kotivaatteet/paremmat vaatteet

Vierailija

eli siis käyttääkö taapero-ikäinen lapsesi kotona samoja vaatteita kuin kodin ulkopuolella? Vai onko meidän perhe ainoa, jossa käytetään pehmeitä ja joustavia college(pahus, en osaa kirjoittaa sitä...=))

ja trikoo vaatteita kotona???

Kommentit (13)

Vierailija

Eskarilaisella on yleensä samat vaatteet kotona ja eskarissa, kun vaihtaminen tuntuu hänestä työläältä. Välillä on collegepuku ja välillä puuvillahousut/sammarit ja trikoopaita. Farkut sitten keväämmällä, kun ei tarvii enää haalaria laittaa.

Lauantaisin ja muuten kotipäivinä yleensä sonnustaudumme niihin kuluneempiin vaatteisiin. Ja häpeämme, jos joku tulee käymään ;-)

Vierailija

nuhruisissa kirppiscollegeissa. Vauvalla puklutahraiset potkuhousut ja isompi usein kalsareissa! Kodin ulkopuolelle lähdettäessä puen kolmivuotiaalle pojalle yleensä sammarit tai vastaavat ja vähän siistimmän paidan. Vauvalle laitan myös useimmiten jotain vähän parempaa päälle, ainakin puhtaat uudehkot potkarit.

Vierailija

tuntuu vaan et tuttujen lapsilla on aina farkkuja yms. kun pistäytyy.

ja sit jotkut puhuu kuin kauheita on ne muumi ja puuha-pete paidat, aika epäkohteliasta mun mielestä kun ovat nähneet et meillä lapset käyttää niitä. 1

Vierailija

hauskinta se kun kotona käytetään näitä pehmeitä ja joustavia vaatteita. mentiin kylään lapsen mummolaan ja lapsella oli jalassa farkut, niin lapsen ukki alkoi pitää mulle puhetta kuin lapsille ei saa laittaa farkkuja vaan vaatteiden pitää joustaa... mä yritin selittää et kyllä me yleensä... se vaan jatkoi paasausta... et näin...ap...

Vierailija

Esim. Lingon&Blåbärin housut ovat siistejä ja mukavia. Meidän kolmivuotiaalla on usein sellaiset kodin ulkopuolella ja vaikka joku mukava kauluksellinen flanellipaita. Kotona puen päälle kamalia rääsyjä. En viitsi heittää ehjiä vaatteita poiskaan, joten käytän ne loppuun kotivaatteina.

Vaikka itse tykkäänkin pukea kodin ulkopuolelle jotain siistinpää, en tosiaankaan arvioi toisten pukeutumista. Kaikilla ei ole välttämättä rahaakaan satsata pukeutumiseen, eikä se ole mikään häpeä. Mutta olen itse tottunut jo lapuudenkodissani, että kotivaatteet ja paremmat vaatteet ovat erikseen.

Vierailija

Koitan aina alkuvookosta miettiä mitä minäkin päivänä päälle vähän sen mukaan mikä on päivän ohjelma. Eli paremmat (uudemmat) vaatteet kun ollaan maailmalla ja kuluneemmat sitten kotipäivinä.

Kotona vaihdetaan myös mekon tai farkkujen tilalle joskus trikoo- tai college-housut tai annetaan juoksennella ihan vaan sukkikset jalassa...

Mutta ei siis eri vaatteita kotiin ja ihmisten ilmoille :).

Vierailija

perheellä kotivaatteina vanhat verkkarit yms.

Aina kyläilyyn eri vaatteet. Lapsella siistejä verkkapukuja ja " parempia" vaatteita. Viissiin jotkut farkutkin tai sen tapaiset.

Vierailija

Pääasia että on puhdasta ja lämmintä päällä. Rumat ne vaatteillaan keimailee ;) aika karskisti sanottu mutta pilkettä silmäkulmaan.

t:3

Vierailija

eli esikoinen on nyt 11 kk. ja olen raskaana. kuinka pitkään voin vielä suositusten mukaan imettää, nyt rv 10. haluaisin imettää vielä mut onko se raskauden kannalta haitallista...jos joku tietää, tai on kokemuksia...?

Vierailija

ään aina siisteissä vermeissä tai jos meille tulee joku kylään, laitetaan parempaa päälle (siis jos on kutsuttu vieras, yllärivieraat on sitten asia erikseen).

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat