Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Heinäkuisten alkuviikko (12.2.--->)

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Eikö meille ole kukaan tätä ennen avannut uutta viikkoa?

Tai sitten olen puusilmä...

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Heips kaikki,

viikonloppu meni tohinassa ja tosiaan eilen oli taas työpäivä, mutta nyt ajattelin että kirjoitan:) tosin samalla pitää syödä aamiaista:)

Heather: mäkin muistan että meidän kotiintulopuku oli esikoiselle liian iso ja sitten se hetkessä jäi kuitenkin pieneksi. Ne kasvaa niin nopeasti sitten ulos päästyäänkin:) Meillä mies oli mukana np-ultrassa, nyt tänään ei pääse rakenneultraan töiden vuoksi. Vähän harmittaa, vaikka onhan pikkuinen jo kerran nähty.

Kolmenemo: mukava, että teilläkin on jo noin vilkas menijä. Mä vielä odottelen että potkut vahvistuisi enempi, sitten ajattelin esikoiselle ruveta näyttämään missä vauva on:) toivottavasti ei nyt sentään ihan jättiläinen teille tule;) mutta kyllä mullakin välillä potkut tuntuu jo reilusti yli navan.

Aksu20: voi, kun nyt loppu tulosten odotusaika kuluisi nopsaan. Ymmärrän kyllä että on vaikea odottaa tuollaista. Toivottavasti myös sun huonon olon syy selviää, että pääset siitä sitten ehkä eroonkin. Mä kyllä muistan, kun mulla oli hb alhaalla että mua pyörrytti ja heikotti, mutta ei mua silloin oksettanut mun mielestä.

Annim: voi miten te olette pärjännyt ilman pesukonetta, kun musta tuntuu että se meillä käy joka ilta vaikka meitä on vain kolme henkeä (vielä)? toivottavasti nyt kun saatte uuden se kestää paremmin. Teillä sitten ilmeisesti ollaan ihan hyvässä kunnossa, kun jaksetaan askarellakin:) toivottavasti teidän ultra menee hyvin keskiviikkona:)

Oma: mulla siis tänään rakenneultra. Vähän jänskättää miltä näyttää:) pääasia kuitenkin tietysti on että kaikki olisi kunnossa. Kohta saankin jo lähteä reissuun. Meiltä kun kestää julkisilla yllättävän kauan tuonne Jorviin. Jos joudun lähtemään synnyttämään täältä sitten oikeasti en kyllä julkisilla lähde vaan menen taksilla. Viimeksi kun menin käynnistykseen niin pääsi vielä julkisilla ihan hyvin, kun ei ollut mikään kiire;)

t.jennu ja pikkuinen rv 19+4

Vierailija

Meillä oli tänään rakenneultra ja siellä kaikki hyvin! Voi että olin onnellinen kun kauheesti jännitin et mitä tällä kertaa löytyy. Sukupuoltakin udeltiin ja kätilö näytti kohtia mistä saatiin itse päätellä kumpi vaavi masussa on. Ja kyllähän me tunnistettiin ja ollaan aika varmoja kumpi tulee, mutta pidetään se omana tietona synnytykseen asti, et ei sit paljastella vääriä tietoja. Aika jännä tunne kun kerrankin tietää kumpi masussa on.

Niin vauvan koko oli reilu viikon isompi kuin viikot nyt, eli 19+6. Viime ultrassa heittoa oli paripäivää vain isompi. Kätilö varoitti makean syömisestää et ei vaavi kasva liian isoksi (viimeisin oli syntyessään 4030g ja sitä edeltävät on olleet vähän pienempiä) ja mietin onko viime aikoina lisääntynyt makean syönti nyt syynä tohon? Esikoisen kohdalla elin viimeiset viikot suklaalla kun ajattelin et en saa tätä enään ikinä rauhassa syödä ja se painoi vain 3445g. Onkohan tolla makean syömisellä vaikutusta? Ikinä mulla ei ole sokerinrasitusta otettu.

Meillä oli viime yö aikasta risainen kun 2vee alkoi oksuilee ja oksus puoliyötä. Aamu oksun jälkeen ollut sit jo terve. Saas nähdä tarttuuko vielä muihin toi. Soitin jo lastenvahdillekkin et haluuko tulla kun perheessä yksi oksupoksu, mut ei onneksi haitannut ja mieskin pääsi mukaan ultraan.

Meille tuli tänään se uusi pesukone (jota ollaan odoteltu) ja nyt ei saatu sitä sit toimimaan, vaikka siihen kuului asennus. Se vaan jää jumittaa. Eikun huomenna soitto huoltoon et tulevat kattomaan. Onneksi tässä taloyhtiössä on toi pesutupa, mihin sit tänäänkin oon kantanut vinot pinot viimeyön oksupyykkiä, et eivät jää märkinä lojumaan vaan saan ne puhtaiksi.

PainoG: Kolmisen kiloa on painoa tullut ja sekin vähän jo kauhistuttaa. Pitäis kaivaa noi edelliset odotuskortit esiin et mitä niissä on tullut tässä vaiheessa.

UniG: Joo mäkin oon nähnyt eroottispainoitteisia unia aina välillä, kun taukoa on ollut. Ja sit kerran pari viikossa nään ikäviä painajaisia, missä lapsille tapahtuu jotain kauheeta, mulla on varmaan joku stressi et miten sitä pärjää ja saa pidettyä kaikkia silmällä esim. uimassa olessa, kun neljäskin vahdittava on nyt tulossa. Ei kauheen mukavia unia nää jälkimmäiset.

Omaa napaa joo... Hyviä vointeja vaan kaikille!

annim ja pallero 18+5

Vierailija

Täällä vauva potkii aivan jumalattomasti!! En todellakaan muista, että esikoinen olisi ollut näin vahva jo tässä vaiheessa!! 7pv alkoivat potkut tuntua, ja jo seuraavana päivänä mojautteli oikein kunnolla. Päällepäin ei vielä näy, on tuota vararavintoa sen verran paljon..... *punastuu*

Rakenneultra - se ensimmäinen - on torstaina. Mies pääsee nyt vasta ekaa kertaa mukaan. Onkos teidän muitten miehet henganneet kaikissa ultrissa jo mukana? Esikoisella miestä ei olisi saanut mitenkään pidettyä pois, mutta nyt on ollut työesteitä ja tyttö oli kipeänä viime kerralla... Mutta tosi kiva, kun nyt pääsee :0).

Otin viikonloppuna esille vauvan kotiintulovaatteet - samat kuin esikoisella oli. On ne vaan niin minikokoiset, ettei voi edes olla totta!! Ei meidän esikko ole ikuna ollut niin pieni!!!!!!!!!! Mutta tosiasiassa kotiintulovaatteetkin roikkuivat sen päällä :0).

Semmoista tällä kertaa täältä Keski-savosta!

heather, neiti-nessukka 1,5v ja mötkö 19+4 (puoliväli häämöttää!!!)

Vierailija

joo ..

toivo2: täytyy myöntää mulla on lähes " unelma" -anoppi, tullaan tosi hyvin juttuun, olenhan jo kohta 9 vuotta asunut sen kanssa saman katon alla. Nyt ku vauva tulee haluan kyllä pois täältä ja siksi katellaan sitä rivitaloa.. ihan vaan että välit myös Pysyisivät hyvinä.. meinaan raskausaika ja vauva-asiat ovat jo nyt aiheuttaneet pieniä " erimielisyyksiä" . Anoppi ku ei tajua että vauvanhoito on Pikkusen muuttunut vuodesta 74. :)

Asunnosta sen verran että eilen esitettiin tarjous myyjälle.. ja se sano oman hintansa..ne ei oikein stemmannu.. 10 t euroa eroa :( saas nähä tuleeko se yhtään vastaan vai pitääkö tää haave haudata.. masentaa.. eilen kyl ois tehny vetää kännit mut onneksi on tää mahaeste :)

nii aattelin vaan et ootteko muuten kaikki avioliitossa vai löytyykö aviottomia heiniksiä muita kuin mä? me ei kyllä häitä ruveta viettämään tänä vuonna vaikka helpompaahan se ois.. jäis turhat paperisodat.. ja asunnonostoki ois helpompi.. kuulemma.

jaksailkaahan...

millaste 17+2

Vierailija

Helou helou

En oo tälle palstalle enää aikoihin kirjotellu, ko mese-yhteisö on mielestäni parempi, ko se on suljettu - voi keskustella vapaammin ja henkilökohtaisemmin kaikista asioista. Siellä on kasassa jo mukavasti meitä Heinähelistimiä, että tervetulloo sinne vaan kaikki mukaan, jotka siellä ei vielä oo! :) http://groups.msn.com/Heinahelistimet

Annim puhui tosta makean syömisestä suhteessa vauvan kokoon syntyessään. Niitä kutsutaan nimellä " sokerilapsi" ja se tulee siitä, ko äiti ootusaikana syö paljon makeaa, nii vauva kasvaa isomman kokoiseksi saadessaan paljon sokeripitoista ravintoa. Siinä lihoo sekä äiti että vauva. Esmes veljeni vaimo söi todella paljon karkkia/suklaata loppuajasta, niin vauva oli melko iso syntyessään, vajaat 5 kilonen - synnytys oli ollut rankka. Ensimmäinen lapsi heillä oli alle 4 kilonen.

Amalia-Joel + Tiivi-Taavi 19+6

Vierailija

mutta moi vaan silti kaikille. Mä olin tänään rakenneultrassa. Mukana oli joku sairaanhoitajaopiskelija niin katsottiin sitten tosi tarkkaan ja pitkään ja ultraaja selitti kaikki ihan juurta jaksaen. Oli tosi kiva kokemus.

Kaikki näytti olevan kunnossa ja vauva vastasi viikkoja. Nyt kai jo voisi huokaista helpotuksesta ja tosiaan alkaa totutella ajatukseen että raskaana ollaan :). Jotenkin tää aika luisuu käsistä niin kauheen paljon nopeammin kuin esikoista odotellessa. Musta tuntuu, että oon ihan alkuraskaudessa vielä.

nikimu 18+2

Vierailija

Täällä pohjoisessa taas pakkanen paukkuu -30C näin aamutuimaan.

Täällä oli jossain vaiheessa painoG. Meikäläiselle on tullut painoa kiitettävt 7kg. Se on liikaa, mutta näin on käynyt molemmilla aikaisemmillakin kerroilla. Pitäisi liikkua enemmän, mutta hankalaa se on näin kylmällä.

Eilen oli neuvola. Kaikki muu ok, mutta sydänääniä etsittiin varmaan 15 min. Löytyykö teillä muilla jo sydänäänet heti? Meidän vauveli livistää pakoon minkä pääsee ja vasta kun kätilö painoi kohtua oikein kunnolla vauva saatiin kiinni. Rakenneultra 6.3. (rv 19+4).

Meillä ollaan sairasteltu oikein kunnolla. Ihanaa palata töihin kaiken sairastelun jälkeen. Pojatkin alkaa olla kunnossa. Näin viime yönä unta, että meille tuli pieni " Lahja-vauva" tyttö siis.

UniG: näätkö hassuja unia? Meikäläinen näkee niitä melkein joka yö. Ihan punastuttaa, kun ajattelen niitä.

Meillä liikeitä ei pahemmin vielä tunnu. Yritän ajatella, että viikkoja on vielä vähn, kohtuni on taaksepäin kalellaan ja istukka edessä. En halua alkaa huolehtia asiasta. La on vasta 28.7.

Vompatti ja Möhköfantti rv 16+5

Vierailija

Huomenta täältä pohojois-karjalasta...

Pakkasta taas kiitettävästi 25 astetta aamulla.... Hui ei paljo kiinnosta lähteä ulos reippailemaan..kohta kauppaan herkkujen ostoon kun kaveri lapsineen tulee ystävän päivän viettoon meille.

Mulla on maha siis ihan hirveen kokoinen, melkein mennään samassa kun eskarin kanssa loppuraskaudessa. Ei voi kukaan erehtyä tästä vauva masusta. PAljon on tullut supistuksiam, pelottaa ne ja saa koko ajan seurailla...

Onneksi ei ole kivuliaita.

Onko teillä muilla supistuksia ja kuinka paljon? Montako suunnilleen päivän mitaan?

Mulla varmaan jotain 1-5supparia päivässä, siis ne jotka tunnen.

Muuten vauva on oikein liikkuvainen ja liikkeitä tuntuu paljon päivässä... Tunnen ne missä asennossa tahansa. Kohtu on kohonnut jo viitisen senttiä navan yläpuolelle. Ensi viikon to on neuvola ja kahden viikon päästä rakenne ultra.

Unig. Miulla kanssa on aika " villejä" unia ... Nyt kun olisi halua harrastaa jotain makkarin puolella, niin ei oikeen uskalla kun heti tulee supistuksia!!!!

Mutta päivä kerrallaan etiäpäin!

Tsemppiä sinulle, nim.m en muista joka odotat niitä koetuloksia pineokaisesi tilanteesta. Pidän peukkuja pystyssä puolestanne!

t.sadetar, eppu 17+6 ja tyttö03(mies jossain taustalla)

Vierailija

tuntuu ettei todellakaan ole aikaa pinoutua, mutta edellisissä raskauksissa olenkin ollut kotona ja nyt olen töissä.

meillä oli neuvola viime viikolla ja kaikki ok vaikka pelk' äsin tas kuollakseni etti siellä enää kukaan ole. nyt rupee tekemään mieli vauvanvaate ostoksille. löysin prismasta meinaan tosi ihanan kevyt toppapuvun..voisi ostaa alkusyksyä varten.

no nyt kuitenkin pitää vielä pitää sormet irti vaatteista ja ootella. olen päättänyt että 4d ultran jälkeen saa sitten katsella jo vaatteita ja mahdollisesti ostaa.

huomenna on sitten aamulla rakenneultra..jeejee.. sitäkin toki ootettu. 4d:hen on vielä 3,5viikkoa. eli piiiitkä aika.

saa nähä näkyykö sukupuoli mutta sairaalan seinillä kyllä lukee että ei saa kysyä sukupuolta.

gallup. joku kyseli onko mies ollut ultrissa. meillä puolisoni oli joo molemmissa ultrissa missä ollaan oltu ja tulossa mukaan molempiin johon vielä menossa, myös neuvola käynneillä yhtä lukuun ottamatta on ollut mukana ja tarkoitus on kaikissa ollakkin.

gallup. mulla ei ole ollut kun pari supistusta...yksi yö heräsin siihen että oli hirve supistus..vatsa toosi kova, mutta meni sitten ohi, mutta muuten ei vielä ole ollut.

maha on selkeesti näkyvissä mutta eihän se iso ole, mutta kun mulle ei sitä kunnon mahaa tule niin miksikäs se nyt olisi näkyvissä. äitiyshousut on kuitenkin käytössä ja toiset ostin tuossa vähän aikaa sitten kun ei viiti yksissä ollla. omathan ei ole mennyt pitkään aikaan päällle.

ettään silleen täällä. meillä molemat lapset nyt jo odottavat vauvaa kovasti. :)

liipe ja ötökkä rv 19+1

Vierailija

Kylläpäs meillä on ollut vaisua.. Olin työreissussa viikonlopun ja selasin nyt loppuviikon jutut samalla, mutta eipä niitä paljon ollut.. Lukijoita kylä käynyt, eiköhän koiteta olla aktiivisempia kirjoittelussa!

Tervetuloa kaikki uudet!

Superväsy olo, kun en oikein osaa nukkua muualla kuin kotona. Päänsäky onneksi helpotti, kun päivän kärvistelin ilman lääkkeitä, epäilinkin jo että muuttunut särkylääke kierteeksi ja niinhän se oli.

Vauva on vilkas, potkut näkyy jo mahan päälle ja vaikka on ollu todella hulinapäiviä, niin kiireenkin keskellä tuntee, kun vauva myllertää, sen verran voimakkaasti viuhtoo.. Masu on jo iso, kun istuu, potkut osuu lähelle kylkiluita, tiedä mikä jättiläinen siellä on..

Omanapaista kerrontaa..

Hyvää viikonalkua kaikille ja hyvää oloa!

T: väsynyt äiti, rv 18+6

Vierailija

Puolivälin rajapyykki ylitetty tässä raskaudessa ja yhä konkreettisemmaksi tulee tämä uusi tulokas. Kovasti vilkkaasti liikkuvaa sorttia pieni on ja huomattavsti paremmin liikkeet tuntuvat kun esikkoaikana. Vointi on hyvä, ei mitään valittamisen aihetta just nyt.

Onnea Annim hyvistä ultraterveisistä ja ainakin Heather ja Jennu ovat tällä viikolla menossa joten tulkaahan kertomaan uutisenne. Meillä mies ei ole päässyt np eikä rakenneultraan, oli siinä alkuraskauden ultrassa kyllä mutta tuolloin vauva oli niin pieni ettei siitä vielä tolkkua saanut (vko 7). rv 28 meillä tulossa ylim ultra istukan takia ; tuo kun on tuossa kohdunsuulla; siihen mies vihdoin pääsee mukaan.

Aksulle toivotan voimia ja onnensäteitä koetuloksiin ja että vauvalla kaikki hyvin.

Millaste: Huh, ihan kylmät väreet meni kun ajattelinkin että meikä ostaisi anopin kanssa paritalon! Sulla taitaa olla tosi kivat appivanhemmat ja hyvät välit. Meillä ihan kohtuuvälit ku nähää 2-3 kertaa/ vuosi mutta sama tontti--- ei tulis mitään!

PainoG: Ei onneks vielä lisäpainoa, vatsa kyllä kasvaa kohisten.

Nyt töihin lähtöön, mukavaa talvipäivää kaikille! Toivo 20+1

Vierailija

Kaaheena meinaa ilmeisesti äippälöisillä tuntua jo nuo liikkeet. Minä oon tuntenu pari kertaa ja muut kerrat oon sitte ehkä kuvitellu (tai voivathan ollakki oikeita).

Vielä ois viikko siihen ku soittaavat sairaalasta ja kertovat vauvan terveyden tilan. On aika tuntunu kyllä pitkältä, ja tänään meinasi sitten itkettää ku ei jaksais oottaa enää ollenkaan lapsivesitutkimuksen tuloksia.

Tuntuu ku aika ois pysähtyny. Äippä vaatteita en kehtoa vielä ostaa koska tulokset ei oo tullu. Vauvan vaatteita en kehtoa ostaa koska tulokset ei oo tullu. Parturissakaan en kehtoa mennä käymään koska tulokset ei oo tullu ja tuntuu että ennen niitä en oo oikeutettu mihinkään tuommoseen.

Tyhmää ajatteluahan tuommonen on, mutta minkäs teet...

Höpsötin kyllä tuossa viikko sitten ja ostin syksy/kevät haalarin vauvalle. Oli niin halapaki kaiken muun hyvän lisäksi.

Viime perjantaina tuli semmonen juttu, että meinasin kuukahtaa Kodin Anttilaan! Tuli semmonen olo että jalat putoo alta, sitten heti pää tosi kipeäksi. Sit hoipuin kassalle ja aloin ostamaan limpparia ni oli pakko tökätä pullo ukolle ja sannoo: maksa sinä. Sitte juoksin käsi suun eessä ulos kaupasta, oksetti aivan jumalattomasti! Ku pääsin ulos se helpotti sen verran että selvisin oksentamatta.

Sama tapahtu sitte ruokakaupassa, mutta pääsin pikemmin sieltä ulos ni ei ollu niin hankalaa.

Mietin että voikohan johtua mistään muusta ku matalasta Hb:stä. verenpaine mulla aina ollu korkee joten vois olla siitäki. Mutta oli se kuulkaa kaamea tunne.

Nyt tuliki lähtö työläisen hakuun töistä. Morot ja voinnit joka iikalle!!!

t: Annemari ja pieni 16+6

Vierailija

Onko kaikki kadonneet sinne messengeriin vai missä olette? Mites sinne pääsikään?

Jos joku taas ystävällisesti linkittää edellisen ketjun? Jos tarvetta, en tiedä miten se tehdään.

Säät on mukavasti lauhtuneet täällä etelässä ja ulkona on mukavaa pikkupakkasta ja aurinko paistaa. Oikein unelmallista ulkoilusäätä!

Olo ihan hyvä. Rakenneultra on keskiviikkona ja se jo vähän jännättää. Toivottavasti siellä kaikki ihan kunnossa (mulla niitä traumoja kuopuksen rakenneultrasta, jossa lopulta kaikki kuitenkin ihan hyvin.). Viime neuvolasta on aikaa ja seuraava taisi olla vasta maaliskuussa, sitten kun on oikeus hakea niitä äitiyspäivärahoja ja muita.

Vauva liikuskelee päivittäin jonkin verran, mutta aika hiljaista sorttia vaikuttaa tää olevan. Todella harvoin saa tuntea mitään sarjaliikkeitä, toivottavasti lisääntyy pian.

Meillä on pyykinpesukone vieläkin rikki (on ollu reilun viikkon). Tänään kävi taasen korjaaja ja totesi et korjausarvio taasen nousee kun olikin pahemmin rikki kuin luuli ja saadaankin uusi kone ton 5v vanhan tilalle kun takuuaika on 6 vuotta. Keskiviikkoja pitäis onneksi jo uuden tulla kun käytiin heti tänään valitsemassa uusi.

Mut nyt pitää mennä auttaa pienintä askartelussa kun heräs just päikiltä. Isommat askartelee ystävänpäiväkortteja ja pienin haluu mukaan ja se tarvii vielä paljon apua noissa jutuissa.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

annim ja pallero 18+3

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat