Milloin 1.5v 12kg ja yli 80cm pitkän lapsen autoistuin kuuluu kääntää kasvot menosuuntaan?

Vierailija

Nyt vielä selkäpäin mutta jalkatila alkaa olla tiukka.

Kommentit (11)

Vierailija

kolari on nimenomaan nokkakolari. Väkirikkaimissa maissa joissa on paljon liikenneruuhkia on sen sijaan tyypillisin kolari peräänajo, jolloin suositukset on erilaiset.

Vierailija

Meillä 2v4kk vanha tyttö pituutta n. 90cm ja painoa n.12kg ja hyvin mahtuu selkä menosuuntaan, jalat eivät ole vielä edes koukussa! Istuimena britaxin two way elite ja autokin ihan normaalin kokoinen, ei siis mikän hirveän iso.

Vierailija

Matkapahoinvointi vähenee ja muutenkin on mukavampaa matkustamista.

Ja turvallisuudesta sen verran, että monissa muissa maissa jo vastasyntyneille suositellaan kulkemista kasvot menosuuntaan. Tärkeintä on kunnon turvaistuin, kolarin laatu määrittelee sen mikä on turvallisinta (ja sitähän ei pääse itse valitsemaan). Eli nokkakolarissa kannattaa mennä selkä menosuuntaan, peräänajossa kannattaa olla kasvot menosuuntaan.

Vierailija

Määräävä tekijä on IKÄ. Liikenneturvan mukaan. Ikä + se, että painaraja täyttyy. Jokainen voi itse lukea www. liikenneturva. fi

Vierailija

Meillä on käännetty istuin lasten täyttessä kolme. Hyvin ovat mahtuneet, vaikka kaikkien pituus on mennyt himpun verran keskikäyrän yläpuolella.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

määräävä tekijä on pään ja muun kropan välinen painonsuhde, ei pituus.

Mutta jos ruvetaan odottamaan tuohon 18kg saakka saattaa polvet todellakin olla jo melkoisella mutkalla:). itse olen eka luokalla painanut 17.5kg.

t.6

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat