Tyhmä kysymys (taas), mutta minkä ikäinen tyttö

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

osaa tai pitäisi osata tehdä itse alapesunsa? Meillä tyttö jo 4v. ja vasta taannoin havahduin ajatukseen, että hyvänen aika, pitäisi varmaan opettaa tyttö jo itse pesemään itsensä, myös alapesu siis. Pepun pyyhkii itse pissan jälkeen, mutta kakan jälkeen menen kyllä edelleen pyyhkimään, muuten ei tule riittävän puhdasta, mutta joko sitä kakan pyyhkimistäkin pitäisi tomerammin opettaa?

Kommentit (3)

Vierailija

ja kyllä minä käyn kakalla käynnin jälkeen pesemässä alapesut vielä. Pissan jälkeen yleensä jo itse pyyhkii, joskus huutelee pyyhkimään ja silloin käyn. Kerran-kaks päivässä tehdään alapesuja vähintään.

Vierailija

käymisestä kokonaan itse (hiustenpesussa vähän vielä autoin), siinä sitten myös alapäänpesusta. samoihin aikoihin oppi myös vessatouhuissa täysin itsenäiseksi.

Vierailija

täyttävä ja kyllä vielä minä huolehdin alahygieniasta ja päiväkodissakin mun mielestä ainakin 5vuotiaaseen asti hoitajat pyyhkii kakan ja kauemminkin jos pyytää.Pissan pyyhkii yleensä itse.

Päivän päätteeksi meillä aina pestään " hajut" pois ja kyylä aion huolehtia siitä niin pitkään kun tyttö jo osaa sanoa että hän itse huolehtii.

Meillä tytöllä aika herkkä alapää eli kaikki mausteiset ruuat tai pesuaineet tms.ärsyttävät helposti ehkä siitä syystä haluaa että olen mukana niin paljon,meinaan että ne yöpoltot on kauheita kummankin kannalta.

En tiedä oliko tästä mitään apua ,mutta kiirettä ei sulla ole.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat