Miksi en laihdu

Vierailija

Liikun säännöllisesti, 2x viikko kunnon hikijumppa 3-4 lenkkiä viikossa + paljon ihan arkiliikuntaa

Syön terveellisesti,vältän rasvaa sokeria ja hiilareita(vaikka kyllä noitakin jonkunverran tulee)

Mutta yhtään en laihdu kymmenestä kilosta pitäisi päästä eroon ja puolessa vuodessa olen laihtunut kilon.

Missä siis vika, mitä teen väärin? Mistä apu?

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

uskomatonta, jollain näppäinyhdistelmällä sain viestini kopioitumaan.

Niin, piti vielä sanomani ettei sinun välttämättä kannata tuijottaa vaakaan - sinun ei varmaan tarvitsisi laihtua kuin 5 kiloa niin olisit jo kivan kokoinen. Tiedän mistä puhun, sillä itsekin olen all 160 cm " pitkä" .

En muista mainitsitko käyväsi kuntosalilla. Jos et vielä käy, lisää lihasvoimatreeni liikuntaohjelmaan. Lihakset ovat muutenkin käteviä, mutta lisäksi lihasmassa kuluttaa energiaa.

Vierailija

Ennen minulla oli se ongelma etten syönyt päivässä paljon mitään. Nyt olen sitten kiinnittänyt huomiota syömiseeni, tehnyt terveellisempää ruokaa ja syönyt säänöllisesti.

Tuo ruokapäiväkirja voisikin olla hyvä kokeilla

Vierailija

Meinaan, usein käy niin, että läski korvautuukin kasvavilla lihaksilla ja paino ei laske, vaan voi jopa nousta. Mutta peilikuva näyttää ihan erilaiselta ja päälle menee pienemmät vaatteet.

Vierailija

ja jos oikeasti et paljoa syö, käy tarkistuttamassa kilpirauhasarvosi. Minulla on ollut kilpirauhastulehdus, ja nyt en valitettavasti tunnu laihtuvan vaikka syön vähän.

Vierailija

Välillä nyt tulee sorruttua herkkuihin, mutta harvemmin.

Toiseen noista hikijumpista sisältyy kuntosalitreeni samalla ( ohjattuja liikunta ryhmiä siis molemmat)

t: ap

Vierailija

Vähäkalorisesti laihduttavat kun pyrkivät syömään mahdollisimman vähärasvaisesti ja karpit, eli vähähiilariset taas saavat suurimman energiaprosentin rasvasta. Kummallakin suosituksena syödä noin 25-30E% proteiinina.

Vierailija

Elimistö kuluttaa kaloreita jo pelkkään ruuansulatukseen. Eli kokeilepa " huijata" elimistöäsi syömällä PALJON kuitupitoista mutta vähäenergistä ruokaa,kasviksia,hedelmiä,papuja. . Tai jos tarmoa ja itsekuria riittää kokeilen täysin hiivatonta dieettiä,poisti ainakin mulla ylim. kiloja ja turvotusta!

Vierailija

Ei puntarilla, ei mittanauhalla eikä peilistä huomaa mitään eroa.

Pitääpä aloittaa tuo ruokapäiväkirja kunhan tästä flunssasta toipuu (näin kipeänä ei jaksa ihan niin tarkkaan syödä)

Voiko oikeasti olla joku sairaus?

t: ap

Vierailija

tai unihäiriöitä? tai molemmat?

ne voi sotkea hormonitoimintaa ja vaikeuttaa laihduttamista. pitäisi saada siinä tapauksessa stressitaso matalammaksi.

Vierailija

Liikut aika paljon, oletko varma että saamasi energiamäärä on yksissä kulutuksen kanssa? Joskus se on pielessä että ei kuitenkaan syödä tarpeeksi kulutuksen suhteen ja paino ei putoa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat