistä huolimatta!

apinaemo 10+3

Vierailija

Suuret halaukset Daisylle ja voimia! Tuli todella surullinen olo.. Tuntuu, etten vielä itsekkään uskalla nauttia tästä olotilasta, ennenkuin ultrassa nähdään, että asiat todella ok.. En muista, että olisin aiemmissa raskauksissa ollut näin huolissani..

Täällä meidän sairastuvalla kaksi " potilasta" .. Eilisen päivän olin puoli kuntoisena töissä, ja tänään jäin suosiolla kotiin kuumeilemaan.. Seurakseni sain meidän 7v. tytön, jolla lämpöä ja päänsärkyä jo heti aamusta.. Otettiin sitten kunnon aamupäivä unet molemmat ja heräiltiin tuossa hieman ennen kahtatoista. Vähän oli huono omatunto kun jouduin taas jäämään kotiin töistä, vastahan sairastin tuon noro-viruksen ja olin sen takia pois.. Mutta huono omatunto hävisi, kun tyttökin kipeenä, olisin siltikin joutunut olemaan kotosalla.. Onko muita näin " huonoja" sairastajia? Pitäisi olla melkein itsellä pää kainalossa, että hakee sairaslomaa..

Oli noista vuodevaatteista puhetta.. Yritän vaihtaa petivaatteet kaksi kertaa kuukaudessa ja tuulettelen niitä fiiliksen mukaan.. Siivouspäivinä jos on energiaa tarpeeksi, raahaan kaikkien seitsemän peitot pihalle.. Tämä ei kuitenkaan aina käytännössä toimi.. Välillä oikein havahtuu, että hetkonen, koskas ne lasten lakanat onkaan viimeksi tullut vaihdettua. Viimeksi taisi tulla jotain palautetta lapsilta, että en mä tätä pussilakanaa olisi tahtonut... Joten ensiviikolla kun meidän todellinen suurperhe on viettämässä talvilomaa, vaihdamme lakanat, jokainen valitkoon itselle mieleiset lakanat jne. (siis mieheni entisestä avioliitosta lapsia kaksi kpl, jotka tulevat myös meille.) Ihanaa kun on taas vilskettä! =)

Sitten oli neuvolassa käynneistä puhetta.. Viimeksihän tuo mies halusi mukaan.. Lapsia en " joudu" mukaan ottamaan, sillä ovat jo koululaisia, mutta luulempa, että myöhemmässä vaiheessa jokunen haluaa tulla kuuntelemaan vauvan ääniä neuvolaan.. Muistan kyllä tuon " ongelman" aiemmista odotuksista, kun yritti keskittyä olennaiseen neuvolassa ja samalla vahtia paria lasta, jotka leikkivät odotushuoneen puolella.. On se kiva kun saa rauhassa asiat puhua ja ymmärrän kyllä, että jokunen joutuu lapset mukaan ottamaan.. Ja kaikillehan tuo ei ole edes ongelma!

Voih! Nälkä kurisee masussa, mutta ei oikein tahdo mikään maistua.. Lähden koluamaan jääkaappia, josko jotain mieluisaa löytyisi ja pitääpä nuo lasten pienet ystävänpäivä yllärisuklaat paketoida.

Illalla sitten syödään jotain hyvvä yhdessä ystävänpäivän kunniaksi.. Ettei vain nyt menisi siihen, että tilataan pizzat, kun oma olo on sen verran kehno, ettei kokkaus ja leipominen iske millään tavalla..

Piiu rv 9+4

Vierailija

Tervetuloa Hatttaralle! On sinun lapset hyvin saman ikäisiä kun minulla 99,00,03,05.

Tänään aamulla käväisin jo niskapoimu ultrassa. Kaikki oli hyvin sydän sykki ja vauva köllötteli kovin rauhallisesti ja antoi tehdä mitaukset rauhassa. Vauveli oli noin viikon pienempi mitä kuukautisten perusteella on laskettu niinpä laskettu aika siirtyi 21.8>27.8. Eikös se lapsilisien kannalta ole parempi synnyttää loppukuusta ;0). Tuosta oli se hyöty että pääsen nyt sitten vielä rakenneultraankin. Meillä kun tuota tarjotaan vain jos on tarve ja utraaja halusi tarkistella rakennetta vielä vähän tarkemmin sitten kun vauva on isompi vaikka mitään vikaa ei nyt löytynytkään. Istukka on minulla tällä kertaa etuseinässä onkin ollut aina ennen takana joten jotain uutta tässäkin raskaudessa =).

Ultran jälkeen palkitsin itseni hampurilaisella ja kävin ostamassa esikoiselle synttärilahjaksi geomag-magneetteja ja tälle uudelle tulokkaalle oman tuttiketjun sellaisen missä on pehmokirahvi =). Katselin myös ainun ensipupuja mutta nyt en taida uskaltaa tuota ostaa etukäteen kun kaikki neutraalit värit on jo käytössä enkä halua mahdolliselle pojalle vaaleanpunaista pupua. Meillä esikoisella on vihreä, kakkosella keltainen, kolmosella sininen ja nelosella oranssi pupu.

Nyt on mentävä ruuan laittoon että ehditään vielä kerhoonkin

nuttu rv 12+ jälleen kerran =)

Vierailija

En tiedä muistaako kukaan edes minua, niin vähän olen vielä kirjoittanut listalle, mutta pari kertaa kuitenkin.

Eli meidän pienokainen ei jaksanutkaan kasvaa ja kehittyä... la alkoi vuoto ja ma pääsin sitten tk:een tutkimuksiin, sielä todettiin kehityksen pysähtyneen rv8 oli rv11. Siitä sitten jatkoin sairaalaan missä taas ultrattiin ja tutkittiin => aloitettiin lääkkellinen kohduntyhjennys. Illalla pääsin kotiin ja nyt yritän jaksaa pyörittää taas tätä arkea ja olla ajattelematta vauvaa...

Vierailija

Omassa navassa kaikki hyvin! Perjantaina oli kovin pikainen lääkäri (mikä lie kiire hällä) nopesati kurkkasi että alapäässä kaikki oli hyvin ja sitten kuunneltiin sydänääniä. Siellähän tuo pumsutti =). Kyseli vielä onko kaikki hyvin ja onko jotain kysyttävää siinnä se sitten olikin. Terkkari otti verenpaineen pissan ja painon ja kaikki oli ok. Hemoglobiinia eivät nyt ottaneet mutta sanoi että rautaa voin alkaa syömään koska viimekerralla hb oli vain 104. Kivahan se oli päästä nopeasti vahtimaan taas noita täystuhoja.

Mites te muut olette hoitaneet nämä lääkäri ja terkkari käynnit? Minun jälkeen tuli jo melko isomahainen äiti sellaisten 2v ja 5v poikien kanssa. Kovasti hän patisti isompaa ensin vahtimaan pientä sitten kuitenkin päätti ottaa pienen mukaan terkkarille sisään ja patisti isompaa houkuttelemaan pienen mukaan mutta isompi ei tuossa oikein onnistunut. Lopulta äidin oli pakko kantaa pieni terkan luo mukaansa. Isompi kävi vielä etsimässä tuttia äidin taskusta pienelle ja hakemassa jotain lelua ennen kuin lähdettiin joten en tiedä kuinka tuossa lopulta kävi. Kovin näytti hankalata tuo järjestely tai ehkä oli vain hankala päivä. Minulla on mukana terkkari ja lääkärikäynneillä aina kaksi lasta 1,5v tyttö ja pian 4v poika. Aina (siis näinä kahtena kertana) ovat leikkineet sen hetken odotustilassa kun olen hommani terkkan ja lääkärin luona hoitanut. Terkarille pidetään ovi auki niin pääsevät välillä tarkastamaan että en ole mihinkään hävinnyt. Meillä kyllä nuo lapset eivät yhtään ujostele niin voin ne siitäkin syystä jättää leikkimään. eivätkä ole kovin villiä ja karkaavaa sorttia. Senkin kyllä osaavat mutta ovat ns. vieraskoreita.

Meillä oli viikonloppuna kiva mutta kylmä mökki reissu pakkasta oli lauantaina -25 astetta mutta ulkona silti viihdyttiin pariin otteeseen. Juhlittin myös esikoisen 8v synttäreitä ja vaari kävi yllärivierailulla.

Tänään olen pessyt mökkipyykkiä pyyhkeitä ja lakanoita pesutuvassa kuusi koneellista. Vielä pitäisi nuo saada kaappiin ja mökille palautettavat säkkiin odottamaan viemistä.

Tällä viikolla tiedossa minulla ultra torstaina ja onhan tuossa näköjään lapsilla erikoispäiviä eskarissa ja hammaslääkäriä ym. joten puuhaa riittää. Ukkokin on tämän viikon iltavuorossa.

nuttu rv 12+6

Vierailija

Uusi viikko taas täydellä vauhdilla menossa. Viime viikon pakkasten ja sairastelujen jälkeen on ollut mukava päästä muksujen kanssa pihallekin. Kelit on täällä päin ainakin olleet aurinkoisia ja mukavan talvisia.

Petivaatteista oli juttua. Meilläkin lakanoita löytyy useampia jokaiselle. Kovasti tekisi mieli jotain uuttakin välillä hankkia, kun vanhat kyllästyttää, mutta liinavaatekaappi on nyt juuri sopivasti täynnä eli uusia ostaakseen pitäisi luopua jostain vanhasta. Ja kun vanhat sinänsä ovat ok niin olen pidättäytynyt uusista hankinnoista. =) Meillä petivaatteet ulkoilevat yleensä viikottain ja kaikki lakanat ja tyynyliinat vaihdetaan joka toinen viikko. Tämä siis noin periaatteessa. Käytännössä ei ihan aina noin hyvin toimi. Tykkään itse raikkaista petivaatteista ja siksi kyllä aika hyvin niitä tuuletan ja vaihdan, vaikka muuten siivoukset jäisi vähemmälle. Niin ja lakanoitten vaihto on yksi harvoja kotitöitä, jonka olen ominut itselleni. Mies näet laittaa aina ensimmäiset käteen osuvat lakanat piittaamatta väreistä ja kuvioista. Minä taas olen tässä asiassa niuho ja haluan, että peti on sävy sävyyn. (Vaikka kuinka pimeässä nukunkin. =) )

Terkkarikäynneistä oli juttua myös. Mulla se on aina aikamoista sumplimista, kun lastenhoitoapua ei liiemmin ole tarjolla. Ekalla käynnillä mies oli kotona lasten kanssa. Viimeksi naapuri katsoi kahta nuorimpaa ja esikoinen oli eskarissa, kun pyörähdin lääkärissä. Lääkäriin en ole koskaan lapsia ottanut vaan yleensä mies on jotenkin junaillut esim. pidennetyn ruokiksen tai jotain, että pääsen yksin. Sen sijaan tavallisella terkkarikäynnillä lapset ovat yleensä olleet mukana ja niin varmaan tässäkin raskaudessa tulevat olemaan. Meillä terkkarin vastaanotto on sillä tavalla, ettei ovea aulaan voi jättää auki ja keskenään jättäminen täysin valvomatta on vähän niin ja näin. Yleensä siis muksut tulevat sinne vastaanotolle asti ja seuraavat silmä kovana kaikkea mitä tapahtuu. Ihan hyvin ovat käynnit yleensä sujuneet.

MammaXneljälle tervetuloa arkeen. Reissu on varmaan parhaiten onnistunut silloin, kun sen jälkeen taas arkikin maistuu.

Niin ja Hemppu-75 tervetuloa joukkoon! Sinä taidat olla " suurperheellisin" meidän joukossamme. Kiva juttu. Itse en omaa kohta nelilapsista katrasta osaa varsinaisena suurperheenä edes pitää, mutta ympäristö on kyllä sitä mieltä, että kolmekin lasta alkaa olla iso perhe. Minkä ikäisiä lapsosia teiltä löytyy? Jos nimimerkin luku tarkoittaa syntymävuotta niin ollaan saman ikäisiä. Minä vaan aloitin sen verran myöhään, että neljättä vasta odotellaan. Mutta vauvakuume taitaa olla ikuista...

(.) ei ihmeempiä. Vauvan liikkeet ovat jo aika pontevia ja on ihanaa, kun tuntuvat niin selvästi, ettei tarvitse miettiä liikkuuko vai ei. Maha on iso. Onnitteluja on tullut ja moni hämmästyy, kun kuulee, että vasta heinäkuussa on la. Kakkosesta oli aikanaan sama tilanne eli maha oli puolessa välissä sen kokoinen, että ihmiset luulivat mun synnyttävän koska tahansa. Loppua kohti se vähän tasaantui, mutta silti maha oli selvästi isompi kuin kahdesta muusta (sf-mitta yli kaikkien käyrien). Vauvakin oli kyllä vähän isompi, että sekin vaikutti. Saapa nähdä, millainen vauveli täältä sitten aikanaan ilmaantuu ja kuinka isoksi maha sitä ennen venyy. Maha on kumminkin niin ihana, ettei sen koko yhtään harmita. Ja johtuneeko siitä, että maha pullahti ulospäin olen säästynyt vessassa ramppaamiselta, joka yleensä on ollut raksuksissa tavallista. Kohtu ei nyt paina rakkoa. Vaivoja ei siis onneksi ole, iloista mieltä sitäkin enemmän. On niin ihana olla raskaana! Pitää nauttia täysillä niin kauan, kuin tilanne on näin hyvä.

Vauvatarvikkeita on tarjonnut jo parikin ihmistä. Meillä vaan on entisetkin tosi hyvin tallessa, ettei juuri ole tarvetta millekään. Esikoista odottaessa olisi ollut kullanarvoista tuntea joku, joka on luopumassa tarvikkeistaan, mutta silloin lähipiirikin oli vasta aloittelemassa vauvapuuhia. Nyt sitten moni on lopettelemassa... Toisaalta, kun aikanaan tuli ostettua aika paljon uutta niin ovat sitten kestäneet useammalla käytössä. Sikäli siis ihan hyväkin. Tekisi mieli tehdä inventaariota kaikista pienistä vauvanvaatteista, mitä tuolla komerossa on, mutta vielä olen jättänyt laatikot rauhaan... Ja uutta äitiyspakkaustakin odotan innolla, sellainen kun meille sitten luultavammin tulee. Hassua olla tuollaisista niin innoissaan edelleen, mutta toisaalta, miksen olisi...

Nyt pakko palata töiden pariin. Pyykit odottavat ripustajaansa ja monta muutakin juttua on hoidettavana. Pirteitä talvipäiviä kaikille!

Meiramiina 17+4

Vierailija

Daisylle tsemppiä ja haleja... Koeta saada pos. ajatuksia elämään vaikka niiltä jo olemassa olevilta mukeloilta. Kukapa sitä tämän elämän kaikkien vastoinkäymisten syytä tietää.

MarinoX, jolla jo 3 elämäniloa ja rv 32+1

Vierailija

piti vielä laittaa näitä raskausajan himoruokia. Eli minulla suuriin himoihin nyt kuuluu hedelmäsalaatti! Eilen tein aivan ihanan salaatin mihin tuli greippiä, kiiviä, omenaa tuoreena ja purkista mangoa, mandariineja ja päärynää. Oli tosi hyvää tänään illalla syön jämät.

Kuopuksesta söin suuret määrät marjarahkaa ja salattia missä oli ananasta,kurkkua, tomattia ja salattia. Tytöistä olen syönyt alkuraskaudessa paljon salmiakkia ja lakua. Nyt ne ei ole niin himottaneet olisiko se sitten poika tulossa? Meille sopii tällä kertaa molemmat sukupuolet. Pojasta olisi ehkä seuraa tuolle meidän ainoalle pian 4v pojalle ja olisi sitten jakamassa suvun jatko " paineita" . Tyttö taas sopisi valokuvien asetteluun saisi sitten kaksi tyttö pojan keskelle ja perään vielä kaksi tyttöä =). Minun sukupuoliarvelut on aina menneet väärin päin joten jos nyt tulee tyttö- tai poikaolo niin se aika varmasti on juuri sitä toista sukupuolta =). Kuopuksesta oli ihan varma että on poika mutta tyttöhän tuo oli. Sielä sitten synnytyssalissa moneen keraan ihmettelin että kyllä tyttö se vaan sitttenkin on.

semmoista lisäsin vielä...nuttu

Vierailija

Ensiksi Daisylle pahoittelut ja voimahaleja!!On aina kurjaa kuulla tällaisia uutisia.

Itselläni olo yhä edelleen epävarma; välillä tuntuu, etten raskaana olisikaan. Sanoinkin miehelle ihan toivovani jo sitä pahoinvointia, että tietäisin vatsassa jonkun olevan ihan oikeasti. Pahoinvoinnin kanssa olen toistaiseksi päässyt vähällä; perinteiset hajut ovat kyllä inhottavia nytkin, mutta oksentamaan asti en ole vielä joutunut. Väsyttää kyllä tosi paljon ja etenkin iltaisin on olo aika huono.

Ekaan neuvolakäyntiin on vielä aikaa viikkoja ja ekaan ultraan vielä enemmän. Nämä viikot kuluvat nyt toivottoman hitaasti!

Mutta nyt toivottelen hyvät yöt kaikille ja painun pehkuihin.

Suviruusu ja ne hyvin pienet viikot 6+5

Vierailija

Daisylle voimia ja jaksamista.

On ollut olevinaan niin kiire, ettei ole tullut kirjoteltua...meillä täällä flunssa jatkuu. Kuopus oli jo maanantaina tarhassa, mutta taas nuhassa ja yskässa, joten kotosalla menee tämäkin loppuviikko.

Ihan hyvä...saan siivota. On jäänyt niin vähiin tuo siivouspuoli kun oma väsymys on ollut niin järkkyä. Nyt on alkanut helpottaa ja pitää hyödyntää siivousinto tänä päivänä. Petivaatteet sain eilen vaihdettua.

Neuvolassa oon päässyt hyvin käymään yksin kun lapset on tarhassa ja koulussa. Aiemmin on sisko tai äiti tai mies hoitaneet...minäkin tykkään käydä neuvolassa yksin. Se on vähän kun kävis rentoutumassa...

Nyt lähden herätteleen esikoista aamupalalle...ihme kun ei oo viä noussut. Yleensä herää viimeistään puol seitsemän...on samanlainen aamuvirkku kun minä. Onkohan kipeeksi tulossa hänkin???

Risella rv 9+5

Vierailija

Ja mukavaa laskiaissunnuntaita.. Jäi meiltä tosin nuo laskiaispullat leipomatta, mutta sitten tiistaina.. Ollaan koko sakki oltu tänään ulkoilemassa katsellen autourheilua.. =)

Rauhallinen viikonloppu.. Ei siin kummempaa, lähden saunaan..

Vierailija

Misti arvasitpa oikein ikäni tuon nimimerkin jälkeen tulevan lukeman perusteella:)

Joten juu saman ikäisiä ollaan,itse toivon kovasti tämän ensimmäisen kolmanneksen menevän ohi että keskenmeno riskiä ei enää ole.

Tänään tuli pyyhkiessä hieman verta paperiin mutta loppui onneksi siihen eikä enää ole tullut.Tyttökin lähti isänsä luo yöksi iloisin mielin vaihteeksi,kun isä kerrankin piti lupauksensa niin saan vain lepäillä ja nauttia olostani:)

Vierailija

Huomenna pitää heti aamusta lähteä katselemaan josko tuolla masussa näkyisi jotain ihmiseen vittaavaa jo =). Sydänääniä jo kuulinkin perjantaina että jotain elämää sielä on tiedossa. Mitenhän sitä herää riittävän aikaisin että ehtii klo8.30 ultraan?

Petivaatteista oli puhetta. Minun on myös tunnustettava olevani onneton lakananvaihdossa. Kerran kuukaudessa sitä on kuitenkin yritettävä tsempata tuonkin asian kanssa. Ulkona meillä peitot käy kerran tai kaksi talvessa ja pesulla keväällä kun menevät kaappiin syksyä odottamaan ja sitten jos jotain pisu vahinkoa tulee. Meillä nuo isot (8v ja 6v) tytöt rakastavat irroitella lakanat ja pussilakanat ja rakentavat niistä sitten majoja kerrossänggystä. Minä en noita suostu takaisin enää pujottelemaan joten tytöt ovat itse jo oppineet " pakosta" petaamaan sänkynsä. Melko kivasti meillä on alus lakanoita nyt kun niitä vuosi pari sitten ostin useamman lisää. Tyynyliinoja tuntuu että tarvitaan kokoajan ja pussilakanoita juuri katselin että olisiko aika ostaa uusia kun taitavat olla niitä kotoota pois muuttaessa äitini hankkimia suurimmaksi osaksi eli noin 10v vanhoja.

Minä olen jokaiselle lapselle ottanut äitiyspakkauksen ja sen vaatteet, lelu, kirja ja makuupussi on säästetty lapsille muistoksi. Lisäksi laatikossa on mummoni lapsille neulomat villapuvut nuttu,housut ja lakki ja jotain muitakin lahjaksi saatuja vaatteita ja rakkaita leluja ym. Isoilla tytöillä on mekot jotka mummoni teli meidän häihin tytöille jne. Siispä tällekin tulee varmasti äitiyspakkaus, eihän yhtä voi jättää ilman toivottavasti mummoni jaksaa vielä yhden villapuvun neuloa =) ikää kun alkaa olla kohta 85v. Eiköhän tuo jaksa kun joulunakin vielä saatiin villasukkia lahjaksi. Ei kuulemma osaa toimettomana katsoa vain telkkaria. Voikun sitä olisi yhtäenerginen vielä tuossa iässä.

Muut tarvikeet (sänky,kaukalo,sitteri...) meiltä löytyykin hyvässä kunnossa vaatteita tuossa katselin että pitänee kuopuksen jälkeen heittää raalla kädellä niitä pois ja ostaa sitten uusia tälle tulokkaalle jo. Nämä 80cm bodyt ainakin on jo niin venyneitä ja kauhtuneita että hyvä kun nyt kehtaa niitä päällä pitää.

Nyt pitää mennä laittamaan ruokaa lapsille pöytään. Syödään tänään ystävänpäivän kunniaksi spagettia ja lihapullia ja illalla saatan vielä lapsille lukaista kaunotarta ja kulkuria =). Slurp!

nuttu rv 13+

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat