Mikä näitä taaperoimettäjiä vaivaa? Hyi helvetti!

Vierailija

http: //www. iltalehti. fi/perhe/200702015607074_pr. shtml

Sivut

Kommentit (70)

Vierailija

Eikö ole kauheaa, että imetän vielä 1v 2kk vanhaa lastani ja olen myös raskaana rv 16!!

Mullepa onkin ihan sama mitä muut ajattelevat asiasta. Lapsi on pysynyt terveenä, eikä uuden raskaudenkaan takin tervitse lopettaa imetystä, ellei se ole ns. riskiraskaus. Itse olen asiat selvittänyt ja kaikenmaailman vääristä huhupuheista en välitä.

Vierailija

Vanhempi poikani on nyt 17-vuotias nuorukainen. Imi rintaa melkein 2-vuotiaaksi ja on nyt mitä tasapainoisin, fiksuin ja sosiaalisin nuori mies mitä olla saattaa. Opiskelee nyt lukiossa ja elämä hymyilee.

Poika on ollut elämässään muutaman hassun kerran kipeä, syönyt ehkä kaksi kertaa antibioottikuurin koko elämänsä aikana ja vieläkään ei ole ollut yhtään reikää hampaissa. Pistän aika paljon pitkän imetyksen piikkiin että kaikki on mennyt näin hyvin. Tai tämä ainakin todistaa ettei taaperoimetys ainakaan voi haittaa lapselle tehdä :-)

Olen tosi tyytyväinen että silloin nuorena 18-vuotiaana äitinä olin niin ennekkoluuloton että imetin niin pitkään. Suosittelen muillekin :-)

Vierailija

Et voi sietää toisten mollaamista, ja asiallinen keskustelu on huolenaiheesi tässä, mutta taaperoimetys on kyllä mielestäsi kieroutunutta ja käsittämätöntä. Olet vissiin joku bimbolandian kuningatar.

Vierailija

kuitataan vastakkainen mielipide ÄLÄHTÄMISENÄ ja pannaan perään monta hymiötä ;D.

Pitkä imetys korreloi koulutuksen kanssa. Arvatkaapa huviksenne kummin päin.

Vierailija

että meilläkin on lapsi, joka pienempänä sairasti refluksia ja useampi lääkäri väitti häntä täysin terveeksi, joten on vaikea uskoa, että lääkärissä juoksujen jälkeen terveys olisi jotenkin todistettu. Terveelle lapslle kyllä maistuu ruoka ja paino nousee normaalisti. Sääliksi käy lapsen äitiä.

Vierailija:

Lainaus:

45 taas ei halua ymmärtää, minä joka kirjoitan siitä aliravitusta lapsesta. lapsella ei ole mitään vikaa, se on lääkärissä juoksujen jälkeen todistettu. vaan ruoka ei maistu koska koko ajan ottaa huikkaa tissistä, miten sillon voisikaan olla nälkä. mieti nyt ite, juot maitoa vähän väliä, maistuuko sulle ruoka??? mut mitäpä se mulle kuuluu, ei ole minun lapsi kyseessä. ko lapselle on jo ehdotettu sairaalaan menoa syömisen opettelemisen takia, joten eikö silloin ole kyse vakavasta aliravitsemuksesta??

Vierailija

vaan ihan siltä kannalta, että kuinkakohan kauan äiti antaa tytön kaivella tissiä ja imeskellä sitä, antais kunnon ruokaa ni oppis syömään kaikkea. tyttö kun ei syö mitään, vieläkin pitää ruoka muussata ku vauvalle. ja oikeesti ei ne äitin tissit oo kamalan kivan näköset ku roikkuvat navassa, tai en minä ainakaan antais kaivella jossain kahvilassa tissejäni, kotona voisin imettää jos olis tarvetta.

Vierailija

Meidän pienokainen ainakin kaipasi extra-annoksen läheisyyttä, kun lopetti rinnalla käymisen ollessaan vasta 1v2kk. Podin huonoa omaatuntoakin asiasta, kun tajusin kuinka suuri asia imetys niin pienelle vielä oli... Silti en jaksanut enää jatkaa. Toisen kanssa pää kesti pidempään, hän vieroittui lähes itsekseen vähän alle 2-vuotiaana. Kaverini lapset ovat viroittuneet täysin itsenäisesti 2-3-vuotiaina, enkä ole nähnyt siinä mitään kummallista.

Kansainvälinen keskiarvo ihmislapsen vieroittumisellehan on edelleen 2,8 vuotta!! Ja kehitysmaat ei sitä lukua ainakaan selitä, kun maito ei siellä edelleenkään meinaa kovin pitkään riittää äitien aliravitsemuksen takia :( Moni tutkimuksia seuraava länsimaa on muutenkin nostanut suosituksensa vastaamaan WHO:ta eli vähintään 2 vuotta imetystä muun ruoan ohella sen 6 kk:n täysimetyksen jälkeen. Monestakohan meistä olisi siihen? Minäkään en pystynyt, vaikka tiedän hyödyt ja yritin tosissani...

Vierailija

että neuvola ja lääkäri on käskeneet lopettaa imetyksen kun ruoka ei maistu,siis imetys on se joka VÄHENTÄÄ ruokahalua, siis jos jatkuvasti kaivetaan tissi suuhun niin ei ole nälkä. kyse on siitä että äiti ei halua lopettaa imetystä ja opettaa oikealle ruualle. eikö silloin imetys juuri ole se haittaava tekiä?? tai se äidin saamattomuus.

Vierailija

Itse uskon enemmän tutkimuksiin kuin yksittäisiin esimerkkeihin. Mikään tutkimus ei tuo esiin imetyksestä haittapuolia, toisin on korvikkeiden laita. On toki hienoa, että korvikkeiden laatu on parantunut, jotta sitä oikeasti tarvitsevat vauvat saavat myös mahdollisimman hyvää ravintoa (itsekin olen asiasta kiitollinen keskimmäisen lapseni puolesta). Sitä vain en käsitä, että edelleen kauhistellaan, jos toimii suositusten mukaan: imettää

</p> <p>vähintään[Ii] vuoden ikäiseksi muun ravinnon ohella ja jatkaa niin pitkään kuin se sekä </p> <p>[quote kirjoitti:

lapselle että äidille

sopii. Muista viis!! Ja että tahallisesti ennemmin valitaan lehmänmaidosta jalostettu tuote ja syötetään sitä tissinkorvikkeilla (lue: nänniä matkivilla pullotuteilla), vaikka aitoa äidinmaitoakin riittäisi ja imetys sujuisi hyvin. Mulle ainakin imetyksen loppuminen oli suru ennemmin kuin helpotus, eikä vähiten juuri siksi, että

Lainaus:

tiedän

äidinmaidon olevan parempaa ravintoa kuin korvike. Ymmärrän siis hyvin pitkäänkin imetystä jatkavia, vaikka mulla ei pää ole sitä valitettavasti kestänyt.

T: 10kk, 4kk ja 1v2kk omiaan imettänyt

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat