Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskovia paikalla?

Vierailija

Miksi Jumala ei vastaa kaikkien rukouksiin, millään tavalla? Ei voi tulla uskoon, kun ei saa mitään vastausta!

Kommentit (5)

Vierailija

Sinusta voi tuntua, että Jumala ei vastaa rukouksiisi, mutta voi olla, ettet vain huomaa sitä, koska vastaus ei aina ole juuri sellainen mitä sinä haluat. Jumala tietää parhaiten mikä sinulle on parasta ja Hän vastaa sen mukaisesti. Jumala näkee suuremmat kokonaisuudet kuin me. Siksi on usein vaikea ymmärtää Jumalan vastauksia. Voihan olla, että vastaus on juuri sinun pyytämäsi, mutta tulee vasta sitten kun se on sinulle parhaaksi! Minä myös rukoilin lasta vuosikausia ja ihmettelin miksi Jumala ei vastaa. Jälkikäteen sitten tajusin, että näin oli parasta.

Vierailija

Taustalla on suunnitelma, jonka vain Jumala tietää ja jos rukouksesi on ristiriidassa sen suunnitelman kanssa, et saa vastausta.

Gregory E. Boyd kirjoitti tästä asiasta hyvin. Hän käytti esimerkkiä mökistä, joka on sotatantereella keskellä tulitaistelua. Mökissä ovat toisen sotajoukon kenraalin omaiset. Nämä pystyvät lähettämään viestejä kenraalille ja saavat joskus tältä vastauksia takaisin, ruokalähetyksiä ja muuta mitä tarvitsevat. Mutta he eivät pysty tietämään tarkkaan miksi kenraali välillä pystyy toteuttamaan heidän toiveensa ja välillä eivät. Heillä ei ole mitään tietoa taistelun kulusta muuta kuin se vähä mitä he mökin pineistä ikkunoista näkevät. Kenraalilla on taistelussa tuhansia sotilaita ja hän ei yksinkertaisesti pysty suunnittelemaan taistelun kulkua aina niin, etteivät pikku mökin asukkaat joutuisi vaaraan. Mutta asukkaiden täytyy vain luottaa siihen, että kenraali tekee kaikkensa heidän puolestaan ja pelastaa heidät kun aika on kypsä.

Vierailija

Vastaus voi tulla myös viiveellä.

Itse löysin Jumalan, kun meillä oli paha lapsettomuuskriisi. Minä, vanha ateisti löysin itseni rukoilemasta meille lasta. Tätä kautta päädyin kirkkoonkin ja löysin uskon osaksi elämääni. Siinä vaiheessa, kun olin jo pystynyt luopumaan toivosta, uuden uskoni vuoksi, tulin raskaaksi. Seuraava lapsi sai alkunsa kuin itsestään. Tajusin myöhemmin, että tässä oli ihan selvä johdatus: Lapsettomuus oli se kriisi, jota tarvittiin, että nöyrryin ja käännyin Jumalan puoleen. Siksi Jumala ei voinut heti vastata rukouksiini, vaan odotti, että olin nöyrtynyt tarpeeksi.

Uusimmat

Suosituimmat