sectiosta

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Haluisin etukäteen tiedustella sectiosta koska minulla mahdollisesti sellainen edessä. Eli te joille on tehty sectio: onko ollut hätä-, kiireellinen- vai suunniteltu sectio? Ja toinen kysymys onko teidät nukutettu siksi aikaa kun vatsanpeitteet on ommeltu takaisin kiinni, jos niin kauanko herääminen kestää?

Minua pelottaa tuo mahdollinen nukutus ja haluisinkin olla hereillä koko section ajan.

Kommentit (10)

Vierailija

myös sektio.

En nyt tiedä mihin katekoriaan kuulun, mutta siis...

Hyvin alkanut norm. synntys päätyi lopulta sektioon yllätysperätilan vuoksi.

Olin koko ajan hereillä ja mies piti kädestä kiinni. Ei ongelmia.

Kun vauva oli otettu ulos, niin mies lähti kätilön ja vauvan mukaan ja mua jäätiin kursimaan kokoon ja vietiin sitten heräämöön, jos myöh. pääsin vauvan ja miehen luo perhehuoneeseen.

Vierailija

Suunniteltu sektio takana ja puudutuksessa olin koko ajan. Puudutuksesta " selviää" nopeammin, kuin nukutuksesta, itse ainakin olen aiemmin nukutuksen jälkeen ollut pökerryksissä aika pitkään. Ainoa mikä leikkauksessa tuntui ikävälle tajuissaan, oli juuri ompeluvaiheessa tullut lievä huonovointisuus, joka kyllä meni ohi aika pian, kun muisti hengittää kunnolla. Heräämössä olin pari tuntia leikkauksen jälkeen ja sain vauvan siellä rinnalle.

Vierailija

Esikoinen kiidätettiin aikanaan teholle, ja näin hänet vasta seuraavana päivänä. En tiedä miksi veivät kuopuksen ja isän takaisin snnytyssaliin odottelemaan - Naistenklinikan tapa? Olin kylläkin niin lääkehuuruissa ja väsynyt valvotun yön jälkeen etten olisi voinut imettää tai pitää vauvaa sylissä. Sainpahan hieman levätä!

Vierailija

Potilas herätetään aina leikkaussalissa heti toimenpiteen jälkeen, ei vasta tuntien jälkeen leikkauksesta. Potilas ei vaan muista heräämisestään leikkaussalissa mitään tai heräämöhoidostakaan välttämättä paljoa.

Vierailija

Monessa sairaalassa heräämössä on paljon muitakin potilaita nkl.lla esim. gynekologisen syöpäleikkauksen läpikäyneitä tai esim. keskenmenon / abortin takia kaavintaan joutuneita tai esim. lapsettomuudesta kärsiviä endometrioosileikkauksessa käyneitä naisia, joten siitäkin syystä ymmärrettävää, että vauvoja ei tuoda heräämöön.

Vierailija

Minulle tehtiin suunniteltu sectio ahtaan lantion vuoksi!!

En ole kuullutkaan, että mahan kursimisen ajaksi nukutettaisi??? mitäs järkeä siinä on??? en tarkoita nyt loukata!!

minulle tehtiin normaali epiduraalipuudutus, vauva tuli nopeasti maailmaan, isä lähti vauvaa pesemään ja minut vietiin heräämöön, odottamaan tunnon palaamista jalkoihin!! 1,5 h olin heräämössä, jonka jälkeen osastolle ja vauva imemään rinnalle:))

Vierailija

Minulla takana kaksi sectiota, yksi hätä- ja yksi kiireellinen. Hätäsectiossa nukutettiin, sillä en ehtinyt saada epiduraalia vaikka se oli alkuperäinen suunnitelma. En tiedä miten kauan herääminen kesti, en hoksannut katsoa kelloa. ;) Nukutuksesta olin kuitenkin tokkurainen pitkään, ja leikkauksesta toipuminen kesti kauemmin kuin toisen lapsen kohdalla tehty epiduraalileikkaus.

Toinen sectio oli kiireellinen ja tehtiin siis epiduraalin voimin, ja olin hereillä myös ompeluvaiheen. Sitä en edes tuntenut, paremmin tunsi kun avasivat vatsapeitteet ja ottivat vauvan ulos.

Heräämössä taisin olla pari tuntia kummankin leikkauksen jälkeen. Kummallakaan kerralla en saanut vauvaa heräämöön, isä oli lapsen kanssa sen aikaa.

Jos kaikki menee hyvin, pocahontas, niin sinunkin sectio tehdään epiduraalipuudutuksessa ja saat olla hereillä koko ajan.

Vierailija

Kiireellinen takana ja en missään nimessä haluaisi, että nukutetaan (niinkuin sitä siinä tilanteessa voisi päättää). Niin, että suunnitellussa ja kiireellisessä ei käsittääkseni nukuteta. Hätä on sitten niin kiireellä tehty, ettei ole varaa olla hereillä kun nukuttaminen on nopeampaa. Tai näin mulle ainakin sanottiin PÄKSin pelkopolilla.

Vierailija

Eli mulle tehtiin hätäsectio syyskuus 2006. Mut nukutettiin samantien ku leikkaussaliin päästiin ja heräsin n. 4 tuntia operaation jälkeen.

Mulla on toisenlaiset ajatukset sectiosta, en haluaisi mistään hinnasta olla hereillä! =)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat