alkuraskaudessa, / tunnetteko alavatsasta että kohtu on ehkä vähän surempi??

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

eli onko mahdolista tuntea vatsnpeitteiden päältä että onko kohtu uurentunut justii niinkö alkuraskaudessa..??

Kommentit (9)

Vierailija

Heippa!

Käyppä katsomassa esim. www.helistin.fi ja sieltä tuo raskauskalenteri. Siellä on lyhyesti kerrottu, mitä missäkin vaiheessa tapahtuu ja tuntuu. Ja tietenkin pitää huomioida pienet heitot suuntaan jos toiseen, sillä raskaudethan ovat yksilöllisiä.

Vierailija

Tietty kipuja/aristusta/turvotusta yms. voi olla alamahalla jo ihan alussa. Jopa kovia menkkakivun tapaisiahan voi olla silloin alussa, kun odottelee, alkaako menkat vai ei. Siis normaalista poikkeavia tuntemuksia varmaan voi olla.

Vierailija

kait se kohtu nousee ylemmäs tuossa rv 12 tietämissä. Eli sitten voi jo häpyluun yläpuolelta ruveta kohtua tuntemaan. Jos useampia raskauksia voi tuntua jo aiemmin. Itselläni tässä kolmannessa raskaudessa kohtu on kasvanut nopeaan tahtiin. Johtunee varmasti myös siitä että edellinen synnytys 03/06. Jo rv 10 masu pullahti esiin ja sitä ennen sen kohdun tunsi jo käsin painelemalla. Rv 15 mulla sf mittakin oli jo 20cm.

AIHA ja Nea rv 24+6

Vierailija

Kyllä siinä taisi mennä jonnekin kymppiviikoille että itse tunsin painellen vatsanpeitteiden läpi jotain suurempaa. Riippuu siitä, paljonko rasvakertymää päällä. Itse olen (siis OLIN ;)) laihassa kunnossa. 5. viikolla ei ole kohtu vielä moksiskaan, vaavikin on vasta ihan hitusen kokoinen.

Vierailija

tutkimuksen n. rv 4-5 kun kävin ptkään jatkuneen tuhruvuodon,kutinan ja kirvelyn takiatutkittavana. Olin siis raskaana mutta en osannut noita oireita siihen yhdistääkun ei vauvaa yritetty.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat