Peräpukamat?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Heips te synnytäneet sisaret!

Inhottava vaiva...Mutta onko teille tullut synnytyksen jälkeen peräpukamia? Ja miten niitä on hoidettu?

Kiitos avusta.

Tukalan vaivan kanssa painiskeleva

Kommentit (8)

Vierailija

Tiedän mitä pukamat ovat ja mistä tulevat....:)

Pieni kertauskurssi olisi sopiva sinulle,jos hoitsuna neuvot kuumalla suihkuttelemaan etkä tiedä,että pukamat ovat verisuonia..

Vierailija

Itselläni ruokavalio ja liikunta on ollut ne jotka on auttanut. Scheriproct ja reseptillä neoproct(?... halvempi) auttoi ensi hätään mutta ongelmat ovat jatkuneet ja tärkeintä onkin ollut vatsan pitäminen pehmeänä. Eli imettävälle PALJON vettä, liikuntaa, kuitupitoista ruokaa, myös maitohappobakteerit ja magnesium tabletit auttavat päivittäin yhä edelleen (pe tulee vuosi täyteen!) kun ongelmat vaan jatkuvat :(

Vierailija

Peräpukamia tuli synnytyksessä 3 kuukautta sitten ja on todella kivuliasta. Ulostaminen on tuskaa ja särkyä kestää puoli vuorokautta-vuorokausi. Lääkäriltä sain neoprokt suppoja ja ohjeen suihkutella lämpimällä tai sitten lämpimiä istuma kylpyjä. Siitä ei ole ollut apua vaan tilanne paheni joten nyt sain kiireellisen läheteen kirrurgianpolille ja edellä mainitut hoidot jatkuu sen aikaa. Toivottavasti tähän tuskaan saa helpotusta.

Vierailija

Täälläkin yksi peräpukamista KÄRSINYT! Molempien lapsien jälkeen oli sitä ongelmaa. Tosiaan sitä sheriprocht...jotaki käytin ja ihan ohjeessa mainittu määrä ja hyvin auttoi. Ihmettelin vain kun edellinen vastaaja oli kylmällä suhkuttanut. Minulle annettiin neuvolsta aikanaan ohje, että lämpimällä suihkuttaa ja se kyllä ainakin mulle auttoi. Eli koita jaksaa! Kyllä se menee parissa viikossa ohi! VOIMIA!

Vierailija

auts,kun ajatteleekin...Mulla tehos peräpuikot,scheriprokt(?)merkkiset,joita käytin enemmän kuin ohjeessa oli. Bepanthenia ja hädensa voiteita,suihkuttelua kylmällä,sekä tosi kuitupitosta ruokaa&paljon vettä...Molempien lasten synnytysten jälkeen aikaa on kulunut enemmän pukamien hoitoon,kun itse vauvelin hoitoon:) Onneks ne unohtuu kun pääsee eroon!!

Vierailija

oli knas synnytyksen jälkeen,sain jotain voidetta sairaalasta mukaan ja sit lähti aika pian kotona pois....ja muuten totta että kylmä supistaa verisuonia ja lämpö laajentaa mutta pukamien hoidossa käytetään lämpöistä vettä...pukamat kun eivät ole verisuonia...otappa selvää mitä pukamat edes ovat ja mistä tulee..=)

-hoitsu-

Vierailija

Netistä pukamista:

" Peräpukamat ovat peräsuolen alaosan ja peräaukkokanavan laskimoverkoston laajentumia, eräänlaisia suonikohjuja, joita verhoaa peräaukkoa ja sen lähiympäristöä kattava limakalvo tai iho."

Miten niin eivät ole versiuonia jos kerran ovat laskimoiden laajentumia?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat