Peruvatko teidän ystävänne tapaamisia?

Vierailija

Tapahtuuko näin useinkin? Ovatko syyt perumiseen mielestänne asiallisia, oikeita syitä vai suoranaisia valheita ts. itse et koskaan kehtaisi moisia käyttää?

Mun ystävä teki oharit joidenkin tupareiden takia vaikka oltiin sovittu treffimme jo 2kk sitten. Eli kyllä, aika harvoin näemme muutenkin:( Ilmoitti vain että menee niihin tupareihin silloin ja silloin mutta että seuravana päivänä hänelle kyllä kävisi, joten ottaa sitten yhteyttä ko. päivänä. Aijaha, että mullako ei ole elämää laisinkaan ja omia menoja saatika perhettä hoidettavana?? Mun pitäisi vaan olla valmiina tapaamaan hänet kun hänelle sopii?? Mitä tässä oikein pitäisi ajatella?

Vähänkö harmittaa! Oltiin aateltu laittaa meillä hyvää ruokaa ja ajaa meidän muu perhe pihalle siksi aikaa että saadaan viettää tyttöjen iltaa. Ei se nyt sitten onnistu kun lasten hoitoonviennit ja muu on jo sovittu sille tietylle päivälle. Kai se on sinkun lapsettoman ihmisen sitten vaikea asettua perheenäidin asemaan. Se on vielä siinä vaiheessa niin huoletonta elämää kun ei tarvitse huolehtia muista kuin itsestä ja omista aikatauluistaan. Ja niin piti vielä sanomani että tää ystävä ei ole ainoa joka näitä ohareita " harrastelee" . Mutta oli miten oli, pattiin ottaa joka tapauksessa ja lujaa!!

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

sovittuihin tapaamisiin: toisten mielestä ensimmäisenä sovittu pätee, toiset päättävät kahdesta päällekkäin sopivasta, kumpi on mukavampi. Ja totta puhuen itse päädyn kyllä tuohon jälkimmäiseen toimintatapaan - varsinkin jos päällekkäin osuu treffit kaverin, jonka ajankohdasta voi neuvotella kanssa tai tuollainen tuparityyppinen tilaisuus, jonka ajankohdan järjestäjä päättää.

Vierailija

järjestelinkaikki valmiiks että onnistuu, ja sitten viime tingassa ilmottaa et en tuukkaan kun on sitä ja tätä. Ei siis pidetä enää yhteyytä. Tai joskus tää laittaa viestiä tms. mutta mä en enää koskaan omaaloitteisesti. Nää on ihan ihme juntteja, mä en ymmärrä.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Em. jutussa ei kuitenkaan ole kyse siitä, ettei ystäväni haluaisi pitää yhteyttä, hän vain on niitä ihmisiä, jotka eivät näihin asioihin liittyviä käyttäytymissääntöjä tajua. Aina saan kuulla olevani niin ihana ihminen, jota on niin kiva tavata...

Mulla on esim hyvä ystävä, jolla on ADD eli tarkkaavaisuushäiriö. Hän on aivan ihana ihminen ja hänen kanssaan on mukava viettää aikaa, mutta yhteydenpito tapahtuu 90 % mun taholta. Hän ei yksinkertaisesti muista ottaa yhteyksiä, vaan keskittyy selviämään arjen vaatimuksista (opiskelu ja harrastukset) kunnialla. Ilahtuu kuitenkin yhteydenotosta aina.

Vierailija

Ennn ei peruttu noin vain tapaamisia, mutta nyt saatetaan pistää tekstiviesti, että en pääsekään, sorry! minä olen pistänyt muutamaan tällaiseen tekstariohareiden tekijään välit jäähylle.

Vierailija

joiden kanssa piti aina pari kertaa varmistaa sovittu tapaaminen, vaikka ihan selvään oltiin sanottu, että lauantaina sitten nähdään. Eli soiteltiin vielä parhaimmillaan lauantaina, että olettekos nyt tulossa. Yleensä ovat myöhässä vähintään puoli tuntia, ja aiemmin saattoivat myös perua tulonsa esim. puoli tuntia, viittätoista minuuttia ennen sovittua aikaa! Kerran syynä oli, että täytyy käydä kaupassa ja tehdä ruokaa...

Ja kyse ei todellakaan ollut siitä, etteivätkö he haluaisi meitä nähdä, ollaan tosi läheisiä, mutta eivät vaan osanneet ollenkaan ajatella asioita meidän kannalta. Kun heille tuli kauppareissu, se ylitti kaiken muun. :(

No, asiat ovat korjaantuneet sen jälkeen, kun ihan suoraan sanottiin, että tällainen ei vaan käy. Kerrottiin mm. että meidän lapsikin odottaa tätä pariskuntaa yleensä kovasti, ja jos peruvat yhtä-äkkiä, siinä sitten lohdutetaan itkevää kolmevuotiasta ja yritetään selittää, miksi kävi näin. :/ Mutta edelleenkään me ei uskalleta kertoa lapselle vierailuista, ennen kuin ovat suunnilleen matkalla meille. Suoranaisia ohareita ei tosin ole tuon " puhuttelun" jälkeen tapahtunut.

Nykyään tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus, että ihmiset ovat järjestään puoli tuntia myöhässä, tai peruvat menoja. Kaikki täytyy aina varmistaa kaksi kertaa... Lapsettomien kanssa on myös ihan käsittämättömän vaikea sopia mitään. Joko heillä ei ole rakoa kalenterissa ennen joulukuuta 2009, tai sitten tulee aina jotain muuta.

Vierailija

Ja hyvin usein ihan viime tingassa. Kyse siis kaverista, jonka kanssa nähdään lasten kanssa. On tosi rasittavaa, kun on jo lapsille sanonut edellisenä päivänä, että huomenaamulla mennään x:n ja y:n kanssa leikkimään niin sit tuleekin illalla tekstari (kun lapset on jo nukkumassa) että ei sovikaan. Syyt mitä ihmeellisimpiä.. Olen ihan suosiolla harventanut tapaamisia enkä ainakaan sano lapsille mitään enää etukäteen.

Vierailija

Olimme sopineet tarkan kellonajan ja päivän. Leivoin seitsemään sorttia, siivosin, peruin lasten kerhot, puunasin itseni ja lapsemme siistiksi, laitoin kahvin tippumaan ja tyyppi laittaa tekstiviestin 15 minuuttia sen jälkeen kun sovittu aika oli jo mennyt, etteivät he tulekaan, kun väsyttää. Miksi ihmeessä hänen piti sitten itse kutsua itsensä meille?

Vierailija

Ja nyt viimeisimmän tempauksen jälkeen olen päättänyt laittaa tän homman " jäähylle" . Olkoot sitten, jos ei kerran kiinnosta!!

Aina hänen ja perheensä elämässä on jotain tosi hektistä menossa. Siis muka. Meillä on tosi vaikeaa sopia tapaamisia etenkin koko perheiden kesken, kun molempien miehillä harvoin vapaata viikonloppuina. No, sitten kun saadaan vaivalla joku kyläilyaika sovittua, minä siivoan ja mietin tarjoiluja ja käyn kaupassa jne. mitä nyt kyläilyihin kuuluu, niin edellisenä iltana tulee viesti " sori ei päästä, koska..." Ja syyt aina ihan pähkähulluja tyyliin " mielessä nyt niin paljon muuta ettei huvita kyläillä" tmv.

Me emme ikinä ole peruneet, kun he ovat kutsuneet kylään. Enkä kyllä peru muitakaan tapaamisia, ellei kyse ole sairastumisesta.

Vierailija

Tosin jos tuo kaveri on lapseton, ei varmasti ymmärrä ja tiedä niiden järjestelyjen määrää, joita lapsiperheen äiti joutuu tekemään tuollaisen illanvieton eteen.

Mutta.

Jos vaaditte, että vierailuista pitää sopia tosi hyvissä ajoin, jopa viikkoja aikaisemmin, niin teidän pitää hyväksyä se, että suunnitelmiin voi tulla muutoksia. Ei nyt toki niin, että sosiaalinen meno korvataan toisella, mutta suunnitelmat voivat muuttua ns. pakollisistakin syistä.

Itse tykkään yllärivierailuista juuri siksi, että tuo epävarmuus jää pois. Eikä tarvitse stressata liikoja...

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat